Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä valtion firmassa käytävillä on automaatteja täynnä kahveja ja erikoiskahveja ja ruokalassa on termossäiliö täynnä sitä suodatinkahvia. Ei tulisi mieleenikään itse kiikutella jotain kahvipaketteja saati nähdä keittämisen vaivaa työpaikalla. Ja vielä maksaa siitä. Kyllä on pihi firma jos näin on.
Jep, jos ei tuon vertaa voi tehdä työntekijöiden hyväksi (vttu tarjota KAHVIA!!!) niin en halua edes tietää millainen meininki työpaikalla on muissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ole myös sitä mieltä jos ei saa juoda muuta kuin automaattikahvia voin vaihtaa työpaikkaa. Ensin kyllä yrtäisin neuvoetella. Kaikki työntekijän kiusaaminen kyttäämällä vessaa ja kahvinkeititä, siellä ei kannata kauaa tehdä työtä.
Mitä vikaa on automaattikahvissa?? Minusta se on oikeasti tosi hyvää, parempaa kuin suodatinkahvi. Kelpaisi vallan mainiosti.
Ja juu tosiaan kuten joku aiemmin jo mainitsi, laki velvoittaa järkkäämään asiallisen taukotilan työntekijöille. Esim. Mikro on pakollinen. Kahvinkeittimen pakollisuudesta en ole satavarma, mutta kyllä se on mielestäni ihan täysin perusvarustus töissä ja kotona. Eikä tosiaan normaalissa työpaikassa työntekijät joudu maksamaan omis kahvejaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja juu tosiaan kuten joku aiemmin jo mainitsi, laki velvoittaa järkkäämään asiallisen taukotilan työntekijöille. Esim. Mikro on pakollinen. Kahvinkeittimen pakollisuudesta en ole satavarma, mutta kyllä se on mielestäni ihan täysin perusvarustus töissä ja kotona. Eikä tosiaan normaalissa työpaikassa työntekijät joudu maksamaan omis kahvejaan.
Aika monessa normaalissa työpaikassa kyllä joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
No aika monessa kyllä joutuu maksamaan
En itse juo kahvia mutta kaiketi annan itsestäni sellaisen kuvan että elän kahvilla kun usein pyydetään keittämään kahvia, minut lasketaan mukaan kahvin juojiin kun lasketaan monellekko keitetään ja pyydetään/käsketään tuomaan kahvipaketti omalla vuorolla. Melkein päivittäin saa muistuttaa etten juo kahvia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
Valtiolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai stana, mitä kolmannen maailman ongelmia taas. Hävettää olla ihminen.
Tarkoitat varmaan ensimmäisen maailman.
Miksei meillä saisi olla ongelmia?
Eikö tällaiset nyt ole aika pienisieluisten ongelmia alkaa nillittämään jostain kahvin mausta työpaikalla tai tekemään siitä niin mieltään järkyttävää ongelmaa?
Jos minulle sanottaisiin, että tälle työpaikalle ei kahvihuoneeseen kelpuuteta muuta kuin Presidenttiä, niin eipä tuo olisi kovin rakentava lähtökohta työpaikkaviihtyisyydelle.
Jos Juhla-Mokka ja kulta Katriina on hirveetä kuraa, niin mikä nyt sitten on siitä Laatu Kahvia. Laittakaa ihan merkkejä.
Mun maitoja ei varastettu enää sen jälkeen kun terästin niitä muutamaan otteeseen laksatiivilla (en tietenkään itse käyttänyt terästettyä). Myös päiväysvanhaan tölkkiin pakkaaminen auttaa, jollei työpaikalla ole sitä innokasta joka omin luvin tyhjentää jääkaapin päiväysvanhasta. Ja tietysti ihan helvetinmoisen metelin nostaminen aina kun joku on käynyt maitotölkillä, ei ne montaa kertaa kehtaa.
Vähän ohis, mutta muistuipa mieleen kun olin opiskeluaikoina erään kesän pakollisessa työharjoittelussa. En saanut varsinaista palkkaa, vaan jotain apurahaa jolla sain nippanappa opiskelijakämpän vuokran ja muut kulut maksettua, rahaa ei siis ollut yhtään ylimääräistä. Joku normaalia palkkaa nauttiva työntekijä koki heti ensimmäisenä päivänä asiakseen muistuttaa, että minunkin pitää välillä muistaa tuoda kahvipaketti, siitäkin huolimatta etten edes juonut kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Jos Juhla-Mokka ja kulta Katriina on hirveetä kuraa, niin mikä nyt sitten on siitä Laatu Kahvia. Laittakaa ihan merkkejä.
Löfberg Lila
Meillä taukohuoneen jääkaapista toinen kahviporukka aina "lainasi" kahvimaitoani. Ilmoittivat aina iloisesti, että olivat taas ottaneet maitoani. Eivät silti katsoneet tarpeelliseksi korvata tuota mitenkään. Ei tuo valtava rahallinen tappio ollut, mutta ärsyttäähän tuollainen lokkeilu. Viimeisenä työpäivänä kusin maitopurkkiin, niin että maidon seassa oli ehkä kolmasosa virtsaa, ja jätin purkin jääkaappiin lokeille läksiäislahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes huomaa juuri mitään eroa perus kahvimerkkien välillä. Saludo, Juhlamokka, Kulta Katriina ja Rainbow maistuu kaikki ihan samalta. Silti väittäisin että tuore Saludo maistuu paremmalta kun tuntikaupalla termarissa seisonut Juhla Mokka.
En ole pitkään aikaan juonut Saludoa, kun sitä ei vain ole täällä käpykylän muutamassa kaupassa ollut myynnissä. Mutta muistan sen olleen mielestäni parhaimman makuista kaikista näistä tavallisista kahvimerkeistä.
Monet täällä on niin kauhean tärkeinä siitä, kun tykkäävät juoda vain tummapaahtoista kahvia. Olen yrittänyt itsekin liittyä siihen seuraan, mutta valitettavasti en pääse "karvoistani." Päädyn nykyään aina vain siihen Juhla-Mokkaan, jota ostan muuten pannujauhatuksena, mutta valmistan kahvinkeittimellä. Sitä ei tarvitse laittaa yhtään enempää kuin suodatinjauhatettuakaan, vaikka monet niin luulee. Tulee ihan hyvää kahvia.
En ymmärrä kahvibrassailua. Kuinka ihmiset sitten voi juoda sitä työpaikan kahvia, kun heillä on niin vaativa maku kahvin suhteen, että sen täytyy olla jotain erikoista?
Niin ja se on tosiaan niin, että julkisilla aloilla työnantaja ei todellakaan maksa työntekijöitten kahveja, eikä kaikki edes isot yksityisetkään. Mies on töissä UPM:llä ja osastolla keittävät omat kahvinsa.
Kahvintuontilista on hyvä keino pitää muistissa se, kuka on tuonut kahvia ja kuka ei. Ei sitä kovin pitkään kehtaa juoda työkavereitten kahveja, kun listassa paistaa tyhjyyttä oman vuoron kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa normaalissa työpaikassa kyllä joutuu maksamaan.
Aika monessa työpaikassa, mutta ei normaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taukohuoneen jääkaapista toinen kahviporukka aina "lainasi" kahvimaitoani. Ilmoittivat aina iloisesti, että olivat taas ottaneet maitoani. Eivät silti katsoneet tarpeelliseksi korvata tuota mitenkään. Ei tuo valtava rahallinen tappio ollut, mutta ärsyttäähän tuollainen lokkeilu. Viimeisenä työpäivänä kusin maitopurkkiin, niin että maidon seassa oli ehkä kolmasosa virtsaa, ja jätin purkin jääkaappiin lokeille läksiäislahjaksi.
Ja koko palsta uskoo taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löfberg Lila
Magnifika on ihan jees kans.
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
esimerkiksi jyväskylän kaupunki on tällainen työnantaja
Kahvi- ja kahvimaitoshow on kuitenkin ulkopuolelta ihan viihdyttävää seurattavaa, sisältäen mm. ne kaikki nimittelyt ja uhkaukset, mitä maitopurkin kyljessä varkaille on :D