Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten oppia sanomaan ei ajoissa?

Vierailija
04.07.2020 |

Minun pitäisi oppia sanomaan ei _ajoissa_. Suostun asioihin, mitä en halua tehdä, kun niihin on vielä pitkä aika, esimerkiksi pari kuukautta. Kai ne eivät silloin oikein tunnu todellisilta, mutta kun aika kuluu ja ne tulevat kohdalle oikeasti, ahdistun hirveästi ja alan tuntea voimakasta vastarintaa niitä kohtaan ja tulen ärtyneemmäksi ja ärtyneemmäksi. Lopulta sitten perun, kun tuntuu, etten millään halua ja pysty tekemään niitä.

Onko muilla tällaista? Teettekö asioita, mitä ette millään haluaisi tehdä (esim menette jonkun mökille, vaikette kertakaikkiaan haluaisi), vai osaatteko kieltäytyä ajoissa ja asiallisesti? Minä en näköjään osaa ja sitten kun lupaan ja perun, se suututtaa tietenkin muita ja on pettymys heille. Esimerkiksi mieheni pitää nyt jo toista päivää mykkäkoulua, kun peruin viime tingassa asian, mihin minun ei olisi alunperinkään pitänyt mennä suostumaan.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekös, että golfin keksivät skotlantilaiset lammaspaimenet, jotka aikansa kuluksi alkoivat kilpailla kuka lyö kuivuneen lampaanpaskan pisimmälle sauvallaan?

Vierailija
62/64 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttyäkseen golfin pelaamiselta jonkun kanssa on kaksi vaihtoehtoa:

1. Harjoittelet vimmatusti, kunnes tasoituksesi voi ilmoittaa yhden käsen sormin.

2. Lyöt läskiksi. Et osu palloon, tai kun osut, lyöt sen aina metsään, vesiesteeseen tai punkkeriin. Kulutat yhteen väylään vähintään puoli tuntia.

Valitsit kumman vaihtoehdon tahansa, alkaa toinen etsiä äkkiä itselleen uusia pelikavereita. On ihan oma valinta, kumpi vaihtoehto on mielekkäämpi.

Vaihtoehto 2 on toki helpompi ja nopeampi. Pidemmän päälle kuitenkin vaihtoehto 1 on tyydyttävämpi. Se saattaa jopa saada toisen vaihtamaan kokonaan lajia. Toki vaarana on, että hän alkaa painostamaan sinut pelaamaan vaikka tennistä. Mutta jälkeen voit opetella paremmaksi. Muutaman suoraan 6-0, 6-0, 6-0 päättyneen ottelun jälkeen on taas lajin vaihto edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekevätkö ihmiset yleensä ihan normaalisti vapaa-ajallaan tai parisuhteissaan asioita, joita eivät millään halua tehdä? En tarkoita siis sellaista, että ei vaan huvita, mutta voi tehdä toisen mieliksi, jos se on hänelle tärkeää, vaan sellaista, että saa stressiä ja ahdistusta siitä, että pitäisi esimerkiksi mennä jonnekin ja se lähdön läheneminen haittaa nukkumistakin, eikä millään haluaisi mennä. Millaisia ne kompromissit ovat, joita suhteissa pitää tehdä, jotta huomioi toistakin?

Ap

Mä suostuin ekoissa parisuhteissani tekemään oikeastaan kaiken niin kuin mies halusi. En piitannut omista tarpeistani yhtään, halusin vain miellyttää ja olla parasta ikinä.

Olin ihan ylikiltti nuorena ja se vain syöksi minut hirvittävään suohon. Kävin oikeastaan kaikki mahdolliset mt-ongelmat läpi koska olin antanut kohdella itseäni ihan miten sattuu. Ei minulla edes ollut minuutta. Mitään hajua kuka olin. Olin niin sisältä rikki.

Vasta kolmekymppisenä opin pitämään puoleni ja nykyään vittuilen ihan suoraan jos syytä on. Kyllä täältä pesee takaisin. Jännä että nykyään kun olen tällainen k-pää niin musta tykätään paljon enemmän. Ihmiset selvästi kunnioittaa heitä, jotka sanovat rehellisesti mielipiteensä eivätkä yritä vaan miellyttää. Ei kiltteydellä pärjää maailmassa, kyllä täällä joutuu pitämään puolensa ja muidenkin puolia. Nykyään tunnistan liian kiltit ihmiset ja todellakin puolustan heitä kuin raivo härkä koska tiedän mitä he joutuvat kokemaan.

Vierailija
64/64 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rupeaa erakoksi niin voisi olla helpompaa. Ei tarttisi sanoa mitään, jos ei nää ketään.