Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vappu on yksinäiselle melkein pahempi kuin joulu

Vierailija
30.04.2013 |

Joulua vietetään perinteisesti sukulaisten kanssa ja talvella on kiva käpertyä yksikseen jonnekin sohvannurkkaan lukemaan kirjaa. Vappuna taas monet kokoontuvat ystävien kanssa. Kummallakaan, minulla eikä miehellä oikein ole ystäviä eikä meillä ole edes ystäväperheitä. Ollaan melkein kaikki pyhät lasten kanssa vaan kotona. Ahdistaa...

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta juhannus on pahempi..

Vierailija
62/67 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ei ole ystäviä? Hassua. Kyllä nyt ihminen tarvii elämäänsä ystäviäkin! Mitäs jos mies kuolee tai jättää ennen sinua.. Hengailetko lastesi kanssa? Onko heillä kavereita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina noita valituksia yksinäisistä juhlapäivistä.  Kaikki juhlat vietän yleensä ihan omassa hyvässä seurassa. Ei ole ukkoa eikä mukuloita ja sukulaisetkin vähissä. Harrastan lueskelua, ulkoilua ja telkkarin katselua samalla tavalla kuin tavallisinakin viikonloppuina. Eikä ahdista yhtään! Joskus kun olen ollut sukulaisten luona, niin on ahdistanut toisten nurkissa majailu aika rankasti. Oma tupa - oma lupa!

Vierailija
64/67 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:32"]Ihmettelen aina noita valituksia yksinäisistä juhlapäivistä.  Kaikki juhlat vietän yleensä ihan omassa hyvässä seurassa. Ei ole ukkoa eikä mukuloita ja sukulaisetkin vähissä. Harrastan lueskelua, ulkoilua ja telkkarin katselua samalla tavalla kuin tavallisinakin viikonloppuina. Eikä ahdista yhtään! Joskus kun olen ollut sukulaisten luona, niin on ahdistanut toisten nurkissa majailu aika rankasti. Oma tupa - oma lupa!

[/quote]

Kaikki eivät ole erakkoja kuten sinä.

Vierailija
65/67 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 09:37"]

Miksi ette yksinäiset tee mitään etsiäksenne ystäviä? Ystäväpariskuntia voi löytää vaikkapa harrastusten parista tai ihan vaan lähtemällä ulos ja aloittamalla keskustelun. Lähtekää vaikka tanssikurssille, sieltä löytyy sosiaalista porukkaa! Turha valittaa yksinäisyyttä jos ei edes etsi seuraa. Ehkä jo ensi vappuna teillä on paljon ystäviä jotka voitte kutsua grillaamaan tai piknikille? :) ymmärrän kyllä että voi olla vaikeaa lähestyä vieraita ihmisiä, mutta yllättävän moni on valmis tutustumaan ja jopa ystävystymään kunhan vain saa hieman rohkaisua! Pää pystyyn, tee itse tästä päivästä parempi kuin eilinen :)

[/quote]

Ei löydy. Kaikilla on jo omat vakiintuneet piirinsä. Harrastksen pitää olla sellaista, mikä itseäänkin kiinnostaa. On aika säälittävää raahata tanssimistä vihaava mies tanssikurssille, jotta löytäisi ystäviä. Mulla on muutama kaveri, mutta ystävät heillä on erikseen ja heillä on paljon tekemistä entisissäkin. Sosiaalisten ihmisten tilaan ei oikein uusia enää mahdu. Itselläni ole yhtään naispuolista ystävää. Mutta ei kielikursseilta löydy seuraa kuin kotimatkalle. Varovainen ehdotus kahvilla käynnistä - ei ehdi. Minä olen sellaisessa työssä, että työkavereita tai asiakkaita ei ole, olen ainoa työntekijä ja esimiehellä on ihan omat piirinsä, valtavasti tuttavia jo ennestään. Eikä pomon  kanssa vapaa-aikaan tunkeminen, varsinkin kun on eri sukupuoltakin, tunnu korrektilta. Kävin aikuiskoulutuksen ja yhden naisen kanssa ystävystyimme, mutta asumme nykyään eri paikkakunnilla; välimatkaa on 500 km. Hänellä on jo viisi siskoa, joten ei siihenkään vapaa-aikaan uusia ihmisiä mahdu.

Ainakin minusta tuntuu, että kaikilla on tuttava- ja ystäväpiirit täynnä. Tutustumisyritykset stoppaa siihen, että hienovaraisesti sanotaan "ei ehdi", eikä mitään toistakaan ajankohtaa ehdoteta. Ehkä vika on minussa ja pitäisi katsoa peiliin. Mutta - onko se oikein, että koetan luonnettani muuttaa ystävyäkseni. Mlelestäni se on väärin teeskennellä jotain muuta kuin on enkä usko, että näyttely kovin pitkään edes onnistuu. Sen lisäksi en tiedä mikä on vikana ja niin kauan kuin kukaan ei sano mikä, en voi tehdä asialle mitään. Kun monella omasta mielestäni vähän ärsyttävilläkin ihmisillä saattaa olla paljon ystäviä(?) niin vaikea se on itsestään löytää sitä mikä taas muita ärsyttää. Näin vappuna ei häiritse, mutta joskus olisi kiva viettää aikaa muidenkin kuin oman perheen seurassa. Tosin melkein jo ystävystyimme ikäisemme samanhenkisen naapuripariskunnan kanssa, mutta nainen kuoli sairauteen äkillisesti :( ja mies muutti pois. 

Vierailija
66/67 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap valita. Joillain ei ole miestäkään eikä lapsia. Eikä sellaisia sukulaisia tai kaveriporukoita, joiden kanssa viettää aikaa.

Vierailija
67/67 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme