Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
441/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Päiväkoti. JOS ei juo joka päivä, voi maksaa kahvikassaan x euroa, eikä tarvi tuoda kaffepakettia.

Vierailija
442/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajille tarjottaisiin työpaikan puolesta kahvi, niin sehän menisi sitten veronmaksajien rahoista. Meillä on kahvinjuojien lista. Jos ei kahvia juo, ei tarvitse tuodakaan. Keittiönsiivous- ja tiskivuorot ryhmissä, nakki iskee pari kertaa vuodessa. Siistijöiden työhön ei kuulu mikään opettajien kuppien ja pullalautasten laitto tiskikoneeseen, heillä on täysi työ, että ehtivät pestä kaikki lattiat, vessat ja pinnat.

Ei se kyllä opettajillekaan kuulu. Miksi tehdä sellaista hommaa, johon kuuluisi palkata oikea työntekijä

Mikäköhän se ammattinimike olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koulussa opeilla (lukio Helsingissä) jossain vaiheessa niin, että paitsi että piti maksaa kahvit ja kahvimaidot itse, niin myös maksaa koko vuoden opekokousten kahvit vielä erikseen. Näitä pitkiä opekokouksia oli 5 vuodessa ja se summa oli aika iso, mikä pyydettiin heti ekana päivänä syksyllä. Kahvit tuli siis koulun keittiöstä kokouksiin ja oli ihan hemmetin pahaakin vielä. Jokaisen piti maksaa, oliko 20 tai 30e näistä, ja siis lisäksi vielä ne jokapäiväiseen kahvit ja maidot tämän päälle 

Vierailija
444/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opettajille tarjottaisiin työpaikan puolesta kahvi, niin sehän menisi sitten veronmaksajien rahoista. Meillä on kahvinjuojien lista. Jos ei kahvia juo, ei tarvitse tuodakaan. Keittiönsiivous- ja tiskivuorot ryhmissä, nakki iskee pari kertaa vuodessa. Siistijöiden työhön ei kuulu mikään opettajien kuppien ja pullalautasten laitto tiskikoneeseen, heillä on täysi työ, että ehtivät pestä kaikki lattiat, vessat ja pinnat.

Ei se kyllä opettajillekaan kuulu. Miksi tehdä sellaista hommaa, johon kuuluisi palkata oikea työntekijä

Mikäköhän se ammattinimike olisi?

Laitoshuoltaja

Vierailija
445/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli koulussa opeilla (lukio Helsingissä) jossain vaiheessa niin, että paitsi että piti maksaa kahvit ja kahvimaidot itse, niin myös maksaa koko vuoden opekokousten kahvit vielä erikseen. Näitä pitkiä opekokouksia oli 5 vuodessa ja se summa oli aika iso, mikä pyydettiin heti ekana päivänä syksyllä. Kahvit tuli siis koulun keittiöstä kokouksiin ja oli ihan hemmetin pahaakin vielä. Jokaisen piti maksaa, oliko 20 tai 30e näistä, ja siis lisäksi vielä ne jokapäiväiseen kahvit ja maidot tämän päälle 

Entä jos ei juonut kahvia?

Vierailija
446/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red flag jos työpaikalla talo ei tarjoa kahvia.

Vierailija
447/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeudenmukaisuuden takia jos yksi juo vain mukillisen ja muut 2-3 , on järjevä tuoda termarissa Oma kahvi  tai hän toisi joka toinen kuukausi paketin.

Vierailija
448/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä  päätimme kun apupoika ei  juonut kun 4 päivän työviikolla  kuin mukillisen, niin hoitajat ostivat toiseen keittimeen kahvipaketit ja minä ja apupoika toiseen keittiöllä, koska meille riitti se tasapuolisesti. Keittäjältä tämä idea kun sanoi hoitajien juovan apupojan tuomasta kahvipaketista.

Vierailija
449/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin tulee hetkiä, jolloin olen iloinen että olen työtön. Vaikken haluaisi olla työtön. Mutta en haluaisi tuollaistakaan. 

Vierailija
450/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Päiväkoti. JOS ei juo joka päivä, voi maksaa kahvikassaan x euroa, eikä tarvi tuoda kaffepakettia.

Tarviiko suojelurahaa maksaa jos ei juo kahvia koskaan?

Vierailija
451/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin söisin kofeiinipillereitä, jos olisin kofeinisti, kuin osallistuisin tuommoiseen kahviriesaan.

Vierailija
452/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ostaa kahvia jos ei sitä itse juo? Juon vain vissyä tauolla. Olen saanut ilkeitä katseita osakseni.

Vierailija
453/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kuvittelee seitsemän yrityksen olevan kovin laaja kattaus kaikista Suomessa työllistävistä yrityksistä

Vierailija
454/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia työnantajan olisi järkevää kustantaa kahviautomaatit. Jokainen saa juoda mitä haluaa silloin kun haluaa 

Vierailija
455/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia työnantajan olisi järkevää kustantaa kahviautomaatit. Jokainen saa juoda mitä haluaa silloin kun haluaa 

Meillä on tuollainen automaatti ja se tuottaa niin kamalaa litkua, että en ymmärrä, kuka sitä kykenee juomaan. Kahvimaitoja ei ole, ja laite tekee "erikoiskahveja" jonkinlaisesta kyseenalaisesta palmuöljyjauheesta. Jos erehtyy tuomaan maitopurkin työnpaikan jääkaappiin, joku janoinen tyhjentää sen hyvin nopeasti, vaikka siinä olisi nimi päällä. Tuon kahvit termarissa.  

Vierailija
456/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No verorahoilla sekin palkattaisiin. Opettajien pullavatien tiskaaja. Nostetaanko vähän kunnallisveroa?

Vierailija
457/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuollainen automaatti ja se tuottaa niin kamalaa litkua, että en ymmärrä, kuka sitä kykenee juomaan. Kahvimaitoja ei ole, ja laite tekee "erikoiskahveja" jonkinlaisesta kyseenalaisesta palmuöljyjauheesta. Jos erehtyy tuomaan maitopurkin työnpaikan jääkaappiin, joku janoinen tyhjentää sen hyvin nopeasti, vaikka siinä olisi nimi päällä. Tuon kahvit termarissa.  

Sellainen automaatti, mikä jauhaa kahvipavut on kallis, mutta hyvä

Vierailija
458/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, yleensä ovat pikakahvia. 

Vierailija
459/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain kofeiinitonta eli en juo töissä työpaikan yhteistä kahvia. Ja saan niskaani vihanpitoa ja pahoja katseita kun en tuo kaappiin sitä juhlamokkaa. Tietävät kyllä etten juo siellä kahvia mutta kun joku ääl iö on keksinyt säännön, että muka kaikkien pitää tuoda yksi paketti juhlamokkaa joka kuukausi ja nimilistaan seinälle raksi kun on tuonut. Minun nimenkin sinne listaan laittoivat vaikka sanoin heti että en juo töissä ollenkaan kahvia. Nyt olen sitten niin inhottu tyyppi ettei tee mieli enää koko kahvihuoneessa käydä vaan syön lounaseväät työpisteessäni. 

Vierailija
460/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen automaatti, mikä jauhaa kahvipavut on kallis, mutta hyvä

Tämä kyllä jauhaa pavuista, mutta tuotos on siitä huolimatta juomakelvotonta maidolla tai ilman. Toisella yksiköllä on jauhava kahvikone ilman maito-ominaisuutta ja sen tekemä kahvi on jo aivan kelvollista.

-edellinen-