Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit aikuiselle lapsenvahdille

Vierailija
05.07.2020 |

, joka vahtii kummipoikaansa (7v) viiden päivän ajan. Vanhemmat lähtivät kesälomamatkalle kahdestaan, jälkikasvu minun luonani. Oletin saavani enemmän kuin 50 euroa viideksi päiväksi, meneehän tässä omasta kesälomastakin iso siivu. Olen 31.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole koskaan saaneet sekuntiakaan lastenhoitoapua ja isovanhempia ei lapsenlapset kiinnosta (eivät tapaa lainkaan), joten kaikki apu on aina pitänyt OSTAA.

Olen huomannut että kannattaa maksaa hyvin. Kun maksaa hyvin jää hoitajalle hyvä mieli ja haluaa tulla toistekin.

Teineille (jotka hoitaneet isoja lapsia) olen maksanut 8-10e tunti, aikuiselle (joka on vahtinut myös pieniä, taaperoa ja vauvaa) 20e tunti.

Jos leikkisin että lapsillamme olisi kummi joka hoitaisi 5pv niin vähin mitä kehtaisin maksaa on 500e.

Mutta kaikki eivät ajattele näin. On minuakin yritetty saada hoitamaan vieraan ihmisen lasta 2kkn ajan päivisin 200 eurolla. Jotkut on tavattoman härskejä tässä.

Apn kannattaa etukäteen miettiä summa jota pyytää.

150 euroakin olisi ollut jo hyvä, mutta että 50. Lisäksi joudun viemään lapsen junalla takaisin, jolloin menee taas kolme tuntia omaa aikaa hukkaan ja rahaa lippuihin.

Vanhemmat ovat koko viikon niin humalassa, että heille turha puhua.

Ap

Kyllä sinun olisi etukäteen pitänyt pyytää, että maksavat junamatkasi.

Vierailija
42/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsen hoitamisesta ottaisin vain ruokarahaa, jos olisin oikeasti todella tiukoilla eli nyt kun opiskelen. Jos kävisin töissä ja olisin kesälomalla, en ottaisi edes ruokarahaa. Kummilapsi on eri asia kuin vain jonkun vieraan lapsen hoitaminen. Kummilapsen voisin ottaa lomalla, mutten tee vieraille lapsille lastenhoitotyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kummilapsen hoitamisesta ottaisin vain ruokarahaa, jos olisin oikeasti todella tiukoilla eli nyt kun opiskelen. Jos kävisin töissä ja olisin kesälomalla, en ottaisi edes ruokarahaa. Kummilapsi on eri asia kuin vain jonkun vieraan lapsen hoitaminen. Kummilapsen voisin ottaa lomalla, mutten tee vieraille lapsille lastenhoitotyötä.

Olen työssäkäyvä opiskelija. "Kesäloman" aikana oli tarkoitus kirjoittaa gradua, minkä mainitsin myös vanhemmille. Kotini lähellä ei ole lapsille mitään, eikä lapsi uskalla isossa kaupungissa ulkoilla yksin.

Yhdeksi yöksi voin ottaa omaan piikkiini, viikoksi en.

Ap

Vierailija
44/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 7-vuotiaankin "hoitaminen" on täyttä työtä. Itsellä ainakin sen ikäinen lapsenlapsi vaatii huomiota koko ajan, paitsi tietysti, jos antaa pelata puhelimella koko päivän. Ei sen ikäinen yksikseen ole ulkona vieraassa paikassa, missä ei ole omia kavereita. Kuka ylipäänsä uskaltaisi edes päästää yksin ulos. En myöskään usko, että haluaisi jäädä vieraaseen asuntoon yksin, jos aikuinen lähtee kaupoille.

Vierailija
45/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole koskaan saaneet sekuntiakaan lastenhoitoapua ja isovanhempia ei lapsenlapset kiinnosta (eivät tapaa lainkaan), joten kaikki apu on aina pitänyt OSTAA.

Olen huomannut että kannattaa maksaa hyvin. Kun maksaa hyvin jää hoitajalle hyvä mieli ja haluaa tulla toistekin.

Teineille (jotka hoitaneet isoja lapsia) olen maksanut 8-10e tunti, aikuiselle (joka on vahtinut myös pieniä, taaperoa ja vauvaa) 20e tunti.

Jos leikkisin että lapsillamme olisi kummi joka hoitaisi 5pv niin vähin mitä kehtaisin maksaa on 500e.

Mutta kaikki eivät ajattele näin. On minuakin yritetty saada hoitamaan vieraan ihmisen lasta 2kkn ajan päivisin 200 eurolla. Jotkut on tavattoman härskejä tässä.

Apn kannattaa etukäteen miettiä summa jota pyytää.

150 euroakin olisi ollut jo hyvä, mutta että 50. Lisäksi joudun viemään lapsen junalla takaisin, jolloin menee taas kolme tuntia omaa aikaa hukkaan ja rahaa lippuihin.

Vanhemmat ovat koko viikon niin humalassa, että heille turha puhua.

Ap

Kyllä sinun olisi etukäteen pitänyt pyytää, että maksavat junamatkasi.

Vanhempien piti hakea lapsi itse, mutta ilmoittivat eilen, että minun pitäisi viedä. Aion kyllä pyytää rahat. Aikaa ei valitettavasti saa takaisin. Lisäksi lapsi kaatoi tietokoneeni näppäimistölle mehut, vaikka useasti kielsin viemästä mehua olohuoneeseen. Toistaiseksi kone toimii sentään 😢 kotonaan saavat tehdä mitä haluavat, kun ei vanhempia kiinnosta.

Ap

Vierailija
46/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kummilapsi en kyllä ilmatteeksi hoidettaisi noin pitkää aikaa.Maksaisin 300-500 eur, 300 nyt ihan minimi ja jos kyseessä opiskelija niin sitten 500, koska opiskelijalla on muutenkin vähän rahaa.

Vierailija
47/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on palkkaa eivätkä saa teettää nälkäpalkalla. Vaikka ennakonpidätystä ei menisi, pitää maksaa eläkemaksu, sava-maksu ym ja ilmoittaa tulorekisteriin. Pakka.fi:n kautta hoitavat nuo työnantajat. Toki ruokaan käytetyt rahat voi vähentää bruttotulosta. 

Vierailija
48/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin kummityttöni 7 v luokseni mielellään ja maksaisin herkut ja huvitukset. En tartte palkaa.  Otinkin viime vuonna mukaan mökkilomalle. 

Kiva juttu, jos sulla on rahaa. Itse pätkätöissä ja surkealla palkalla. Päiväksi voisin minäkin ottaa ilman palkkaa, mutta nyt maksan viiden päivän ajalta kaiken. Mökkihän on ihan eri asia, me asumme Helsingissä.

Pätkätyöläiset huonolla palkalla lasketaan usein työttömiksi. Et eiku TE-keskukseen yhteyttä..

Koeta aliarvioida tuntien määrää ;)

Ja koska olet aktiivinen sinua ei myöskään hirveästi kiusata. Soitto per 6kk.

Vierailija
49/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä opiskelija. "Kesäloman" aikana oli tarkoitus kirjoittaa gradua, minkä mainitsin myös vanhemmille. Kotini lähellä ei ole lapsille mitään, eikä lapsi uskalla isossa kaupungissa ulkoilla yksin.

Yhdeksi yöksi voin ottaa omaan piikkiini, viikoksi en. Mikset sanonut eilen että maksavat junalipun tai pyytänyt lisää rahaa? Haukut kokoajan vanhempia juopoiksi ja hionoiksi kasvattajiksi joten miten ihmeessä suostuit kummiksi jos et pidä lapsesta tai vanhemmista?

Ap

Vierailija
50/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta on tuttu, niin ehkä joku 150-200, mutta kuten joku sanoi, jälkikäteen on vähän turha valittaa. Voithan tietenkin sanoa että olet vähän pettynyt ja oletit saavasi enemmän rahaa tästä keikasta. Ammattilaiselle pitäisi maksaa +500 

Vierailija
51/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Ruokaa saa edullisesti, esim. makaronilaatikko/pasta (maistuu lapsille), nakit ja muusi, jäliruuaksi/välipalaksi letut/pannari +hillo, voitte myös leipoa sämpylöitä/ pullaa, on ajankulua samalla.

Moniin museoihin/näyttelyihin pääsee lapset maksutta, tiettyinä viikonpäivinä myös aikuiset, opiskelijakortilla saa alennusta.

Kirpparilta voi ostaa kirjan/Aku Ankkoja mitä voi lueskella yhdessä/yksin.

Vierailija
52/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Ruokaa saa edullisesti, esim. makaronilaatikko/pasta (maistuu lapsille), nakit ja muusi, jäliruuaksi/välipalaksi letut/pannari +hillo, voitte myös leipoa sämpylöitä/ pullaa, on ajankulua samalla.

Moniin museoihin/näyttelyihin pääsee lapset maksutta, tiettyinä viikonpäivinä myös aikuiset, opiskelijakortilla saa alennusta.

Kirpparilta voi ostaa kirjan/Aku Ankkoja mitä voi lueskella yhdessä/yksin.

Ollaan käyty kirjastossa jo. Annoin vanhemmille ehdoksi, että lapsella pitää olla mukana oma kone/puhelin, koska mun on pakko kirjoittaa. Sen sijaan katson villin 7-vuotiaan perään koko ajan, kun ei voi jättää vahtimatta, jo mehukeissikin sen näytti.

Ei vituttaisi näin paljon, jos vanhemmat yhtään arvostaisivat. Ja sukua on lapsen äiti.

Ap

Vierailija
53/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kummin luona vietetty aika saattaa olla parasta koko kesässä sen lapsen elämässäni. jos lapsella alkkis vanhemmat niin olisiko lasuilmon paikka???!!!! käsittämätöntä että mietit rahallista korvausta lapsen hoidosta kun koko lapsen elämä saattaa olla juoppovanhempien kanssa täyttä helvettiä

Vierailija
54/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista on sovittava etukäteen. Jälkikäteen on turha marista.

"Jätetään kyllä reilusti käyttörahaa teille" sanoi äiti kun pyysi minua hoitajaksi.

Oma heikko taloudellinen tilanteeni on tiedossa.

Vanhempien kanssa huonot välit, ovat alkoholisteja.

Just. Rahaa dokata muttei laittaa omiin lapsiin.

Ja 50egee viikon ruokiin on ihan naurettava summa jättää hoitajalle, saati että hän joutuu kustantamaan kaikki lasten menot!

Vierailija
55/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä kympillä per päivä saat ruuat  - nuudelia ja makaronia kehiin. Ja vähän jäätelöä yms. 

Oot sä tosissas siellä?

Vierailija
56/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista on sovittava etukäteen. Jälkikäteen on turha marista.

"Jätetään kyllä reilusti käyttörahaa teille" sanoi äiti kun pyysi minua hoitajaksi.

Oma heikko taloudellinen tilanteeni on tiedossa.

Vanhempien kanssa huonot välit, ovat alkoholisteja.

Tämän jälkeen katkaiset välit hampuuseihin.

Et ole mikään sosiaalityöntekijä, hoitakoon lapsensa ja hoitajat jatkossa itse.

Vierailija
57/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh tuota kummipelleilyä... 

Vierailija
58/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lähti työmatkalle noin 2 viikoksi. Ystäbä osti jääkaapin ruokaa täyteen ja jätti minulle 200€ kirjekuoressa ruoka/käyttörahaa.

Tästä 90€ meni pelkästään auton polttosinekuluihin, koska kuskasin omat lspseni kouluun naapuriksupunkiin päivittäin.

Muutin hänen asuntoonsa pariksi viikoksi ja hoidin ystäväni lapsia ja omia lapsia.

Yleendä vieraalle lastenhoitajalle msksetasn 50€ per päivä.

Ystävien kesken on eri juttu.

Minulle tuo järjestely sopi mainiosti.

Vierailija
59/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon vaikka kuinka läheinen kummilapsi, 50e viideltä vuorokaudelta vaivanpalkkaa ON todella vähän!!!

Itse sain teininä tuon viiskymppisen verran yhden illan kestävistä lastenhoitokeikoista (klo 18-02 aikaväli).

Ap on kuitenkin hoitanut, ruokkinut ja viihdyttänyt lasta kaikki nuo 5 päivää. Okei, se viiskymppinen riittää juuri ruokiin tuolle ajalle, eli käytännössä ap tekee tuon ilman mitään "käteen jäävää" korvausta. Toki tuo aika voi olla mukavaakin yhteiseloa kummilapsen kanssa, mutta on tuo sen verran pitkä aika, että joku korvaus pitäisi vanhempien tajuta antaa! Vieläpä, kun kyseessä köyhä opiskelija, jolla olisi kesällä muitakin velvollisuuksia (gradu) kuin toimia ilmaisena lapsenlikkana! Itse en todellakaan kehtaisi muksuja tuupata 5päiväksi kummien hoitoon tuolla summalla... Saattais olla, etteivät enää ottaisikaan kylään, kuin korkeintaan muutamaksi tunniksi.

Vierailija
60/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kummi. Se on oikeus, mutta myös velvollisuus. Niin kuin joku jo sanoi, dokaavien vanhempien lapsi, tämä voi olla hänen kesänsä turvallisin ja mukavin viikko. Viisi päivää ei sun elämästäsi niin iso osa ole, ettet aikaasi voisi lapselle sitä vertaa antaa. Mitä jos lopettaisit tuon itsesäälissä rypemisen ja omaan napaasi tuijottamisen ja sen sijaan miettisit asiaa sen lapsen kannalta. Tuon ikäinen nukkuu pitkät yöunet (10-12 h lapsesta riippuen), jos on ollut touhukas päivä. Kirjoita sitä graduasi, kun lapsi nukkuu.

Kymppi päivässä riittää kyllä hyvin tuon ikäiselle päivässä ruokarahaksi. Kummina voit mennä siitä missä aita on matalin, ei terveellisyyden kannalta ja niin ettei siinä tarvitse itseään enää enempää rasittaa. Pari pussia ranskalaisia, paketti valmislihapullia, nakkeja ja nugetteja, siinä jo viikolle lämmintä ruokaa. Roiskeläppäpitsaa, karjalanpiirakkaa ja valmishampurilaisia tukevammaksi välipalaksi. Jugurttia, leipää, mehua, porkkanaa, kurkkua...

Menkää Lintsille, jos kerran Helsingissä olette. Siellä on ilmaislaitteita, ei maksa mitään. Tai Suomenlinnaan, joukkoliikennelipulla pääset edullisesti, siellä on vaikka mitä ihmeellistä tutkittavaa tuon ikäiselle tenavalle, ja omat piknik-eväät mukaan. Kirjastoon uudestaan, lainaat sieltä lautapelejä. Oikeasti, lapselle on varmasti tärkeintä, että hänen kanssaan ollaan, häntä kuunnellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme