Kuinka paljon korvakorujen ottaminen sattuu?
Asteikolla 1-10? En uskalla ottaa koska mua pelottaa että paljonko se sattuu.
Kommentit (51)
Aivan hirveästi sattui! Uskomattoman paljon. Olin 18v ja kaikki kaverit ja äiti valehteli ja vähätteli, että vaan pikkuisen nipistää. Uskoin sen mutta se kipu oli oikeasti kyllä todella kova. Ja että menee muka nopeasti ohi, meni siinä jokunen päivä. Eivät tulehtuneet edes mutta oli yllättävän kipeä homma. Selviää siitä toki.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on vuotanut tuota nestettä. Ootteko muuten samaa mieltä että lapsi ei tarvi korvakoruja?
Jos lapsi itse haluaa ottaa korvikset,anna ottaa, keskustele vain että haluaako hän ne varmastu
Sain joululahjaksi, ei sattunut yhtään. Avaa paketti varovasti, älä revi niin ei satu.
Vierailija kirjoitti:
Korvanlehti on aika herkkä alue, vähän nipistää siis korviksen otto.
Nipukka on pehmeää, liekö rasvakudosta? Rusto-osa on paljon herkempää.
Minusta se sattuu aivan todella paljon, jopa 10, kun sitä laitetaan, mutta se niin kova kipu kestää ihan muutaman sekunnin, 1-3 s. Vaikeaa siinä onkin pysyä paikallaan. Olen ottanut ammattilaisen luona, joka teki pyssyllä sekä tehnyt itse.
Ja se ei tulehdu, kunhan se ei koske mihinkään ja laittaa suihkeena desinfiointiainetta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se sattuu aivan todella paljon, jopa 10, kun sitä laitetaan, mutta se niin kova kipu kestää ihan muutaman sekunnin, 1-3 s. Vaikeaa siinä onkin pysyä paikallaan. Olen ottanut ammattilaisen luona, joka teki pyssyllä sekä tehnyt itse.
Ammattilainen ei tee pyssyllä. Se on yleensä joku korumyyjä tai vastaava, joka niin tekee. Oikea lävistäjä on ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ja se ei tulehdu, kunhan se ei koske mihinkään ja laittaa suihkeena desinfiointiainetta.
On suositeltavaa pestä parantuvaa lävistystä puhtaalla vedellä ja/tai steriilillä keittosuolavedellä (painepullossa saatavana) 2x päivässä.
Desinfiointiaine on aivan liian vahvaa iholle käytettäväksi 2x päivässä, ja esim haava puhdistusaine myös, koska se tappaa myös hyödyllisiä bakteereita ja kuivattaa liikaa.
Korua ei saa liikutella tai pyöritellä parantumisen aikana. Moni ohjeistaa edelleen tekemään niin, mutta se on vanhentunutta tietoa.
Paras tapa hankkia lävistys on käydä lävistäjällä, joka lävistää terävällä steriilillä neulalla (ampumalaitetta ei voi ikinä saada steriiliksi). Näin ihoon ei tule kovaa traumaa, kuten ampumalla tulee kun tylppä koru ammutaan läpi.
Myös ensi korulla on väliä. Vältä koruja, joissa on sellainen perus perhostakaosa, ne keräävät helposti likaa. Tappi tai pallo on paras. Älä laita renkaita kuin vasta sitten kun lävistys on täysin parantunut. Äläkä vaihda korua toiseen tappikoruun, kuin vasta kun koru tuntuu kivuttomalta.
Oho tulipas pitkä selostus..
Nipistää vähän, ei paha kokemus. Muistan kun halusin 4-vuotiaana korvakorut enkä edes silloin itkenyt kun ne laitettiin.
Riippuu minkä ikäinen. Tuolla periaatteella, että ei se osaa päättää. Lapsesta kasvaa helposti epävarma ja sellainen jonka tarvitsee kysyä kaikkeen itseltään lupa voinko, saanko, on tämä oikein mitä jos muut jne. Helposti tuollaisesta kasvaa epävarma ihminen joka ei elä. Sitä ei soisi keneltäkään riistettävän. Sellainen piirre voi kulkea aikuisuuteen saakka. T. Kokemuksen rintaääni.