Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
361/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä matkapuhelinfirmassa oli kahvivuorot, jokainen osti paketin paitsi pomo.

Pomo ajoi farkkuvolvonsa pihaan toisesta toimipisteestä, laittoi aurinkolasit tukan päälle ja tuli liituraidat päällä kaatamaan itselle kahvia. Oli vähän irti todellisuudesta. Meitä nauratti, joitain harmitti

Vierailija
362/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä osallistuisi noihin kahvipakettirinkeihin, koska esim. Juhla Mokastakaan en  pidä ollenkaan. Puhumattakaan jostain halvemmista kahveista. Presidentti menettelee vaikkei sekään kovin hääppöistä ole. Toki voisin ostaa sen paketin jos ihan pakko on, mutta sitä kahvia en kyllä suostuisi juomaan. Olen kerran ollut paikassa töissä, jossa oli tuollainen systeemi ja aikani join väkisin sitä Juhla Mokkaa "sosiaalisesta" velvollisuudentunnosta.

Esim. Nescafen Espresso voittaa mennen tullen nuo Juhla Mokat ja siihen ei tarvita kuin keittää kuumaa vettä.

Sitten jos olisi oma kahvinkeitin töissä, niin voisin keittää jotain kunnollista suodatinkahviakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin määräaikaisessa palkkatukityössä, jossa alkuun talo tarjosi kahvit. No sitä iloa ei kauaa kestänyt, vaan seinälle ilmestyi kahvilista ja piti olla juhlamokkaa.

Viivasin nimeni yli ja toin omat juomat siitä lähtien. Välillä kahvia, välillä mehua. Ei mennyt kauaa kun pari muutakin työntekijää viivasi nimensä yli.

Ei sellainen lista ole reilu, että kaikkien pitää tuoda saman verran, joipa kahvia kupillisen joka toinen päivä taikka joka päivä pannullisen.

Toinen mikä nyppi, oli että näistä henkilökunnan kahveista kyllä tarjottiin ilmaiset kahvit vieraille.

Vierailija
364/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että nää työpaikat, jossa kahvista pitää maksaa itse on lähinnä läppä.

Kahvi ei ole mikään lakisääteinen etuus työnantajan tarjoamana. Jos työpaikalla on kahviaddikteja, on ihan reilua että nämä maksavat itse nautintoaineensa. Niin muutkin tekevät. Jos joku haluaa virkistystauolla juoda lasin appelsiinimehua, hän ostaa sen itse omilla rahoillaan.

Toki työnantaja voi halutessaan tarjota työntekijöille mitä virvokkeita haluaakin. Jossain toki menee raja, mikä katsotaan sitten veronalaiseksi etuudeksi.

Erilaiset yhteisvastuulliset kimppasysteemit ovat sillä lailla hankalia, että aina joku pyrkii sluibaamaan. Pitää sopia säännöt tarkasti. Yleensä ottaen aina syntyy kateutta ja kyräilyä. Aletaan vahtia toisen juomien kahvikuppien määrää yms. lapsellista. Yksilön on fiksuinta pysyä erossa puolisosialistisista kahviringeistä, jos yhteisö ei toimi ja puhalla yhteen hiileen. Yksikin märkärupi joukossa riittää pilaamaan hyvän käytännöllisen idean yhteiskäyttöpoolista.

Vierailija
365/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa hermoon, kun kukaan ei laita tyhjiä maitopurkkeja roskakoriin vaan ne jätetään lojumaan tiskipöydälle. Sama kahvinpurujen kanssa. Nekin jätetään tiskipöydälle. Niin kuin olisi muka paljon suurempi vaiva laittaa ne roskakoriin. 

Vierailija
366/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran nirso kahvin suhteen ja "pieniruokainen" (eli en juo edes päivittäin) etten osallistu noihin työpaikkojen kahvisulkeisiin. Jos voi maksaa satunnaiskupillisista (joissain paikoissa ollut esim 10-20 senttiä kuppi niiltä jotka eivät ole vakituisessa kahviporukassa), niin teen sen, jos ei,juon vaan teetä tai ostan satunnaisesti kahvin jostain kahvilasta ruokatunnilla. Ei mitään järkeä osallistua kahvipakettien ostamisiin, jos juo 0-2 kuppia viikossa eikä edes tykkää niistä usein ostetuista vaaleapaahtoisista.

Vierailija
367/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tasaatte sen, että toiset juo vaikka neljä kupillista ja toiset yhden kupillisen päivässä?

Kuka jaksaa tällaisesta nillittää? Työpaikalla kaikki on työssäkäyviä, joten ei ole elämä yhdestä tai kahdesta eurosta riippuvainen. Taitaa olla muutenkin aika raskas työkaveri, joka kyttää kahvikupillisia.

No kuule, aika monella työpaikalla on sellaisia joille ei palkkaa makseta, tai jos maksetaan niin naurettavan vähän. Missä umpiossa elät?

Vierailija
368/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toin kerran paketin Löfbergsiä ja siitäkös soppa syntyi.

Vierailija
369/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tasaatte sen, että toiset juo vaikka neljä kupillista ja toiset yhden kupillisen päivässä?

Kuka jaksaa tällaisesta nillittää? Työpaikalla kaikki on työssäkäyviä, joten ei ole elämä yhdestä tai kahdesta eurosta riippuvainen. Taitaa olla muutenkin aika raskas työkaveri, joka kyttää kahvikupillisia.

Eli kahvihormu siellä. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun kahvinkittaamisestasi?

Vierailija
370/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kans kahvipakettitouhun. Keitän termariin aamukahvin kotona, päivällä juon teetä, kaakaota tai kylmäkahvia. Selvästi sekään ei ole kaikille mieleen. Kyllähän ne ”marttakerhot” työpaikoilla saa vaikka, mistä aikaan selkkauksen.

Vierailija
371/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla työnantaja roudannut työpaikalle kahviautomaatin ja maksaa sen kulut. Lisäksi kerran viikossa tuo ison korillisen hedelmiä tarjolle, siitä voi sitten porukka hakea naposteltavaa. Reilu työnantaja muutenkin ja sen takia sitä sitten omasta puolestaankin voi välillä vähän venyä, jos tarve vaatii.

Vierailija
372/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla työnantaja roudannut työpaikalle kahviautomaatin ja maksaa sen kulut. Lisäksi kerran viikossa tuo ison korillisen hedelmiä tarjolle, siitä voi sitten porukka hakea naposteltavaa. Reilu työnantaja muutenkin ja sen takia sitä sitten omasta puolestaankin voi välillä vähän venyä, jos tarve vaatii.

Niin,omenastahan se aikanaan orjuus alkoikin.

Halavalla myytte työnne tsissus.

Vierailija
373/493 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä valtiolla työnantaja maksaa kahvit ja teet. Väärää tietoa tässä ketjussa.

Missähän mahdat olla töissä? Olen ollut neljässä eri valtion paikassa töissä, eikä missään ole työnantaja maksanut kahveja. Käytännöt ovat vaihdelleet eri paikoissa. Joissain on ollut kahvirinkiä, jossain toisessa paikassa ostettu kahvilippuja jne., mutta joka paikassa on pitänyt kyllä maksaa itse.  Joko et ole valtiolla tai teillä on vain paremma tedut kuin suurimmalla osalla muista valtion työntekijöistä.

Vierailija
374/493 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokka on paskaa kahvia.

Vierailija
375/493 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset jotain kahvi- ja maitokassoja kyttää, kuka juo kuinka monta kuppia, kyllä se Jyrki on nyt velkaa minulle kun juo kolme kupillista minun tuomaa Saludoa!

Eikö ole isompia huolia, aika helppoa työtä täytyy olla, että jaksaa työaikana (ja vapaa-ajalla?) vatvoa kahveista.

Mä haluun kermaa.

Vierailija
376/493 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sovittu, että vain juhlamokkaa saa tuoda. Kahvia on aina kyllä.

Juhlamokka on aivan kauheata. Kuten kaikki vaaleapaahtoiset.

Tummaan välttää vähän huonommatkin pavut, vaaleapaahtoiseen on oltava priimaa.

Siinä mielessä hyvä, että on siirrytty käyttämään enemmän tummapaahtoisia kahveja. Edullisempaa, ja hellempää vatsalle.

Vierailija
377/493 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työpaikalla joskus kahvinkeittolista. Kahvit, maidot ja sokerit ja teet kyllä talon puolesta. Onneksi kiertävästä listasta luovuttiin ja saatiin tilalle kaksi automaattia. Kahvi tasalaatuisempaa ja parempaa. 

Vierailija
378/493 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olisi tuoda myös wc-paperitkin, ettei ihan hyväksikäytetä työnantajaa.

Vierailija
379/493 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sovittu, että vain juhlamokkaa saa tuoda. Kahvia on aina kyllä.

Juhlamokka on aivan kauheata. Kuten kaikki vaaleapaahtoiset.

Tummaan välttää vähän huonommatkin pavut, vaaleapaahtoiseen on oltava priimaa.

Siinä mielessä hyvä, että on siirrytty käyttämään enemmän tummapaahtoisia kahveja. Edullisempaa, ja hellempää vatsalle.

Juhlamokka on tosiaan erittäin huonolaatuista kahvia. Jos katsot Juhlamokan purujen kokoa, niin huomaat että ne eivät todellakaan ole mitään hienopaahtoa. Ymmärrän, että mitä karkeampi jauhatus kahvilla on, niin se peittää sitä tehokkaammin epäpuhtaudet alleen. Suomessa Juhlamokka vaan brändätty harvinaisen hyvin.

Vierailija
380/493 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokka on parasta kahvia. Juon sitä monta kuppia päivässä👍