Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa raskautta maitoa rupeaa valumaan?

Vierailija
26.04.2013 |

Synnytyskö lähestyy, näin viikolla 34? Supistellut on viikolta 14 lähtien nyt viimeiset viikot kipeästikin ja pari viikkoa sitten lääkäri sanoi paikkojen olevan ihan kypsät, muttei vielä kuitenkaan auki. Sanoi kyllä olevan mahdollista että tulisi jonkin verran etuajassa.

Tämä maidontulo vaan mietityttää, nytkin t-paita päällä ilman rintaliivejä ja aivan kamalat maitoläntit paidassa, monessa kohdassa. Ei mitään tippoja vaan tuollaisia mandariinin kokoisia, inhotavaa. Ja rinnoissa myös outoa kipuilua ja nipistelyä, ettei vaan mitään rintatulehdusta olisi tulossa?

Kokemuksia, onko ennen synnytystä se maidontuotanto lähtenyt käyntiin kunnolla, itse muistelen, että vasta synnytyksen jälkeen, viime synnytyksestä useampi vuosi, siksi kyselen. :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jotkut oli ehtineet vastaamaan, kiitoksia!

Juu, ei muutakun liivinsuojukset käyttöön, mutta kun ei kotosalla jaksa aina olla tissiliivit päällä.

-ap-

 

Vierailija
2/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko antaa seksivinkki raskaana oleville. Kokeilkaapas selllaista asentoa, että mies on alla ja ratsastatte päällä suht villisti. Kun täydet rinnat heiluvat ja mies puristelee niitä, rinnosta pirskahtelee maitoa miehen rinnalle ja naamalle. Meillä ainakin mies tykkäsi :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut sinun ongelmiasi, päin vastoin. Maito on alkanut irrota vasta päiviä synnytyksen jälkeen, joka kerran.

Vierailija
4/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viikolla 29 ja nestettä on tihkunut noin kuukauden verran. Tissit ovat alusta asti olleet toooosi kipeät ja kivuttomia supistuksia on tullut noin 20. viikosta lähtien.

Th meinas että kipeät tissit johtuisivat siitä että maidot on nousseet jo todella aikaisin (rintatulehdusta ei siis ole). Erikoista minusta oli se, että kuulemma maitojen nouseminen aikaisin voisi aiheuttaa noita harjoitussupistuksia!

Fiksuimmat varmaan arvasivatkin jo, että ensimmäistä odotan :)

Vierailija
5/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri näköjään poisti oma-aloitteisesti osan tekstistäni.

Sanomatta jäi siis, että ei kuulemma saa missään nimessä lypsää tyhjäksi, vaan antaa olla ja pitää tissit lämpiminä.

-12

Vierailija
6/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 14:44"]

Pakko antaa seksivinkki raskaana oleville. Kokeilkaapas selllaista asentoa, että mies on alla ja ratsastatte päällä suht villisti. Kun täydet rinnat heiluvat ja mies puristelee niitä, rinnosta pirskahtelee maitoa miehen rinnalle ja naamalle. Meillä ainakin mies tykkäsi :-)

[/quote]

 

Muistan aina kun esikoisesta maito pursusi orkun tahtiin =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 14:48"]

Minulla ei ole ollut sinun ongelmiasi, päin vastoin. Maito on alkanut irrota vasta päiviä synnytyksen jälkeen, joka kerran.

[/quote]

Mulla joka kerta on käynyt samoin.

Vierailija
8/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rv 32 ja paikat täysin kiinni. Tällä hetkellä ei ole maidontulo-ongelmaa, mutta joskus rv 20 ja risat tuli yhtenä iltana pistelevä olo ensin yhteen ja sitten toiseen rintaan. Pelkäsin jo rintatulehdusta, mutta kun tarkemmin katsoin, kermaahan sieltä erittyi jonkin verran. Meni ohi ko. juttu eikä ole sen jälkeen tullut. Rinnat vissiin oli vaan "testikäytössä" hetken :). En siis tuota maitoasiaa kohdallasi stressaisi (ei varmaankaan kerro synnytyksen lähestymisestä itsessään), mutta jos paikat on muuten aukin niin varmaan lepäilet sen mukaan sitten. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41+5 eikä maitoa ole tullut edes puristamalla. Miksi et käytä suojuksia?

Vierailija
10/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla useampi lapsi, eikä kenestäkään maito valumalla valunut. Tosin yöllä kun rinta painautui esim. kyljellään nukkuessa, saattoi maito olla patja märkänä.

 

Mutta tuo on hyvin yksilöllistä. Nyt olen raskaan rv 16 ja rinnat nipistelee ja on paisuneet 2-3 kuppikokoa. oikein tuntuu kuinka maitorauhaset täyttyy tai mitä niille nyt tapahtuukaan.

Rintatulehduksen yleensä huomaa, siinä rinta on todella kosketusarka, tulikuuma ja nostaa usein kuumeen. Mulla noita ollut runsaasti, sillä liika maito ei valunut pois, vaan pakkautui rintaan.

 

Ota liivinsuojukset käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkään miestä imemään, jos on liikaa maitoa. :)

Vierailija
12/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kahdessa raskaudessa neljästä maitoa, jostakin viikoilta 24->.

Ei siis mitenkään harvinaista eikä kerro mitään maidonerityksestä synnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakaan raskaudessa ei tullut pisaraakaan mitään nestettä ( tisseistä ) ennen, kuin vauva oli syntynyt. Käsittääkseni aika harvalla tulee? Näin ainakin mun tutuilla.

Vierailija
14/14 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mulla kaksi raskautta takana eikä kummassakaan maidontulo alkanut ennen synnytystä. Siis pari tippaa saattoi tulla puristamalla, muttei mitenkään valunut. Varmaan aika yksilöllinen juttu. Mut ei muuta kun liivinsuojat kehiin niin säästyy paidat :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan