Viha mädännyttää mutta en pysty olemaan vihaamatta persuja!
Viha aiheuttaa enemmän hallaa sen kantajalle kuin vihan kohteena oleva taho, viisaus joka on toden totta. Silti jotkut tosi perseestä olevat persut saavat mussa valtavan vihan syttymään. Perskule! Nyt pitää hengittää rauhallisesti sisään ja ulos. Ajatella positiivisia asioita. Pistää persujen puheet ja mielipiteet yhdestä korvasta sisään, toisesta ulos. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Meitä on moneksi. Muita ei kannata murehtia. Eikä koittaa muuttaa.
Helpotti. En halua samaa pahanolon saastaa sisääni kuin mitä persuilla on kaunoinensa kannettavanaan. Elä ja anna muiden elää. Kukkia. Aurinko paistaa. Kevät tulee. Elämä on ihanaa!
Kommentit (81)
Pohjimmiltaan on kyse meidän yhteiskunnan perusparadigmasta. Että onko se se, että kaikilla on ihmisarvo, ja kaikkia yritetään auttaa vaikkei se aina onnistuisi täydellisesti eikä siitä olisi välitöntä taloudellista tai muuta matetrialistista hyötyä. Vai otetaanko paradigmaksi pohjaton itsekkyys ja se että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Länsimaita ja pohjoismaisia yhteiskuntia on rakennettu viime sodan jälkeen tällä edellisellä paradigmalla ja syrjäytynyt palstarasistikin voisi edes hetkeksi pysähtyä miettimään, että mitä siitä on seurannut omalle kohdalle. Mitä luulet, minkälaista elämäsi olisi työkyvyttömänä esim. Jenkkilässä? Jossain oikeasti rankassa yhteiskunnassa?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:54"]
Pohjimmiltaan on kyse meidän yhteiskunnan perusparadigmasta. Että onko se se, että kaikilla on ihmisarvo, ja kaikkia yritetään auttaa vaikkei se aina onnistuisi täydellisesti eikä siitä olisi välitöntä taloudellista tai muuta matetrialistista hyötyä. Vai otetaanko paradigmaksi pohjaton itsekkyys ja se että toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Länsimaita ja pohjoismaisia yhteiskuntia on rakennettu viime sodan jälkeen tällä edellisellä paradigmalla ja syrjäytynyt palstarasistikin voisi edes hetkeksi pysähtyä miettimään, että mitä siitä on seurannut omalle kohdalle. Mitä luulet, minkälaista elämäsi olisi työkyvyttömänä esim. Jenkkilässä? Jossain oikeasti rankassa yhteiskunnassa?
[/quote]
Onko henkilöllä ihmisarvo vain silloin, kun hänen passissaan on Suomen oleskelulupa?
Koska Venäjällä on paljon köyhiä eläkeläisiä, joilla menee todella surkeasti, niin tulisiko Venäjän kansalaisuuden ja aseman köyhänä eläkeläisenä tuoda automaattinen oleskelulupa Suomeen ja oikeus Suomen kansaneläkkeeseen?
(Jotenkin ylläoleva kirjoitus henkii sitä, että kirjoittaja on pohjimmiltaan tätä mieltä.)
Mietitkö ylipäätään kokonaisuuksia tai sitä, mitä asiat maksavat? Vai haluatko ehkä kenties vain luovuttaa kaiken omaisuutesi ensimmäiselle vastaantulevalle köyhälle, ja sitten sanoa "oho", kun rahaa mihinkään muuhun ei jäänytkään?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:33"]
Todistettavasti kukaan ei ole tainnut kiihottua noista kirjoituksista, paitsi jokunen oikeuslaitoksen edustaja. [/quote]
Tällä lailla voi painaa päänsä syvälle perseeseensä, tuosta vaan, case closed. Lauseella joka on jokaiselle normaalipollaiselle täysin absurdi. Ja sitten jatketaan sekavaa älämölöä jossa ei ole päätä eikä häntää.
[/quote] Kiitos vain esimerkin näyttämisestä, mutta taidan pitää pääni edelleen harteilla.
Ja huh huh. Jos tämäkin palstapersu viitsisi mennä töihin eikä suoltaa täällä näitä kilometrin pittuisia sepustuksiaan, ni ehkä niitä maahanmuuttajia tosiaan tarvittaisiin vähemmän.
Niin kauan kuin kantaväestön aines on näin heikkoa ja lapsellista, KYLLÄ mielellään haluan tänne lisää maahanmuuttajia!
Luuletko oikeasti, että täällä kukaan lukee sun juttuja ihan oikeasti? Ihmiset vain käy jotakin lyhykäisesti äkkii kommentoimassa ja sää jäät tänne jauhamaan tätä samaa paskaa päivästä toiseen. Onko järkeä?
Ai niin, sä olitki se mt-ongelmainen. Eihän sun jutuissa olekaan mitään järkee. Etkä sä töitä saisikaan. Ja ei kannata tulla tänne itkemään, että kylläpäs mä olen töissä... Ei sua kukaan usko.
Pahimmat persut, jotka tiedän on järkiään läskejä huono itsetuntoisia itsestään kovaa meteliä pitäviä ämmiä.
Jep, tiedän, että niillä on paha olla. Sen takia en oikeestaan ees välitä mitä ne ajattelee tai puhuu.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 21:09"]
Mietitkö ylipäätään kokonaisuuksia tai sitä, mitä asiat maksavat?
[/quote]
Mietitkö itse koskaan mitään muuta kuin rahaa? Tajuatko, ettei sullekaan tule mitääntekemättömyydestäsi rahaa tilille, jos jossain ei hyvin, hyvin ymmärtäväiset kukkahattutädit ja -sedät ole sanomassa että kyllä, tälläkin on ihmisarvo?
Heh katoin just, että miten juntin näköistä porukkaa telkkarin "meidän häät" ohjelmassa tänään. Ja ylläri ne on persuja :DDDDDDDDDDDDDDDDD Tietenkin!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 21:22"]
Ja huh huh. Jos tämäkin palstapersu viitsisi mennä töihin eikä suoltaa täällä näitä kilometrin pittuisia sepustuksiaan, ni ehkä niitä maahanmuuttajia tosiaan tarvittaisiin vähemmän.
Niin kauan kuin kantaväestön aines on näin heikkoa ja lapsellista, KYLLÄ mielellään haluan tänne lisää maahanmuuttajia!
Luuletko oikeasti, että täällä kukaan lukee sun juttuja ihan oikeasti? Ihmiset vain käy jotakin lyhykäisesti äkkii kommentoimassa ja sää jäät tänne jauhamaan tätä samaa paskaa päivästä toiseen. Onko järkeä?
Ai niin, sä olitki se mt-ongelmainen. Eihän sun jutuissa olekaan mitään järkee. Etkä sä töitä saisikaan. Ja ei kannata tulla tänne itkemään, että kylläpäs mä olen töissä... Ei sua kukaan usko.
[/quote] Eiköhän tässä erotu aika selvä kontrasti; toinen puoli keskustelee yhteiskunnallisista asioista käyttäen kaikille yhteisiä faktoja ja filosofiaa, ja toinen puoli nimittelee mielisairaaksi, työttömäksi, juntiksi jne. ja yleensäkkin yrittää käydä henkilökohtaisuuksiin minkä ehtii.
Minulla ei ole ainakaan mitään mielenkiintoa ruveta vastaamaan lapsellisiin pilkkaposteihin, ja se olisikin vain myönnytyksen antamista vastapuolelle; toinen puolihan ei ilmeisesti halua keskustella oikeista asioista. Enkä esim.minä kuvittele, että tekisin jonkun vaikutuksen kaikkiin vastapuolen edustajiin, mutta se keskustelua seuraava kolmas osapuoli varmasti saa aika huonon kuvan monikulttuurin argumenteista, kun ne ovat tuota luokkaa.
Monikulttuurisuus ei silloin yksinkertaisesti toimi, kun aivan erilaisesta kulttuurista tulevat ihmiset asutetaan aivan eri kulttuurille perustuvaan valtioon, kuin mistä he ovat tulleet. Ongelma ei kuitenkaan ole ihan näin yksinkertainen vaan monikulttuurisuus voi toimia silloin, kun mamuilla on aito halu kunnioittaa tulomaan kulttuuria. Tässä onkin suurin ongelma nimenomaan muslimiel kohdalla, sillä heidän joukossaan on eniten sellaisia, jotka eivät kannata länsimaisia arvoja vaan haluavat edelleen tiukasti toteuttaa ja ajatella siten, kuin jossain saudi-arabiassa on ollut tapana.
Tästä seuraa väistämättä ongelmia, kun nämä ryhmät alkavat pakkautua alueille, joissa on samankaltaisesti ajattelevaa väestöä (mamugetot, joita suomessa ei VIELÄ onneksi suuremmalti osalti ole).
Oletteko monet mamuttajat oikeasti niin naiveja, että luulette, että sillä saavutetaan mitään hyvää, kun maahanotetaan jatkuvasti sellaisia henkilöitä, jotka synnyttävät 5x enemmän lapsia kuin suomalaiset ja samalla kasvattavat nämä omiin islaminmukaisiin arvoihin? Moneta euroopan maasta on huolestuttavia esimerkkejä siitä, kuinka ongelmat alkavat kasaantua maahanmuuttajien lähiöihin. Tähän liittyy kulttuurin lisäksi tietysti huonotulotaso ja työttömyys, mutta itse olen sitä mieltä, että niin kauan kuin kotouttamista, eli suomalaisten arvojen hyväksymistä ja haluna olla osana yhteiskuntaa, ei saada oikeasti toteutettua, ei tänne tulisi ottaa yhtään maahanmuuttajaa sellaisista maista, joiden kulttuuri eroaa olennaisesti suomalaisesta.
Kannattaa katsoa esim. se hiljattain tullut a-studio jakso (suomen sisu tjsp), jossa Halla-aho selittää nykyisen maahanmuuttopolitiikan ongelmat, jotka ovat juurikin huonossa kotoutumisessa, siinä tulee nykyinen ongelma pähkinän kuoressa.
Ps.Helsinki on jo nyt suurissa vaikeuksissa jatkuvasti kasvavien kulujen kanssa, joihin työttömät maahanmuuttajat(somalien työllisyysprosentti on tuskin yli 10%) eivät ainakaan helpotusta tuo, ja veikkaankin , että tulevaisuudessa Helsingissä asuu vain köyhiä ja superrikkaita, kun keskiluokka pakotetaan verojen nousun ja viihtyvyyden takia muuttamaan kehyskuntiin. Helsinkiläiset saavat syyttää tästä vain itseään kun äänestävät vihreitä ym. päättämään kaupungin asioista! Onneksi vielä saa valita missä asuu, tosin pian varmaan Espoo pakkoliitetään Helsinkiin, jotta Helsinki ei mene täysin konkurssiin omien hölmöilyittensä takia.
Tajuatko sä, että sulla täytyy olla ihan vitusti aikaa -eli olet työtön- kun suollat tuollaisia määriä tekstiä. En mä tee vapaa-aikanani töitä ja ala sun kanssa väittelemään tai argumentoimaan yhtään mitään :D
Mä teen sitä ihan tarpeeksi töissä.
Hanki sinäkin töitä ja lopeta se mun verorahoillani lusmuaminen. EHkä sun ei tarvitse sitten enää pakkomielteisesti kaskustella itsesi kanssa tällä palstalla.
Ja tottakai mä menen henkilökohtaisuuksiin kun sä olet niin vitun tyhmä. Tiedätkö, että joskus jaksaa jonkun ihan oikeasti viisaan ihmisen kanssa vääntääkin jotain, mutta ihan oikeasti ei sinun kanssasi, eikä mun vapaa-aikanani.
Joku kirjoitti hyvin kun muistaisin missä, että Halla-aho on jauhanut uhkakuvistaan jo niin kauan, että alkaa olla pikku hiljaa aineistoa sitä varten että voi ottaa 10 vuotta vanhan kauhukuvien maalailun ja todeta että eipäs käynytkään näin.
Ei mene ap sullakaan hyvin :) VIhaat siis ihmisiä, jotka äänestää vaaleissa eri tavalla kuin sinä. No eipä siinä mitään, 90 %:a suomalaisita tuntuu vihaavan vihreitä, itse en kyllä vihaa ihmisiä sen perusteella mitä puoluetta ne äänestää.
Perussuomalaisten perustelut maahanmuuttokritiikilleen ovat pistämättömän perusteltuja: he ovat realisteja - toisin kuin mokuttajat...
Minäkin pidin Soinia populistina vielä viisi vuotta takaperin; nykyisin ihailen persujen rehellisyyttä ja järkevyyttä.
Sivuhuomautuksena vaan, että 90% ei muuten vihaa vihreitä.
Persuista ei välitä kyllä moni muukaan puolue kuin vain vihreät.
Jep rehellisyyttä (hah! Mistä asti persut on olleet muka rehellisiä?)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 21:45"]
Sivuhuomautuksena vaan, että 90% ei muuten vihaa vihreitä.
[/quote]
Niinpä. Juuri julkaistiin tutkimus, jonka mukaan persut on inhotuin puolue 60+ prosentin johtoasemasta. Mutta tätä tämä juurin on tuon ihmisen kanssa. Joku kirjoitti että se on tyhmä. Ei se tyhmä ole, mutta realitettien testauksessa on jotain häikkää ja sitten tämä taipumus heitellä ihan puuta heinää. Lapsellisia lauseita, joista näkee että ajattelu kulkee kummallisia oikopolkuja joilla voi kuitata itselle epäedulliset asiat.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:31"]
Niin, olemme varmasti yhtä mieltä siitä, että on mahdollista kehittää yhteiskunta, jossa voidaan todeta ettei ole lähempää tarkastelua kestävää syytä auttaa vaikkapa sydänkohtauksen saanutta vanhusta. Itse asiassa sellaisia yhteiskuntia on ollutkin, ja aina on tarvittu lauma kukkahattutätejä jotka ovat sanoneet, että hetkinen, ihmisarvo.
[/quote]
Sinulle on jo kertaalleen todettu, että persutkaan eivät halua lähettää todellista vainoa kokenutta turvapaikanhakijaa takaisin vainon keskelle. Eli nuo ihmisarvo- ja auttamishaluttomuuspuheet voit kyllä unohtaa.
(Ja jos et usko tätä vakuutustani maahanmuuttokriittisten persujen mielipiteistä, niin mene vaikka Hommaforumille kysymään, mitä mieltä siellä ollaan asiasta. Ja kysymyshän oli: jos turvapaikanhakija on kokenut aitoa ja todistettavissa olevaa vainoa, niin tuleeko tästä seikasta silloin olla välittämättä ja vain lähettää hänet takaisin vainon keskelle?)