Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
401/493 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Esim. sairaalassa. Kaupunki ei meidän kahveja maksa.

Vierailija
402/493 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin työpaikalla kahvin juomisen. Töissä aamutauon aikaan join 1/6 kupillista ja tämän vuoksi piti tuoda se paketillisen verran kahvia joka kuukausi.

Toiset saattoivat juoda sen 2-4 mukillista päivän aikana.

Itse ehdotin, että koska juon niin vähän kahvia voisinko tuoda kahvipaketin vaikka jokatoinen kk? Ei sopinut.

Nyt juon aamukahvit kotona.. kahvihuoneessa käyn sillointällöin hakemassa vettä tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/493 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin nostaa tapetille tämä kuntatyönantajan taholta tapahtuva eriarvoinen työntekijöiden kohtelu. Otetaanko teiltä etu pois vai annetaanko se myös meille?[/quote]

Ei ole todellista!!! Nämä tyypit ovat se yhteiskunnan varsinainen syöpä. Todella!

Vierailija
404/493 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatila päällä.

Vierailija
405/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sairaalassa työmarkkinatuella töissä. Join tauoilla vettä.

Vierailija
406/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki oli muutama vuosi sitten 660, kun 2 lasta ja tuohon sai kulukorvauksen 9 euroa / työpäivä. Hoitajilla oli sairaalassa kahvikimppa ja sanoivat, että vain Juhla Mokka käy, en todellakaan vienyt kahvipakettia vaan join vettä.

Vierailija
407/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut juovat, eivätkä ole tuoneet. Nyt kun sinä et tuo pakettia, hirveä sanasota. Hohhoijaa..

Vierailija
408/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki oli muutama vuosi sitten 660, kun 2 lasta ja tuohon sai kulukorvauksen 9 euroa / työpäivä. Hoitajilla oli sairaalassa kahvikimppa ja sanoivat, että vain Juhla Mokka käy, en todellakaan vienyt kahvipakettia vaan join vettä.

Siitäs saitte!

Vierailija
409/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittimessä seisonut bitumi ei kiinnosta. Minäkin otan termariin ja pysyy ihan hyvänä iltapäivän puolelle.

Inhottaa se palaneen kahvin löyhkä. Onneksi en ole riippuvainen kofeiinista.

Vierailija
410/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi aikuiset ihmiset vain sopia, että jokainen tuo sitä juhlamokkaa. Ja sitten kaapin oveen nimilista ja rasti ruutuun, kun on kahvipaketin tuonut. Tämä on ihan normaalikäytäntö monessa paikkaa. Helppoa kuin heinän teko.

Ja voihan sitä sopia, että jos ei tuo sitä kahvipakettia, niin maksaa jonkun tietyn summan, joka käytetään kahvin ostamiseen.

Ja luonnollisestikaan ne jotka eivät käytä kahvia, eivät kustanna toisten käyttöä.

Vierailija
411/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäs saitte!

Mitä tuo tarkoittaa? Olen suorittanut ylioppilastutkinnon, ammattikoulututkinnon ja ammattikorkeakoulututkinnon.

Tradenomiksi haki tänä vuonna 59952 ja pääsee 4781, moni käy kouluja ihan turhaan.

Vierailija
412/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäs saitte!

Mitä tuo tarkoittaa? Olen suorittanut ylioppilastutkinnon, ammattikoulututkinnon ja ammattikorkeakoulututkinnon.

Tradenomiksi haki tänä vuonna 59952 ja pääsee 4781, moni käy kouluja ihan turhaan.

Tradenomeja on paljon työttömänä, mutta silti hakijoita kauhea määrä kouluun.

Vierailija
413/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja kouluun AMK oli tänä vuonna 27678 hakijaa ja pääsee 2773

Vierailija
414/493 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi opiskelemaan haki tänä vuonna 23520 ja pääsee 1707.

Paljon tulee taas työttömyyskortistoon nuoria, kun eivät saa opiskelupaikkaa.

Vierailija
415/493 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikupillinen on 1,5 dl kirjoitti:

Kulta-Katriina Luomu on tosi hyvää kahvia. Yritin sitä tuoda töihin sen laarinpohjalta lakaistun haaleanvaalean Juhla Mokan sijaan, mutta kahvijuopot eivät maistele kahvia, sitä vaan vedetään monta kertaa päivässä hehtaarimukeista, ettei vieroitusoireet yllätä.

Odottelen oikeastaan mielenkiinnolla lähitulevaisuutta, jolloin kahvi alkaa olla ylellisyystuote ilmastonmuutoksen takia.

Miten käy Suomen kansan, ahkeruuden ja työteliäisyyden, mikä tulee olemaan BKT?

Onko meistä mihinkään ilman kofeiinihuumetta?

Ja millaisia kahvisotia taukopaikoilla sitten käydään?

Kohta on neljä vuotta kulunut, vieläkö odottelet?

Vierailija
416/493 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakakahvin hinta ennätyksessään. Ihme kun ei hyllyllä hinta elä samalla lailla kun bensan hinta mittarilla. Meillä töissä kahvipaketin tuonneissa ei kiistoja vaan suodatin pakettien tuonnissa. Vaikka monta kertaa ollut puhe että melitta tai joku muu laatu merkki niin aina joku tuo pokkana jotain halppispusseja. Euron ero näyttää olevan liikaa.

Vierailija
417/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja todella hallitsee hyvän työpaikkahengen luomisen ja ylläpidon! Bravoo!

Vierailija
418/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Sellainen jossa on pihi pomo joka laskeskelee lattialle tippuneita yksittäisiä ruuveja ja valittaa jos kahvia on keitetty desi liikaa.

Vierailija
419/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla työnantaja maksoi kahvit ja kahvitarvikkeet, mutta jonkun olisi pitänyt täydentää kahvivarasto ennen viimeisen kahvipaketin avaamista ja siitäkin oli aika ajoin riitaa, kun tietyt tyypit olettivat muiden hoitavan tämänkin asian heidän puolestaan. Joskus meillä sujui kahvinkeittokin ilman vuorosysteemiä ja jokainen osallistui siihen ilman käskemistäkin kunnes työpaikkaan palkattiin uutta henkilöstöä joka ei oma-aloitteisesti saanut edes kahvipannua päälle vaikka joku muu olisi sen jo ladannutkin ja silloin oli pakko ottaa käyttöön kahvinkeittovuorot.

Vierailija
420/493 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei ole yksityisellä puolella tuollaista, vaan työnantaja hankki ison kahvikoneen ja siihen tulee toimittajalta pavut, jotka kone jauhaa ennen kupin tekemistä. Eipä tarvitse tapella kuka tuo mitä ja milloin.