Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon korvakorujen ottaminen sattuu?

Vierailija
04.07.2020 |

Asteikolla 1-10? En uskalla ottaa koska mua pelottaa että paljonko se sattuu.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran kuin tukistus tai luunappi. Ts. lapselle siitä tulee traumat, mutta normaali aikuinen kyllä selviää.

Meillä 6v sai korvakorut eikä jäänyt traumoja:)

Mistä tiedät että ei jäänyt traumoja? Se on ihan tutkittu juttu, että tahallinen aikuisen tekemä satuttaminen aiheuttaa traumoja lapsille.

Ei helv... Jos tehdään joku lapsen itse haluama asia ja se hieman sattuu, kyse ei ole millään tasolla tahalllisesta satuttamisesta.

Ei lapsi ole kykenevä tekemään päätöstä LÄVISTYKSESTÄ! Valoja päälle nyt!

Riippuu minkä ikäinen. Tuolla periaatteella, että ei se osaa päättää. Lapsesta kasvaa helposti epävarma ja sellainen jonka tarvitsee kysyä kaikkeen itseltään lupa voinko, saanko, on tämä oikein mitä jos muut jne. Helposti tuollaisesta kasvaa epävarma ihminen joka ei elä. Sitä ei soisi keneltäkään riistettävän. Sellainen piirre voi kulkea aikuisuuteen saakka. T. Kokemuksen rintaääni.

Vierailija
42/51 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveästi sattui! Uskomattoman paljon. Olin 18v ja kaikki kaverit ja äiti valehteli ja vähätteli, että vaan pikkuisen nipistää. Uskoin sen mutta se kipu oli oikeasti kyllä todella kova. Ja että menee muka nopeasti ohi, meni siinä jokunen päivä. Eivät tulehtuneet edes mutta oli yllättävän kipeä homma. Selviää siitä toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on vuotanut tuota nestettä. Ootteko muuten samaa mieltä että lapsi ei tarvi korvakoruja?

Jos lapsi itse haluaa ottaa korvikset,anna ottaa, keskustele vain että haluaako hän ne varmastu

Vierailija
44/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
45/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi, ei sattunut yhtään.  Avaa paketti varovasti, älä revi niin ei satu.

Vierailija
46/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvanlehti on aika herkkä alue, vähän nipistää siis korviksen otto.

Nipukka on pehmeää, liekö rasvakudosta?  Rusto-osa on paljon herkempää.

Vierailija
47/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se sattuu aivan todella paljon, jopa 10, kun sitä laitetaan, mutta se niin kova kipu kestää ihan muutaman sekunnin, 1-3 s. Vaikeaa siinä onkin pysyä paikallaan. Olen ottanut ammattilaisen luona, joka teki pyssyllä sekä tehnyt itse. 

Vierailija
48/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ei tulehdu, kunhan se ei koske mihinkään ja laittaa suihkeena desinfiointiainetta. 

Vierailija
49/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se sattuu aivan todella paljon, jopa 10, kun sitä laitetaan, mutta se niin kova kipu kestää ihan muutaman sekunnin, 1-3 s. Vaikeaa siinä onkin pysyä paikallaan. Olen ottanut ammattilaisen luona, joka teki pyssyllä sekä tehnyt itse. 

Ammattilainen ei tee pyssyllä. Se on yleensä joku korumyyjä tai vastaava, joka niin tekee. Oikea lävistäjä on ammattilainen.

Vierailija
50/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se ei tulehdu, kunhan se ei koske mihinkään ja laittaa suihkeena desinfiointiainetta. 

On suositeltavaa pestä parantuvaa lävistystä puhtaalla vedellä ja/tai steriilillä keittosuolavedellä (painepullossa saatavana) 2x päivässä.

Desinfiointiaine on aivan liian vahvaa iholle käytettäväksi 2x päivässä, ja esim haava puhdistusaine myös, koska se tappaa myös hyödyllisiä bakteereita ja kuivattaa liikaa.

Korua ei saa liikutella tai pyöritellä parantumisen aikana. Moni ohjeistaa edelleen tekemään niin, mutta se on vanhentunutta tietoa.

Paras tapa hankkia lävistys on käydä lävistäjällä, joka lävistää terävällä steriilillä neulalla (ampumalaitetta ei voi ikinä saada steriiliksi). Näin ihoon ei tule kovaa traumaa, kuten ampumalla tulee kun tylppä koru ammutaan läpi.

Myös ensi korulla on väliä. Vältä koruja, joissa on sellainen perus perhostakaosa, ne keräävät helposti likaa. Tappi tai pallo on paras. Älä laita renkaita kuin vasta sitten kun lävistys on täysin parantunut. Äläkä vaihda korua toiseen tappikoruun, kuin vasta kun koru tuntuu kivuttomalta.

Oho tulipas pitkä selostus.. 

Vierailija
51/51 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipistää vähän, ei paha kokemus. Muistan kun halusin 4-vuotiaana korvakorut enkä edes silloin itkenyt kun ne laitettiin.