Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsernobyl- 27 vuotta sitten, mitä teit tai misssä olit?

Vierailija
26.04.2013 |

Olin  poikani ja hoitolapseni  kanssa omakotitalon hiekkalaatikolla. Satoin lämmintä sadetta, ei silloin tiennyt mikä  kauhea juttu oli tulossa!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6-vuotias. Leikimme veljeni kanssa tuossa sateessa. Sitä tapahtumaa en muista, mutta muuten Tshernobyl on jäänyt tuolta kesältä mieleen.

Vierailija
2/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa olin, lukiossa toisella luokalla. Hirveästi ei tulut asiaa seurattua mutta amerikkalainen vaihto-oppilas kutsuttii nopeasti kotiin, sen muistan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ala-asteella, tapahtumaa en muista. Muistan vain, että meitä kiellettin syömästä metsästä marjoja.

Anoppi on kertonut, kuinka yhtäkkiä kaikilla neljällä lapsella alkoi tulla verta nenästä. Olivat mökin pihalla leikkimässä.

Vierailija
4/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11-vuotias. En muista tapahtumapäivää, asiasta kerrottiin koulussa ja kotona vähän jälkijunassa. Ei saanut syödä marjoja koko kesänä. 

Vierailija
5/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää kun asiasta vasta jälkikäteen tiedotettiinkin?

Vierailija
6/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 21:00"]

Olin 11-vuotias. En muista tapahtumapäivää, asiasta kerrottiin koulussa ja kotona vähän jälkijunassa. Ei saanut syödä marjoja koko kesänä. 

[/quote]

Vierailija
7/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin rankkaa sex & drugs & rock'n roll vaihetta kun ovelle tuli tuttu kolistelemaan ja höpöttämään.  Taisin vasta vappuaattona uskoa että näin on käynyt.

Vierailija
8/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk.koht. en muista, koska olin ollu sillon vasta neljä viikkoa äitin kohdussa. Äiti oli ollu kuulemma veljeni kanssa puistossa ja ulkoilemassa monta tuntia, kun oli mukava kevätsää. Siellä minäkin siis. Ehkä mä siks oon tämmönen outo. Haha.

Vierailija
9/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olin. Opettelin niihin aikoihin kävelemään.

Vierailija
10/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 21:02"]

[/quote]

No sillon kun sai tietää, pystyi kyllä miettimään mitä teki tuona päivänä. Ellei lähimuisti ihan kauhean huono ole.

Vierailija
11/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tapahtumapäivänä vai tiedotuspäivänä ootte ulkoillut?

Vierailija
12/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 21:10"]

[/quote]

No sillon kun sai tietää, pystyi kyllä miettimään mitä teki tuona päivänä. Ellei lähimuisti ihan kauhean huono ole.

[/quote] Ai niinkuin 6v?

Vierailija
13/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 21:11"]

Siis tapahtumapäivänä vai tiedotuspäivänä ootte ulkoillut?

[/quote]

tapahtumapäivänä, t. neliviikkoinen alkiosikiöhässäkkäotusvasta

Vierailija
14/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli naapurin tytön synttärit, hän täytti 10 vuotta. Itse olin pari vuotta vanhempi ja ihan teinix, mutta kun about kavereita oltiin, niin minutkin oli kutsuttu synttäreille. Leikittiin koulua sen tytön kotona (mä sain olla ope, koska olin isompi kuin muut...) ja sitten lähdettiin ulkoiluttamaan ilmapalloja. Oli kivaa :)

Vierailija
15/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote] Ai niinkuin 6v?

[/quote]

Ei tässä nyt kuule mitään sen mystisempää ole takana kuin se, että äitini (joka tuona kesänä oli sentään jo 32-vuotias) on kertonut mun leikkineen siinä sateessa. Muuten mulla kyllä on muistikuvia Tshernobyl-ilmiöistä ja muistakin asioista tuolta kesältä, mikä lienee normaalia.

Terv. se kesän '86 6-vuotias

Vierailija
16/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puolivuotias ja sinä keväänä & kesänä minua ei kuulemma nukutettu enää ulkona.

Vierailija
17/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tapahtuma päivänä ulkona, ei tiedetty silloin.  Vasta seuraavina päivinä tuli totuus osittain julki?

Vierailija
18/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikakaveri oli tullut ekaa kertaa mun luo viikonlopuksi. Pikkuruisessa opiskelijakämpässä touhuttiin kaikkea muuta kuin seurattiin uutisia... ;)

Kaveri osoittautui sittemmin homoksi :o

Vierailija
19/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7-vuotias ja muistan ne uutiset ihan hyvin. Muistan sen pienen ahdistuksen, mitä koin kun kuulun niistä radioaktiivisista sateista, mitä onnettomuudesta seurasi joillekin alueille Suomeenkin, siis omallekin asuinseudulleni jossain määrin. Muistan miettineeni ja kyselleeni siitä aiheesta paljonkin. Nyt kun muistelen, muistan kuinka ystäväni kanssa juostiin aina sateen sattuessa sadetta pakoon sisälle, siis ihan siitä syystä erityisesti ja enemmän kuin tavallisesti.

Vierailija
20/43 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ihan normi elämää elin. Ei pelottanut, kun ei ollut nettiäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi