Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toisinaan tekisi mieli puuttua kaverin kasvatusmetodeihin...

Vierailija
04.07.2020 |

Vietin aikaa kaverin luona. Kaverilla on viisivuotias poika. Olin siellä pari tuntia, istuttiin kahvin ääressä keittiössä. Poika kävi tänä aikana hakemassa jääkaapista kuusi (!) Coca-Cola-tölkkiä. Kyllä, laskin. Haki tölkin, ja äitinsä sanoi, että älä sitten ota enempää. Haki toisen, äiti sanoi, että älä sen jälkeen ota enempää. Haki kolmannen, "ethän ota enempää enää". Jne. Kuuteen se jäi, koska lapsen isä puuttui asiaan kotiin tultuaan. Lapsi veti aivan poskettomat itkupotkuraivarit isälleen, kun tämä kielsi poikaa hakemasta enempää limua. Mies fyysisesti esti lasta pääsemästä keittiöön, ja se lapsi kirkui kuin syötävä. Mies raahasi pojan huoneeseensa jäähylle, ja mitä teki äiti? Vei lapselle isältä salaa limutölkin sinne huoneeseen. Olen aivan puulla päähän lyöty tästä "kasvattamisesta".

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on surkea äiti.

Vierailija
2/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on surkea äiti.

No tässä asiassa on, minunkin mielestäni. Tekee karhunpalveluksen lapselle. Ja lapsen ja isän väleille.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, siinä on jo melkoinen pärinä päällä kofeiinista ja sokerista.

Vierailija
4/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 5-vuotias pystyy juomaan 6 tölkillistä kokista (tai mitä vaan) kahteen tuntiin?

Oli tuossa tarinassa monta muutakin outoa kohtaa. 

Vierailija
5/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä akateeminen perhe?

Vierailija
6/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 5-vuotias pystyy juomaan 6 tölkillistä kokista (tai mitä vaan) kahteen tuntiin?

Helposti, jos on tottunut (tai on esim. niitä lapsia jotka eivät juo ollenkaan vettä). Tai on ns. Amerikan malliin ylipainoinen jo viisivuotiaana. TAI ap:n ”pari tuntia” on vaikka 3,5 tuntia.

Vierailija
7/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan helposti. Mielestäni tekstistä käy ilmi, ettei se ole mitenkään tavatonta. Saattaisit ihmetellä, miten paljon pienenkin lapsen napa vetää mitä tahansa hyvää.

Vierailija
8/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Vierailija
9/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostaa mutta sun on turha puuttua, saat vaan kaverisi vihat niskaasi.

Vierailija
10/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ap: n aloitus on potaskaa, surkea provo

Vierailija
11/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni. Siinä pilataan lapsen terveys ja välit iskään. Hienoja ihmisiä sitä onkin. Toisinaan ajattelen, että kaikkien ei pitäisi tehdä lapsia, koska eivät sovellu vanhemmiksi. Minulla on itselläkin kaveri, joka on alusta asti pelännyt tuottaa pettymyksiä lapselleen, ja siksi ei oikein koskaan kiellä mitään. Yrittää hiljaiseen hiirulaismaiseen tapaansa selittää pikkulapselle, joka tekee ihan kuten itse lystää. Tämä kaveri on vielä yksinhuoltaja, eli ei ole ketään sanomassa ei lapselle. Ans kattoo, millainen siitä vielä tulee.

Vierailija
12/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä...ei ole provot aamusta parantuneet yhtään🤣

Vierailija
13/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi lapsille hankitaan noita limuja alkuunkaan... Jos niitä ei opi juomaan niin ei niitä kaipaakaan. Minä en näin aikuisenakaan juo limuja enkä mehuja kun en niihin koskaan tottunut.

Vierailija
14/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni. Siinä pilataan lapsen terveys ja välit iskään. Hienoja ihmisiä sitä onkin. Toisinaan ajattelen, että kaikkien ei pitäisi tehdä lapsia, koska eivät sovellu vanhemmiksi. Minulla on itselläkin kaveri, joka on alusta asti pelännyt tuottaa pettymyksiä lapselleen, ja siksi ei oikein koskaan kiellä mitään. Yrittää hiljaiseen hiirulaismaiseen tapaansa selittää pikkulapselle, joka tekee ihan kuten itse lystää. Tämä kaveri on vielä yksinhuoltaja, eli ei ole ketään sanomassa ei lapselle. Ans kattoo, millainen siitä vielä tulee.

Narsisti siitä tulee.

Vierailija
15/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nämä on näitä kun pikkulapsi saa itse päättää asioistaan. Vapaa kasvatus on syöpä. Minun siskoni ostaa vain lapsia varten limuja kotiin (lapset alla ala-asteikäisiä). Aikuiset ei siis juo niitä lainkaan. Lapset kyllä kysyy aina, että saako ottaa, mutta luvan saa aina. Ja sitä limua menee ihan tolkuttomasti!

Vierailija
16/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohis, mutta provon huutelijat: onko mitään ketjua mihin ette huutelisi että on provo? AP:n kuvaama skenaario on ihan arkea monessa kodissa. Vaikka just tämä olisi provo niin tärkeä aihe.

Vierailija
17/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en omaa lastani (2v poika) opeta ollenkaan limuille, karkille tai muullekaan makealle. Olen myös sanonut sukulaisille, että niitä ei lapselleni tarjoilla.

Vierailija
18/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni käytti aikoinaan tuota tuon äidin taktiikkaa ensin karkkien kanssa ja sitten tupakan kanssa. Pari röökii, kun veti putkeen oksennushan siitä tuli ja karkeista paha olo. Nykyään en syö karkkeja, enkä polta.

Ja miehen lapsen jäljiltä jää aina vajaita tölkkejä, hakee kyllä mutta ei koskaan juo niitä loppuun, mutta ei kyllä siitä mieskään sano mitään, joten ihan uskottava tarina minun silmiin.

Vierailija
19/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en omaa lastani (2v poika) opeta ollenkaan limuille, karkille tai muullekaan makealle. Olen myös sanonut sukulaisille, että niitä ei lapselleni tarjoilla.

No, ei niitä lapsia tarvi opettaa. Eikä loputtomasti kotiarestissakaan pitää, joten parempi kasvattaa kohtuuteen.

Vierailija
20/29 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden kanssa ollaan sitten koulussa. Ja kun siellä laitetaan rajat, niin äiti omalla toiminnallaan mitätöi ne.

Lapselta esim. vaaditaan samaa käytöstä kuin muilta, jonka jälkeen äiti anoo lapselle erityisluvan rehtorilta, terkkarilta, oppilashuoltoryhmältä tai ihan keneltä vain, ettei lapsen tarvitse noudattaa samoja sääntöjä.

Tai äiti merkitsee lapselle sairauspoissaolon, kun lapsi on karannut koulusta sen jälkeen, kun vaadittiin samaa asiallista käytöstä kuin muiltakin.

Tai lapselle on jo koulun alkaessa miljoona ertyisohjetta kotoa, kun lapsi ei saa käyttää tablettia, mutta saa läppäriä, hänen on päästävä ruokajonoon neljäntenä, ruokailla voi vain pöydän päässä, liikunnassa voi olla vain kultaisilla tossuilla ja äidinkielessä saa lukea vain eläintarinoita, välitunnilla ei saa keinua, mutta kiipeilyteline käy, luokassa ei voi istua Nellin, Miron eikä Maijan vieressä ja istumapaikka ei voi olla edessä eikä takana, mutta oven vieressä sen on oltava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä