Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vihatuiden tuijien tilalle?

Vierailija
04.07.2020 |

Palstalla on nyt kovasti haukuttu tuijia, mutta mitä tilalle? Meillä on tarkoituksena tehdä pensasaita mieluiten havuista, ja olin ajatellut pylvästuijia niiden nopean kasvun takia. Tarkoitus olisi tehdä tontin reunaan näkösuojaa, mutta aidan ei tarvitse olla särmä, eri kasvien sekoitus voisi olla kiva? Mitä te laittaisitte jos tuijat ei miellytä? Kuusi on käsittääkseni hyvin hidas kasvamaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on vihaTuide?

Vierailija
2/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihattujen tulijoiden tilalle keksisin vaikka mitä😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkosta, jättiputkea ja pujoa.

Vierailija
4/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihatuiden? Voi, hyvää päivää.

Vierailija
5/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut Brabantista. Sen mielestäni virheellisesti sanotaan olevan nopeakasvuisen. Jos taimen ostaa 1.8m korkuisena, voi sen sanoa kasvavan nopeastikin haluttuun korkeuteen, mutta pienten taimien kasvua saa tovin, jos toisen odotella. Luulen, että ihmiset pitävätkin rumina juuri näitä puolen metrin koruisia Tuijia, jotka kasvavat toisistaan suhteellisen pitkän matkan päässä. Yhtyisin myös itse tähän näkemykseen. Tuija-aita täydessä korkeudessaan, leikattuna on hyvinkin kaunis ja harva edes ymmärtää sen olevan Tuija-aidan.

Puhut myös aidasta, jossa kasvaisi sekaisin eri kasveja. Tästä käytetään nimitystä aidanne. Kuvia aidanteista näet netistä. On hyvä muistaa, että havuaidan ja lehtiaidan hoito poikkeaa täydellisesti toisistaan.

Kuusiaita on kaunis ja sekin tulee täyteen mittaansa pian, sikäli kun istutus vaiheessa suositaan korkeampaa tainta.

On ehkä hyvä hahmottaa se, mitä hakee ja alkaa sen jälkeen etsiä esimerkkiaitoja -tai aidanteita netistä.

Vierailija
6/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kataja, kuusi, mänty.

Vierailija
7/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastetuida katajoja

Vierailija
8/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pövön tästä aloituksesta.

Vierailija
9/9 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää nyt taas. Vihaatko itse tuijia? Mitä muita valintoja elämässäsi teet sen perusteella, mitä palstalla sanotaan? Odota ihan rauhassa siihen asti, että tulet ensin täysikäiseksi, eihän sulla välttämättä ole edes varaa ensiasunnoksi hankkia omakotitaloa. Eli murehdit nyt pikkuisen ennenaikaisesti jotain pensasaitaa lapsi rakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi