Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
Tai edes saman firman eri osastoilla ois samat käytännöt. Ver herkun juustot ja karkit. Juustoja piti maistaa että osaisi neuvoa asiakkaita. Karkeissa sama oli kielletty.
Voi ziisus, onneksi olen ollut aina töissä, missä kahvi on kuulunut "työsuhde-etuihin". Jos kahvistakin pitää tinkiä, niin kyllä on köyhää ja ankeeta meininkiä.
Enkä todellakaan suostuisi juomaan mitää X-traa, Kulta-Katriinaa, Saludoa tai Kulta-Mokkaa. Sitten pitäisi ottaa omat kahvit mukaan, jos taso olisi tuota..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
S-ryhmä ei maksa
Olen ollut s-marketissa sekä prismasss töissä ja kummastakin on löytynyt kahvikoneet taukohuoneesta. :)
Huh, oon töissä siivousfirmassa, joka tosiaankin tarjoaa kahvit, teet, kaakaot ja toki maitoa sekä sokeriakin saa.
Julkisella puolella (keskussairaalassa) piti tuoda kerran kuussa kahvipaketti. Kahvista aiheutui riitaa siksi, että lääkärit muilta osastoilta kävi juomassa sitä eikä tuonut kahvia. Välillä saattoi kahvi pannuineen hävitä jonkun matkaan. Kun lääkäripalveluja ostettiin myös yksityiseltä, niin meni kahvinkeittovuorot sekaisin. Lopulta asia ratkaistiin siten, että lääkärit saivat oman kahvihuoneen, jossa on kahviautomaatti, koska heillä tuli riitaa siitä, kuka keittää ne kahvit. Aluksi siellä oli normaali kahvinkeitin. Toki tämä aiheutti sen, että osastoilla jotkut kadehtivat sitä konekahvia. :D Ja tosiaan lääkäreille oli varattu yksi kahvihuone koko sairaalassa ja nyt valitetaan siitä, kun ei jaksa lähteä sinne asti. Tätä asiaa puitiin ihan maakuntalehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Huh, oon töissä siivousfirmassa, joka tosiaankin tarjoaa kahvit, teet, kaakaot ja toki maitoa sekä sokeriakin saa.
Julkisella puolella (keskussairaalassa) piti tuoda kerran kuussa kahvipaketti. Kahvista aiheutui riitaa siksi, että lääkärit muilta osastoilta kävi juomassa sitä eikä tuonut kahvia. Välillä saattoi kahvi pannuineen hävitä jonkun matkaan. Kun lääkäripalveluja ostettiin myös yksityiseltä, niin meni kahvinkeittovuorot sekaisin. Lopulta asia ratkaistiin siten, että lääkärit saivat oman kahvihuoneen, jossa on kahviautomaatti, koska heillä tuli riitaa siitä, kuka keittää ne kahvit. Aluksi siellä oli normaali kahvinkeitin. Toki tämä aiheutti sen, että osastoilla jotkut kadehtivat sitä konekahvia. :D Ja tosiaan lääkäreille oli varattu yksi kahvihuone koko sairaalassa ja nyt valitetaan siitä, kun ei jaksa lähteä sinne asti. Tätä asiaa puitiin ihan maakuntalehdessä.
Lääkäri ei ehkä edes ajattele, että joku muu on sen kahvin ostanut.
Meillä sama juttu. Pomo suurieleisesti tyhjentää tai täyttää konetta ja mesoaa siitä palavereissa ja laittaa viestejä järjestyssäännöistä. Itse hän etänä paljon ja ihan hyvin sujuu keittiön huolto kun hän poissa. Toinen intohimo on sääntöjen keksiminen avokonttoriin. Missä saa puhua ja kuinka kovaa ja kenen kanssa. Hänellä oma huone jossa voi hoitaa keskustelut. Avokonttorin väellä alaisia, opetettavia, kollegoita ym joiden kanssa pakko kommunikoida ja vähät neukkarit aina varatut. Jännää miten tietää parhaiten vaikka istuu omassa huoneessa. Kolmas intohimo on konttorin sisustus. Entäs oman vastuualueen työt? Ne on jätetty alaisille 😂
Vierailija kirjoitti:
Missään julkisen puolen työpaikoissa ei ole työnantajan tarjoamia kahveja.
Eikä kaikissa yksityistenkään firmoissa.
Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt. Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa
Turun kaupunki tarjoaa. Tosin vasta pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt. Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa
Meillä on, kunta työnantajana. Hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvihuoneet ja se pannun edusta oli kyllä laputettu sen verran hyvin, että lukutaitoisella ihmisellä ei pitäis olla vaikeuksia.
S-marketin Rainbow kahvi. Sokkomakutesti - voittaja.
Onneksi meillä talo tarjoaa kahvit, juuri sitä Juhla mokkaa tai Kulta Katriinaa. Miehen työpaikalla taas palkasta vähennetään pari euroa kuussa kahveista.
Edellisessä piti ostaa kerran kuussa se paketti, mutta ikinä ei ollut ongelmia. Kukaan ei tuonnut mitään kakkaa( 20 hlö) eikä pöllinyt. Olisin toiminut juuri noin kuin ao, tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei taida tajuta edes sitä, miten pientä palkkaa muut saavat. Kyllä se tuntuu omassa kukkarossa, jos itse maksamasta kahvipaketista saa vain viisi kupillista kahvia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta, monilla julkisilla työpaikoilla kahvi tulee talon puolesta. Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt. Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
Esim. Tyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jokainen tuo paketin on se ongelma, että toiset juovat vain 1-2 kuppia kahvia työpäivän aikana ja toiset imuroivat 3-5 kuppia. Eli joutuu maksamaan muiden juomiset.
Olin joskus koululla töissä ja siellä laskettiin kahvin riittävyys: jos joit yhden kupin/pvä, toit yhden paketin per lukukausi, 2 kuppia=》 2 pakettia jne. Toimi oikein hyvin, kahvi ei ollut koskaan loppu.
Esim itä-Savon sairaanhoitopiirillä ei saa kahvia,teetä ei maitoa.Jos haluaa juoda tuo omat tai osallistuu kahvikassaan.
Saa näemmä olla iloinen duunipaikasta, jossa on sekä normikahvinkeitin että Pelican Rougen kahvikone, pari loistavaa kahvinkeittäjää sekä laadukkaat kahvit ja kahvimaidot käytössä.
Ärsyttää työpaikkojen Juhlamokka-nat sit.
Ne eivät suinkaan ole ilmaisia työnantajalle. Yhtähyvin voidaan kysyä, miksi ei ole ruoka-automaatteja?
Kahvietu työntekijälle perustuu työnajan hyvyyttä, ei lakisääteinen ja työntekijälle ylimääräinen etu.