Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että jotkut kuvittelevat olevansa hoikkia ja pieniä vain siksi että ovat lyhyitä?

Vierailija
04.07.2020 |

Jotkut lyhyet ihmiset kuvittelevat olevansa joka puolelta pieniä ja pienempiä kuin pidemmät kanssasisarensa. Esimerkiksi kaverini meinasi ihan tosissaan että uimapukuni mahtuu hänelle, vaikka hänen vaatekokonsa on 44, ja minun 38. On hän joskus ollut hoikka, mutta ei ole enää ja ilmeisesti hänellä on joku illuusio pienuudestaan, koska on 10 cm minua lyhyempi. En keksi muuta selitystä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole suoraan lyhyydestä. Aika moni sokaistuu omalle painon nousulle oli pituus mikä hyvänsä. Kaverisi ei vain ole tajunnut vielä kuinka paljon on lihonut. Useinhan sitä huomaa, että joo, vähän painoa on tainnut tulla, mutta on vaikeaa myöntää, että sitä on tullut jo roimasti ja on jo oikeasti tosi läski. Itsekin vähän elän tuossa itsepetoksessa. Tiedän, että on tullut painoa, mutta valokuvat paljastaa karun totuuden. Kun itse kuvittelin peiliä katsoessa, että ihan ok:lta näyttää, mutta kuvassa näkee, kun vertaa muihin, että kyllä sitä on jo valtava ja sitä läskiä todellakin on.

Vierailija
2/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 155 cm "taskuraketti"-kaverini on tällainen. Painaa varmaan 80 kg mutta on omasta mielestään pieni. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lyhyet ihmiset tekevät pituudestaan myös osan identiteettiään, mm. Anna-Leena Härkönen.

Vierailija
4/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lyhyet keski-ikäiset kuvittelevat olevansa siroja, koska olivat sitä teini-iässä ja koska mahtuvat vieläkin teiniaikojen vaatteisiin. Työkaverini on tällainen esimerkki ja niitä juttuja on noloa kuunnella.

Mahdun itsekin 90-luvun teinivaatteisiini vaikka olen nykyisin tuplasti, melkein triplasti isompi. Teininä olin pitkä lievästi alipainoinen, nyt pitkä ja Lievästi ylipainoinen. Vaatteet vaan oli silloin kummallisia telttamalleja verrattuna nykyisiin nuoliaisiin.

Vierailija
5/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso jos on 150 cm pitkä ja vaatekoko 34? Johtuen isoista tisseistä ja treenausta pepusta?

Minun oikea koko on XS mutta tissit eivät mahdu tällöin vaikka yläosa muutoin olisi juuri istuva. Joudun isojen tissien takia ostamaan S koon yläosan.

Sama housuissa XS koko on juuri hyvä muutoin mutta kinnaa pyllystä. Treenaan paljon ja siksi peppu lihaksikas.

Olenko iso vai siro? Isot tissit ( kokoa DD) ja iso peppu mutta muutoin hoikka.

Vierailija
6/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tällaista.

Vierailija
7/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yleisesti sanon, että kyseessähän on tyyppillinen vääristynyt kehon kuva. Toisille se muodostuu sairaudeksi, toisilla ei.

esim anorektikot saa terapiaa. Sen sijaan sairaaloisesti lihavalle lääkärit luettelee kliseitä.

Vierailija
8/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn yksi kaveri, jonka hän sitten taas naivisti yleistää kaikkiin lyhyisiin.

En tunne lihavia lyhyitä.

Vierailija
9/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi 155 cm "taskuraketti"-kaverini on tällainen. Painaa varmaan 80 kg mutta on omasta mielestään pieni. 🙄

Tämä juuri.

Vierailija
10/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko iso jos on 150 cm pitkä ja vaatekoko 34? Johtuen isoista tisseistä ja treenausta pepusta?

Minun oikea koko on XS mutta tissit eivät mahdu tällöin vaikka yläosa muutoin olisi juuri istuva. Joudun isojen tissien takia ostamaan S koon yläosan.

Sama housuissa XS koko on juuri hyvä muutoin mutta kinnaa pyllystä. Treenaan paljon ja siksi peppu lihaksikas.

Olenko iso vai siro? Isot tissit ( kokoa DD) ja iso peppu mutta muutoin hoikka.

Vaikea sanoa näkemättä kuvaa. Kuulostat pieneltä

Vierailija
11/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tunne lihavia lyhyitä, oikeasti? 😂 Lyhyet lihovat vielä helpommin kuin pitkät koska pienempi massa riittää lihomiseen.

Vierailija
12/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sanotaan, että "jotkut".

Vierailija
13/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuden yleistyttyä ihmisten näkemykset ovat muuttuneet. Esimerkiksi minä olen normaalipainon ylärajoilla ja saan jatkuvasti kuulla olevani hoikka, siro, pieni jne. vaikka omasta mielestäni en ole. Ohis

Vierailija
14/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Mielestäni lyhyet huomaavat, koska pituutta on vähän ja painon näkee.

Olen lyhyt ja ylipainoinen. Kävin eilen ravitsemusterapeutin luona, joka kertoi, että hänen vastaanotolleen tulevista miehistä hyvin harva käsittää olevansa ylipainoinen. 

En yllättynyt. 

Vierailija
15/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden yleistyttyä ihmisten näkemykset ovat muuttuneet. Esimerkiksi minä olen normaalipainon ylärajoilla ja saan jatkuvasti kuulla olevani hoikka, siro, pieni jne. vaikka omasta mielestäni en ole. Ohis

Samat sanat. Tai sanotaanko että normaalipainon ylärajoilla olen ”normaali”, pari kiloa kevyempänä olen jo hoikka muiden silmissä. Jos painoindeksi on alle 22, eli normaalipainon keskivaiheilla, alan saada jo suorastaan paheksuntaa painosta ja ”laihuudesta”.

Vierailija
16/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Yksi entinen työkaveri oli lyhyt, alle 160 cm mutta silti kuvaili itseään aina siroksi, vaikka oli todella tanakka.

Vierailija
17/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin frendejä eilen ja ne naiset on todella hoikkia siinä sarjassa. Nykykäsityksen mukaan melkein ruman laihoja, pitäisi olla enemmän fit/curvy. Omakin makuni mukailee tätä tällä hetkellä vallalla olevaa suuntausta, naisen tulisi olla normaalipainossa ja mieluiten tiimalasin muotoinen.

Phoebe näyttää ihan kivalta, hänellä on varmaan ihan hyvä vartalo, mutta kauheat vaatteet useimmiten peittää sen.

Vierailija
18/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunne lihavia lyhyitä, oikeasti? 😂 Lyhyet lihovat vielä helpommin kuin pitkät koska pienempi massa riittää lihomiseen.

Jos vaikka hän tarkoitti, ettei omassa ystäväpiirissä ole, ei sitä, etteikö kadulla joskus tulisi vastaan. 

Ei kaikilla ole suurta kaveripiiriä. Omassani ei ole yhtään todella lihavaa eikä yhtään tosi laihaa. Sattuman kauppaa kaikki. 

Vierailija
19/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pitkiä naisia pidetään isoina, vaikka olisi siro ja hoikka. Itse ole 176 cm ja siroluustoinen ja hoikka ja mieheni aina ihastelee, kun olen niin pieni. Täällä palstalla törmää siihen, että pitkiä pidetään jotenkin isoina.

Vierailija
20/36 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin pitkiä naisia pidetään isoina, vaikka olisi siro ja hoikka. Itse ole 176 cm ja siroluustoinen ja hoikka ja mieheni aina ihastelee, kun olen niin pieni. Täällä palstalla törmää siihen, että pitkiä pidetään jotenkin isoina.

Jotkut harvat pitävät, valtaosa ei pidä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan