Katselkaa matkailijat asuntovaihtoehtoja ulkomailla tällaisista paikoista.
Ei aina tarvitse olla hotellissa. Noista löytää hienoja kalustettuja asuntoja joissa on paljon mukavampaa asua, kuin hotellissa.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:57"]
Tekeekö joku noissa myös aamiaiset ja petaa sängyt? Minä en halua tehdä lomalla mitään kotihommia.
[/quote]
Aamiaisen saat kun menet asunnosta ulos ja ostat sen.
Sänkyä taas ei tarvitse pedata ollenkaan :)
Sinun on ihan varmasti parempi mennä all inclusive hotelliin, mutta jos joku ei ole niin high maintenance kuin sinä, se saa paljon enemmän tilaa kuin pienen hotellihuoneen menemällä tuollaiseen asuntoon.
Me ollaan vuosia vuokrattu taloja, tulee perheelliselle usein vieläpä halvemmaksi kuin hotelli. Esim. Pariisissa on niin kalliit ja minipienet huoneet, että mukavampaa on vuokrata sieltä loman ajaksi kaksio. Ja voi ottaa talon omalla uma-altaalla, ei tarvitse kärsiä kenestäkään muusta poolilla.
Mun matkat hoitaa pääsääntöisesti Finnmatkat ja Tjäreborg. Helppoa ja huoletonta. Ja edullista.
Tekeekö joku noissa myös aamiaiset ja petaa sängyt? Minä en halua tehdä lomalla mitään kotihommia.
[/quote]
Aina voi mennä aamiaiselle läheiseen hotelliin tai ravintolaan. Usein se vaan maistuu ihan parhaalta omalla pihalla.
[/quote]
Minusta hotellien aamiaiset ovat kamalia. Menen mieluummin aina muualle syömään, sinne missä paikallisetkin syö aamupalaa.
Mä arvostan sitä, että joku vaihtaa lakanat mun sängystä eikä tarvitse pyyhkeitä raahata mukaan. Varsinkin rantalomalla olis ikävä ottaa 10 kpl pyyhkeitä, kun rannalle pitäisi ottaa toiset pyyhkeet.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 17:01"]
Mun matkat hoitaa pääsääntöisesti Finnmatkat ja Tjäreborg. Helppoa ja huoletonta. Ja edullista.
[/quote]
Tietty jos ei sanaakaan kieliä puhu, ei ole paras vaihtoehto. Muuten muiden järjestelemään tyytyminen on aika tylsä vaihtoehto. Ja matkatoimistolomat on kylläkin yleensä kalliimpia, ellei nyt kartanoa vuokraa.
Hotellit on nykyään pääasiassa huoneistoja ja minustakin on tärkeä ettei lomalla tarvitse siivota. Ja vaikka itse tekisi aamupalan/joskus ruokaa niiin joku käy tiskaamassa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 17:02"]
Mä arvostan sitä, että joku vaihtaa lakanat mun sängystä eikä tarvitse pyyhkeitä raahata mukaan. Varsinkin rantalomalla olis ikävä ottaa 10 kpl pyyhkeitä, kun rannalle pitäisi ottaa toiset pyyhkeet.
[/quote]
Ihan kiva. Ei kaikille sovi tällainen omatoimiloma. Mene hyvä ihminen sinne, jossa saat kaiken valmiina, ei se ole meiltä pois.
Anna kuitenkin toisille mahdollisuus tehdä asioita toisin. Ei kaikki halua kaikkea valmiina. Meitä on monia, joita tuolliset valmismatkat ei vain kiinnosta. Ei sinun tarvitse perustella tässä ketjussa sitä, miksi haluat pyyhkeesi rannalle!!
Tässä ketjussa nyt vain kerotaan niistä muista mahdollisuuksista, sinulla on omasi.
[/quote]
Minä, minä, minä.......OMG!
Jos ei ole varaa pitempään lomaan hotellissa niin voihan sitä muuten esittää jotenkin parempaa matkailijaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 17:01"]
[/quote]
Tietty jos ei sanaakaan kieliä puhu, ei ole paras vaihtoehto. Muuten muiden järjestelemään tyytyminen on aika tylsä vaihtoehto. Ja matkatoimistolomat on kylläkin yleensä kalliimpia, ellei nyt kartanoa vuokraa.
[/quote]
Puhun useampaa kieltä. Lähden lomalle nautimaan ja rentoutumaan. Edullisesti on pääasiassa matkusteltu matkatoimistojen matkoilla, En koe sitä tylsäksi, että olen hotellin tai hotellihuoneiston passattavana. Se huoneisto on lähinnä nukkumista ja peseytymistä varten. Menen lomalle täyshoitoon.
t. se matkatoimiston asiakas
Herranen aika, antakaa nyt anteeksi kun laitoin nuo linkit. En osannut kuvitellakkaan, että se saa aikaiseksi tällaisen kaaoksen av-mammojen mielissä. Ihan kuin olisin pakottanut nyt kaikki lomalaiset siivoamaan, laittamaan ruokaa, petaamaan sänkynsä ja pakkaamaan matkalaukut täyteen pyyhkeitä.
Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta ja pyydän unohtamaan tämän kauhean kokemanne mielipahan. ap. :(
Minä nyt lähinnä ihmettelen, että luuletko todellakin ettei paljon matkusteleva jo tiedä eri vaihtoehdoista. Se että haluaa hotelliin on valinta ei tietämättömyyttä.
Kiitoksia valtavasti ap!!
Säästit minulta suuren vaivan etsiä vastaavia sivuja itse.
t. matkailusta haaveileva pienituloinen suurperheellinen
20 vuotta on vuokrattu kämppiä mm Italiasta ja Ranskasta...
[/quote]
No meillä vuokraemäntä vaihtaa kerran viikossa lakanat. Itsellä mukana vain rantapyyhkeet, muut saa vuokratalosta.
Ja jollekin toiselle vastaukseksi: me ei lomalla pedata sänkyjä, oikastaan vain vähän peittoa:) Kuka siellä makuuhuoneessa kävisi?? 200m2 talossa on lääniä mh ulkopuolellakin ja ihana piha viinitarhojen keskellä:)
Eikä muuten laiteta ruokaakaan kuin aamiaiset. Viiniäkin saadaan talon viinikellarista mielen mukaan:)
Kaupunkilomalla vuokrattiin tuollaisen palvelun kautta yksityiseltä kolmio. Oli pesukoneet niin pyykille kuin astioillekin, terassit sun muut.
MUTTA onneton äänieristys ja lapsiperheisiin tottumattomat alakertalaiset. Siinähän sitten hissuttelet lomalla koko viikon, hotellissa olisi voinut ainakin yrittää vaihtaa huonetta joko perheemme tai häiriintyneet naapurit.
Riskinsä näissäkin, vaikka yrittäisi etukäteen lukea arvioitakin netistä....
[/quote]
Minusta hotellien aamiaiset ovat kamalia. Menen mieluummin aina muualle syömään, sinne missä paikallisetkin syö aamupalaa.
[/quote]
Sehän nyt riippuu ihan hotellista. Ja pikkuvinkkinä: esim. italialaisten aamupala on croissant tai joku brioche ja kahvi. Jos sillä pärjää niin mikäs siinä. Laadukkaassa hotellissa tarjonta on ihan toinen. En tiedä sitten missä hotelleissa itse olet yöpynyt, jos niissä aamiaiset on olleet "kamalia" :D