Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko 30-vuotiaana enää vieraaseen kaupunkiin yliopiston takia?

Vierailija
28.04.2013 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en? Olen muuttanut työn takia uuteen kaupunkiin 26-, 29- ja 36-vuotiaana. Ei kai opiskelu siitä paljon eroa.

Vierailija
2/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mikäli perhesuhteet antavat periksi. Itse olisin tuossa iässä juuri halunnut, tai oikeastaan vähän yli, mutta koska oli pienet lapset, reissutyötä tekevä ja ajatukselle eritätin vastahakoinen mies, niin tyydyin kotikunnan amk:aan. Jos mies olisi ollut vähän suostuvaisempi, olisin varmaan lasten kanssa lähtenyt - oletuksella, että olisin päässyt. Jäin sitten vuosiksi pätkätyökierteeseen, mutta nyt olen muuttanut työn perässä ja jaloillani taas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos siis haluaisin opiskella alaa. Eikä ko alan hommia voisi tehdä ilman yliopistokoulutusta (lääkäri, pappi). Monen alan työtähän voi tehdä vaikkei olisi valmistunut (esim. toimittaja).

Vierailija
4/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos ei olisi esim. yhteistä asuntoa miehen kanssa toisessa kaupungissa. Sitten vaatisi järjestelyjä. Muutin kolmikymppisenä toiseen kaupunkiin työn takia, eikös se nyt ole aika tavallistakin kuitenkin että töitten perässä muutetaan, miksei sitten opiskelujenkin?

Vierailija
5/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan mistä saat kavereita tai edes pienen tukiverkon. Opiskelijoista? Ikävä kyllä se juna meni jo.

Vierailija
6/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla on kyllä paljon aikuisopiskelijoita, 30-vuotias opiskelija ei ole mikään kummajainen useimmissa oppiaineissa.

Vierailija
7/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuttaisin.

Vierailija
8/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin vaikka 70-vuotiaana vieraaseen kaupunkiin jos olisi hyvä syy. En edes ymmärrä kysymystä, onko vieraaseen kaupunkiin muuttaminen jotenkin vaarallista yli 30-vuotiaalle?

Vierailija
9/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
10/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä voisin muuttaa.

Omassa tilanteessani se ei nyt kuitenkaan olisi se fiksuin ratkaisu kun on lapsiakin ja tukiverkko täällä.

Tarkoitan vain että ei se ole iästä kiinni.

Vierailija
11/23 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Tukiverkoista kun tässä on puhuttu niin sitä meillä ei muutenkaan olisi muualla kuin mun synnyinkaupungissa ja sekin ainoastaan äitini. Omilla jaloillaan sitä on joidenkin seisottava joka tapauksessa :)

Vierailija
12/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin, ja olen itse muuttamassa uuteen kaupunkiin 34-vuotiaana opiskelujen takia.

Vierailija
13/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasitko ryhtyä kolmekymppisenä vanhaksi kääkäksi? Et tietenkään voi enää tehdä muuta kuin valita hautapaikkasi, jos aiot istuttaa siihen tammen se ehtii kunnon puuksi kun 60-70vuoden kuluttua kuolet, tosin se täytyy kaataa jos haluat arkkuhautauksen, mutta tuhkauurna voi toki sen alle laskea.

Vierailija
14/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin. Aloitin yliopisto-opinnot 30-vuotiaana.

Vierailija
15/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin muuttaa. En oikein ymmärrä kysymystä ollenkaan. Miten se erilaista olisi kuin vaikka 20-vuotiaana? Mä olen jo 40 ja muuttamassa tässä ihan maata työpaikan takia, eikä ole mitään "turvaverkkoja" kohdemaassa (enkä ymmärrä mihin sellaisia tarvisin) - ei tullut mieleenkään etten voisi muuttaa koska olen liian VANHA ;-)

Vierailija
16/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enää"? Vastahan mä sen ikäisenä aloin muutella maasta toiseen.

Vierailija
17/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minutkin tämä kysymys vetää hiljaiseksi. Mikä sitten olisi sallittu ikä muuttaa paikkakunnalta toiselle? 19-29 v? Hoh-hoijakkaa.

Vierailija
18/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:05"]Muuttaisitko 30-vuotiaana enää vieraaseen kaupunkiin yliopiston takia?[/quote]

En ainoastaan sen takia, että siellä on yliopisto. Eli siksi että näkisin siellä käyviä ihmisiä. Eivät he sen kummepia ole kuin muutkaan.

Mutta kyllä muuttaisin sen takia, että aikoisin opiskella tai käydä töissä kyseisessä yliopistossa.

Vierailija
19/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma:)

Vierailija
20/23 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä olen 31 ja muutan syksyllä eri maahan työn takia:) Etköhän sä ap voi Suomen sisällä ihan huoletta muuttaa.