Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
Ei oo ongelmia, kun talossa on kahviautomaatti ja talo tarjoaa iltapäivisin ilmaiset kahvit. Jos haluaa parempaa niin tuo sitten itte termarissa.
Loppui ainainen riitely ostamisesta, keittämisestä, vahvuudesta, tiskeistä.....
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä valtiolla työnantaja maksaa kahvit ja teet. Väärää tietoa tässä ketjussa.
Samoin meillä. Ennen oli nuo kahvikerhot eli tuotiin kahvipaketteja. Välillä kokeiltiin sellaista, että maksettiin yhdelle ja hän kävi ostamassa kahvit.
Muutama vuosi sitten työnantaja hankki automaatin ja se on kyllä parempi systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
Voi, voi monessa paikassa työnantaja ei maksa kahveja. Olen ollut sekä paikoissa joissa kahvit ryönantajan poulesta ja semmoisissa, joissa ei ole. Työnantajan edistyksellisyydestä se ei kerro mitään.
Ja nuorena olil maailmalla paikassa, jossa juotiin talvella kahvit, kun tuli kesä siirryttiin jääkahviin ja kuumimpana aikana juotiin sitten kahvin sijaan (pieni) lasillinen kylmää valkoviiniä (mistä olin todella pettynyt ja toivoin nopeaa ilmojen viilenemistä) - työnantaja maksoi kahvin muttei viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on lähes puoli miljoonaa työntekijää.
Olisi melkoinen kustannus kaupungeille, kunnille ja valtiolle kustantaa kaikkien noiden työntekijöiden kahvit kaksi kertaa päivässä seitsemänä päivänä viikossa läpi vuoden.
Pelastus-palolaitokset ovat auki ympäri vuorokauden samoin sairaalat, vesilaitokset sun muut, joten kahvia kuluu myös yöaikaan.
Täysin ymmärettävää ettei valtion ja kuntien rahat riitä ilmaiseen kahvitukseen.
Eipä ainakaan KVTES:ssä ole kuin yksi kahvitauko päivässä, heti tuli selvää säästöä laskelmaasi!
Meillä juodaan kahvit lounaallakin. Kyllä pidetään usein ylimääräinen tauko, kun lounastauko jää lyhyeksi. Hoitoalalla olen.
Päiväkodissa ei ole sitä lounastaukoakaan...
Te saatte kuitenkin nukkua päiväunet.
Hygieniasyistä en juo työpaikalla kahvia. Jos samalla rätillä pyyhitään lattialle roiskunut kahvi ja pöytä, ja vielä tuossa järjestyksessä, niin ei todellakaan ole mun juttu. Voin kuvitella, kuinka kahvipannun kanssa toimitaan….
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli se ongelma, että osa joi kahvia neljä kertaa päivässä ja osa vain 0-2.
Silti kaikki osallistuivat samalla summalla, vaihdoin teen juontiin.
Tämän tyyppinen laihialais-niuhotus tekee kahviringeistä mahdottomia. Yhdestä kahvipaketista saa 65 kuppia, eli noin 30 mukillista. Jos kahvipaketti maksaa 4€, yhden mukin hinta on 0,13€. Jos juo 2 mukillista päivässä, saa kahvia kuukaudessa 5,2€ edestä, ja se joka juo puolet vähemmän 2,60€ edestä. Kysymys kuuluu, miten voi olla niin pihi, että muutaman euron kuukausittainen ”häviö” on niin kova paikka, että lopettaa kahvinjuonnin kokonaan?
Jotain suhteellisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo kahvipakettien varastaminen/ halvempaan vaihtaminen jotenkin yleisempää matalapalkka-aloilla?
No mitäs luulet? Jos kahvi ( Juhla Mokka) maksaa lähes 7 ja palkkaa tulee nettona 1200/kk, niin kyllä siinä alkaa jo laskeskelemaan mikä kannattaa.
Sekä mun veli että poika saa kunnan töissä kahvit talon puolelta. Molemmat on töissä kunnan omistamassa yhtiössä.
Aivan uskomatonta, että palkkatyöläiset tuovat halpaa kuraa ja varastelevat "parempaa" kahvia. Mikä on näiden rahankäyttötaito? Miten tuollaiset on edes päässeet työelämään ja minä en ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli se ongelma, että osa joi kahvia neljä kertaa päivässä ja osa vain 0-2.
Silti kaikki osallistuivat samalla summalla, vaihdoin teen juontiin.Tämän tyyppinen laihialais-niuhotus tekee kahviringeistä mahdottomia. Yhdestä kahvipaketista saa 65 kuppia, eli noin 30 mukillista. Jos kahvipaketti maksaa 4, yhden mukin hinta on 0,13. Jos juo 2 mukillista päivässä, saa kahvia kuukaudessa 5,2 edestä, ja se joka juo puolet vähemmän 2,60 edestä. Kysymys kuuluu, miten voi olla niin pihi, että muutaman euron kuukausittainen häviö on niin kova paikka, että lopettaa kahvinjuonnin kokonaan?
Jotain suhteellisuutta?
Nämä niuhottajiksi haukkuvat ovat poikkeuksetta itse niitä systeemistä hyötyjiä, eli saavat/ottavat muita enemmän vaikka maksavat tasan samman kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Sekä mun veli että poika saa kunnan töissä kahvit talon puolelta. Molemmat on töissä kunnan omistamassa yhtiössä.
Minä päiväkodissa työskentelevä en todellakaan saa mitään ilmaiseksi. No okei, wc paperia saan käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomatonta, että palkkatyöläiset tuovat halpaa kuraa ja varastelevat "parempaa" kahvia. Mikä on näiden rahankäyttötaito? Miten tuollaiset on edes päässeet työelämään ja minä en ole?
Kun olin työtön, ihmettelin keskustelupalstojen kommenttien perusteella monta kertaa, että ei ole kyllä mennyt nallekarkit oikein. Vieläkin mulle kommentoidaan "ei ihme että olet työtön", jos vastaan johonkin työttömyyttä koskevaan kommentointiin ihan asiallisesti, enkä nyt enää ole työtön. Tsemppiä sulle, mulla vei vuosia ennen kuin sain sen lottovoittoa paremman paperit "sopimus on voimassa toistaiseksi". OT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti kaikki osallistuivat samalla summalla, vaihdoin teen juontiin.Tämän tyyppinen laihialais-niuhotus tekee kahviringeistä mahdottomia. Yhdestä kahvipaketista saa 65 kuppia, eli noin 30 mukillista. Jos kahvipaketti maksaa 4, yhden mukin hinta on 0,13. Jos juo 2 mukillista päivässä, saa kahvia kuukaudessa 5,2 edestä, ja se joka juo puolet vähemmän 2,60 edestä. Kysymys kuuluu, miten voi olla niin pihi, että muutaman euron kuukausittainen häviö on niin kova paikka, että lopettaa kahvinjuonnin kokonaan?
Jotain suhteellisuutta?
Noin laiha kahvi on todella laihialaista. Tosi pienellä mitalla annosteltu/kuppi.
Hauskinta tässä on se, että ap luulee juhlamokan olevan jotenkin arvokkaampaa ja parempaa kuin Lidlin kahvit.
Väitän, ettei ap. erota Saludoa Juhlamokasta, jos ei tietäisi, kumpaa juo. Lidlin kahvit ovat pärjänneet vertailuissa aika hyvin, mutta varsinaiseen asiaan. Meillä työpaikalla valitaan vapaaehtoisuusperiaatteen perusteella,kahvivastaava vuosittain, joka ostaa kahvit kerättyään ensin rahat kahviporukalta. Meillä on työpaikalla noin 50 kahvittelijaa. Yhden ainakin tiedän, joka juo joskus salaa kahvia, kun muut eivät näe eikä kuulu maksaviin.
Kahvin kulutuksen määrä laski melkein kolmanneksella, kun tämä kahvivastaava alkoi pitää kahveja lukitussa tilassa ja toi kahvihuoneeseen uudet paketit aina päivän parin kahvitteluja vetten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo kahvipakettien varastaminen/ halvempaan vaihtaminen jotenkin yleisempää matalapalkka-aloilla?
No mitäs luulet? Jos kahvi ( Juhla Mokka) maksaa lähes 7 ja palkkaa tulee nettona 1200/kk, niin kyllä siinä alkaa jo laskeskelemaan mikä kannattaa.
Niin, ettäkö työkavereilta varastaminen kannattaa?
Vierailija kirjoitti:
Pari kymppiä vuodessa ei kaada kenenkään taloutta, saan ehkä päivän aikana juotua sen pari desiä, kuuman arka suu.
juhlamokka on per***stä. Ette taida juoda muuta kuin kuraa.
Miksi vain juhlamokka on sallittua? Entä jos haluaisi viedä esim Reykjavikin?