G: Huonointa todistamaasi käytöstä
Aletaan listata tilanteita, joissa olet nähnyt huonointa todistamaasi käytöstä. Ihan sama, onko kyseessä lapsi vai aikuinen, selvänä vai päissään, oletko ollut kohteena vai ulkopuolisena - milloin olet ollut eniten pöyristynyt toisten käytöksestä?
Omani on ollut firman kesäjuhlat (jep jep), jossa nuori harjoittelijakloppi totesi kovaan ääneen, että meidän pomolla on hyvät tissit. Tämä siis pöydässä, jossa oli mm. tämä pomo paikalla. Oli oikein Mad men -tilanne sillä erotuksella, että nyt asetelmat todellakin olivat niin, että naisilla oli ns. valta.
Poika poistui vähin äänin tilaisuudesta eikä palannut firmaan niin kuin moni muu harjoittelija lopulta.Varmaan kohta tulee lisää tilannehirvityksiä mieleen.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:12"]
Kaveri katkaisi välit minuun ja toiseen kaveriin, kun emme ottaneet häntä mukaan suunnittelemaamme tyttöjen iltaan. Kyseinen kaveri sattui olemaan paikalla, kun suunnittelimme ystäväni kanssa illanviettoa ja jotenkin kai automaattisesti kuvitteli, että hänetkin kutsutaan. Haukkui sitten meidät ja lopetti yhteydenpidon kokonaan. Kuinka lapsellista!
[/quote]
Ja te käyttäydyitte tietysti omasta mielestänne ihan moitteettomasti, kun suunnittelitte hänen läsnäollessaan tyttöjen iltaa, johon hänkin olisi mielellään tullut? Ette sitten osanneet hoitaa omia asioitanne kahdestaan vaan piti oikein tälle kolmannelle esittää, että näin kivaa meillä tulee olemaan. Kuinka lapsellista.
Oltiin 2 siskon kanssa baarissa, mukana myös vanhimman siskon poikaystävä. Keskimmäinen sisko ja poikaystävä katosit jossain vaiheessa, niin lähdettiin vanhimman kanssa hänen luokseen nukkumaan. (Keskimmäisellä myös avain, koska hänenkin oli tarkoitus tulla samaan paikkaan yöksi.) Sieltä löytyi yläkerran LASTENHUONEESTA alasti just puuhat lopettaneena keskimmäinen sisko ja se vanhimman poikaystävä...
Ei keneenkään voi luottaa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:28"]
Pariskunnalle tuli riitaa ravintolassa. Vaimo lähti kotiin ennen miestä. Miehen palatessa kotiin hän löysi vaimonsa vaatekomerosta hirttäytyneenä.
[/quote]
Hyi, kuinka kammottavan epäkohteliasta käytöstä hirttäytyä vaatekaappiin! Kai oli sentään oma vaatekaappi, eikä sen miehen? Missä sinä muuten olit, kun tämä tapahtui? Kuljitko sen miehen mukana?
AP:lle kysymys: miksi on epäkohteliasta ja noloa kehua naispuolisen pomon ulkomuotoa?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:13"]Kun sitten tapasimme, tervehdin häntä. Hän sanoi vain, että "ei vittu mikä läski" ja lähti pois. Vanhemmat vain hihittivät ja hymistelivät ja äitinsä totesi, että "Jani on vähän tommonen töksäyttelijä". [/quote]
Hyi mitä juntteja koko perhe! Minä saisin niin vaahtosuisen raivarin, jos joku omista jälkeläisistäni käyttäytyisi noin törkeästi.
[/quote]
juntteja joo, mutta olisi aika junttia sekin, että vetisit siinä pojallesi raivarin ja näin kiinnittäidit entistä enemmän huomiota läskikommenttiin. Minä pyytäisin äkkiä anteeksi ja pyrkisin hiljentämään poikani huomiota herättämättä jossain vähän sivummalla.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:01"]
AP:lle kysymys: miksi on epäkohteliasta ja noloa kehua naispuolisen pomon ulkomuotoa?
[/quote]enole ap, mutta tämänkin voi tehdä tyylillä tai sitten ei.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:12"]
Kaveri katkaisi välit minuun ja toiseen kaveriin, kun emme ottaneet häntä mukaan suunnittelemaamme tyttöjen iltaan. Kyseinen kaveri sattui olemaan paikalla, kun suunnittelimme ystäväni kanssa illanviettoa ja jotenkin kai automaattisesti kuvitteli, että hänetkin kutsutaan. Haukkui sitten meidät ja lopetti yhteydenpidon kokonaan. Kuinka lapsellista!
[/quote]
Ja te käyttäydyitte tietysti omasta mielestänne ihan moitteettomasti, kun suunnittelitte hänen läsnäollessaan tyttöjen iltaa, johon hänkin olisi mielellään tullut? Ette sitten osanneet hoitaa omia asioitanne kahdestaan vaan piti oikein tälle kolmannelle esittää, että näin kivaa meillä tulee olemaan. Kuinka lapsellista.
[/quote]
No johan se lapsena opitaan, että aina kaikki ei voi olla kaikkien kaa, vaan jotkut kaverukset haluavat välillä viettää aikaa pienemmällä kokoonpanolla, kun sattuu olemaan vähän omat yhteiset jutut, jotka ei välttämättä sille kolmannelle osapuolelle kuulu. Se kaverin riehuminen ja haukkuminen oli oikeesti jotakin järkyttävää. Yksityiskohtia en ala sen kummemmin kertomaan. Minun mielestä tyyppi ylireagoi aivan täysin.
Mun isä vetää käytöksessään pohjat kyllä. Joka joulun alla jouluaattoaamuna uhkas jättää perheen. Itkin eteisen lattialla, että älä lähde.
Nykyään itkettää sit enemmälti äitiä. Viimeimmäksi oli todennut, että hänestä pitäis ottaa kuva, kun on niin ruma.
Olin joskus "päivä helsingissä" - bussimatkalla, jossa siis perilläoloajan sai käyttää miten halusi mutta hinnaltaan halvempi kuin juna/reittibussi.
Paluumatkalla illalla parin penkin päässä istui pari vapaalle päässyttä naisihmistä, tuhannenpäissään. Hirveän kova kälätys, lähinnä viinanjuonnista ja seksistä. Useampaan otteeseen joku huomautti asiasta, minäkin, mutta sitten alkoi "minä vaan olen tällainen ja kerrankin saa olla vapaalla känäkänä...". Hiukan rauhoittuivat kun kuski uhkasi heittää ulos.
Bussista noustessa kiitin "ihanasta matkaseurasta". Hyvä ettei akka käynyt pilliin kiinni. (jos jostain ihmisestä sanoisin, että on valkoista roskasakkia niin näistä).
Ravintolassa kerran ollessani kuulin, kun naapuripöytä teki tilausta. Mies teki tilauksensa tarjoilijalle ja naisella oli vielä vaikeuksia päättää, hän pohti ottaisiko alkuruokaa ennen pääruokaa johon mies huusi niin, että varmasti puolet ravintolasta kuuli " NO OTA JOS OTAT, PÄÄTÄ JO, EI OO KOKO PÄIVÄÄ AIKAA!" Kävi sääliksi naista. Ja sitten jälkiruokia heidän tilatessaan tarjoilija suositteli jälkiruoaksi jonkun tietyn jälkiruoan johon mies samaan sävyyn huusi tarjoilijalle osaavansa kyllä lukea itsekkin.
^Olikohan toi nainen puoliväkisin pakottanut sen miehen "yllättämään" hänet romanttisella parisuhteenhoito illallisella?
Tämä oli mielestäni äärimmäisen junttia toimintaa, siis keskellä viikkoa, arkipäivää ja asiakaspalaveria.
Menin palaveriin meidän toimarin kanssa. Asiakaskin on sellainen aika tuttu tyyppi, mutta ei mitenkään pidetä yhteyttä siviilissä.
Olin noihin aikoihin juuri profiilillani match.com -treffipalvelussa, ja siinähän kävi silleen, että tää miespuolinen asiakas rupesi kommentoimaan asiaa kovaan ääneen, samalla kun mun pomo seisoo vieressä.
Asiakas: "Hei mä näin sut verkossa!!!"
Minä: "Hmmmjaaaa"?"
A: NO ONKO KÄYNYT FLAKSI?
M: mutisee vaivaantuneesti
A: Se on ihan hyvä, niin sitä pitää!
M: Tota mä en..
A: Etsivä löytää! Tosi hyvä homma!
M: Niin no eeeeh, tota voitaisko me nyt aloittaa tää palaveri?
A: Ei kai haittaa kun otin esille? Mä vaan HETI TUNNISTIN SUN KUVAN!
M: (itsekseen: vittu kuole kusipää!!)
A: Anteeksi, en minä tarkoittanut nolata!!
Ja joo, miespuolinen pomo siinä kuuntelee vieressä. Miten joku voi olla noin idiootti???
Kirjastossa kirjastonhoitaja oli lainaamassa isoa pinoa kirjoja iäkkäämmälle asiakkaalle samalla etsien tietokoneelta tämän toivomaa kirjaa ja taisi siinä olla muutama muukin ihminen jonottamassa ihan nätisti tämän takana. Yhtäkkiä keski-ikäinen nainen tunkee jonon sivusta tiskille, alkaa työntää siihen omia kirjojaan sysien vanhuksen kirjapinoa sivummalle ja huutaa kirjastonhoitajalle "nyt palvelet MINUA!"
Oon ehkä huonompaakin käytöstä joskus saattanut kohdata, mutta jotenkin tuo jäi häkellyttävässä tökeröydessään mieleen! Asiakaspalvelutilanne tämän aiemman asiakkaan kanssa siis oli ihan selkeästi aivan kesken.
Isovanhemmat meinasivat, etteivät varmaan ehdi ensimmäisen lapsenlapsensa ristiäisiin, kun täytyy ruokkia kissat.
Työkaveri alkaa ottaa aivoon. Syön joka päivä omia eväitäni, jotka kyllä poikkeavat melkoisesti muitten eväistä. No, olipa eväänä melkein mitä vaan tämän pitää alkaa kailottaa (vaikkapa oliiveista salaatissa) HYI KAMALA OLIIVEJA, EN IKINÄ SÖIS, EN TAJUA MITEN JOKU VOI SYÖDÄ OLIIVEJA. Ja tämä sama lause pitää toistaa eri tavoin monta kertaa ja KOVALLA ÄÄNELLÄ. Kiviäkin kiinnostaa kelpaisko sille mun eväät, ainakaan sen eväät ei kelpais mulle. anna mun syödä rauhassa!!
Ai saattans, toi match.com oli paha. Mä olen yhteen yhden illan juttuun törmännyt vastaavasti, mutta kumpikin piti suunsa kiinni (hymykatseet kyllä vaihdettiin). Ulos kävellessä mies kuiskasi, että vuodet ovat kohdelleet minua hyvin. niin kyllä häntäkin.
Mun äitini, kun ilmoitin meneväni naimisiin ja kysyin, että tulisiko hän paikalle:
" No pitää kattoa onko töitä silloin. "
Jes. Oltiin saman työnantajan palveluksessa silloin, joten tiedän satavarmaksi että vapaata olisi tullut. Lisäksi hän kyllä ottaa tuosta vaan vapaata, että pääsee isän lääkärikäynneille mukaan. Myös samaa työpäiväkorttia käyttäen hän kieltäytyi viemästä minua keskussairaalaan leikkaukseen. Jos olisi isä kysynyt, niin ei olisi tarvinnut edes miettiä.
Sanomattakin lienee selvää, ettei olla enää tekemisissä.
Tuttavat sotkevat kylässä käydessään, tiputtavat ruokaa ja läikyttävät juomaa lattioille. Eivät siivoa sotkujaan.
Miten nämä peukutukset nyt tässä ketjussa menee. Siis jos on ylöspäin, niin sekö on kaikista huonointa käytöstä?