Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
421/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla työnantaja maksoi kahvit ja kahvitarvikkeet, mutta jonkun olisi pitänyt täydentää kahvivarasto ennen viimeisen kahvipaketin avaamista ja siitäkin oli aika ajoin riitaa, kun tietyt tyypit olettivat muiden hoitavan tämänkin asian heidän puolestaan. Joskus meillä sujui kahvinkeittokin ilman vuorosysteemiä ja jokainen osallistui siihen ilman käskemistäkin kunnes työpaikkaan palkattiin uutta henkilöstöä joka ei oma-aloitteisesti saanut edes kahvipannua päälle vaikka joku muu olisi sen jo ladannutkin ja silloin oli pakko ottaa käyttöön kahvinkeittovuorot.

Jaa, yleensä toimistoissa on joku "toimistovastaava", johdon assari tms. joka hoitaa tällaiset tilausasiat.

Vierailija
422/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kumma, että kahvi pitää tuoda kotoa. Meillä on työnantaja aina tarjonnut kaljupääkahvit. Saa ne pöönät verovähennyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat jakaantuu kahdenlaisiin.

niihin jossa ostetaan ja keitetään omat kahvit ja niihin joissa talo tarjoaa.

ikäni olen ollut töissä paikoissa jossa kahvit on tarjottu.

Vierailija
424/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta tuli mieleen omat toimistoajat kun en osallistunut kahvikimppaan. Kuulemma kaikki osallistuu omalla vuorollaan. Pari kävi vinkumassa pomon luona ja henkilöstöosastolla etten ole tiimipelaaja XD Pääsin puhutteluun ja pomo, vellihousu kuspo, sanoi että senkus nyt ostat sen paketin vaan niin kaikki on tyytyväisiä. Onko? Minä olen erittäin tyytymätön jos joudun osallistumaan. 

Itse nimittäin en juo kahvia. En koskaan, enkä missään muodossa. Joten en osta muille omilla raahoillani kahvia. Jos tarjolla on ainoastaan kahvia olen ennemmin janoissani. Juon teetä ja nekin ostan itse koska haluan hyvää teetä. Sekin oli toisille ongelma XD

Vierailija
425/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin päiväkoti ei tarjoa kahveja. 

Vierailija
426/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä ei ole yksityisellä puolella tuollaista, vaan työnantaja hankki ison kahvikoneen ja siihen tulee toimittajalta pavut, jotka kone jauhaa ennen kupin tekemistä. Eipä tarvitse tapella kuka tuo mitä ja milloin.

Meillekin tuli kone ja siitähän se valitus toden teolla vasta alkoi. Kun automaattikahvi oli niiiin pahaa ja blaablaa. Itse nautin hyvästä itse maksamastani teestä ja kuittailen lapsellisille työkavereille.

Vierailija
427/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää itse tuoda omat kahvit?

Vierailija
428/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Esimerkiksi pohjois-savon hyvinvointialue. Ihan itse hoitsut ja lääkärit raahaa kahvia töihin.

Vierailija
429/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju mutta tuli mieleen omat toimistoajat kun en osallistunut kahvikimppaan. Kuulemma kaikki osallistuu omalla vuorollaan. Pari kävi vinkumassa pomon luona ja henkilöstöosastolla etten ole tiimipelaaja XD Pääsin puhutteluun ja pomo, vellihousu kuspo, sanoi että senkus nyt ostat sen paketin vaan niin kaikki on tyytyväisiä. Onko? Minä olen erittäin tyytymätön jos joudun osallistumaan. 

Itse nimittäin en juo kahvia. En koskaan, enkä missään muodossa. Joten en osta muille omilla raahoillani kahvia. Jos tarjolla on ainoastaan kahvia olen ennemmin janoissani. Juon teetä ja nekin ostan itse koska haluan hyvää teetä. Sekin oli toisille ongelma XD

Olin kerran vuokrahuorana yhdessä toimistossa, ja en tajunnut, että siellä pitää maksaa siitä kahvista kun edellisissä paikoissa kahvi vaan otettiin sieltä. Ja kaksi mammaa tuijotti pitkään eikä sanonut mitään. Sitten tuli parin tunnin päästä kolmen naisen kööri ripittämään siitä, että se kahvi muuten maksaa.

Vierailija
430/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kommunisti menoa,jokainen juo itse mitä haluaa eikä pakoteta mihinkään yhteis sdp menoon,sairasta.oma kahvi kaikille kotoa niin loppuu vinkumiset.

Vierailija
431/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Ei ole koskaan maksanut. 

Vierailija
432/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole opettajana koskaan ollut koulussa, jossa olisi saanut kahvit talon puolesta. Monessa paikassa on lisäksi listatut keittiövuorot,  jolloin  pitää huolehtia siitä kahvin keitosta ja siivouksesta, mutta myös odotetaan että tuot tarjolle jotakin makeaa syötävää kahvin kanssa.

Itsekin kiltisti hankin aina muille herkkuja, vaikka omien allergioiden takia en juuri koskaan pysty nauttimasn muiden tuomista herkuista. Onhan se toki kiva ilahduttaa mukavia työkavereita, ei sillä. 

Puolisoa naurattaa tämä minun kahvipakettien roudaaminen, kun omalla työpaikallaan tarjoillaan kahvin ja hedelmien lisäksi aamiaistakin pari kertaa viikossa. 

Vierailija
433/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan Stockmannilla ei makseta. Palvelupisteellä oli ennen konehuoneessa kahvikeitin mutta sitten joku asiakas haistoi kahvin tuoksun ja sekin poistettiin koska eihän nyt henkilökuntamatoset saa kahvia juoda...

Vierailija
434/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmiset puhuvat, että pitäisi kahvia keittää ja siivota. Ei kuulu ainakaan minun työsopimukseen. Siivooja saa käydä tilat puhdistamassa ja kahvit keittämässä kello 9 ja 14.

3 vuotta olen ollut työelämässä.

Vierailija
435/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varha, kotihoito 

Vierailija
436/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimittu!

Olen aamun eka ja vedän aina kuivat suodattimeen. 

Vierailija
437/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Mä juon kahvia paljon lähinnä kotona tia jos jossain ilmatteeks saa mutta en todellakaan tommoseen rumbaan menisi mukaan.

Vierailija
438/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettajille tarjottaisiin työpaikan puolesta kahvi, niin sehän menisi sitten veronmaksajien rahoista. Meillä on kahvinjuojien lista. Jos ei kahvia juo, ei tarvitse tuodakaan. Keittiönsiivous- ja tiskivuorot ryhmissä, nakki iskee pari kertaa vuodessa. Siistijöiden työhön ei kuulu mikään opettajien kuppien ja pullalautasten laitto tiskikoneeseen, heillä on täysi työ, että ehtivät pestä kaikki lattiat, vessat ja pinnat.

Vierailija
439/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajille tarjottaisiin työpaikan puolesta kahvi, niin sehän menisi sitten veronmaksajien rahoista. Meillä on kahvinjuojien lista. Jos ei kahvia juo, ei tarvitse tuodakaan. Keittiönsiivous- ja tiskivuorot ryhmissä, nakki iskee pari kertaa vuodessa. Siistijöiden työhön ei kuulu mikään opettajien kuppien ja pullalautasten laitto tiskikoneeseen, heillä on täysi työ, että ehtivät pestä kaikki lattiat, vessat ja pinnat.

Ei se kyllä opettajillekaan kuulu. Miksi tehdä sellaista hommaa, johon kuuluisi palkata oikea työntekijä

Vierailija
440/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen työpaikoissa ei maan matosille kahveja kustanneta. Pomoportaassa näyttää olevan pressomaatti mutta me nöyrät alamaiset tuomme joko omat pöröt tai termarit sekä maidot ja sokerit. Onneksi on sentään jääkaappi.