Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana raitis vappu!

Vierailija
01.05.2013 |

Kyllä elämä tuntuu täydeltä, kun on hauskaa ilman alkoholia! Taitaa olla nuoruuden villit vuodet takana mulla....onneksi!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meilläkin oli ihanan rauhallinen vappuaatto, oli vieraita, söimme hyvin, joimme yhdet viinilasilliset ruoan kanssa ja sen myöhemmin join vielä yhden oluen. Mieheni joi ehkä kaksi lasillista viiniä ja kolme olutta koko illan aikana.

Lapset menivät nukkumaan myöhään, mutta toisaalta kyllä se nyt muutaman kerran vuodessa on sallittua!

Vierailija
2/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 09:55"]

Juu, meilläkin oli ihanan rauhallinen vappuaatto, oli vieraita, söimme hyvin, joimme yhdet viinilasilliset ruoan kanssa ja sen myöhemmin join vielä yhden oluen. Mieheni joi ehkä kaksi lasillista viiniä ja kolme olutta koko illan aikana.

Lapset menivät nukkumaan myöhään, mutta toisaalta kyllä se nyt muutaman kerran vuodessa on sallittua!

[/quote]

Juuri tyypillistä tällä palstalla. Joku iloitsee raittiista vapusta niin oitis pitää tulla kommentti, jossa listataan eiliset alkoholijuomamäärät, vaikka niitä ei ole kysyttykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää kommentti ei nyt liittyny mitenkään tähän alotukseen. Teillä ei ollu näköjään raitis vappu, ok.

Meillä oli/on raitis vappu, ihanaa :)

Vierailija
4/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 10:50"]

[/quote]

Tää kommentti ei nyt liittyny mitenkään tähän alotukseen. Teillä ei ollu näköjään raitis vappu, ok.

Meillä oli/on raitis vappu, ihanaa :)

[/quote]

No mitäköhän tähän avaukseen sitte SAA vastata? Huoh.. -ohis

Vierailija
5/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli raitis vappu, mutta ei musta tuntunut mitenkään erityiseltä tai ihanalta verrattuna niihin vappuihin, jotka eivät ole olleet raittiita. Juhlapäiviä tulee ja menee, joskus niitä juhlitaan niin, joskus näin.

Vierailija
6/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 25 vuotta raitis vappu.

Vierailija
7/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meilläkin oli raitis vappu. Vain yhdet skumppalasit juotiin kun mies tuli töistä. Ruuan kanssa oli viinipullo ja pari drinkkiä jälkiruuaksi. Illalla juotiin kolme drinkkiä yömyssyksi. Ihana herätä virkeänä ja pihatöitäkin jo tehty :)

Vierailija
8/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä raittiutta pitää hehkuttaa? En ymmärrä.  Nää hehkuttajat taitaa tosiaan olla entisiä väärinkäyttäjiä ja sitten niistä tulee niitä pahimpia absoja, jotka mäkättää joka käänteessä alkoholista.

Vierailija
9/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jokainen vappu ollut raitis jo pitkään, silloinkin kun vielä join muuten. En ymmärrä miksi juhlapyhät pitää sotkea viinanjuontiin. Varsinkaan lapsiperheessä.

Vierailija
10/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 12:03"]

Juu meilläkin oli raitis vappu. Vain yhdet skumppalasit juotiin kun mies tuli töistä. Ruuan kanssa oli viinipullo ja pari drinkkiä jälkiruuaksi. Illalla juotiin kolme drinkkiä yömyssyksi. Ihana herätä virkeänä ja pihatöitäkin jo tehty :)

[/quote]

Miten voi olla raitis jos juo alkoholia?

Vierailija
11/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 12:04"]

Miksi tätä raittiutta pitää hehkuttaa? En ymmärrä.  Nää hehkuttajat taitaa tosiaan olla entisiä väärinkäyttäjiä ja sitten niistä tulee niitä pahimpia absoja, jotka mäkättää joka käänteessä alkoholista.

[/quote]

Sehän on oikein hyvä jos ihminen on raitis. Minä en ole, mutta en halveksu heitä kunhan pitävät raittiuden ihan omana asianaan eikä ala mitään käännytystä harrastamaan... joo, olet oikeassa, että näillä on taipumusta messuta ja rajoittaa muiden elämää.

Vierailija
12/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 12:03"]

[/quote]

Miten voi olla raitis jos juo alkoholia?

[/quote]

Toihan oli pientä. Jos on humaltumatta, ja aamu on hyvä, niin eikö ole raitista.

Vierailija
13/39 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta meni laatikollinen, mitä sitten? Ei tarvi kuitenkaan riidellä ja vietettiin perheen kanssa mukava ilta. Oli hyvää ruokaa ja naurua. Säälittävää tommonen turha hehkutus täysraittiudesta, osa ihmisistä osaa ottaa rauhassa ja vain osalla muutama kalja pistää elämän ihan tappeluksi.

Vierailija
14/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka katsoisitte te eräät että mitä sana raitis tarkoittaa ja tulisitte sitten kertomaan...

Vierailija
15/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vastaajista ei nyt taida oikein ymmärtää, mitä tarkoitin. Ihanaa on nimittäin juuri se tunne, kun ei tarvitse yhtään ainutta lasia tai pulloa, jotta olisi kivaa. Se on sellainen vapauden tunne kun tietää ettei ole mistään riippuvainen, eikä mene rahaakaan hukkaan kurkusta alas. Mun puolesta muut saa juoda alkoholia, en koskaan neuvo siinä asiassa muita, mutta tästä omasta linjastani saan kyllä nauttia. Enkä ole edes täysabsolutisti, vaikka alkoholin kulutukseni onkin hyvin minimaalista, enkä halua koskaan lokeroitua tuon nimikkeen alle, vaan nautin siitä, että saan olla näin kun nyt olen, vapaa ja iloinen! ap

Vierailija
16/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erikoinen käsitys raittiudesta. "Joo ihan raitis vappu oli, juotiin vaan pullo punkkuu ruualla, sitten kaksi drinkkii ja illalla vielä kolme....".

Minusta tuo kuulostaa paljolta, varsinkin "raittiiksi" vapuksi...

Vierailija
17/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hienoa ap, jos tämä vappu oli sinulle (ehkä se ensimmäinen) erilainen vappu. Kommentistasi saa nimittäin sen käsityksen, että aikaisemmin sitä alkoholia on kulunut runsaasti. Itse en pääse ihan kiinni samanlaiseen ajatteluun, koska selvinpäin oleminen ei ole minulle mikään saavutus tai suoritus vaan täysin normaali olotila. Mutta tsemppaan täältä käsin siis, elämäntapojen muuttaminen terveellisempään suuntaan on aina hyväksi.

Vierailija
18/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarvitsee alkoholia siihen, että on kivaa? Kuulostaa alkoholismilta minusta. Hienoa kuulla, että normaali elämä sujuu, mutta samalla kannattaa muistaa, että sujuu hyvin valtaosalla alkoholinkäyttäjistä. 

Vierailija
19/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 07:57"]

Osa vastaajista ei nyt taida oikein ymmärtää, mitä tarkoitin. Ihanaa on nimittäin juuri se tunne, kun ei tarvitse yhtään ainutta lasia tai pulloa, jotta olisi kivaa. Se on sellainen vapauden tunne kun tietää ettei ole mistään riippuvainen, eikä mene rahaakaan hukkaan kurkusta alas. Mun puolesta muut saa juoda alkoholia, en koskaan neuvo siinä asiassa muita, mutta tästä omasta linjastani saan kyllä nauttia. Enkä ole edes täysabsolutisti, vaikka alkoholin kulutukseni onkin hyvin minimaalista, enkä halua koskaan lokeroitua tuon nimikkeen alle, vaan nautin siitä, että saan olla näin kun nyt olen, vapaa ja iloinen! ap

[/quote]

Minäkin olen vapaa ja iloinen, vaikka join skumppapullon puoliksi miehen kanssa. On sen verran harvinaista herkkua tuo kuohuviini, että juhlistaa mukavasti juhlahetkiä. Ja silti olen vapaa alkoholista, ei ole tarvetta käyttää sitä pakonomaisesti. Se on todellista vapautta ja olen onnellinen siitä.

Vierailija
20/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli tärkeintä oli laskemasi alkoholimäärä vapussa?

No joillekin se on tosiaan niin tärkeää, että pitää oikein laskea, monta senttiä ottaa, ettei mee yli kun seuraavana päivänä on työpäivä