Kuinka paljon korvakorujen ottaminen sattuu?
Asteikolla 1-10? En uskalla ottaa koska mua pelottaa että paljonko se sattuu.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kuin tukistus tai luunappi. Ts. lapselle siitä tulee traumat, mutta normaali aikuinen kyllä selviää.
Meillä 6v sai korvakorut eikä jäänyt traumoja:)
Mistä tiedät että ei jäänyt traumoja? Se on ihan tutkittu juttu, että tahallinen aikuisen tekemä satuttaminen aiheuttaa traumoja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on vuotanut tuota nestettä. Ootteko muuten samaa mieltä että lapsi ei tarvi korvakoruja?
Ei tarvi. Sitten voi harkita jos lapsi ne itse haluaa.
Onko lapsella matalampi kipukynnys kuin aikuisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lävistäjällä, älä missään nimessä korukaupassa ampumalla!
Ei sattunut paljoa, mutta kuumottaa ja jomottaa jälkeenpäin.
Sattuuko ampumalla? En siis aio ottaa ampumalla, mutta paljonko se sattuu jos joku on ottanut ampumalla?
Nipistää. Ampumalla on tehty nopeammin kuin neulalla työntämällä.
Ei muuta voi sanoa kuin ne ensikorvakorut on ihan p*rseestä. Ne ei meinaa millään lähtee pois.
Ampumalla ehkä 2 tai 3. Vrt. hampaan paikkaus puudutuksessa 6 tai 7. Jännitys ennen ampumista oli pahempi kuin kipu ampuessa.
Lapsi sai korvakorut 10v:nä, aina niistä on tullut vaan haittaa ja kutittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman verran kuin tukistus tai luunappi. Ts. lapselle siitä tulee traumat, mutta normaali aikuinen kyllä selviää.
Itsekin otin 6-vuotiaana (valitettavasti ampumalla) eikä tosiaan jäänyt mitään traumoja, muistan että pahin osio oli ne tulevat päivät kun sitä paksua ensikorua piti pyöritellä ja jokin tulehduskin tuli niin että korvannipukka tulipunainen ja turvonnut. Otin lisäreiän 15-vuotiaana neulalla, vähän vaan pisti ja tällä kertaa ei tullut mitään ongelmia.
Ampumalla on kyllä huonoin tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että ei jäänyt traumoja? Se on ihan tutkittu juttu, että tahallinen aikuisen tekemä satuttaminen aiheuttaa traumoja lapsille.
Ei helv... Jos tehdään joku lapsen itse haluama asia ja se hieman sattuu, kyse ei ole millään tasolla tahalllisesta satuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi sai korvakorut 10v:nä, aina niistä on tullut vaan haittaa ja kutittaa.
Mullaki kutittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helv... Jos tehdään joku lapsen itse haluama asia ja se hieman sattuu, kyse ei ole millään tasolla tahalllisesta satuttamisesta.
Niinpä. Mutta kaikilla on oma mielipide asiaan:D
Korvanlehti on aika herkkä alue, vähän nipistää siis korviksen otto.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle mitään traumoja siitä tullut vaikka olin 3-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Ampumalla ehkä 2 tai 3. Vrt. hampaan paikkaus puudutuksessa 6 tai 7. Jännitys ennen ampumista oli pahempi kuin kipu ampuessa.
Siis hetkinen, hampaan paikkaus puudutuksessahan on kivutonta?! Siksi se puudutus laitetaan ettei satu. Mitä nyt en ymmärrä tässä?
Ei lapsille! Korvanlehdet muuttuvat ja se korunkohta muuttuu, saattaa muuttua epätasapainoiseksikin. Lisäksi lapsi voi katua niitä reikiä myöhemmin, eikä ne todellakaan mene niin umpeen etteikö niitä näkyisi. Ei ole minkäänlaista syytä kajota lapsen nahkaan tatuoinnein tai lävistyksin tai leikkauksin jos ei ole terveydellistä pakkoa. Aikuisena voi ottaa mitä haluaa.
Ap:lle, se puristetaan pihdeillä tiukasti kiinni ennen lävistystä, sattuu ehkä 3 verran ja sitten vähän vain särkee. Ei missään nimessä ampumalla, se tekee isompoaa kudostuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi ole kykenevä tekemään päätöstä LÄVISTYKSESTÄ! Valoja päälle nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, hampaan paikkaus puudutuksessahan on kivutonta?! Siksi se puudutus laitetaan ettei satu. Mitä nyt en ymmärrä tässä?
Ilmeisesti minut on sitten puudutettu väärin tai poraaminen aloitettu ennen puudutuksen vaikuttamista, mutta kyllä se sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi ole kykenevä tekemään päätöstä LÄVISTYKSESTÄ! Valoja päälle nyt!
Haluamalla korvakorut lapsi tekee päätöksen lävistyksestä. Vanhempi vain antaa siihen luvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lävistäjällä, älä missään nimessä korukaupassa ampumalla!
Ei sattunut paljoa, mutta kuumottaa ja jomottaa jälkeenpäin.
Sattuuko ampumalla? En siis aio ottaa ampumalla, mutta paljonko se sattuu jos joku on ottanut ampumalla?
No mieti itse, ampumalla laitettaessa tylppä esine (korvakoru) tungetaan väkisin korvanlehdestä läpi. Lävistäjä taas käyttää steriiliä terävää neulaa ja vasta sitten koru paikalleen. Hienoinen ero...
Ainakin itselläni ammutut korut olivat neulanterävät. Otin särkylääkkeen etukäteen. Ei siis sattunut.
Ei tarvi. Sitten voi harkita jos lapsi ne itse haluaa.