Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit aikuiselle lapsenvahdille

Vierailija
05.07.2020 |

, joka vahtii kummipoikaansa (7v) viiden päivän ajan. Vanhemmat lähtivät kesälomamatkalle kahdestaan, jälkikasvu minun luonani. Oletin saavani enemmän kuin 50 euroa viideksi päiväksi, meneehän tässä omasta kesälomastakin iso siivu. Olen 31.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummiudesta on tullut aika vaativaa nykyään. Tulee listaa siitä, mitä suomalaisista design vaatteista "lapsi tykkää", hoitopyyntöjä jatkuvasti. Kun menet kummilapsen perheeseen kutsuttuna kylään, hyvä jos kahvia keitetään ja koko ajan kuuluu " jospa täti lukisi..jospa täti laittaisi..." ja vanhemmat puuhaa omiaan kun lastenhoitaja tuli taloon. 

Itse en myöskään ymmärrä, että miksi kummin palkkataso kuuluisi tähän asiaan jotenkin. 

Olen päättänyt, että kukin kummilapsi saa synttärilahjaksi kirjan ja jouluna pyjaman kunnes täyttää 15- vuotta. Sen jälkeinen aika riippuu minun ja lapsen väleistä. Vanhempien laatimille toivelistoille ja hoitopyynnöille en aio lotkauttaa korvaani enää. 

Vierailija
102/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pyytäisi palkkaa. Ruokarahaa saa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pyytäisi palkkaa. Ruokarahaa saa antaa.

En minäkään rahaa pyytäisi. Lapsi on vain kerran pieni ja harvalla on talous niin tiukalla, ettei yhtä 7-vuotiasta pysty ruokkimaan.

Vierailija
104/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsenvahtina 5 lapselle... Ovat sisarukseni lapsia olin tosin vain vuorokauden.. Mutta vanhemmat palasivat räkäkännissä.. Mies uhkasi vetää turpaan.. Jälkeenpäin sain naiselta palkaksi avaimenperän...

Vierailija
105/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en itse olisi halunnut mitään (enkä suostunut ottamaan vastaan jos kummipoika oli päivän luonani) mutta nyt olen lomautettuna ja aivan kusessa rahan suhteen. Että haluaisin kyllä ruokarahat ettei tarvitsisi stressata niistä. Kummilasteni vanhemmat kyllä tietävät tilanteen ja varmasti antaisivat sen lisäksi reippaasti ylikin mut sitä en kehtaisi vastaanottaa.

Jos omat lapseni menisivät kummeilleen niin maksaisin ainakin ruokarahat vaikka heidän kumminsa ovat hyvätuloisia eikä korona ole vaikuttanut heidän työhönsä. Tosin en usko että suostuisivat ottamaan rahaa vastaan.

Eli tämä minusta riippuu vahvasti molempien taloudellisesta tilanteesta. Hyvätuloisen kuitenkin jotenkin oletan kohteliaisuuttaan ainakin tarjoamaan ne ruokarahat, jos toinen ei tarvitse niin sitten vaan kiittää ja kieltäytyy niistä 😊

Vierailija
106/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut tarvitsevat välillä monta ilmoitusta, että alkavat tehdä jotain. Ei riitä esim. pari ilmoitusta opettajalta. Aina tehokkaampaa kun ilmoja tulee muualtakin kuin opettajalta (kuten oletan asian olevan tässä tapauksessa). Perseelläänhän tuon lapsen elämä on ja ehkä voisi paremmin sijaisperheessä. Mikä on pahinta mitä tuo perhe sinulle voisi tehdä? Nosta pyöräsi sisätiloihin tai parkkeeraa autosi outoon paikkaan, josta eivät löydä. Ja nyt viilennät välit.

Vierailija
107/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me on maksettu yhdelle paikalliselle suomalaisnaiselle 100 euroa illasta (n. klo 18-23/24), kun ollaan oltu ulkomailla reissussa ja lapsi siis mukana & tää nainen on vahtinut lasta sillä välin meidän hotellilla, kun me ollaan käyty konsertissa. Lapsi ollut iältään tuolloin 3,5v & 4,5v ja tosi helppo tapaus, ihan tämän hoitajankin mielestä eikä vain meidän mielestä. :-D

Että on toi 50e per viisi päivää aika pahasti alakanttiin mun mielestä... Jättivätkö edes käyttö-/ruokarahaa lisäksi?

18-23. Taitaa olla samanlainen "konsertti" kuin Madden vanhemmilla. Parivaihtoa huumeissa.

Vierailija
108/123 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi ikävältä tilanteelta. En jaksaisi millään hoitaa kummilasta noin pitkään. Kummilapsia minulla on neljä. Yhtä olen hoitanut kokonaisen päivän. Olin vielä teini kun hän oli pieni. Yhtä olen hoitanut muutaman tunnin. Kahden muun kanssa olen viettänyt aikaa kun kyläilemme puolin ja toisin tai käymme retkellä, mutta hoitopyyntöjä ei ole tullut. Oma lapseni ei ole myöskään ollut hoidossa kummeillaan.

Koko kummius tuntuu minusta omituiselta jäänteeltä. Lahja-automaattina olen kokenut olevani, enää en tosin kysy toiveita kun olivat sen verran arvokkaita eikä itselläni ole laittaa niin paljon. En koe myöskään läheisyyttä kummilapsiini, he ovat vain kavereiden lapsia samalla tavoin kuin muidenkin kavereiden lapset joiden kummi en ole. Paljon riippuu myös lapsen persoonasta kuinka paljon hänestä pitää.

Vierailija
109/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi maksaa kokonaista sata markkaa päivässä, mutta ei enempää ettei kihoa vahdille päähän.

Vierailija
110/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan 10 e/h tutuille, yön yli hoidossa ei lapsi ole ollut, siitä joku järkevä pyöristys.

Vierailija
111/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yx työtön kasvatusalan kaveri pyydettiin aikoinaan vahtimaan erääseen perheeseen 1 kokonaiseksi viikoksi eli 24/7 kolmea lasta kun vanhemmat matkustivat ulkomaille tyyliin "ku sullahan on tota aikaa".

Palatessaan viikon päästä reissusta antoivat hänelle 100 euroa ja junalipun kotiin.

Huikkasivat perään että  "älä sitten törsää kaikkea!"

Minusta tuntui jotenkin härskiltä. Vaikka tosin en tiedä taksoista tai mikä olisi  esimerkiksi tullut hinnaksi jos he olisivat tilanneet vaikka mannerheimin lastensuojeluliiton lastenhoitajan.

Miettikää mikä vastuu on ihan yhdestäkin lapsesta, saati kolmesta.  Ympärivuorokauden VIIKON!

Uskoisin kuitenkin ettei taida irrota tuota lastenvahtia enää toista kertaa.

En ymmärrä näitä vanhempia, jotka matkustelee ulkomailla ilman lapsia. Meidän lapsista matkustelu ja uusiin paikkoihin tutustuminen ihan parasta, olisivat varmaan ihan murtuneita, jos jätettäisiin kotiin loman ajaksi.

Vierailija
112/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummille ei kuulu maksaa. Tottakai ruokarahaa voi tarjota mutta sekään ei ole välttämätöntä. Et ole kummi jos haluat rahaa

Vierailija
113/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ehkä oli tarkotus että teillä olisi kivaa aikaa yhdessä.pidätkö tätä rasitteena..no ajattele lasta miltä hänestä tuntuu

Vierailija
114/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummius ole mikään syy hyväksikäytölle. Jos kerran lapsen vanhemmat ovat noin härskejä ja pihejä, niin minä ainakin vaatisin 250 euroa tähän käteen palkkana kiitos! Jos palkasta ei ole sovittu, niin ei se tarkoita, että ilmaiseksi olet luvannut vahtia. Laita lasku perään.

Vierailija
115/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole suostunut ikinä kummiksi vaikka on pyydetty.

Vierailija
116/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran alkoholisteja heillä varmaan tiukkaa rahasta tuskin hyvä palkkakaan ,jos edes töissä? Ymmärän kyllä että ei lapsiperheissä muutenkaan kovin paljon rahalla törsäillä , mutta onhan viikko pitkä aika joten voisi itse vahtia lapsensa kerran ei varaa maksaa palkkaa edes vähän. Itse olisin 3pv ehkä poissa ja maksaisin ruokarahaa 10pv lapselle ja sitten vahdille 20pv ei enenpää olisi varakaan. Eli viikoksi 5 pvlle tulisi rahaa 150yhteensä Ja kyllä antaisin myös edes yhteen huvitukseen rahaa lisäksi mutta edulliseen paikkaan 40e kork esim korkeasaari ja sillä siis ostetaan molempien liput.

Vierailija
117/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on selvä provo. Alkoholistit lähti reissuun....juupa juu.

Vierailija
118/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pallit vaan läpsää pakaroita vasten,kun meikäläinen nai!!

Vierailija
119/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummiudesta on tullut aika vaativaa nykyään. Tulee listaa siitä, mitä suomalaisista design vaatteista "lapsi tykkää", hoitopyyntöjä jatkuvasti. Kun menet kummilapsen perheeseen kutsuttuna kylään, hyvä jos kahvia keitetään ja koko ajan kuuluu " jospa täti lukisi..jospa täti laittaisi..." ja vanhemmat puuhaa omiaan kun lastenhoitaja tuli taloon. 

Itse en myöskään ymmärrä, että miksi kummin palkkataso kuuluisi tähän asiaan jotenkin. 

Olen päättänyt, että kukin kummilapsi saa synttärilahjaksi kirjan ja jouluna pyjaman kunnes täyttää 15- vuotta. Sen jälkeinen aika riippuu minun ja lapsen väleistä. Vanhempien laatimille toivelistoille ja hoitopyynnöille en aio lotkauttaa korvaani enää. 

Enpä oo isommin kummejani vaivannu. Viimeksi oon nähny 2 kk ikäsenä,Jotain vähän alle 50 v sitte..Lienevätkö enää ees elossa? En tiedä..

Vierailija
120/123 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan mun kummipoikaa ihan ilmaiseksi. Olisi todella kummallista jos he tarjoaisi mulle rahaa tai jos mä pyytäisin rahaa. Yleensä mä menen heidän kotiin ja siellä on jääkaappi täynnä ruokaa ja herkkujakin jotain, toisinaan poika tulee mun luo Helsinkiin ja silloin hänellä on omaa rahaa mukana lähinnä johonkin pääsylippuihin tms. varattuna. Ruoan maksan kyllä minä silloin täälläkin. Mutta ei käydä ulkona syömässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi