Imetys ja raskaaksi tuleminen
Vauvamme on nyt 7kk ja toivoisimme saavamme hänelle sisaruksen mahdollisimman pian, sillä olemme molemmat reilusti yli kolmekymppisiä. Olemme nyt yrittäneet saada toista lasta alulle koti-inseminaatiolla erinäisistä syistä johtuen, mutta ainakaan kahdella ensimmäisellä kierroksella ei ole tärpännyt. Hieman alkaa jo epäilyttää sen koti-inseminaation toimivuus ja netistä etsimällä en ole löytänyt kovin tarkkoja ohjeita. Ilmeisesti koti-inseminaation ja luonnollisen menetelmän onnistumistodennäköisyyksien pitäisi olla melkein samoja (?).
Ovulaatiotikkuja ei ole käytetty, mutta täytynee siirtyä niihinkin, kun nyt siis toinenkin yrityskierto meni puihin. Epätoivo alkaa kohta iskeä, vaikka hieman hätäilevältä saatankin kuulostaa. Esikoisemme on nyt osittaisimetyksellä - kuinkakohan paljon se vaikuttaa tilanteeseen myöskin? Vinkkejä kaipailisin asiaan liittyen. Aion mennä käväisemään gynekologin juttusilla aika piakkoinkin, niin tarkistavat tilanteeni ja kyselen tarvittaessa muutenkin lisää.
Kommentit (7)
2 lisää vielä, että vähän hätäiseltä kyllä kuulostat kun vasta toinen yrityskierto meni puihin ja teillä on vielä noin pieni vauvakin. Monihan haluaa vauvat pienellä ikäerolla tietenkin, mulle olisi ollut ihan katastrofi alkaa odottaa toista kun esikoinen oli 7 kk.
Ei imetys vaikuta jos sulla on kuukautiset alkanut. Mä tulin raskaaksi kun imetin esikoista ja imetys jatkui melkein läpi raskauden, siitä ei oo mitään haittaa. :)
Sehän on se "muumimukitekniikka". Oliko mukissa varmasti muumin kuva? Haisuli tai pikku myy ei käy.
Meillä vauva 8kk ja "yritetty" tässä jo monet kierrot... Lähinnä vaan ihmetellyt miksi ei tärppää kun harrastelut sattuneet kuitenkin ovulaation aikoihin. Ensimmäinen lapsonen tuli ekasta kierrosta kun jäi ehkäisyt niin kait sitä jotenkin oletti, että seuraavakin vain tulla tupsahtaa. Menkat alkoi 2kk synnytyksestä ja ei alettu ehkäisyä käyttämään vaan ajateltiin, että tulee sitten kun on sen aika. Ajatuksena kuitenkin, että tulisi pieni ikäero. Ollaan alle kolmekymppisiä molemmat. Tiiä sitten mistä johtuu, mutta eipä sen niin kiirekkään kun ensimmäinenkin on pieni vielä :/ Lähinnä miettinyt vain itsekseni.
Täälläkin on yksi vauvaa toivova, vaikka esikoinen onkin vasta reilut 6 kk. Mulla ei vaan ole vieläkään menkat alkaneet, joten taitaa olla vielä turha haave :((
Pieni ikäero ei kannata, elleivät lapset ole tosi rauhallisia. Saat sitten muistella niitä sumuisia pikkulapsiaikoja. Hrrr... Mullakin 7kk vauva, raskaus olisi kauhistus...
Jos sinulla on kuukautiset en usko, että ihan hirveästi vaikuttaa imetys raskaaksi tuloon. Mulla ei ainakaan tuossa vaiheessa ollut vielä kuukautisetkaan alkaneet (taisivat alkaa kun vauva oli yksitoista kuukautta, imetin kyllä paljon).
Imetin itse kolmivuotiasta tullessani raskaaksi uudelleen ja tulin kyllä parissa kuukaudessa yrityksen alusta raskaaksi ihan kuten esikoisenkin kohdalla. Noista käyttämistänne menetelmistä en kyllä osaa mitään sanoa. Menisin varmaan teidän tapauksessa kyllä hyvälle gynegologille juttelemaan. Olin 30 esikoisen syntyessä.