Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
121/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on sekä se mokka että kahviautomaatti että maidot työnantajan puolesta. Edellisessä paikassa oli mokka ja maito mutta ei juuri aikaa niitä juoda. Sitä edellisessä kahviautomaatti ja maidot. Sitä edellisessä ei mitään, ei yhtään mitään. Ei terveydenhuoltoa, ei järjellistä työn organisointia, ei päätä eikä häntää. Nämä heijastaa aika hyvin sitä miten hommat muuten toimi kyseisissä paikoissa. Pitäisikö tästä päätellä, että työpaikan kahvien järjestäminen kertoo jotain myös muuten työpaikan miellyttävyydestä? :)

Vierailija
122/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään julkisen puolen työpaikoissa ei ole työnantajan tarjoamia kahveja.

Tietämättömyyden syvä rintaääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajesta, kylläpä on helppoa olla raksalla. Minä kiikutan itse aina violettia Löfsbergiä, jätkät tuo Juhla mokkaa (joko ykköstä tai kakkosta). Pienillä työmailla esim kerrostalokämpän saneerauksissa se keittää, joka ekana ehtii. Isoilla työmailla esim. Skanska - sieltä on urakoitsijan puolesta sellainen "yleismies", joka keittää koko työmaalle kahvit, myös aliurakoitsijoille. Jokainen tuo paketin vuorollaan. Ei ole ollut kinaa tai sanomista. Onneksi myös monet vanhemmat "jyyrät" ovat alkaneet huomata, että tummapaahtoinen on sata kertaa parempaa, joten ykköspaahteiset kahvit on alkaneet jäädä vähemmälle.

Vierailija
124/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Tampereen kaupunki ei maksa, ja tuskin muutkaan kunnat. Ei tarkoitus ole verovaroilla juottaa kahvia työntekijöille.

Vierailija
125/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajesta, kylläpä on helppoa olla raksalla. Minä kiikutan itse aina violettia Löfsbergiä, jätkät tuo Juhla mokkaa (joko ykköstä tai kakkosta). Pienillä työmailla esim kerrostalokämpän saneerauksissa se keittää, joka ekana ehtii. Isoilla työmailla esim. Skanska - sieltä on urakoitsijan puolesta sellainen "yleismies", joka keittää koko työmaalle kahvit, myös aliurakoitsijoille. Jokainen tuo paketin vuorollaan. Ei ole ollut kinaa tai sanomista. Onneksi myös monet vanhemmat "jyyrät" ovat alkaneet huomata, että tummapaahtoinen on sata kertaa parempaa, joten ykköspaahteiset kahvit on alkaneet jäädä vähemmälle.

Miesvaltaiset näemmä keskittyy oleelliseen. :)

Vierailija
126/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tasaatte sen, että toiset juo vaikka neljä kupillista ja toiset yhden kupillisen päivässä?

Vierailija
127/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on sekä se mokka että kahviautomaatti että maidot työnantajan puolesta. Edellisessä paikassa oli mokka ja maito mutta ei juuri aikaa niitä juoda. Sitä edellisessä kahviautomaatti ja maidot. Sitä edellisessä ei mitään, ei yhtään mitään. Ei terveydenhuoltoa, ei järjellistä työn organisointia, ei päätä eikä häntää. Nämä heijastaa aika hyvin sitä miten hommat muuten toimi kyseisissä paikoissa. Pitäisikö tästä päätellä, että työpaikan kahvien järjestäminen kertoo jotain myös muuten työpaikan miellyttävyydestä? :)

Olen huomannut saman! Kyllä kertoo!!

Vierailija
128/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tasaatte sen, että toiset juo vaikka neljä kupillista ja toiset yhden kupillisen päivässä?

Kuka jaksaa tällaisesta nillittää? Työpaikalla kaikki on työssäkäyviä, joten ei ole elämä yhdestä tai kahdesta eurosta riippuvainen. Taitaa olla muutenkin aika raskas työkaveri, joka kyttää kahvikupillisia.

Vierailija
129/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se kun ei mitenkään! Siksi en enää vie kahvia kun menee epäreilusti tuo systeemi, itse en ehdi juomaan kuin 2-5 kuppia viikossa. Toiset juovat 20 kuppia viikossa. Ja kaikkien pitäisi viedä paketti Kuussa tai jäädä pois kahviringistä. No eipä ollut vaikea päätös, vien omat kahvini.

Vierailija
130/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä  kaikissa yksityistenkään firmoissa.

Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt.  Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa

Miksi tällaisella valheellista tietoa sisältävällä kirjoituksella on yli 180 yläpeukkua? Ilmeisesti ”noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä todellakin on olemassa” ja varsin paljon vieläpä.

Vierailija
131/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa voin todeta että ompa ihanaa olla töissä KAHVILASSA! :D

Vierailija
132/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että jotkut jopa vielä tänäkin päivänä luulevat, että jokaisessa työpaikassa on samanlaiset käytännöt.  Voiko noin typeriä, täysin tietämättömiä aikuisia ihmisiä siis vielä olla olemassa

Jep. Valtiolla töissä ja itse tuodaan kahvit.

Vierailija
133/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa tällaisesta nillittää? Työpaikalla kaikki on työssäkäyviä, joten ei ole elämä yhdestä tai kahdesta eurosta riippuvainen. Taitaa olla muutenkin aika raskas työkaveri, joka kyttää kahvikupillisia.

Taidat olla se, jolla on aina kahvikuppi kädessä.

Vierailija
134/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä vielä tässä elämässä saan työpaikan, lupaan ostaa kahvipaketin vaikka joka viikko. Pesen myös pannut ja muut, keitän kahvin.

Kaikesta turhasta jaksaa ihmiset kitistä.

Tulee oikeasti konkurssi ja perikato kun työkaveri juo kolme kuppia päivässä enemmän?

Vierailija
135/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassani työnantaja tarjosi kahvit, mutta naiset keittivät kahvin. Tyhjän kahvipannun nähtyään miehet vain tuumivat, että eipä oo kukaan keittänyt kahvia ja maleksivat takaisin työpisteilleen. Naiset ja miehet olivat samoissa tehtävissä, mutta niin vain naisten arvo osoitettiin miesten toimesta - kahvinkeittäjiä.

Tuossahan totesivat, ettei kukaan ole keittänyt. Samassa asemassa siis naiset ja muut miehet kuin työpaikan kuningas. Tosin osan kohdalla kyse voi olla osaamattomuudesta. Henkilö ei vain osaa käyttää konetta.

Palkkatyössä oleva ihminen, joka juo kahvia, mutta ei osaa käyttää kahvinkeitintä eikä viitsi opetellakaan? Ei hyvänen aika.

Vierailija
136/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Valtiolla töissä ja itse tuodaan kahvit.

Jep. Valtiolla töissä ja työpaikalla on kahviautomaatit joista saa kahvit työnantajan kustantamana. Esimerkiksi Kelassa on muuten ainakin osalla (kenties kaikilla?) sekä ilmainen lounas että iltapäiväkahvi.

Vierailija
137/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Tervetuloa julkisen puolen kahvihuoneisiin!

Vierailija
138/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kahvipakettihelvetti saadaankin toimimaan, niin viimeistään maito sotkee kuvion. Jos ostetaan porukalla, on aina joku joka ei suostu maksamaan koska käyttää vain lusikallisen tai juo mustana (vaikka todellisuudessa laittaa aina salaa maitoa). Tai sitten on pieniä maitoporukoita joilla lukee purkeissa nimet, tai joillakin omat nimetyt purkit ja niistä vapaamatkustajat varastavat minkä ehtivät.

Vierailija
139/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla se, jolla on aina kahvikuppi kädessä.

Niin olenkin. Firma tarjoaa kahvit. En jaksaisi tuollaisia työkavereita.

Vierailija
140/493 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä vielä tässä elämässä saan työpaikan, lupaan ostaa kahvipaketin vaikka joka viikko. Pesen myös pannut ja muut, keitän kahvin.

Kaikesta turhasta jaksaa ihmiset kitistä.

Tulee oikeasti konkurssi ja perikato kun työkaveri juo kolme kuppia päivässä enemmän?

Kyse ei ole konkurssista eikä perikadosta vaan rehellisyydestä ja tasapuolisuudesta.

Tuskin sinäkään haluat viedä kerran viikossa töihin kahvipaketin vain huomataksesi, että joku varastaa sen säännöllisesti.