G: Huonointa todistamaasi käytöstä
Aletaan listata tilanteita, joissa olet nähnyt huonointa todistamaasi käytöstä. Ihan sama, onko kyseessä lapsi vai aikuinen, selvänä vai päissään, oletko ollut kohteena vai ulkopuolisena - milloin olet ollut eniten pöyristynyt toisten käytöksestä?
Omani on ollut firman kesäjuhlat (jep jep), jossa nuori harjoittelijakloppi totesi kovaan ääneen, että meidän pomolla on hyvät tissit. Tämä siis pöydässä, jossa oli mm. tämä pomo paikalla. Oli oikein Mad men -tilanne sillä erotuksella, että nyt asetelmat todellakin olivat niin, että naisilla oli ns. valta.
Poika poistui vähin äänin tilaisuudesta eikä palannut firmaan niin kuin moni muu harjoittelija lopulta.Varmaan kohta tulee lisää tilannehirvityksiä mieleen.
Kommentit (60)
Raskaana oleva nainen kiroili kuin turkkilainen ja joka lauseessa viljeli vee-sanaa.
Miehen veli kertoili hänen ja tyttöystävän välisestä seksistä anopin, apen, mieheni ja minun läsnäollessa. Tyttöystävä oli myös tirskumassa paikalla. Tunsin myötähäpeää.
Kaverin poika on omaa luokkaansa. Hyppii ja hilluu miten huvittaa, ja missä huvittaa. Kaverini kieltää muttei tee mitään asian lopettamiseksi.
Onko se kiroileminen erityisen tuomittavaa, jos on raskaana?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 14:54"]
Raskaana oleva nainen kiroili kuin turkkilainen ja joka lauseessa viljeli vee-sanaa.
[/quote]
Ajattelin lapsen kannalta, että onko mukavaa oppia jo kohdussa ollessaan kuulemaan äidin hermoilua ja kiroilua.
Mä väittelin, kun olin raskaana, eikä toi lapsi silti osaa yhtään mun alani terminologiaa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 14:59"]
Ajattelin lapsen kannalta, että onko mukavaa oppia jo kohdussa ollessaan kuulemaan äidin hermoilua ja kiroilua.
[/quote]
En vaan pidä kiroilusta, korvaan särkee moinen.
Kun oli kuopukseni kanssa sairaalassa (siis synnytyksen jälkeen) niin huonetoveri pääsi kotiin ja hänen miehensä tuli hakemaan häntä. Miehellä oli joku konvehtirasia, jonka ojensi vaimolleen. Kävi siinä sitten ilmi, että vaimo oli pyytänyt, että mies ostaa rasian, jotta he voivat antaa sen kiitokseksi hoitajille.
Vaimo halusi erityisesti, että mies antaisi rasian hoitajalle. Mies kirosi ja ähisi ja kun hoitaja tuli käymään niin mies tyrkkäsi rasian kiroillen hoitajalle ja mutisi jotain ja lähti huoneesta. Vaimo hymyili vieressä.
Minusta tuo oli huonoa, mutta lisäksi outoa käytöstä molemmilta.
Olin viime syksynä järjestämässä urheiluseuran lasten tapahtumaa. Jaoin lapsille numeroliivejä juoksukisaa varten kun yksi äiti tuli ihan suoraan huutamaan mulle, että mitä täällä tapahtuu ja että mistä tietää mihin pitää mennä ja mistä ne numeroliivit muka saa. Ihan naama punaisena huusi.
Tosi huonoa käytöstä musta. En ollut ikinä kyseistä naista ennen nähnyt. Olikohan joku mielenvikainen...?
Minä kiroilen kuin merimies, mutta välttelen sitä vasta nyt kun lapsi on syntynyt, raskaana en edes ajatellut koko asiaa.
Huonointa käytöstä on ollut kaverini käytös lastaan kohtaan. Oli hieman hämmentävää katsella sivusta, kun kaverini hermostui lapsensa "riehumiseen" (mikä minusta vaikutti huomion hakemiselta), läpsäisi päähän ja sanoi lujaa: " Ole nyt v*** hiljaa!"
Kaveri katkaisi välit minuun ja toiseen kaveriin, kun emme ottaneet häntä mukaan suunnittelemaamme tyttöjen iltaan. Kyseinen kaveri sattui olemaan paikalla, kun suunnittelimme ystäväni kanssa illanviettoa ja jotenkin kai automaattisesti kuvitteli, että hänetkin kutsutaan. Haukkui sitten meidät ja lopetti yhteydenpidon kokonaan. Kuinka lapsellista!
Tapasin joskus teininä vanhempien tuttavien pojan ekaa kertaa. Oli saman ikäinen. Koska olin lihava ja koulukiusattu, pelkäsin jo etukäteen, että tämä poika on sellainen kuin kokemusmaailmani mukaisesti pojat yleensä - vihaa minua ensinäkemältä, koska olen läski. Ajattelin kuitenkin, että hänen vanhempiensa läsnäolo ehkä estää häntä olemasta ilkeä.
Kun sitten tapasimme, tervehdin häntä. Hän sanoi vain, että "ei vittu mikä läski" ja lähti pois. Vanhemmat vain hihittivät ja hymistelivät ja äitinsä totesi, että "Jani on vähän tommonen töksäyttelijä". Omat vanhempani eivät kuulleet pojan kommenttia ja jälkikäteen äitini ihmetteli, kun olin niin vaisu. Miten se jätkä oikeasti osasikin minun kodissani olla noin uskomattoman kusipää? Ja omat vanhemmat vielä hihittelee käytökselle?
Nyt kun minulla on itselläni teinipoikia, häpeäisin silmät päästäni ja veisin kaikki edut, jos sällit yrittäisivät tehdä jotakin vastaavaa. Kerran olen vanhemmalta kuullut sanan "läski" suusta, jolloin kaivoin lapsuudenkuvat esiin ja iskin vähän faktaa pöytään siitä, mimmoinen läski heidän pyhä äitinsä on aikoinaan ollut.
Isäntä pariskunnan vaimo otti kesken kostean illanvieton suihin mieheltään, kävi siis olohuoneessa polvilleen sohvan ääreen imemään niin, että puolen metrin päässä oli useita vieraita istumassa. Tämä täysin yllättäen eikä kukaan halunnut nähdä tällaista tai osannut odottaa....Ei tietoa olivatko sopineet keskenään etukäteen asiasta. Mies ilmeisesti oli tyytyväinen, mutta vieraat eivät.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:13"]Kun sitten tapasimme, tervehdin häntä. Hän sanoi vain, että "ei vittu mikä läski" ja lähti pois. Vanhemmat vain hihittivät ja hymistelivät ja äitinsä totesi, että "Jani on vähän tommonen töksäyttelijä". [/quote]
Hyi mitä juntteja koko perhe! Minä saisin niin vaahtosuisen raivarin, jos joku omista jälkeläisistäni käyttäytyisi noin törkeästi.
Aikuinen mies, humalassa ulkomailla. Olimme samassa seurueessa harrastuksen kautta, valitettavasti. Huusi, räyhäsi, haistatteli ja haukkui kaikkea minkä näki, etenkin paikallisia (esim. tarjoilijoita). Puhe oli pahimmillaan kovaäänistä mölinää, josta ei saanut selvää muuta kuin kirosanat. Kulki horjadellen ja jopa kontaten rekkamiehen hymy leveästi hymyillen, kun housut eivät pysyneet ylhäällä.
Itse en tuntenut tyyppiä entuudestaan, mutta muut seurueessa tunsivat. Kukaan ei kuitenkaan puuttunut käytökseen, "koska se nyt on vaan tollanen, antaa sen olla". Mä annoin tyypin lopulta kuulla kunniansa, mutta siitäkin hän sai vain yhden syyn juoda lisää ("kun hävetti").
Kyseessä akateemisesti koulutettu (tohtori) mies, joka työssään kiertää ympäri maailmaa. Onneksi ei ole tarvinnut tuon reissun jälkeen enää törmätä siihen.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:20"]
Pariskunta oli menossa nukkumaan parivuoteeseensa. Mies odotti vaimon nukahtamista ja ampui itseään päähän.
[/quote]
ja olit paikalla todistamassa tätä tapahtumaa?
Lontoossa, Oxford Streetin Marks & Spencerin kahvilassa tapahtunutta. Istuin yksin ja odottelin kaveriani, parin pöydän päässä oli suomalainen perhe; isä, äiti, noin parivuotias poika ja isoäiti (olettaisin). Naiset lähtivät vessaan ja mies jäi lapsen kanssa pöytään. Lapsi alkoi vähän kätistä, ei todellakaan mitenkään häiritsevän paljon suhteessa ympärillä olevaan hälinään. Yhtäkkiä isä karjaisi pojalle TODELLA KOVAAN ÄÄNEEN "nyt vittu hiljaa jätkä".
Pariskunnalle tuli riitaa ravintolassa. Vaimo lähti kotiin ennen miestä. Miehen palatessa kotiin hän löysi vaimonsa vaatekomerosta hirttäytyneenä.
Olitko sä sen miehen seurassa?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:28"]
Pariskunnalle tuli riitaa ravintolassa. Vaimo lähti kotiin ennen miestä. Miehen palatessa kotiin hän löysi vaimonsa vaatekomerosta hirttäytyneenä.
[/quote]
14-vuotias poika jutteli parikymppisen neidon kanssa. Neidon miesystävä sai kilarit ja alkoi pahoinpidellä poikaa. Iski tämän päätä asfalttiin sillä seurauksella, että poika kuoli.
Thaimaan lennolla jouduin istumaan keski-iän ylittäneen miehen vieressä, joka aamupalan kyytipojaksi otta useammankin drinkin. "Vähän konjamiinia kaffeen kanssa". Sitten häiriköi ja kerran jopa nappasi pepusta lentoemäntää, ja kommentoi lujaan ääneen minulle ja muuillekin että "Nää on tällaisia nää paikalliset, ne tykkää miesten huomiosta!"