Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Huonointa todistamaasi käytöstä

Vierailija
26.04.2013 |

Aletaan listata tilanteita, joissa olet nähnyt huonointa todistamaasi käytöstä. Ihan sama, onko kyseessä lapsi vai aikuinen, selvänä vai päissään, oletko ollut kohteena vai ulkopuolisena - milloin olet ollut eniten pöyristynyt toisten käytöksestä?

Omani on ollut firman kesäjuhlat (jep jep), jossa nuori harjoittelijakloppi totesi kovaan ääneen, että meidän pomolla on hyvät tissit. Tämä siis pöydässä, jossa oli mm. tämä pomo paikalla. Oli oikein Mad men -tilanne sillä erotuksella, että nyt asetelmat todellakin olivat niin, että naisilla oli ns. valta.

Poika poistui vähin äänin tilaisuudesta eikä palannut firmaan niin kuin moni muu harjoittelija lopulta.Varmaan kohta tulee lisää tilannehirvityksiä mieleen.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/60 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on juuri sellainen jonka käytöstä olen hävennyt jo pienestä pitäen.. Isäni saattaa saada raivokohtauksia ihan missä tahansa paikassa. Saattaa esim. ulkomailla ravintolassa alkaa raivoamaan suureen ääneen, huutaa äidilleni tai lapsille jne. Kerran muistan hävenneeni mm. lapsena suuresti isäni käytöstä Italian reissulla, kun ei jaksanut odottaa vuoroaan turistiryysiksessä niin alkoi raivoamaan ravintolassa tarjoiljalle.. Saattaa myös pieraista suureen ääneen julkisella paikalla ja muuta kivaa.

Onneksi nyt aikuisena ei tarvitse hirveästi olla tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan isälinjalla:

Minun isä katsoo oikeudekseen kommentoida nuorten tyttöjen ulkonäköä seksuaalisessa mielessä. Minua hän kommentoi 16-vuotiaana ja sama meno jatkuu nyt 15 vuotta myöhemmin.

Häissäni hän lähenteli joka ikistä ystävääni. Edelleen kertoilee miten haaveilee kavereistani kun olivat niin seksikkäitä. Kommentoi vastaantulevien parikymppisten tyttöjen muotoja. Kertoo hänen ja äitini seksielämästä ja kyselee mites meillä. Saattaa soittaa minulle kertoakseen äsken harrastamastaan seksistä tai siitä miten äiti juuri pyllistää tai heiluttaa tissejään.

Kun häntä pyydetään lopettamaan, kiukuttelee kuin pieni lapsi. Kun kysytään, miksi hän katsoo sopivaksi toimia näin sosiaalisissa tilanteissa, sanoo että hänellä on oikeus. Kun kysytään, miksi hänen oikeutensa on nolostuttaa ja tehdä epämukavaksi joka ikisen muun huoneessaolijan olo, hän käskee muiden mennä pois jos niin kiusaa. Sitten kun muut menevät, hän seuraa perässä ja jatkaa kommentointia.

Vierailija
4/60 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:12"]

Kaveri katkaisi välit minuun ja toiseen kaveriin, kun emme ottaneet häntä mukaan suunnittelemaamme tyttöjen iltaan. Kyseinen kaveri sattui olemaan paikalla, kun suunnittelimme ystäväni kanssa illanviettoa ja jotenkin kai automaattisesti kuvitteli, että hänetkin kutsutaan. Haukkui sitten meidät ja lopetti yhteydenpidon kokonaan. Kuinka lapsellista!

[/quote]

Ja te käyttäydyitte tietysti omasta mielestänne ihan moitteettomasti, kun suunnittelitte hänen läsnäollessaan tyttöjen iltaa, johon hänkin olisi mielellään tullut? Ette sitten osanneet hoitaa omia asioitanne kahdestaan vaan piti oikein tälle kolmannelle esittää, että näin kivaa meillä tulee olemaan. Kuinka lapsellista.

[/quote]

No johan se lapsena opitaan, että aina kaikki ei voi olla kaikkien kaa, vaan jotkut kaverukset haluavat välillä viettää aikaa pienemmällä kokoonpanolla, kun sattuu olemaan vähän omat yhteiset jutut, jotka ei välttämättä sille kolmannelle osapuolelle kuulu. Se kaverin riehuminen ja haukkuminen oli oikeesti jotakin järkyttävää. Yksityiskohtia en ala sen kummemmin kertomaan. Minun  mielestä tyyppi ylireagoi aivan täysin.

[/quote]

Ehkä ei kaikki aina halua olla kaikkien kaa, mutta on äärimmäisen huonoa käytöstä suunnitella jotain illanviettoa, jos seurassa on sellainen jota ei ole kutsuttu. Varmasti ystäväsi tunsi olonsa todella nöyryytetyksi, kun ei saanutkaan kutsua. Lapsellista käytöstä siis puolin ja toisin.

Vierailija
5/60 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on vähän samanlainen seksihullu kuin tuon yhden kirjoittajan, ei onneksi ihan yhtä paha eikä ole minua kommentoinut mutta naisia yleensä kyllä ja jutut on rasvaisia ja yököttäviä. Kieltäydyn kyllä kuuntelemasta ja vähän on vähentynytkin vuosien saatossa. Vanhempani ovat siis eronneet kauan sitten. Huonoa käytöstä on ollut vuosien saatossa lukematon määrä. Pahin kaikista oli ehkä kun mummini kuoli, äidin äiti siis, ja isänikin tuli hautajaisiin. Kesken muistotilaisuuden hän tempaisi povaristaan esiim kortin, jonka oli saanut ulkomailta kaveriltaan ja näytti että heh katos minkä kortin sain Reijolta. Kortissa joku stripparinainen konttaili baaritiskillä perse paljaana. Tosi kiva. Juuri se, mitä rakkaan mummini hautajaisissa halusin nuorena naisena katsella. En tänä päivänäkään käsitä, miksi hän otti sen kortin mukaan ja esitteli mulle vaikka olin itkuinen ja kova stressi äitini tukemisessa.

No, isäpuoleni kehotti jokin aika sitten tekemään abortin, kun kerroimme ilouutisen että meille tulee odotettu vauva. Olemme siis yli 30-v naimisissa oleva vakavarainen pariskunta.

Ehkä äitinikin miesmausta voi olla monta mieltä siis... Huoh.

Vierailija
6/60 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:33"]

Isäni on vähän samanlainen seksihullu kuin tuon yhden kirjoittajan, ei onneksi ihan yhtä paha eikä ole minua kommentoinut mutta naisia yleensä kyllä ja jutut on rasvaisia ja yököttäviä. Kieltäydyn kyllä kuuntelemasta ja vähän on vähentynytkin vuosien saatossa. Vanhempani ovat siis eronneet kauan sitten. Huonoa käytöstä on ollut vuosien saatossa lukematon määrä. Pahin kaikista oli ehkä kun mummini kuoli, äidin äiti siis, ja isänikin tuli hautajaisiin. Kesken muistotilaisuuden hän tempaisi povaristaan esiim kortin, jonka oli saanut ulkomailta kaveriltaan ja näytti että heh katos minkä kortin sain Reijolta. Kortissa joku stripparinainen konttaili baaritiskillä perse paljaana. Tosi kiva. Juuri se, mitä rakkaan mummini hautajaisissa halusin nuorena naisena katsella. En tänä päivänäkään käsitä, miksi hän otti sen kortin mukaan ja esitteli mulle vaikka olin itkuinen ja kova stressi äitini tukemisessa.

No, isäpuoleni kehotti jokin aika sitten tekemään abortin, kun kerroimme ilouutisen että meille tulee odotettu vauva. Olemme siis yli 30-v naimisissa oleva vakavarainen pariskunta.

[/quote]

Ei ole totta! Minun isä sanoi toivotusta, odotetusta raskaudesta kertoessani että "vielähän se kerkiää mennä kesken".

Vaikka isäpuolesi ei siis ilmeisesti ole yhtä seksiviritteinen kuin isäsi, onkohan meillä joku vitulleen menneen karman yhteys :D

-40 eli se ensimmäisen seksihullun isän tytär

Vierailija
7/60 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google löysi tämän ketjun, käytös-aiheesta tänään lisää Radio Suomessa.

http://blogit.yle.fi/kulttuuriosasto/hyva-kaytos

Vierailija
8/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:33"]

[/quote]

Ei ole totta! Minun isä sanoi toivotusta, odotetusta raskaudesta kertoessani että "vielähän se kerkiää mennä kesken".

Vaikka isäpuolesi ei siis ilmeisesti ole yhtä seksiviritteinen kuin isäsi, onkohan meillä joku vitulleen menneen karman yhteys :D

-40 eli se ensimmäisen seksihullun isän tytär

[/quote]

Heh, näköjään kohtalo on halunnut jakaa meille tosi hyvät kortit miehen mallien osalta ;)

T. 42

Vierailija
9/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä varmasti pahin ole mutta tuore ja pännivä. Jonotettiin lapsimessuilla yhteen pisteeseen, oli pitkä jono, sai odotella tosissaan. Siihen sitten tuli yksi mamma lastensa kanssa pyörimään, ja hups, kuinka sattuikaan Anders olikin yhtäkkiä vuorossa ja oho, no nyt siellä oli jo Emiiliakin noin väin ohittanut 20 jonottavaa lasta.

Vierailija
10/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mikään maailman pahin tapaus mutta Herttoniemen kirppispäivänä oltiin kylätilassa kahveilla. Samassa pöydässä istui isä lapsen kanssa: äyski lapselle epäystävällisesti. Eron oikein huomasi kun pöydässä sattuikin olemaan joku työkollega koska mies puhui tälle täysin normaalisti.

Lapsi istui kiltisti ja pelasi puhelimella jotain peliä, ei siis ainakaan sillä hetkellä käyttäytynyt mitenkään huonosti.

Sitten lapsen äiti tuli (todella) pitkästä vessajonosta (saman jonon jonotimme mekin). Mies äyski tälle samaan tyyliin, odotus ilmeisesti oli ketuttanut.

Ymmärrän kyllä että aikuisella ihmisellä voi olla huonompiakin päiviä, mutta jos kykenee käyttäytymään normaalisti puolitutulle, niin sitten kykenee säästämään omaa perhettäänkin pahalta tuuleltaan.

Vierailija
11/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä.. Hmm.. Mulla on ystävä joka katsoo asiakseen aina ja kaikkialla provosoida ja laukoa ihmeellisiä mielipiteitään. Ystäväni mielestä kaikki ihmiset on suurinpiirtein tyhmiä ja ääliöitä ja hän osaa kaiken.

Taksissa sain hävetä silmät päästäni kun humalainen ystäväni alkoi tummaihoiselle taxikuskille inttää kuinka ulkomaalaiset miehet on sovinisteja, kohtelevat naisia huonosti yms. Huusi että "KATO TÄÄLLÄ SUOMESSA NAISELLA ON SANANVAPAUS, ME SAADAAN VETÄÄ VIINAA JA PUHUA ÄÄNEEN, TOISIN KUN TE ISLAMINUSKOISET!!" Koko aikana kuski ei sanonut yhtään mitään. Pyysin anteeksi matkan jälkeen häveten silmät päästäni. Kuski sanoi vaan että "ei se mitään, olen tottunut".

Grillaamisen suhteen ystäväni on aivan natsi. Jos menemme yleiselle grillauspaikalle, ystäväni alkaa haukkua muiden ruokia kovaan ääneen ja arvostella mm. tapaa jolla ihmiset on sytyttäneet tulen nuotioon. "Vittu mitä amatöörejä, eikö täällä kukaan omaa alkeellisempiakaan erätaitoja, miten te voitte olla noin TUMPELOITA!?"

Ystäväni on omasta mielestään erittäin älykäs ja hauska, kaikin tavoin mahtava ihminen.

Joo, vuosia tuota katselleena alkaa lopullisesti palaa hermo.

Vierailija
12/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotuksesta tuli mieleen. Olin jonotellut jo jonkin aikaa tiskille ja siihen pölähti joku nainen, joka aikoi vaan mennä eteeni seisomaan.. Puolihuolimattomasti menin eteenpäin ja hieman rykäisin. Ai jaa olitko sä jonossa, nainen ihmetteli panda- silmät suurina. Ei kun muuten vaan seisoskelen tässä, sanoin. Siitä se ämmä kilahti ihan täysin ja alkoi huutaa naama punaisena. Mikä lie hullu.

Vierailija
13/60 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kaverini kanssa kimppakämpässä, kun meillä meni sukset ristiin. Olimme viettämässä iltaa ja tarkoituksena oli lähteä samaa matkaa kotiin. Poikaystäväni saapui kuitenkin paikalle ja näimme ensimmäisen kerran moneen viikkoon (ulkomailla työkomennuksella) ja luonnollisesti halusin mennä hänen luokseen yöksi. Poikaystäväni tarjoutui ajamaan kotimme kautta, jotta myös ystäväni pääsisi turvallisesti kotiin. Tämä ei kelvannut, vaan sain kuulla olevani petturi ja munankipeä. Aamulla jatkui sama meno kja kaveri teki yhteisestä elämästämme asunnossa vaikeaa. Haukkui minua julkisesti mm facebookissa päivityksillä, että milloinkohan tuo hutsu tajuaa muuttaa veke täältä ym mukavaa. 

Nolopulta sitten pakkasin tavarani ja muutin toiselle paikkakunnalle. Kaverini toisen ystävän piti muuttaa tilalleni, mutta vasta pari kk myöhemmin, joten jouduin maksamaan hetken aikaa vuokraa vanhasta asunnosta sekä uudesta. No muutettuani uuteen kotiin pyysin miestäni viemään avaimet postiluukutusta vanhalle asunnolle. Tämä teki työtä köskettyä, mutta perille päästyään huomasi siellä olevan muuttotouhut täydessä vauhdissa. Tämän kaverini ystävä teki sinne muuttoa, kaksi kuukautta etuajassa! Eli yrittivät kusettaa minua maksamaan toisen vuokria! Soitin vuokraisännälle ja kerroin tilanteen. Palautti vuokrarahat tililleni ja uhkasi häädöllä kaveriani ja ystävääni jos eivät korjaa vuokrasopimusta paikkaansa pitäväksi.

Onneksi pääsin kyseisestä ihmisestä eroon. Ikinä en ole röyhkeämpään käytökseen törmännyt. 

Vierailija
14/60 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän ystävän mies tulee mieleen tätä ketjua lukiessa. Hän on kommentoinut mm. ystäväni valmistujaisissa minun ulkonäköäni sanoin "sun poikaystävä pitäis laittaa linnaan sun panemisesta, oot niin kakaran näköinen". Siinä sitten punastelin ystävän mummon ja muiden sukulaisten edessä. Niin kyllä punasteli ystäväkin. Ja monta muuta samanlaista kommenttia, eri tilanteissa, vuosien varrella. Älkää kysykö, mitä ystäväni näkee tässä miehessä, en tiedä. Mutta välillä on pakko nähdä molempia, kun mies vain tunkee mukaan "kun hänestä on kiva kuunnella mitä pikkupillut juttelee keskenään".

Toinen tapahtui vähän aika sitten, eikä ole mitnekään erityisen inhottavaa tai muuta, mutta lapseni puolesta tuntui jotenkin pahalta, kun kahvilassa vanhempi mies etuili ihan törkeästi minua ja lastani. En saanut sanaa suustani, mikä tietysti nyt harmittaa, mutta mitä liikkuu ihmisen päässä joka menee toisten eteen jonossa? 

Vierailija
15/60 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme joskus yhden tuttavapariskunnan kanssa, että he tulevat meille kylään ja saunomaan. Kummallakin meillä oli ihan parin-kolmen kuukauden ikäiset vauvat,

joten en ajatellut että alkoholia otettaisiin kuin korkeintaan saunaoluitten verran.

Näillä vierailla oli kuitenkin 12-päkki olutta mukana. Siitä tarjosivat miehellenikin, joten ajattelin ettei siinä sitten mitään, ei tuosta määrästä kukaan hirveän humalaan voi tulla.

Lähdettiin sitten mieheni kanssa nukkumaan, laitoin noille vieraille olohuoneeseen levitettävään sohvaan petin, heidän vauva nukkui vaunuissa siinä vieressä.

Jäivät katsomaan vielä telkkaria kun lähdimme makkariin nukkumaan.

Heräsin muutaman tunnin kuluttua ihme meteliin ja menin katsomaan. Nämä olivat jatkaneet ryyppäämistä siellä olkkarissa, juoneet  kossupullon melkein kokonaan, olivat jo kumpikin oikein kunnon kännissä ja telkkarissa huusi joku musiikki-tv.

Minä vein sitten sen heidänkin vauvan mukanani meidän olkkariin. Onneksi vauvalla oli korvikkeet ja pullot mukana eikä herännyt kuin pari kertaa syömään, mutta kyllä vitutti kun me jouduttiin mun miehen kanssa hoitamaan kumpaakin vauvaa!!

Ja nuo olivat seuraavana päivänä sitä mieltä että mitäs hoidettiin, olisivat kyllä itse hoitaneet lapsensa yösyötöt ja muutenkin. Ihan sössötyskunnossa, ihan varmaan niin!

Makasivat yli kahteentoista krapuloissaan ja me jouduttiin hoitamaan sitä vauvaa vielä puolet seuraavastakin päivästä.

Oli kyllä muuten viimeinen kerta kun kävivät meillä kylässä, eikä mekään menty enää niille kuin pari kertaa kahville, sitten se kaveruus loppui.

Vierailija
16/60 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 16:12"]

Olin joskus "päivä helsingissä" - bussimatkalla, jossa siis perilläoloajan sai käyttää miten halusi mutta hinnaltaan halvempi kuin juna/reittibussi.

Paluumatkalla illalla parin penkin päässä istui pari vapaalle päässyttä naisihmistä, tuhannenpäissään. Hirveän kova kälätys, lähinnä viinanjuonnista ja seksistä. Useampaan otteeseen joku huomautti asiasta, minäkin, mutta sitten alkoi "minä vaan olen tällainen ja kerrankin saa olla vapaalla känäkänä...". Hiukan rauhoittuivat kun kuski uhkasi heittää ulos.

Bussista noustessa kiitin "ihanasta matkaseurasta". Hyvä ettei akka käynyt pilliin kiinni. (jos jostain ihmisestä sanoisin, että on valkoista roskasakkia niin näistä).

[/quote]

Ei tuo sinun päänaukominenkaan mitään hyvää käytöstä ollut...

Vierailija
17/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pakkohan sen miehen huono käytös on jotenkin saada käännettyä naisen syyksi...

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 17:59"]

^Olikohan toi nainen puoliväkisin pakottanut sen miehen "yllättämään" hänet romanttisella parisuhteenhoito illallisella?

[/quote]

Vierailija
18/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 15:12"]

Kaveri katkaisi välit minuun ja toiseen kaveriin, kun emme ottaneet häntä mukaan suunnittelemaamme tyttöjen iltaan. Kyseinen kaveri sattui olemaan paikalla, kun suunnittelimme ystäväni kanssa illanviettoa ja jotenkin kai automaattisesti kuvitteli, että hänetkin kutsutaan. Haukkui sitten meidät ja lopetti yhteydenpidon kokonaan. Kuinka lapsellista!

[/quote]

vain paska tyyppi toimii noin kuten sinä.

Vierailija
19/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kiusaaminen.

naurettavaa sanoa että raskaaana olevan käyttämä saatna ja helvetti jos vaikka varvas osuu pöytään on huonompaa käytöstä kuin toisen tahallinen kiusaaminen ja loukkaaminen.

ja hei, ollaan 2000-luvulla, naisen pitäisi saada käyttää samaa kieltä kuin mies!!!

Vierailija
20/60 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilla olin myymässä lastenvaatteita, kun joku tuli katsomaan lasten talvitakkeja, mietti kahden välillä ja pyysi minua katsomaan onko vaihtorahaa tietylle summalle. Kun sitten käännyin takaisin niin toinen takeista oli hävinnyt ja mamma myös. Ihmisiä oli niin paljon etten voinut lähteä perään, kun olin yksin. Jos olisi sanonut, että on noin pienestä kiinni, niin olisin voinut lahjoittaa sen takin, ei olisi tarvinnut varastaa. Terveisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi