Lintsava tylökaveri, kyräyttäisinkö?
Sain tietää, että työkaveri on sairaslomansa aikana käynyt eräässä konsertissa. Työtehtävänsä on sellainen, että hänen työnsä kaatuvat muiden niskaan saikun aikana. Kiirettä olisi muutenkin. Mielestäni jos on kyllin terve konserttiin, olisi tosiaankin kyllin terve myös töihin. Mielipiteitä?
Kommentit (131)
Ihme porukkaa täällä. Kyllä minäkin ihmettelisin AP:n tavoin, jos työkaverini olisi tartuntataudin takia pois töistä, mutta kehuskelisi käyneensä sinä aikana konsertissa. Vielä kun hänen työt kaatuisivat niskoilleni, harkitsisin todella kannattaisiko informoida esimiestäkin.
Ehkä katsoisin tämän kerran läpi sormien, mutta puhuisin työkaverin kanssa asiasta. Seuraavalla kerralla kun tuollaista tulisin ilmi, ottaisin asian puheeksi myös esimiehen kanssa.
Itse en kehtaisi millään lähteä tartuntatautisena sairauslomalaisena keekoilemaan huvituksiin. Hyvä että lähikauppaan pistäytyisin. Jos on sairas ei sitä rilluttelmaan edes halua, ja jos haluaa ja kykenee, ei ole tarpeeksi sairas töistä poissaolijaksi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:41"]
Siitä vain kielikelloilemaan. Eikä tarvi ihmetellä miksi teillä on työpaikalla huono työilmapiiri.
Lintsareista ei kukaan tykkää, mutta juoruilijoista tykätään vielä vähemmän.
Itse olen vain tyytyväinen kuin työkaveri on taas selkänsä vuoksi sairauslomalla. Minä saan tehdä prosenttitunteja ylitöinä :)
[/quote]
Miten päin vaan, aina joku ei ole tyytyväinen. Työnantaja kärsii, kun työntekijät on pois. Vielä enemmän kärsii, jos joutuu teettämään ylitöitä, mutta teidänhän kannattaa vuorotella selkävaivoinenne. Jos tuollaiseen alennutte, en tiedä mitä väliä omalla maineella enää on.
Nolointa on juuri sahata sitä oksaa, joka itseään ruokkii. Melkein yhtä paha on jättää ilmoittamatta. Mitä väliä sillä on, jos joku laiska duunari kuvittelee jotain? Jos tuo duunari ei ymmärrä työnteosta, sitten voi naurahtaa mielessä hänelle, että onpa tyhmä tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 07:58"]
Jos on saikulla vaikka siksi että on tikattu suuri haava sormesta, niin sehän ei estä musiikin kuuntelua, vai mitä?
[/quote]
Estääkö se työntekoakaan?
[/quote]
No voi jeesus teidän typerysten kanssa.
Riippu tietysti työstä pölvästi. Jos olet vaikka leipuri, niin todellakin estää.
[/quote]
Eikö tuo ollut hypoteettinen tilanne, joka on heitetty yleiseen pohdintaan? Missä siinä lukee koskee leipureita? Tuskin suurimmalla osalla av-laisista tai edes suurella vähemmistöllä haava sormessa estää työntekoa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:49"]
Ihme porukkaa täällä. Kyllä minäkin ihmettelisin AP:n tavoin, jos työkaverini olisi tartuntataudin takia pois töistä, mutta kehuskelisi käyneensä sinä aikana konsertissa. Vielä kun hänen työt kaatuisivat niskoilleni, harkitsisin todella kannattaisiko informoida esimiestäkin.
Ehkä katsoisin tämän kerran läpi sormien, mutta puhuisin työkaverin kanssa asiasta. Seuraavalla kerralla kun tuollaista tulisin ilmi, ottaisin asian puheeksi myös esimiehen kanssa.
Itse en kehtaisi millään lähteä tartuntatautisena sairauslomalaisena keekoilemaan huvituksiin. Hyvä että lähikauppaan pistäytyisin. Jos on sairas ei sitä rilluttelmaan edes halua, ja jos haluaa ja kykenee, ei ole tarpeeksi sairas töistä poissaolijaksi.
[/quote]
Työntaja on rikkonut lakia jos levittelee työpakalla toisten sairauspoissaolojen syitä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:49"]
[/quote]
Työntaja on rikkonut lakia jos levittelee työpakalla toisten sairauspoissaolojen syitä.
[/quote]
Missä täällä lukee, että työnantaja olisi levitellyt yhtään mitään? Tuo lintsari itse on kertonut saikkunsa syyn! Vähän luetunymmärtämistä kiitos.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:53"]
[/quote]
Wow. Eli jos toinen lintsaa käyden konsertissa ja työnantaja on kertonut hänen olevan flunssassa, vaikka hän ei ole alkuunkaan sairaana, haastaisit työnantajan ja työnantaja olisi suurin rotta?
Kyllä työntekijän pitää olla sairaana, jotta sen sairauden kertominen rikkoisi lakia. Flunssan kertominen ei välttämättä muutenkaan täytä mitään.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:46"]
Ap linjoilla taas. Joo, jäi eilen varmaan täsmentämättä vielä se, etä työ ei ole fyysisesti vaativaa. Eli jos konsertissa jaksaa olla, jaksaa olla myös töissä.
Olen päättänyt puhua työnantajan kanssa tilanteesta. Olen varma, että hänelläkin on ollut omat epäilynsä tämän kyseisen henkilön sairaslomien tarpeellisuudesta. Niitä on oikeasti paljon. Kerran pari kuukaudessa, vähintään. Aina tuollaisia lyhkäisiä. Rasittaa suunnattomasti koko muuta työyhteisöä, kun yksi henkilö on jatkuvasti poissa ja muut joutuvat tekemään työnsä.
Oikean sairauden takia tuollaisen ymmärtää ilman muuta, mutta tämän herran hommat ovat haiskahtaneet jo pidemmän aikaa. Enkä tosiaan ole ainut jota asia ketuttaa, enkä ainut, joka kuuli tuon konsertissa käynnin.
Huvittaa tuo, että heti olette minua kivittämässä, kun en mitään väärää ole tehnyt. Pidän vain työnantajani puolia. Ja meidän muiden, ylimääräisten hommien tekijöiden puolia. Mikään kyylä en ole, enkä ole koettanut mitenkään selvitellä työkaverin lomien syitä tms. Aivan avoimesti noista on kertonut. Oikeastaan se "huono olo" ja "nouseva kuume" tulee hänelle monesti jo töissä, jos on viikonloppuvapaat tulossa ja halu hakea niille vähän aikaistussaikkua.
[/quote]
Työnne on hyvin kevyttä, mutta silti yhden ihmisen parin päivän poissaolo on suunnattoman suuri rasite?
Jos et itse nähnyt tyyppiä konsertissa, niin ainakaan minä en tuossa tilanteessa lähtisi juoruilemaan. Huhuejen levittely on suorastaan törkeää. Jos olisit itse nähnyt niin sitten voisit mennä kertomaan havaintosi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 23:38"]
Itse jätin käräyttämättä työkaverin, jonka sairauslomalla tapasin kuntosalilla. Hiukan itseäni kirpaisi, mutta päätin jättää asian vaivaamaan hänen omaatuntoaan. Jos ei flunssan takia voi tulla töihin niin ei minusta myöskään voi käydä kuntosalillakaan. Mutta hänen asiansa, eikä ole toistunut. Ehkä säikäytti sen verran nähdä minut siellä?
[/quote]
Ai paska, mut lääkäri määräsi kuntosalille kuntouttaan kättä, kun kiertäjäkalvosin tulehtui. Ei tullut mieleenkään, että joku kyylä ajattelisi "käräyttää"
[/quote]
Kuten sanottu, jos flunssa estää työnteon (toimistotyössä), estää se myös Body Combat -ja Spinning-tunneille osallistumisen. Työkaveri jaksoi siis melkein 2 tuntia raskasta hikiliikuntaa mutta ei työpäivää, joka on tietokoneen ja puhelimen käyttöä.
Senkin tuossa jo kerroin, etten käräyttänyt työkaveria vaikka ajattelinkin hänestä aika ikäviä asioita. Oli kkyllä lähellä, etten sanonut, ettei meillä ole pakko töissä olla, tilallesi on kyllä tulijoita.
Mä olen aina flunssassa jos joudun lapsettomuushoitojen takia olemaan poissa töistä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:46"]
Ap linjoilla taas. Joo, jäi eilen varmaan täsmentämättä vielä se, etä työ ei ole fyysisesti vaativaa. Eli jos konsertissa jaksaa olla, jaksaa olla myös töissä.
Olen päättänyt puhua työnantajan kanssa tilanteesta. Olen varma, että hänelläkin on ollut omat epäilynsä tämän kyseisen henkilön sairaslomien tarpeellisuudesta. Niitä on oikeasti paljon. Kerran pari kuukaudessa, vähintään. Aina tuollaisia lyhkäisiä. Rasittaa suunnattomasti koko muuta työyhteisöä, kun yksi henkilö on jatkuvasti poissa ja muut joutuvat tekemään työnsä.
Oikean sairauden takia tuollaisen ymmärtää ilman muuta, mutta tämän herran hommat ovat haiskahtaneet jo pidemmän aikaa. Enkä tosiaan ole ainut jota asia ketuttaa, enkä ainut, joka kuuli tuon konsertissa käynnin.
Huvittaa tuo, että heti olette minua kivittämässä, kun en mitään väärää ole tehnyt. Pidän vain työnantajani puolia. Ja meidän muiden, ylimääräisten hommien tekijöiden puolia. Mikään kyylä en ole, enkä ole koettanut mitenkään selvitellä työkaverin lomien syitä tms. Aivan avoimesti noista on kertonut. Oikeastaan se "huono olo" ja "nouseva kuume" tulee hänelle monesti jo töissä, jos on viikonloppuvapaat tulossa ja halu hakea niille vähän aikaistussaikkua.
[/quote]
Työnne on hyvin kevyttä, mutta silti yhden ihmisen parin päivän poissaolo on suunnattoman suuri rasite?
Jos et itse nähnyt tyyppiä konsertissa, niin ainakaan minä en tuossa tilanteessa lähtisi juoruilemaan. Huhuejen levittely on suorastaan törkeää. Jos olisit itse nähnyt niin sitten voisit mennä kertomaan havaintosi.
[/quote]
FYYSISESTI kevyttä. Tuleeko mieleen, että työ voi olla muulla tavalla vaativaa ja kiireistä, kuin fyysisesti?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 10:02"]
Mä olen aina flunssassa jos joudun lapsettomuushoitojen takia olemaan poissa töistä.
[/quote]
Kyseessä on mies.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:57"]
[/quote]
*ttu mikä asenne!
Työnantaja maksaa palkkaa siitä työstä oli se kevyttä tai ei! Ei kukaan itse voi päättää, että nyt voi olla työnantajan kustannuksella pois, koska työ ei rasita.
Mä en viime vuonna voinut olla töissä toimistossa, mutta kykenin kyllä hiihtämään, kävelemään ja luomaan jopa lunta. Uimahallissakin kävin, tosin vain vesijuoksemassa. Mutta silti olin ihan lääkärin määräyksestä sairauslomall.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 10:05"]
Mä en viime vuonna voinut olla töissä toimistossa, mutta kykenin kyllä hiihtämään, kävelemään ja luomaan jopa lunta. Uimahallissakin kävin, tosin vain vesijuoksemassa. Mutta silti olin ihan lääkärin määräyksestä sairauslomall.
[/quote]
Sinulla ei varmaankaan ollut flunssa?
En ymmärrä näitä, joiden mielestä ei saisi kertoa työnantajalle asiasta. Minun mielestäni lintsarin käytös on tosi väärin niin työnantajaa kuin työkavereitakin kohtaan ja jossain kohdassahan tuossa on vihellettävä vilunkipeli poikki.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 10:02"]
[/quote]
Minä myös työkavereille sanon, että olen flussassa, kun saan hoitoa kohdunkaulan syövän esiasteeseen. Mielestäni minun asiani ei uteliaille työkavereille sen enempää kuulu. Työnantaja tietää asian tarkemmin, mutta juoruämmille en ala asioitani levittelemään.
Ap tekee itsestään nolon, kun menee juoruamaan. Työkaverisi tuskin on kertonut sinulle oikeaa syytä olla pois, eikä hänen tarvitse kertoakaan. Voit olla kohta syytettynä työpaikkakiusaamisesta.
Vai syytteessä työpaikkakiusaamisesta. Hohhoijaa.
Miksi kaikki tuntuvat ajattelevan, että minä olen se jutun pahis, ja työkaverini se väärinymmärretty raukkaparka. Eikö teidän mielikuvitukseenne tosiaankaan mahdu tilanne, jossa oikeasti lintsataan?
ap
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 10:40"]
Minä myös työkavereille sanon, että olen flussassa, kun saan hoitoa kohdunkaulan syövän esiasteeseen. Mielestäni minun asiani ei uteliaille työkavereille sen enempää kuulu. Työnantaja tietää asian tarkemmin, mutta juoruämmille en ala asioitani levittelemään.
Ap tekee itsestään nolon, kun menee juoruamaan. Työkaverisi tuskin on kertonut sinulle oikeaa syytä olla pois, eikä hänen tarvitse kertoakaan. Voit olla kohta syytettynä työpaikkakiusaamisesta.
[/quote]
höpö höpö. Jos työnantaja on tietoinen todellisesta tilanteesta, silloin asia ratkeaa sillä, että työnantaja kuuntelee ja kertoo, että sairauden oireet eivät estä konserttia. Jos joku kertoo kavereilleen flunssan syyksi, silloin on syytä kyllä jättää sellaiset tilaisuudet käymättä, jossa flunssa voi tarttua ja muutenkin pysytellä kotosalla.
Kyllä se aiheuttaa joka tapauksessa ihmetystä, jos flunssaa hoitaa väkijoukossa.
Vielä lisään, että tilanne työpaikalla on ollut erityisen kiireinen, sillä yksi henkilö on lomalla ja yksi sairaslomalla leikkauksen takia. Lintsaava työkaveri tietää tasan tarkkaan, ettei kellään olisi varaa mihinkään leikkisairauksiin. Hyvässä hengessä on paiskittu töitä muuten, mutta tällaiset jutut kiehuttavat.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 09:41"]
Siitä vain kielikelloilemaan.
[/quote]
Lastentarhassako tässä ollaan?! Jestas!