Syy, jonka vuoksi olet poistanut jonkun fb:stä?
Kokeillaanko näin päin? Kerro lyhyesti syy, miksi olet poistanut jonkun facebookista.
Kommentit (65)
Yhden homofoobikon, joka keuli yhden kerran liikaa.
-halusin rajata fb-kaverit oikeisiin kavereihin ->entiset koulu- ja työkaverit pois, myös kaverin kaverit
-rasistiset tai muuten ahdistavat statukset
-jos toinen oli piilottanut minulta osan profiiliaan -> ei oikea kaveri
-muuten vaan ahdistavia, huonoja muistoja aiheuttavat ihmiset kenen kaveripyyntöjä en aluksi kehdannut olla hyväksymättä
Poistelin siinä sitten kolmisensataa kaveria :D
rasistiset kommentit ja ne jotka aina vaan valittaa kaikesta
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 20:58"]
Yhden homofoobikon, joka keuli yhden kerran liikaa.
[/quote]
Sama juttu täällä. Yhdellä tutulla tuli niin kamalaa tekstiä, kun Pekka Haavisto oli pressaehdokkaana, että en halunnut olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Ja siis poistin hänet kaverilistaltani. Facebookista ei kait ketään muuta kuin itsensä voi poistaa. *Pilkunviilausta*
Minä poistin yhden joka poimi milloin mitäkin kurpitsaa palstaltaan ja palasi palstalta kotiin täysimettäen vuosikastaan kantoliinassa. Mä en jaksa noita hörhöjä joiden joka toinen sana on luomu tai kestovaippa. Ja hirveä hehkutus jokaisesta leivotusta sämpylästä.
Pitäis poistaa yks tosi nolo tyyppi joka on aina muka nokkela mutta siis niin typerä. Ei saa kirjoitettua edes synttärionnittelua normaalisti vaan jotain tyhmää onneaponnea. Aivan käsittämätöntä että sen pitää kommentoidakin kaikkeen aina ja kirjoittaa tosi hupsusti voi hehheh.
Yhden poistin, koska harrasti sellaista poistun-takaisin-poistun-takaisin -hommaa. Se oli sitä fb:n alkuaikaa eikä ilmeisesti oikein tiennyt, että haluaako olla siellä ja ketä haluaa oikeasti kavereiksi. Lopulta poistin, kun ajattelin, että teen hänelle vain palveluksen poistumalla hänen listoilta. Ei oltu enää siis mitenkään oltu yhteyksissä 10v, nuoruuden kaveri.
Toisen poistin, koska oli mulle sen verran vieras ihminen, etten nähnyt mitään järkeä pitää häntä kavereissani. Poistin aika pian sen jälkeen, kun oli pyytänyt kaveriksi. Haluan kavereiksi vain sellaisia, joiden kanssa saattaisin jutella tai edes tervehtiä, jos tulisi jossain vastaan. Vielä on kaksi sellaista, jotka tekisi mieli poistaa ja joita en oikeasti tunne kuin nimeltä, mutta en kehtaa enää poistaa heitä.
Poistin erään entisen työkaverini, joka yritti minut saada eroamaan miehestäni. Puhui siis hänestä paskaa, minkä kerkesi ja yritti usuttaa minut häntä vastaan. Kun ei sitten tuossa onnistunut, niin loukkaantui. Jos tulee kadulla vastaan, niin ei ole tuntevinaan. Laittoi mulle vielä sitten kaverikutsun, mutta sitten blokkasin.
- Puolituttuja jotka oon joskus hyväksyny kaveriks mut ei olla oltu tekemisissä
- Kaikki ukot joiden kans ollu jotain juttua (aikoja sitten ja jutut loppunu) samoin exät
- Ylimieliset ja muutenkinvanhat koululaverit jotka on ite pyytänyt kavereiksi (miksiköhän??) ja jotka ei oo sit kuitenkaan ikinä kommentoinu mihinkään/lähettäny viestejä. 1 laittoi mulle ite viestiä että mitä kuuluu nykyään lässynlää sit kun vastasin ystävällisesti ja kysyin häneltä samaa niin kas kummaa ei vastannut mitään..
- Kaverien ukot joista on eronnu
- Kaikki joilla törkeitä (rasistisia, tyhmiä, seksistisiä) tilapäivityksiä koko ajan
- Kavereiden kaverit ja muut keiden kanssa ei olla irl tekemisissä
- Ystävyyssuhteiden loppuessa pahaan riitaan yms. nämä "ystävät"
Loppujen lopuksi koko facebook on ihan turha varsinkin jos siellä on 500 tutun tuttua kavereina. Nyt mulla on enää ne lähimmät kenen kanssa ollaan muutenkin tekemisissä + joitain sukulaisia. En halua kytätä kenenkään tutun tutun elämää ja en halua että joku tekoystävällinen entinen koulukaveri kyylää mun juttuja jos ei oikeesti kiinnosta olla tekemisissä paitsi kyttäys mielessä.
-
1) Ei kirjoita koskaan itse sinne mitään, ei lähetä viestiä, ei tykkää. Sitten tavatessa tietää kuitenkin kaikki MINUN päivitykseni. En halua yksisuuntaista viestintää. Soittelen näiden ystävien kanssa mieluummin ja tapaan kasvokkain, jos he eivät käytä facea, enkä halua yksipuolista urkintaa.
2) Kaukainen tuttu, jonka kuulumisten tietäminen ei kuulu minulle... emme ole niin läheisiä. Hyvä että tervehdimme kadulla.
OT: Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että joku haluaa kytätä juuri heitä jos se joku ei ole aktiivinen fb:ssä? En mä ainakaan ketään kyttää, käytän fb:tä vain yksityiseen viestittelyyn eikä mulla ole mielenkiintoa ketään stalkata. Silti lukemattomia kertoja olen av:ltakin saanut lukea, miten minunlaiseni oletetaan stalkkaavan, ihan vaan sillä perusteella etten päivitä enkä kommentoi julkisesti. Eikö se nyt ole vähän itsekeskeistä kuvitella, että "hiljainen" tyyppi siellä kyttäisi ketään, saati sitten juuri sinua?
Miehen entisen koulukaverin poiston fb-ystävistäni. Hänellä ja etenkin hänen uskis-kavereillansa oli niin typerät ja sovinistiset jutut, etten jaksanut lukea. Ja näköjään myös runsaasti vapaa-aikaa niitä kirjoittaa. Jäi fiilis, että hellarimiehet ovat järjestään k-päitä.
Minä ainakin skippaan ihmisten kovin henkiökohtaiset viestit.Tosin kuulun myös sarjaan, että minulla on n. 20 kaveria ja tunnen kaikki hyvin. Sukulaisiakaan en erityisemmin kaveriksi pyytele, jos ei olla muutenkaan tekemisissä. Aika harvoin päivittelen, mutta en tosiaan jaksa noiden harvojen kavereiden jokaista päivitystä lukea. Aika lailla silmäilen, onko jotain mielenkiintoista. En käy facessa edes joka päivä, viikkokin menee etten käy. Itse käytän sitä lähinnä ryhmäilmoituskanavana, eli kun muutin, oli helpointa laittaa sinne tieto.
nro 22 vastaa 23:lle.
Minulla on TOSI monta tapausta, että toinen lukee päivityksiäni, mutta ei ikinä tykkää tai kommentoi tai viestittele
- "Teilläkin on jo hampaita lähtenyt pojalta" vanha koulukamu, josta ajattelin, ettei käytä facea
- "Joo mä katoinkin facesta, että harrastat sitä"
- Ai mä luulin, että olit vaihtanut työpaikkaa, kun laitoit faceen niin ja näin
Lisäksi useampi kaveri käy kännykällään tai kannettavalla facessa, kun tapaamme. Vaikka olen luullut, ettei enää käytä facea. Silti tavatessamme lukee facea ja kommentoi minulle tuttujen kuulumisia.
Mutta nro 23, miksi sä pidät siellä kavereita, jos et niitä seuraa???? Voihan niitä viestejä lähettää ilman kaveruuttakin. Mä lähetän paljon viestejä, vaikken pyydä kaveriksi.
Yksi työkaveri, joka oli siis samassa firmassa töissä mutta ei koskaan oltu puhuttu mitään muuta kuin ehkä vaihdettu moit jossain käytävällä. En kehdannut olla hyväksymättä kaveripyyntöä, kun kuitenkin säännöllisesti nähtiin. Samana tai seuraavana päivänä laittoi jonkun idioottimaisen seksistisen päivityksen ja lähti poistoon samantien. Ärsytti, että olin edes hyväksynyt.
Pari ex-heilaa olen myös poistanut, siis sellaisia joiden kanssa ollaan pari kertaa treffailtu joskus vuosia sitten ja sen jälkeen ei olla oltu missään tekemisissä. Paljon muitakin sellaisia on jotka voisin poistaa, mutta olen toistaiseksi pitänyt listoilla, rajatulla profiililla, koska laajasta kontaktipiiristä on minun alallani hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:36"]
OT: Mikä saa ihmiset kuvittelemaan, että joku haluaa kytätä juuri heitä jos se joku ei ole aktiivinen fb:ssä? En mä ainakaan ketään kyttää, käytän fb:tä vain yksityiseen viestittelyyn eikä mulla ole mielenkiintoa ketään stalkata. Silti lukemattomia kertoja olen av:ltakin saanut lukea, miten minunlaiseni oletetaan stalkkaavan, ihan vaan sillä perusteella etten päivitä enkä kommentoi julkisesti. Eikö se nyt ole vähän itsekeskeistä kuvitella, että "hiljainen" tyyppi siellä kyttäisi ketään, saati sitten juuri sinua?
[/quote]
Vastasin tuolla alkupäässä. Omalla kohdallani päättelin vanhan koulukaverin vain stalkkaavan, koska itse lähetti kaveripyynnön, jonka hyväksymisen jälkeen ei voinut vastata kuulumiskyselyihin, vaikka todistettavasti luurasi fb:ssa päivittäin. Viestit laitoin sekä yksärinä, että seinälle.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:42"]
Mutta nro 23, miksi sä pidät siellä kavereita, jos et niitä seuraa???? Voihan niitä viestejä lähettää ilman kaveruuttakin. Mä lähetän paljon viestejä, vaikken pyydä kaveriksi.
[/quote]
No eikö se nyt vähän niin kuin kuulu siihen fb-kulttuuriin, että on kaikenmaailman kumminkaimat kavereina vaikkei niiden kanssa tekemisissä pahemmin oltaisikaan. En suhtaudu kovin vakavasti koko fb:n, joten en myöskään jaksa alkaa tehdä mitään ryhmittelyjä saati poistelemaan kavereita, kun mulle se on aika sama keitä on kavereina (ainoastaan täysin tuntemattomia en hyväksy, muuten ihan sama). Seuraavatko muut ihmiset sitten jokaisen fb-kaverinsa touhuja jotenkin yksilöllisesti? Muuten en varmasti olisi fb:ssä ollenkaan, mutta se on kuitenkin hyödyllinen väylä esim. opiskeluprojektien hoitamiseen (suljetut ryhmät) ja yksityisviestittelyyn, joten en ole kokenut järkeväksi erotakaan sieltä. Mulla siis on fb:lle käyttöä, mutta se on sen tyyppistä ettei se pahemmin näy minään julkisena aktiivisuutena. Tämä tuntuu joitakin nyppivän, ja mun on vähän vaikea tajuta miksi.
Tuota ihmettelyäsi kaverien pitämisestä en oikeastaan täysin tajunnut, tarkoititko että minun kannattaisi olla fb:ssä mutta ei vaan pitäisi ottaa ketään kaveriksi vaan viestitellä yksityisesti olematta kenenkään kaveri? :D
23
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 21:36"]
[/quote]
Vastasin tuolla alkupäässä. Omalla kohdallani päättelin vanhan koulukaverin vain stalkkaavan, koska itse lähetti kaveripyynnön, jonka hyväksymisen jälkeen ei voinut vastata kuulumiskyselyihin, vaikka todistettavasti luurasi fb:ssa päivittäin. Viestit laitoin sekä yksärinä, että seinälle.
[/quote]
Joo, tällainen tilanne on ymmärrettävä. Olen saanut kuitenkin sellaisen kuvan, että joidenkin mielestä kaikki hiljaiset ovat stalkkaajia. Ja vieläpä juuri heidän itsensä stalkkaajia.
Olen poistanut kaikki, jotka eivät itse tee päivityksiä. En halua jakaa ajatuksiani sellaisille ihmisille, jotka eivät anna mitään itsestään. Olen poistanut myös huomionkerjääjät, jotka kirjoittavat aivan kryptisiä päivityksiä, joista muiden pitäisi lypsää lisäinfoa. Olen poistanut myös pari ihmistä, jotka osoittautuivat oikeassa elämässä epämiellyttäviksi tyypeiksi.
Olen poistanut joitakin kaukaisempia tuttuja, joiden kaveripyyntö tuli hyväksyttyä Facebookin alkuaikoina. Samoin olen poistanut ainakin:
- tyypin joka kirjoitteli rasistisia ja muuten ala-arvoisia kommentteja
- tutun, joka kommentoi epäasiallisesti ja loukkaavasti hyvän ystäväni asioita
- huonoja alapäävitsejä laukovan kummajaisen kouluajoilta