Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
461/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin söisin kofeiinipillereitä, jos olisin kofeinisti, kuin osallistuisin tuommoiseen kahviriesaan.

Minä harrastan tätä. Yksi tabletti aamulla, kun on saapunut töihin. Sillä pärjää koko päivän. Viikonloppuisin en ota. Hinnaksi tulee 5 snt / työpäivä. 

Vierailija
462/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toiset kuvittelevat, että jos ei juo kahvia, ei tarvitse taukoakaan.

Yks sukulainen kertoi että jotkut tupakoijat olivat närkästyneet kun hän tupakoimattomana kävi tupakoivien kanssa röökitauolla, eli siis vain seisoskeli juttelemassa kaveriensa kanssa muttei polttanut :D

Täällä kans jotkut kuvittelee, että tupakoimattomat tai kahvia juomattomat ei tarvitse taukoa. Tupakoivat pitää sekä lakisääteisen kahvitaukonsa että lisäksi ravaa tupakalla puolen tunnin välein. Jos joku pitää vähän pidemmän ruokatauon yhdistämällä kahvitauon siihen niin alkaa jumalaton valitus :D

Meillä kiellettiin tupakkatauot, koska koulun alueella ei saa polttaa, täytyy mennä tontin rajan ulkopuolelle. Ei työntekijä voi poistua työpaikaltaan useasti päivässä, joten tupakkaa ei työaikana polteta. Viimeinenkin sauhuttelija lopetti, kun ei viittinyt oppilaiden kanssa siellä tontin reunalla seisoskella. 

Ottakaapa siis selvää saako teidän työpaikalla tupakkaa sytyttää, mitä se laki siihen sanoo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia työnantajan olisi järkevää kustantaa kahviautomaatit. Jokainen saa juoda mitä haluaa silloin kun haluaa 

Meillä on tuollainen automaatti ja se tuottaa niin kamalaa litkua, että en ymmärrä, kuka sitä kykenee juomaan. Kahvimaitoja ei ole, ja laite tekee "erikoiskahveja" jonkinlaisesta kyseenalaisesta palmuöljyjauheesta. Jos erehtyy tuomaan maitopurkin työnpaikan jääkaappiin, joku janoinen tyhjentää sen hyvin nopeasti, vaikka siinä olisi nimi päällä. Tuon kahvit termarissa.  

Mulla auttoi maitopulmaan se, että toin maitoa vain pienissä purkeissa. Puoli litrainenkin maitopurkki riittää siihen, ettei se maito katoa muiden huiveihin. Litrainen purkki on saman hintainen, mutta tulee kalliimmaksi, kun et siitä itse saa kuin pariin kupilliseen valkaisua 

Vierailija
464/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohelvetti on oikeastaan kymmenen kertaa pahempi ongelma kuin kahvihelvetti. Laita litran maitopurkki jääkaappiin ja jokainen luulee, että se on sinne tuotu yhteiskäyttöön 

Vierailija
465/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin yhdestä kahviporukasta kun aika nopeesti tajusin kirjoittamattoman säännön: vain naiset ostaa kahvia ja miehet on siinä vapaamatkustajina. Ne muijat suuttu mulle kun kysyin miehiltä, että mikä homma ja nyt on kahvi loppu teidän takia. 

Siirryin teehen tai omaan termokseen. Myös kahvimaitoryhmä loppui, kun sovittiin yhden työkaverin kanssa tuovamme vuorotellen. Mutta hänen vuorot loppui yhden tuomisen jälkeen. Eli kahvit maidolla oli mulla sitten termoksessa kun halusin kahvia.

Vierailija
466/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään yhdellä työntekijällä meni hermot ja hän hajotti kahvipannun "vahingossa" tiskialtaaseen.

Sanoi ennen sitä, että taas on joku vaihtanut kaikki Juhlamokat Saludoon.

Kurkistin kaappiin ja tosiaan oli ainakin 10 purkkia vaihdettu.

Nyt ollaan sitten ilman kahvia, perkele. Kunnes työnantaja tai tuo työntekijä ostaa uuden pannun. Menee kuitenkin ainakin viikko riidellessä korvauksesta

Vierailija
467/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin söisin kofeiinipillereitä, jos olisin kofeinisti, kuin osallistuisin tuommoiseen kahviriesaan.

Minä harrastan tätä. Yksi tabletti aamulla, kun on saapunut töihin. Sillä pärjää koko päivän. Viikonloppuisin en ota. Hinnaksi tulee 5 snt / työpäivä. 

Ai että säästö taas mielessä.

Vierailija
468/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvipurkki tai teelajitelma omaan kaappiin niin ei tarvi osallistua kahvipiirileikkiin

Vierailija
469/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Tervetuloa kouluun.

Vierailija
470/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Päiväkoti. JOS ei juo joka päivä, voi maksaa kahvikassaan x euroa, eikä tarvi tuoda kaffepakettia.

Valtio ja kunta ei maksanut ainakaan sen 42 vuoden aikana, jonka olin niillä töissä.

Vierailija
471/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli  automaatti, josta sai ilmaiseksi kahvia, mutta ei se kyllä hyvää ollut.

Vierailija
472/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei maksa.

Eikä VALTIO.

Vierailija
473/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuttui talo tarjoo kahvit ja nyt kun tämä yhdessä hoitaminen ei oikein toimi niin jokainen keittelee yksin-kaksin-kolmin niitä kahveja jossain omissa nurkissaan ja ikivanhoja jääkaappeja on raahattu autotalleihin ja pommisuojiin jne.

Joku juuri mainisti että sai torista 10e jonkun 40v vanhan jääkaapin ja siinä hän nyt pitää sitä yhtä desilitraa maitoa, että saa sen sitten kahviinsa, että paljonkohan näistä kaapeista tulee virran kulutusta ja tulipalovaaraa.

Lisäksi niitä kuppeja ja lasinsiruja ja sotkutahroja ja muurahaisia kerääviä sokerin jämiä ym on nyt ympäri taloa, kun ennen toiminta rajoittui keittiötiloihin.

Vierailija
474/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia työnantajan olisi järkevää kustantaa kahviautomaatit. Jokainen saa juoda mitä haluaa silloin kun haluaa 

Meillä on tuollainen automaatti ja se tuottaa niin kamalaa litkua, että en ymmärrä, kuka sitä kykenee juomaan. Kahvimaitoja ei ole, ja laite tekee "erikoiskahveja" jonkinlaisesta kyseenalaisesta palmuöljyjauheesta. Jos erehtyy tuomaan maitopurkin työnpaikan jääkaappiin, joku janoinen tyhjentää sen hyvin nopeasti, vaikka siinä olisi nimi päällä. Tuon kahvit termarissa.  

Mulla auttoi maitopulmaan se, että toin maitoa vain pienissä purkeissa. Puoli litrainenkin maitopurkki riittää siihen, ettei se maito katoa muiden huiveihin. Litrainen purkki on saman hintainen, mutta tulee kalliimmaksi, kun et siitä itse saa kuin pariin kupilliseen valkaisua 

Työpaikoilla, joissa työntekijät tuovat kahvit ja maidot omaan laskuun kaikki vierailijat, olivat sitten korjausmiehiä tai pomon tuttuja, käyvät aina iloisina juomaan sitä kahvia ja maitoa.

Vierailija
475/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitohelvetti on oikeastaan kymmenen kertaa pahempi ongelma kuin kahvihelvetti. Laita litran maitopurkki jääkaappiin ja jokainen luulee, että se on sinne tuotu yhteiskäyttöön 

Nimi kylkeen ja sylkäiset purkkiin kun olet avannut sen. 

Kirjoita vielä varoitukseksi kylkeen "sisältää eritteitä: saliva"

Vierailija
476/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että säästö taas mielessä.

Varmaan joku minimerkki Riikka.

Vierailija
477/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu kertoi, että eräässä IT-buumin aikaisessa työpaikassa oli perjantaina tullut lavallinen kahvia koko firman tarpeisiin tietyksi ajaksi, kuitenkin vähän pidemmäksi ajaksi se lavallinen oli laskettu riittävän isommalle porukalle. Lavallisessa näytti olevan ainakin nykypäivänä 720 pakettia kahvia. Kukaan ei ehtinyt lavaa purkaa, koska asianomaiset vastuuhenkilöt olivat ilmeisesti jo lähteneet viikonlopun viettoon.

Maanantaiaamuun mennessä lava oli tyhjä: viikonloppuna töissä olleet olivat varastaneet kaikki kahvipaketit. Tuttu kertoi seuranneensa lavan hupenimista kun ohi kulkiessaan oli aina napattu mukaan paketti tai kaksi. Että ne ilmaisetkin kahvit piti varastaa.

Vierailija
478/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon vain kofeiinitonta eli en juo töissä työpaikan yhteistä kahvia. Ja saan niskaani vihanpitoa ja pahoja katseita kun en tuo kaappiin sitä juhlamokkaa. Tietävät kyllä etten juo siellä kahvia mutta kun joku ääl iö on keksinyt säännön, että muka kaikkien pitää tuoda yksi paketti juhlamokkaa joka kuukausi ja nimilistaan seinälle raksi kun on tuonut. Minun nimenkin sinne listaan laittoivat vaikka sanoin heti että en juo töissä ollenkaan kahvia. Nyt olen sitten niin inhottu tyyppi ettei tee mieli enää koko kahvihuoneessa käydä vaan syön lounaseväät työpisteessäni. 

Ai että.. koulukiusaaja sai uralleen jatkoa työpaikkakiusaajana. Et varmasti osta kahvia ikinä sinne etkä tipan tippaa kahvimaitoa. Ihan oikein.

Vierailija
479/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli se ongelma, että osa joi kahvia neljä kertaa päivässä ja osa vain 0-2.

Silti kaikki osallistuivat samalla summalla, vaihdoin teen juontiin.

Tämän tyyppinen laihialais-niuhotus tekee kahviringeistä mahdottomia. Yhdestä kahvipaketista saa 65 kuppia, eli noin 30 mukillista. Jos kahvipaketti maksaa 4€, yhden mukin hinta on 0,13€. Jos juo 2 mukillista päivässä, saa kahvia kuukaudessa 5,2€ edestä, ja se joka juo puolet vähemmän 2,60€ edestä. Kysymys kuuluu, miten voi olla niin pihi, että muutaman euron kuukausittainen häviö on niin kova paikka, että lopettaa kahvinjuonnin kokonaan?

Jotain suhteellisuutta?

Mitten voi olla noin vaikeaa maksaa omia kustannuksiaan, ja vielä kyse pikkusummasta?

Selkeä rätinki, että miten monen kupin juominen aiheuttaa tarpeen tuoda kahvia, ja tästä selkeä excel. Rami, 4 kupin mies, tuo kahvia vaikka neljä kertaa vuodessa, ja ne neljä kertaa ovat: toukokuu, elokuu, joulukuu ja helmikuu, vaikka esim. Pirjo, puolikkaan kupin nainen, tuo kahvia kerran vuodessa, ja sovitaan se vaikka huhtikuulle. 

Tämä oli karkea esimerkki, mutta helppohan tuo olisi jakaa. 

Vierailija
480/493 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjoaa julkisen sektorin työnantaja (noin 50 työntekijää, 3 työpistettä) kaikille kahvit, teet, sokerit ja maidot. Kerran viikossa siivooja siivoaa kahvihuoneet, muuten jokainen vuorollaan. Isoimmassa työpisteessä, jossa 30 työntekijää, yhden toimistosihteerin työajasta on varattu 20 minuuttia päivässä kahvihuoneen siistimiseen, kahvinkeittoon ja tiskikoneen pyörittämiseen. Itse juon yhden kupin kahvia päivässä.

Aikaisemmin olen ollut työpaikassa, jossa piti tuoda kahvi kotoa termarissa, osallistua kahvirinkiin tai ostaa kokousaulan automaatista kahvit. Ostin kerran päivässä automaatista kahvin.