Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaisit aikuiselle lapsenvahdille

Vierailija
05.07.2020 |

, joka vahtii kummipoikaansa (7v) viiden päivän ajan. Vanhemmat lähtivät kesälomamatkalle kahdestaan, jälkikasvu minun luonani. Oletin saavani enemmän kuin 50 euroa viideksi päiväksi, meneehän tässä omasta kesälomastakin iso siivu. Olen 31.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius pitäisi kieltää. Lapsena luulin, että kummitädit ja -sedät ovat kummituksia.

Vierailija
122/123 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanpas:

5 (päivää) * 24 h = 120 h

Lastenhoitajan palkka on noin 12 € tunnilta, 2000 € / kk. Koska kyseessä on kummilapsi, voidaan hinta laskea pienemmäksi. Toisaalta työstä 1/3 on yötyötä, joka kompensoi alennusta, tuntipalkka sovittakoon tasan 10 € / h tuttujen kesken.

Jos laskutat palkan, niin lisätään päälle työnantajan sivukulut, noin 30 % sekä alv 24 %. 

Saadaan: 120*10*1,30*1,24 = 1934,40 € laskulla, jos ei huomioida mahdollisia päivärahoja tai matkakuluja.

Palkkana suoritettuna brt 1200 €. Tähän vielä tietenkin lomakorvaus, noin 12 %.

Niin ja työstä aiheutuvat kulut, eli mahdolliset ruokaostokset lapselle, leffaliput ja sen sellaiset. 

Voi V tätä nykymenoa. Ethän sä laskenut lainkaan eläkemaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta, se auttoi minua tekemään Ison päätöksen elämässäni! Olen 10vuotta asunut ulkomailla, eri maissa, ja viime aikoina olen vakavasti miettinyt suomeen paluuta. Tästä kysymyksestä sekä ketjusta palasikin mieleen minkälaiset suomalaiset on. Siis laskee minkä verran PALKKAA tulisi saada KUMMILAPSEN HOIDOSTA 🙄 ja vielä valittaa kun on niin raskasta ja kallista, työssäkäyvä opiskelija. En voi käsittää, missa on ystävällisyys, auttamisen halu, elämänilo ja joustavuus? Itsekkyydellä ei näköjään ole mitään rajaa.