Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
Onpa kumma, että kahvi pitää tuoda kotoa. Meillä on työnantaja aina tarjonnut kaljupääkahvit. Saa ne pöönät verovähennyksiin.
Työpaikat jakaantuu kahdenlaisiin.
niihin jossa ostetaan ja keitetään omat kahvit ja niihin joissa talo tarjoaa.
ikäni olen ollut töissä paikoissa jossa kahvit on tarjottu.
Vanha ketju mutta tuli mieleen omat toimistoajat kun en osallistunut kahvikimppaan. Kuulemma kaikki osallistuu omalla vuorollaan. Pari kävi vinkumassa pomon luona ja henkilöstöosastolla etten ole tiimipelaaja XD Pääsin puhutteluun ja pomo, vellihousu kuspo, sanoi että senkus nyt ostat sen paketin vaan niin kaikki on tyytyväisiä. Onko? Minä olen erittäin tyytymätön jos joudun osallistumaan.
Itse nimittäin en juo kahvia. En koskaan, enkä missään muodossa. Joten en osta muille omilla raahoillani kahvia. Jos tarjolla on ainoastaan kahvia olen ennemmin janoissani. Juon teetä ja nekin ostan itse koska haluan hyvää teetä. Sekin oli toisille ongelma XD
Kaupungin päiväkoti ei tarjoa kahveja.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä ei ole yksityisellä puolella tuollaista, vaan työnantaja hankki ison kahvikoneen ja siihen tulee toimittajalta pavut, jotka kone jauhaa ennen kupin tekemistä. Eipä tarvitse tapella kuka tuo mitä ja milloin.
Meillekin tuli kone ja siitähän se valitus toden teolla vasta alkoi. Kun automaattikahvi oli niiiin pahaa ja blaablaa. Itse nautin hyvästä itse maksamastani teestä ja kuittailen lapsellisille työkavereille.
Miksi pitää itse tuoda omat kahvit?
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
Esimerkiksi pohjois-savon hyvinvointialue. Ihan itse hoitsut ja lääkärit raahaa kahvia töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta tuli mieleen omat toimistoajat kun en osallistunut kahvikimppaan. Kuulemma kaikki osallistuu omalla vuorollaan. Pari kävi vinkumassa pomon luona ja henkilöstöosastolla etten ole tiimipelaaja XD Pääsin puhutteluun ja pomo, vellihousu kuspo, sanoi että senkus nyt ostat sen paketin vaan niin kaikki on tyytyväisiä. Onko? Minä olen erittäin tyytymätön jos joudun osallistumaan.
Itse nimittäin en juo kahvia. En koskaan, enkä missään muodossa. Joten en osta muille omilla raahoillani kahvia. Jos tarjolla on ainoastaan kahvia olen ennemmin janoissani. Juon teetä ja nekin ostan itse koska haluan hyvää teetä. Sekin oli toisille ongelma XD
Olin kerran vuokrahuorana yhdessä toimistossa, ja en tajunnut, että siellä pitää maksaa siitä kahvista kun edellisissä paikoissa kahvi vaan otettiin sieltä. Ja kaksi mammaa tuijotti pitkään eikä sanonut mitään. Sitten tuli parin tunnin päästä kolmen naisen kööri ripittämään siitä, että se kahvi muuten maksaa.
Kunnon kommunisti menoa,jokainen juo itse mitä haluaa eikä pakoteta mihinkään yhteis sdp menoon,sairasta.oma kahvi kaikille kotoa niin loppuu vinkumiset.
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
Ei ole koskaan maksanut.
Enpä ole opettajana koskaan ollut koulussa, jossa olisi saanut kahvit talon puolesta. Monessa paikassa on lisäksi listatut keittiövuorot, jolloin pitää huolehtia siitä kahvin keitosta ja siivouksesta, mutta myös odotetaan että tuot tarjolle jotakin makeaa syötävää kahvin kanssa.
Itsekin kiltisti hankin aina muille herkkuja, vaikka omien allergioiden takia en juuri koskaan pysty nauttimasn muiden tuomista herkuista. Onhan se toki kiva ilahduttaa mukavia työkavereita, ei sillä.
Puolisoa naurattaa tämä minun kahvipakettien roudaaminen, kun omalla työpaikallaan tarjoillaan kahvin ja hedelmien lisäksi aamiaistakin pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan Stockmannilla ei makseta. Palvelupisteellä oli ennen konehuoneessa kahvikeitin mutta sitten joku asiakas haistoi kahvin tuoksun ja sekin poistettiin koska eihän nyt henkilökuntamatoset saa kahvia juoda...
Täällä ihmiset puhuvat, että pitäisi kahvia keittää ja siivota. Ei kuulu ainakaan minun työsopimukseen. Siivooja saa käydä tilat puhdistamassa ja kahvit keittämässä kello 9 ja 14.
3 vuotta olen ollut työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Varha, kotihoito
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimittu!
Olen aamun eka ja vedän aina kuivat suodattimeen.
Hyi. Mä juon kahvia paljon lähinnä kotona tia jos jossain ilmatteeks saa mutta en todellakaan tommoseen rumbaan menisi mukaan.
Jos opettajille tarjottaisiin työpaikan puolesta kahvi, niin sehän menisi sitten veronmaksajien rahoista. Meillä on kahvinjuojien lista. Jos ei kahvia juo, ei tarvitse tuodakaan. Keittiönsiivous- ja tiskivuorot ryhmissä, nakki iskee pari kertaa vuodessa. Siistijöiden työhön ei kuulu mikään opettajien kuppien ja pullalautasten laitto tiskikoneeseen, heillä on täysi työ, että ehtivät pestä kaikki lattiat, vessat ja pinnat.
Vierailija kirjoitti:
Jos opettajille tarjottaisiin työpaikan puolesta kahvi, niin sehän menisi sitten veronmaksajien rahoista. Meillä on kahvinjuojien lista. Jos ei kahvia juo, ei tarvitse tuodakaan. Keittiönsiivous- ja tiskivuorot ryhmissä, nakki iskee pari kertaa vuodessa. Siistijöiden työhön ei kuulu mikään opettajien kuppien ja pullalautasten laitto tiskikoneeseen, heillä on täysi työ, että ehtivät pestä kaikki lattiat, vessat ja pinnat.
Ei se kyllä opettajillekaan kuulu. Miksi tehdä sellaista hommaa, johon kuuluisi palkata oikea työntekijä
Julkisen puolen työpaikoissa ei maan matosille kahveja kustanneta. Pomoportaassa näyttää olevan pressomaatti mutta me nöyrät alamaiset tuomme joko omat pöröt tai termarit sekä maidot ja sokerit. Onneksi on sentään jääkaappi.
Jaa, yleensä toimistoissa on joku "toimistovastaava", johdon assari tms. joka hoitaa tällaiset tilausasiat.