Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit aikuiselle lapsenvahdille

Vierailija
05.07.2020 |

, joka vahtii kummipoikaansa (7v) viiden päivän ajan. Vanhemmat lähtivät kesälomamatkalle kahdestaan, jälkikasvu minun luonani. Oletin saavani enemmän kuin 50 euroa viideksi päiväksi, meneehän tässä omasta kesälomastakin iso siivu. Olen 31.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En penniäkään, jos oot kummi.

Ulkopuoliselle kympin tunti on hyvä.

Siis palkkaa. Kulurahat erikseen.

En viilaisi pilkkua nyt siitä termistä, raha kun raha.

50 eurolla ei paljon huvitella.

Ap

Vierailija
22/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet keräämään pulloja pojan kanssa.  Sano että saa ostaa herkkuja koko rahalla jonka pulloista saa. Oppii ahkeraksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötte nuudelia, terveellisesti saa syödä kun vanhemmat tulee kotiin.  

Vierailija
24/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jestas! Omasta kesälomasti menee 5 päivää tähän!! Ei ikinä! Kuka edes kehtaa pyytää lomalla olevaa hoitamaan noin pitkää aikaa lastaan? Ei, ei ja ei! Pidäppä huoli ettänteet selväksi että ensi kesä ei hoitomaratoonia järjesty!

Vierailija
25/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin kummityttöni 7 v luokseni mielellään ja maksaisin herkut ja huvitukset. En tartte palkaa.  Otinkin viime vuonna mukaan mökkilomalle. 

Kiva juttu, jos sulla on rahaa. Itse pätkätöissä ja surkealla palkalla. Päiväksi voisin minäkin ottaa ilman palkkaa, mutta nyt maksan viiden päivän ajalta kaiken. Mökkihän on ihan eri asia, me asumme Helsingissä.

Tämä siis ap. Saahan tolla 50 eurolla ne viiden päivän ruuat just ja just, mutta ei sillä mitään herkkuja enää saa. Olisi kiva jos olisi rahaa tehdäkin jotain yhdessä, saati sitten että puoli-ilmaista lastenhoitoapua käytetään sillä verukkeella, että on kummilapsi. Minulla ei ole lapsia, enkä ole kovin lapsirakas.

Ap

Mitä jos leipoisitte yhdessä? Leivontatarvikkeet on edullisia, kaupanpäällisiksi saatte herkut ja kivaa tekemistä.

Vierailija
26/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaakin laskivat että tolla summalla saat ruuat lapselle ja pari jäätelöä. Ei tolla summalla mitään sisäänpääsylippuja huvitksiin makseta. Onko ystäväsi saita ihminen?

Vierailija
27/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kummina, että jos itse kutsun lapsen kylään, tarjoan kaiken. Silloin myös päätän, kuinka pitkästä vierailusta on kyse. Jos vanhemmat pyytävät minua tietyksi ajaksi lapsenvahdiksi, kyllä silloin pitää jo saada kohtuullinen korvaus, vaikka mitään kovin suuria summia en kehtaisikaan ottaa vastaan. Näin lapsettomana se viisi päivää alkaa jo tuntua työltä, kun kuitenkin yrittää koko ajan keskittyä lapsen kanssa touhuamiseen.

Juuri näin. Lapsi on ollut yökylässä useasti (yhden yön) ja olen maksanut kaiken. Viisi päivää menee jo työstä, koska oma elämä on käytännössä pausella. Gradua yritän kirjoittaa, niin joskus ehkä saisi parempipalkkaisen työnkin.

Ap

Vierailija
28/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole koskaan saaneet sekuntiakaan lastenhoitoapua ja isovanhempia ei lapsenlapset kiinnosta (eivät tapaa lainkaan), joten kaikki apu on aina pitänyt OSTAA.

Olen huomannut että kannattaa maksaa hyvin. Kun maksaa hyvin jää hoitajalle hyvä mieli ja haluaa tulla toistekin.

Teineille (jotka hoitaneet isoja lapsia) olen maksanut 8-10e tunti, aikuiselle (joka on vahtinut myös pieniä, taaperoa ja vauvaa) 20e tunti.

Jos leikkisin että lapsillamme olisi kummi joka hoitaisi 5pv niin vähin mitä kehtaisin maksaa on 500e.

Mutta kaikki eivät ajattele näin. On minuakin yritetty saada hoitamaan vieraan ihmisen lasta 2kkn ajan päivisin 200 eurolla. Jotkut on tavattoman härskejä tässä.

Apn kannattaa etukäteen miettiä summa jota pyytää.

Vierailija
29/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 100€/päivä + lapsen kulut kuten ruoka olisi kohtuullinen, jos ollaan tuttuja.

Vierailija
30/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin kummityttöni 7 v luokseni mielellään ja maksaisin herkut ja huvitukset. En tartte palkaa.  Otinkin viime vuonna mukaan mökkilomalle. 

Kiva juttu, jos sulla on rahaa. Itse pätkätöissä ja surkealla palkalla. Päiväksi voisin minäkin ottaa ilman palkkaa, mutta nyt maksan viiden päivän ajalta kaiken. Mökkihän on ihan eri asia, me asumme Helsingissä.

Tämä siis ap. Saahan tolla 50 eurolla ne viiden päivän ruuat just ja just, mutta ei sillä mitään herkkuja enää saa. Olisi kiva jos olisi rahaa tehdäkin jotain yhdessä, saati sitten että puoli-ilmaista lastenhoitoapua käytetään sillä verukkeella, että on kummilapsi. Minulla ei ole lapsia, enkä ole kovin lapsirakas.

Ap

Mitä jos leipoisitte yhdessä? Leivontatarvikkeet on edullisia, kaupanpäällisiksi saatte herkut ja kivaa tekemistä.

Tänään on kolmas päivä ja olen jo niin poikki, että saa nähdä mitä jaksaa.

Ap

Vierailija
31/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yx työtön kasvatusalan kaveri pyydettiin aikoinaan vahtimaan erääseen perheeseen 1 kokonaiseksi viikoksi eli 24/7 kolmea lasta kun vanhemmat matkustivat ulkomaille tyyliin "ku sullahan on tota aikaa".

Palatessaan viikon päästä reissusta antoivat hänelle 100 euroa ja junalipun kotiin.

Huikkasivat perään että  "älä sitten törsää kaikkea!"

Minusta tuntui jotenkin härskiltä. Vaikka tosin en tiedä taksoista tai mikä olisi  esimerkiksi tullut hinnaksi jos he olisivat tilanneet vaikka mannerheimin lastensuojeluliiton lastenhoitajan.

Miettikää mikä vastuu on ihan yhdestäkin lapsesta, saati kolmesta.  Ympärivuorokauden VIIKON!

Uskoisin kuitenkin ettei taida irrota tuota lastenvahtia enää toista kertaa.

Vierailija
32/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Pistä Netflixit yms.pyörimään. Mene surutta siitä mistä aita on matalin!

Vierailija
33/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e, sillä syö pihvit. Saa jopa omat pihvit maksettua jos oikein persaukinen. Lidl 9.99e/4-päkki.

Realistisemmin grillataan vaikka eka ja kolmas päivä. Siinä välissä voi vaikka duunata perunalihalaatikkoa tai lihapullia jota lapsi saa pyöräyttää. Tai vaikka nokkoskeittoa voi syödä sillai kostoksi nokkosille jotka ovat polttaneet.

Aamuksi puuroa ja/tai munakokkelia. Teetä.

Piknikruokia kun käy reissuilla tekemisissä. Lapset on niin ihana tekosyy kaikelle hauskalle kuten just tommoset piknikit.

Kiipeämään, melomaan, pikkuvaellukset oravanpoikasia katsomaan, uimaan.. tekemistä löytyy.

Mutta joo, jos ei tykkää touhuta isojen pikkusten kanssa niin ei kannata olla lastenvahtina useampi päivä.

Vierailija
34/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole koskaan saaneet sekuntiakaan lastenhoitoapua ja isovanhempia ei lapsenlapset kiinnosta (eivät tapaa lainkaan), joten kaikki apu on aina pitänyt OSTAA.

Olen huomannut että kannattaa maksaa hyvin. Kun maksaa hyvin jää hoitajalle hyvä mieli ja haluaa tulla toistekin.

Teineille (jotka hoitaneet isoja lapsia) olen maksanut 8-10e tunti, aikuiselle (joka on vahtinut myös pieniä, taaperoa ja vauvaa) 20e tunti.

Jos leikkisin että lapsillamme olisi kummi joka hoitaisi 5pv niin vähin mitä kehtaisin maksaa on 500e.

Mutta kaikki eivät ajattele näin. On minuakin yritetty saada hoitamaan vieraan ihmisen lasta 2kkn ajan päivisin 200 eurolla. Jotkut on tavattoman härskejä tässä.

Apn kannattaa etukäteen miettiä summa jota pyytää.

150 euroakin olisi ollut jo hyvä, mutta että 50. Lisäksi joudun viemään lapsen junalla takaisin, jolloin menee taas kolme tuntia omaa aikaa hukkaan ja rahaa lippuihin.

Vanhemmat ovat koko viikon niin humalassa, että heille turha puhua.

Ap

Vierailija
35/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos ei moista vastuuta halua niin sanoo ei. Jos haluaa palkalla, niin kertoo taksansa.

Vierailija
36/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yx työtön kasvatusalan kaveri pyydettiin aikoinaan vahtimaan erääseen perheeseen 1 kokonaiseksi viikoksi eli 24/7 kolmea lasta kun vanhemmat matkustivat ulkomaille tyyliin "ku sullahan on tota aikaa".

Palatessaan viikon päästä reissusta antoivat hänelle 100 euroa ja junalipun kotiin.

Huikkasivat perään että  "älä sitten törsää kaikkea!"

Minusta tuntui jotenkin härskiltä. Vaikka tosin en tiedä taksoista tai mikä olisi  esimerkiksi tullut hinnaksi jos he olisivat tilanneet vaikka mannerheimin lastensuojeluliiton lastenhoitajan.

Miettikää mikä vastuu on ihan yhdestäkin lapsesta, saati kolmesta.  Ympärivuorokauden VIIKON!

Uskoisin kuitenkin ettei taida irrota tuota lastenvahtia enää toista kertaa.

Muistaakseni 20e/h mannerheimin lastenliitolle. Rahat menee liitolle, ei vapaaehtoiselle.

Vierailija
37/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Pistä Netflixit yms.pyörimään. Mene surutta siitä mistä aita on matalin!

Ilmaiset videot on youtubesta pyörinyt jo, mutta lapsi haluaa koko ajan tehdä jotain. Kolme päivää ollaan hilluttu leikkipuistoissa ym, nyt alkaa väsyttää.

Ap

Vierailija
38/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha puhua jälkikäteen. Ja jos vanhemmat ovat humalassa teet lasun. Se on vastuullinen teko. 

Vierailija
39/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olisi kannattanut sopia korvauksesta etukäteen.

Kurjaa, jos osapuolten käsitykset poikkeavat toisistaan täysin. Vanhemmat kuvittelevat, että hoidat ilmaiseksi pelkästä ilosta saada olla kummipojan kanssa, ostat vielä ruuat ja viet Lintsille.

Sinä taas kuvittelet saavasi kunnon korvauksen.

Jos vanhemmat ovat pyytäneet, olisi ollut heidän asiansa ollut kertoa millä ehdoilla ja palkalla tarjoavat sinulle poikaa hoitoon.

Ja jos eivät sitä tehneet, olisi todella kannattanut kysyä, mitä maksavat.

Itse olisin 300 - 500€ maksanut. Omalle aikuiselle lapsellenikin maksaisin, jos lasta hoitaisi.

Vierailija
40/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se kummina on vähän siinä ja siinä, voiko ottaa vastaan palkkaa. Enemmänkin kulukorvausta.

Kummina pitää ehkä ajatella asiaa niin, että jos ei sovi ottaa lasta niin et ota, mutta jos otat niin teet sen halusta auttaa ja olla kummilapsen kanssa.

Ja jos korvausta haluaa ruuasta tms. niin sitten pyydät sitä etukäteen, esim. ruokarahaa summa x.

7-vuotiaan hoitaminen ei myöskään ole mitenkään työlästä verrattuna pikkuisiin. Sen ikäinen ulkoilee pihalla yksin ja ei tarvitse ottaa kauppaan ym. mukaan. Tuon ikäiset kanssa yhdessäolo on jo ihan mukavaa eikä "hoitoa". Joten anteeksi vain, en itsekin kummina kyllä ymmärrä ajatusmaailmaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi