Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
No jo on köyhää kun pitää kahvista riidellä. Sen ymmärrän kyllä ettei kukaan halua itse tarjota jatkuvasti kaikille työkavereille mutta ei luulisi olevan kallista puuhaa työnantajalle kustantaa kahvit ja teet yms.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimittu!
Samaa mieltä, paitsi että Juhla Mokkakin täyttä kuraa. Markettikahveista Löfbergs ainoa oikeasti hyvä.
Meillä on turvallisuusjohtaja kieltänyt kahvinkeittimet työmaalla palovaaran vuoksi. Ei ole mitään kahvipakettihelvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko 4,5 € kuukaudessa oikeasti näin ison angstin arvoinen? Itse ostan sen Juhlamokkapaketin kerran kuussa, ja tuon pari tölkkiä maitoa maitoporukkaan. Joka paikassa eri käytännöt, sopeudun siihen mikä missäkin on totuttu tapa. Kahvia keitän aina, kun on tarve. Ei turhia angsteja, enkä seuraile/kyttää muiden tekemisiä.
Vuodessa tuo summa onkin sen 54e. Saati jos maidotkin tuo päälle niin roimasti enemmän. En ihmettele jos joku vähävaraisempi, pienipalkkaisempi, ei halua liki kokonaisen työpäivän nettopalkkaa vuodessa heittää tarjotakseen muille töissä kahvit, etenkään jos ei sitä ns. parempaa kahvia pääse itse nauttimaan vaan joku ne pöllii ja pistää tilalle halvempaa kuraa, kuten alottajan kohdalla nähtävästi on käynyt. Ei ihme että sitten käyttää mielummin rahaa vain omaan kahviin jonka saa ihan itse juoda. Ei mene hukkaan kun joskus heittää jäähtyneitä puolikkaita pannullisia pois päivittäin joidenkin keitettyä kahvit ihan eri aikaan kuin muut juovat jne., mitä näitä sattumuksia tässäkin ketjussa on tullutkaan ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään julkisen puolen työpaikoissa ei ole työnantajan tarjoamia kahveja.
Eikä kaikissa yksityistenkään firmoissa.
Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt. Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa
Jep. Valtiolla töissä ja itse tuodaan kahvit.
Jep. Valtiolla töissä ja työpaikalla on kahviautomaatit joista saa kahvit työnantajan kustantamana. Esimerkiksi Kelassa on muuten ainakin osalla (kenties kaikilla?) sekä ilmainen lounas että iltapäiväkahvi.
Olisikohan kelalalaisten tessissä. Eläke- ja vakuutuspuolella niin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään julkisen puolen työpaikoissa ei ole työnantajan tarjoamia kahveja.
Eikä kaikissa yksityistenkään firmoissa.
Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt. Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa
Jep. Valtiolla töissä ja itse tuodaan kahvit.
Jep. Valtiolla töissä ja työpaikalla on kahviautomaatit joista saa kahvit työnantajan kustantamana. Esimerkiksi Kelassa on muuten ainakin osalla (kenties kaikilla?) sekä ilmainen lounas että iltapäiväkahvi.
Olisikohan kelalalaisten tessissä. Eläke- ja vakuutuspuolella niin on.
Voipi olla. Joka tapauksessa, nuo ”missään julkisella ei saa työnantajan kustantamaa kahvia”-tietäjät ovat väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
S-ryhmä ei maksa
Kyllä S- ryhmä maksaa. Yleensä on automaatit. Ei kannata pötyjuttuja totena kirjoittaa. Outoa yleensäkään, jos työnantaja ei muka kahveja tarjoa.
Hyvä elämä jos työpaikan kahvi on näin iso ongelma.
Olen työnantaja ja aiemmin järjestin kahvit työntekijöille ja kuukausipalavereihin myös kakut tai pullat. Aina tuli vain valituksia, vääränlaista kahvia, vääränlaisia kakkuja. Kahdesti kävi niin, että kahvi pääsi loppumaan ja se kiukku ja kitinä oli ihan uskomatonta. Aikuiset ihmiset. Lopetin tarjoamisen, harmi niiden kannalta jotka eivät valittaneet, mutta enemmistö oli näitä valittajia. Järjestäkööt itse sitten kahvit.
Miksi työpaikalla ei ole kahviautomaattia.
Itse vein purkillisen pikakahvia kun en jaksanut sitä kahviporukka säätämistä ku myös ne juo (salaa) jotka ei kuluihin osallistu. Pikakahvilla pärjää töissä, kotona juon sitten parempaa
Pienemmässä työyhteisössä/ kahvihuoneporukassa pitäisi onnistua sopimus, että jokainen tuo normaalikahvia paketin kuukaudessa, ja merkkaa listaan, että on tuonut. Sitten kahvia keitetään sopivasti, ei niin, että puoli pannua kaadetaan joka kerta viemäristä alas.
Suodatinpaperia kun jokainen tuo kerran puoleen vuoteen, niin pitäisi riittää.
Isoissa työyhteisöissä (tai niissä, joissa on varastelevia m*lkkuja seassa) kannattaa olla kahviautomaatti.
Ikinä ei ole ollut ongelmaa työpaikan kahvin riittävyyden kanssa, jos sitä ei ole heitetty jatkuvasti viemäristä alas. Kahvin tuonti pitää kirjata ylös, pelkkä sanallinen ilmoitus ei riitä, koska silloin osa vapaamatkustaa ja juo vain toisten tuomia kahveja.
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja?
Kuule kouluissa, eivät veronmaksajat maksat opettajien tai muun henkilökunnan kahveja.
Ennen vanhaan olin töissä tk- sairaalassa. Me hoitajat ostimme kahvit, mutta lääkärit eivät, vaikka joivat kahviamme.
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
Esim. julkisella sektorilla.
Jos työnantaja tarjoaa kahviedun, se on palkkaan verrattava etuus, josta työntekijän pitäisi maksaa vero.
Yleensä firmat laittavat kahviedun, asiakas- ja henkilökunnan tarjoilun piikkiin, jotta vältetään veroetuus, mutta silloin pitää olla asiakaskontakteja.
Yhdessä työpaikassa nuorena ollessani minut painostettiin ostamaan kahvipaketti vuorollani, vaikken edes juonut kahvia :(
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja tarjoaa kahviedun, se on palkkaan verrattava etuus, josta työntekijän pitäisi maksaa vero.
Tietämättömyyden syvä rintaääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sovittu, että vain juhlamokkaa saa tuoda. Kahvia on aina kyllä.
Juhlamokka on aivan kauheata. Kuten kaikki vaaleapaahtoiset.
Huonompilaatuiset pavut täytyy paahtaa tummemmiksi, parempia ei tarvitse paahtaa niin paljon. Vaan tehdäänpä siitä huonommasta kahvista muotivillitys, niin kelpaa nirsoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin siihen Juhlamokkapakettiin jotain halpaa kitkeröä ja toisin sen.
Xtra kahvia :D
K-Menu kahvi on pahinta, jota olen ikinä juonut. Sitä keittäessä jo koko asuntokin haisi paljon kahvia juoneen ihmisen virtsalta... Maku oli uskomattoman paha ja vatsa meni sekaisin.
Kaupungilla eri tapoja, toisessa ilmainen kahvi kustannettiin tyhy-rahoista ja toisaalla automaattikupillinen maksaa 20 senttiä ja kahviporukat.