Oletteko huomanneet, että jotkut kuvittelevat olevansa hoikkia ja pieniä vain siksi että ovat lyhyitä?
Jotkut lyhyet ihmiset kuvittelevat olevansa joka puolelta pieniä ja pienempiä kuin pidemmät kanssasisarensa. Esimerkiksi kaverini meinasi ihan tosissaan että uimapukuni mahtuu hänelle, vaikka hänen vaatekokonsa on 44, ja minun 38. On hän joskus ollut hoikka, mutta ei ole enää ja ilmeisesti hänellä on joku illuusio pienuudestaan, koska on 10 cm minua lyhyempi. En keksi muuta selitystä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden yleistyttyä ihmisten näkemykset ovat muuttuneet. Esimerkiksi minä olen normaalipainon ylärajoilla ja saan jatkuvasti kuulla olevani hoikka, siro, pieni jne. vaikka omasta mielestäni en ole. Ohis
Tätä samaa olen huomannut. Ihmisten käsitys hoikasta on vähän erikoinen. Joskus en ihan tiedä mitä tarkoitetaan kun puhutaan hoikasta, koska ihmisten näkemykset vaihtelee niin paljon ja monen mielestä lievästi ylipainoinenkin on vielä hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko iso jos on 150 cm pitkä ja vaatekoko 34? Johtuen isoista tisseistä ja treenausta pepusta?
Minun oikea koko on XS mutta tissit eivät mahdu tällöin vaikka yläosa muutoin olisi juuri istuva. Joudun isojen tissien takia ostamaan S koon yläosan.
Sama housuissa XS koko on juuri hyvä muutoin mutta kinnaa pyllystä. Treenaan paljon ja siksi peppu lihaksikas.
Olenko iso vai siro? Isot tissit ( kokoa DD) ja iso peppu mutta muutoin hoikka.
Onko tämä nyt sitä ns humble bragia?
On, eikä enää kovin humble.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden yleistyttyä ihmisten näkemykset ovat muuttuneet. Esimerkiksi minä olen normaalipainon ylärajoilla ja saan jatkuvasti kuulla olevani hoikka, siro, pieni jne. vaikka omasta mielestäni en ole. Ohis
Tätä samaa olen huomannut. Ihmisten käsitys hoikasta on vähän erikoinen. Joskus en ihan tiedä mitä tarkoitetaan kun puhutaan hoikasta, koska ihmisten näkemykset vaihtelee niin paljon ja monen mielestä lievästi ylipainoinenkin on vielä hoikka.
Niin. Ja 90-luvulla kuvittelin olevani hirveä läski, vaikka silloin olin aidosti hoikka ja siro. Silloin langanlaiha vartalo oli ihanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko iso jos on 150 cm pitkä ja vaatekoko 34? Johtuen isoista tisseistä ja treenausta pepusta?
Minun oikea koko on XS mutta tissit eivät mahdu tällöin vaikka yläosa muutoin olisi juuri istuva. Joudun isojen tissien takia ostamaan S koon yläosan.
Sama housuissa XS koko on juuri hyvä muutoin mutta kinnaa pyllystä. Treenaan paljon ja siksi peppu lihaksikas.
Taas joku katkera AV-amatsoni vastaamassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ja 90-luvulla kuvittelin olevani hirveä läski, vaikka silloin olin aidosti hoikka ja siro. Silloin langanlaiha vartalo oli ihanne.
Kyllä. Olen itse toiminut mallina 1990-luvulla ja kun katselin taannoin kuvia ajalta niin aivan järkyn laihoja olimme. Itse en ole syömishäiriöön sairastunut, mutta moni sairastui ns heroin chic aikana.
Pituuden osalta en oo huomannut mutta monella tosiaan menee ohi se miten paljln paino on nuoruusvuosidta kertynyt. Jos on parikymppisenä ollut hoikka tai timmi tai hyvässä kunnossa niin osalla elämäntavat unohtuu mutta identiteetti pysyy.
Tunnen kanssa pari ex-hoikkaa naista jotka edelleen pitävät itseään hoikkina vaikka bmi on jo yli normaalin, ja myös miehiä jotka olivat nuorena urheilullisia ja kovassa kunnossa ja nyt kuvittelevat että ovat sitä edelleen vaikka treenit on jääneet kokonaan ja hengästyvät lähes tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku katkera AV-amatsoni vastaamassa :D
Ei se tee minusta amatsonia jos sinä humble braggailet netissä.
Amatsonit ovat sitä paitsi kauniita ja seksikkäitä:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Amazon_preparing_fo…
Olen itse 151cm ja 55kg. En mitenkään hoikimmasta päästä vaan hieman pyöreä, mutta pidän silti itseäni melko pienenä koska olen naiseksikin aika lyhyt. Eivät pienikokoinen ja hoikka ole synonyymejä.
Lyhyiden naisten mallistot ovat "petite". Moni keskipituinenkin luulee, että petite-mallistot ovat juurikin hoikille, vaikka ne on mitoitettu lyhemmille (lyhemmät hihat jne) ja koot ovat muuten samat kuin normivaatteissa. Helposti tulee kuva, että vaikka paita on XL-kokoa niin on pieni, koska paita on petitemallistosta.
Voi luoja, kaikkea te viitsittekin miettiä.
Luovutan, en jaksa teidän kanssanne, olette niin toivottoman tyhmiä.
Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Samoin pitkiä naisia pidetään isoina, vaikka olisi siro ja hoikka. Itse ole 176 cm ja siroluustoinen ja hoikka ja mieheni aina ihastelee, kun olen niin pieni. Täällä palstalla törmää siihen, että pitkiä pidetään jotenkin isoina.
Äitini on 155 cm pitkä ja painaa about 90 kg ja pitää itseään pienenä ja sirona. On voinut olla joskus 40 vuotta sitten sellainen. Olen tullut isääni ja olen 170 cm pitkä ja painan 50 kg, äitini mielestä olen valtavan iso ja painava, suorastaan korsto 🙄
Huvittaa tää katkeruus!:D jotkut nyt on vain pieniä.
Ei liity pituuteen mitenkään, että ihminen on sokea jos on ahteri levinnyt eikä suostu sitä myöntämään.
Mut jatkakaa vain lyhyiden mollaamista! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsit ja katsoit peiliin. Sieltä katsoi takaisin kaljuuntuva setämies. Ihana päiväunelmasi olikin vain unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin pitkiä naisia pidetään isoina, vaikka olisi siro ja hoikka. Itse ole 176 cm ja siroluustoinen ja hoikka ja mieheni aina ihastelee, kun olen niin pieni. Täällä palstalla törmää siihen, että pitkiä pidetään jotenkin isoina.
Äitini on 155 cm pitkä ja painaa about 90 kg ja pitää itseään pienenä ja sirona. On voinut olla joskus 40 vuotta sitten sellainen. Olen tullut isääni ja olen 170 cm pitkä ja painan 50 kg, äitini mielestä olen valtavan iso ja painava, suorastaan korsto 🙄
Siis tämä on ihan todellinen ilmiö! Mikä ihmeen juttu?