Veisittekö lapsen syntymäpäiville tässä tilanteessa...
Lapseni ollut pari viikkoa sitten erittäin läheisessä kontaktissa vesirokkopotilaan kanssa, sekä ennen ja jälkeen näppylödein tuloa. Syntymäpäivillä on lapsia,joilla ei ole rokkoa ollut, ja joiden vanhemmatkaan eivät sitä juuri nyt lapselleen halua. Itse ajattelin järkevästi, etten tietenkään lähde tahallani altistamaan muita lapsia rokolle, jos omalla pojallani se sattuu olemaan.
Oman äitini mielestä kuitenkin käyttäydyn ja ajattelen typerästi ja olen hysteerinen. Onko näin??
Kommentit (23)
Vesirokon itämisaika on 2-3 viikkoa, ja se tartuttaa jo itämisaikana. Jos kutsuilla on todella ihmisiä, jotka eivät lapselleen halua vesirokkoa, en veisi kaksi viikkoa sitten mahdollisen tartunnan saanutta lasta kutsuille.
Mutta ap, meinaatko pitää lapsen eristyksissä, poissa päivähoidosta jne. tosiaan kolme viikkoa? Tiedän, synttärikutsut ovat vähän eri asia, sinne ei ole pakko mennä, vaikka sinun olisi pakko käydä töissä jne. Mutta silti... Jos ne muut kutsuvieraat tapaavat lastasi joka arki päiväkodissa, synttärikutsuille voi vallan hyvin mennä. Jos taas kyse on eri lapsista, niin ei.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:32"] No jos synttärisankarin perhe kerran toivoo, ettei ap lapsineen mene, niin eikös asia ole sillä selvä. Silti pidän ajatusta hysteerisenä. [/quote]
Pitäisikö sitten niiden jotka eivät halua mahdollista tautia jäädä itse pois.
No jos synttärisankarin perhe kerran toivoo, ettei ap lapsineen mene, niin eikös asia ole sillä selvä. Silti pidän ajatusta hysteerisenä.