Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi hiivatti mitä menin tekemään..

Vierailija
21.04.2013 |

Mitähän tässäkin nyt pitäis tehdä...

Olen tutustunut ihanaan mieheen, minua 12 vuotta vanhempi.
Olen käynyt hänen luonaan nyt muutaman kerran. Hänellä on kovasti kaikenlaista elämässään, harrastaa paljon kaikenlaista urheilua ja omistaa paljonpaljon ystäviä ja kavereita joiden kanssa on + kummilapset ja niiden harrastukset ym..

Viimeksi näin häntä vilaukselta perjantaina ja kyselin hänen sunnuntaistaan, ei osannut sanoa oikeen mitään ja lupasi tänää laittaa viestiä. No minä jaksanut odottaa vaan laitoin että ei taida tänään keretä? :)

Vastaus tuli ja arvasinkin sen, ei tänään harmi vaan..

No sitten kun tälläinen tunne ihminen olen, aloin ajatella että jos olenkin tehnyt jotakin? Laitoin viestin että olen pahoillani jos olen tehnyt jotakin. Ja että jos se että kyselen voidaanko nähdä ärsyttää, sen voi sanoa minulle ja lopetan sen jos mies haluaa.
Vastausta sai odottaa ja huhuhei kun vastaus tuli ajattelin jo kaikki mahdolliset että pitkä teksti siitä kuinka hän ei ole kiinnostunut tms.
Viestissä luki kuitenkin kutakuinkin että voinko soittaa huomenna illalla?

Vastasin heti että voit soittaa myös heti jos haluat, onko jotakin tapahtunut?
Mies oli menossa nukkumaan joten sanoi että huomenna on parempi.
Vastasin että kuinka vaan, voin tulla käymäänkin, mutta jos ei sovi niin sitten voit soittaakkin.

Tämän jälkeen ei kuulunut mitään, enkä ihmettele kertoi nimittäin että menee nukkumaan ja se siitä..

Mutta nyt mietityttää se huominen, mistä hän haluaa puhua.
Olisi kamalaa jos hän sanoisi että ei kiinnosta, itse olen todella kiinnostunut..

Stressaanko turhaan? Olenko aivan typerä kun tälläisestä stressaan?
Nyt harmittaa, olisiko se anteeksi pyyntö viesti pitänyt jättää laittamatta?

:-( Anteeksi, oli pakko purkaa, onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä tämä tekstaamattajättämisaika vaikka listaamalla itsellesi asioita, mitä haluaisit elämässäsi tehdä tai olla. Ihan pieniäkin juttuja. Käydä sen-ja-sen bändin keikalla. Järjestää kaverin kanssa elokuvailta. Kutoa sukat. Alkaa harrastaa kuorolaulua tai tangon tanssimista. Opetella soittamaan kitaraa. Syödä kolme ruokalajia ravintolassa. Ostaa punaiset kengät. Opetella paistamaan pihvin hyvin. Ajaa Islannin ympäri autolla. Käydä katsomassa balettiesitys. Vaeltaa Lapissa. Jne jne. Ihan mitä vain. Sitten vain rupeat toteuttamaan sitä listaa. Voit vaikka leikata lehdistä inspiroivia kuvia ihmisistä, maisemista ja mistä tahansa. Jos vaikka pidät jostakin tyylistä, leikkaa kuva talteen ja hanki samantyylinen asu vaikka edullisesti kirpparilta tai alesta. Äkkiä huomaat, että sullahan on hauskaa, olet kiinnostava ihminen, joka pitää elämästään.

Vierailija
42/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 00:57"]

Käytä tämä tekstaamattajättämisaika vaikka listaamalla itsellesi asioita, mitä haluaisit elämässäsi tehdä tai olla. Ihan pieniäkin juttuja. Käydä sen-ja-sen bändin keikalla. Järjestää kaverin kanssa elokuvailta. Kutoa sukat. Alkaa harrastaa kuorolaulua tai tangon tanssimista. Opetella soittamaan kitaraa. Syödä kolme ruokalajia ravintolassa. Ostaa punaiset kengät. Opetella paistamaan pihvin hyvin. Ajaa Islannin ympäri autolla. Käydä katsomassa balettiesitys. Vaeltaa Lapissa. Jne jne. Ihan mitä vain. Sitten vain rupeat toteuttamaan sitä listaa. Voit vaikka leikata lehdistä inspiroivia kuvia ihmisistä, maisemista ja mistä tahansa. Jos vaikka pidät jostakin tyylistä, leikkaa kuva talteen ja hanki samantyylinen asu vaikka edullisesti kirpparilta tai alesta. Äkkiä huomaat, että sullahan on hauskaa, olet kiinnostava ihminen, joka pitää elämästään.

[/quote]

Voi ihana kommentti! Kiitos ideasta! Pieni kansio tai vihkonen asioista joita haluan ja toivoisin kokevani! :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomenna seitsemältä alat kuitenkin miettimään että milloin se ilta alkaakaan ja eikös videltä ole jo iltaa ja miksi se ei ole soittanut ja kasilta laitat viestii että niin milloin ajattelitkaan soittaa, eikö nyt ole iltaa, ja sitten viestii että ymmärrät kyllä jos ei halua soittaa kun olit niin rasitava eilen ja sit viestii että sori mutku oikeasti odotit että se soittais ja nyt oot pettynyt ja sit viestii et sori hei et pommitat taas, kyl sä tajuut et iltaa on vielä ja odotat nyt vielä hetken ja kymmeneltä tekstaat taas että hei haloo mikä ny ton homan nimi, sano nyt prkl suoraan jos et haluu olla tekemisisä enää!

Jne jne jne....

Vierailija
44/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkäikäinen olet muuen....? Max 20v...?

Vierailija
45/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette usko että voisin olla pommittamatta? Voin painia sen asian kanssa yksin, mutten aio pommittaa miestä enää. En aio! Enkä nyt hakenut tähän mitään "ähää, et pysty olla" kommentteja vaan lähinnä kysyin että onko muut ollu samanalaisessa tilanteessa ja että onko tää stressaaminen ihan typerää? Kiitos nyt näistä "et pysty" kommenteista, ne saa mut kokoajan vaan vakuuttuneemmaksi siitä etten aio laittaa viestiä. Luotan siihen että hän soittaa kun on hänen mielestään ilta...

Toinen kysymys eikö se ole teille sama olenko 20, 30 vai 50v?

ap

Vierailija
46/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanotaanko näin että käytöksesi on ymmärrettävämpi jos olet 20. Etkä ole ikinä vakavassa suhteessa ollut.

Vierailija
47/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 01:11"]

No, sanotaanko näin että käytöksesi on ymmärrettävämpi jos olet 20. Etkä ole ikinä vakavassa suhteessa ollut.

[/quote]

Mistähän senkin voi tietää ettei muka koskaan ole ollut vakavassa suhteessa, ihminen on millainen on. Tässäkin tapauksessa juttu on varmasti niin tuore että en yhtään ihmettele jos on epävarmuutta suuntaan jos toiseen. Ihme ja kumma, taitaa olla totta että toiset (tuntemattomatkin) tietää paremmin omat asiat kuin itse.

Vierailija
48/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 01:00"]

[/quote]

Voi ihana kommentti! Kiitos ideasta! Pieni kansio tai vihkonen asioista joita haluan ja toivoisin kokevani! :)

Ap

[/quote]

Hyvä, että tykkäsit. Roikuin itse joskus miehessä, jolla ei ollut minulle aikaa niin paljon kuin olisin halunnut. Suhde oli muutenkin kyllä tuhoon tuomittu. Kyllästyin kurjaan elämääni ja tein listan, jossa oli ainakin seuraavia kohtia: näe lempikoomikon show livenä, käy kiinnostavassa keskiaikaisessa kaupungissa Euroopassa, tutustu Islannin luontoon ja Reykjavikin yöelämään, ui Välimeressä, kokeile jotain kasvohoitoa tai vastaavaa hemmottelua, käy Kööpenhaminassa, katso suosikkisarjan seuraava tuotantokausi, osta kamera, käy sirkuksessa, tutki kaupungin kirpparit ym. En nyt muista kaikkia. Kysyin sitä miestä mukaan, mutta ei se ehtinyt. Lähdin sitten reissuilleni omin päin. Oli hauskaa. Parin vuoden kuluessa olin käynyt listan kaikki kohdat, tuntui, että voisin tehdä mitä vain, mitä halusin. Minulla oli myös uusi mies, joka oli kosinut ja sanoin kyllä. Nyt tehdään uusien listojen juttuja yhdessä.

Vierailija
49/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 01:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 01:00"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Hyvä, että tykkäsit. Roikuin itse joskus miehessä, jolla ei ollut minulle aikaa niin paljon kuin olisin halunnut. Suhde oli muutenkin kyllä tuhoon tuomittu. Kyllästyin kurjaan elämääni ja tein listan, jossa oli ainakin seuraavia kohtia: näe lempikoomikon show livenä, käy kiinnostavassa keskiaikaisessa kaupungissa Euroopassa, tutustu Islannin luontoon ja Reykjavikin yöelämään, ui Välimeressä, kokeile jotain kasvohoitoa tai vastaavaa hemmottelua, käy Kööpenhaminassa, katso suosikkisarjan seuraava tuotantokausi, osta kamera, käy sirkuksessa, tutki kaupungin kirpparit ym. En nyt muista kaikkia. Kysyin sitä miestä mukaan, mutta ei se ehtinyt. Lähdin sitten reissuilleni omin päin. Oli hauskaa. Parin vuoden kuluessa olin käynyt listan kaikki kohdat, tuntui, että voisin tehdä mitä vain, mitä halusin. Minulla oli myös uusi mies, joka oli kosinut ja sanoin kyllä. Nyt tehdään uusien listojen juttuja yhdessä.

[/quote]

Kuullostaa niin ihanalta! Tuollainen vihkonen/tms. on oikeasti tehtävä! Hyviä vinkkejä sieltä saisi varmasti muutenkin kuin vain nyt tähän asiaan, jos on tylsää niin miksei toteuttaisi joitakin asioita siitä mitä oikeasti haluaisi. KIITOS vielä! :)
ap.

Vierailija
50/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä myös inspiraatiotaulusta: http://www.lily.fi/juttu/hullut-saksijanaiset

Vierailija
51/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy mieheltä vastauksia sellaisiin kysymyksiin, joihin mies ei itsekään tiedä vielä vastausta. Vältä liikaa viestittelyä ja anteeksipyytelyä. Mies hoitaa homman jos on oikeasti sinusta kiinnostunut. Jos ei ole niin anna olla.

Vierailija
52/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö Ap oikein, että mies aikoi ihan alunperin viestittää/soittaa sinulle sunnuntaina, siis eilen? Itse laitoit hänelle viestin (se oli vielä ihan ok, jos tässä saa vapaasti kommentoida) ja sitten laitoit tuon viestin "Olenko tehnyt jotain yms?". Se oli kyllä täysin turhaa ja typerää..Miksi ihmeessä laitoit tuollaisen viestin? Jos minulle olisi joku uusi tuttavuus laittanut tuollaisen viestin, niin en olisi varmaan edes vastannut siten kun mies, että soittaa sinulle huomenna..Sitten laitoit vielä viestin, että voi soittaa vaikka heti!!!??? Tunnen myötähäpeää puolestasi..

Käsittääkseni miehellä ei mitään dramaattista asiaa olisi sinulle ollut, vaan hän "vain" lupasi soittaa sinulle seuraavana päivänä. Mutta en kyllä mene lainkaan takuuseen, soittaako hän sinulle enää. Olet käyttäytynyt tyhmästi. Joten älä soittele äläkä viestittele miehelle. Hän soittaa sinulle jos soittaa tai viestittää jos haluaa.

Vierailija
53/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta toimivaa ja toimimatonta suhdetta ja huomannut sekä vaistonnut mikä ei vaan toimi. On olemassa miehiä jotka ovat kiinnostuneita ja miehiä jotka eivät ole. Sitten on miehiä jotka pikkuhiljaa kiinnostuvat mutta heille täytyy antaa tilaa.

Itse yritin tehdä kaikkeni että mies josta niin kovasti joskus pidin, olisi lähtenyt mun kanssa treffeille. Valvoin puhelimen ääressä kokoajan, vahdin herkeämättä. Laitoin viestiä viestin perään. Viesti tuli mieheltä: Kiinnosti aluksi muttei kiinnosta enää. Oli kamalaa. Itkin tuntikausia putkeen omaa hölmöyttäni. Kovettauduin, haalin harrastuksia, olin aina muualla mutten kotona.

Sitten tutustuin mieheen joka vei täysin jalat altani. Mutta olin ottanut opiksi sen ettei liian nopeasti tule mitään. Noh, tapailtiin kerran viikossa, kerran venytin tapaamista pari viikkoa, ihan vaan sen takia että en vaikuta tyrkyltä. Sitten erään kerran mies laittoi viestiä: Olisi kiva nähdä useammin, kerran-kaksi kuukaudessa tuntuu liian vähältä. Heh, voi sanoa että hypin innosta! Laitoin viestiä että mikäs siinä, kuulostaa kivalta. Nyt ollaan kihloissa toista vuota ja häitä valmistellaan syksyksi. Mies paljasti myöhemmin että hän luuli ettei minua todennäköisesti kiinnosta yhtä paljon kuin häntä, vaikka olin ihan myyty jo ensihetkestä asti kun hänet näin!

Jos miestä kiinnostaa, hän varmasti ottaa yhteyttä ensin, soittaa, sopii tapaamisia. Sellainen mies jota kiinnostaa, raivaa tilaa kalenteristaan vaikka se olisi kuinka täysi tahansa omista menoista kaverien tapaamisista tai harrastuksista. Jos miestä ei kiinnosta, mikä tahansa veruke kelpaa, eikä yhtäkkiä treffit sovi millekkään päivälle, ei huomenna, ei ensiviikolla, eikä kuukauden päästä.

Vierailija
54/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvaan, että mies ei soita. Sai jo tarpeekseen.

Vierailija
55/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hiivatti sentään.

Vierailija
56/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua. Olen samanlainen. Mutta ei siihen auta mikään muu kuin että rauhottuu ja jättää puolet niistä viesteistä kirjoittamatta mitä romantiikan tuskassa tekisi mieli kirjoittaa.

Ei alkuvaiheessa KUKAAN jaksa ripustautuvaa epätoivoista kumppania. En minäkään jaksaisi vaikka itse sellainen luonnostani olen.

Siksi siis laita kännykkä äänettömälle ja katso sitä seuraavan kerran huomenna. KYLLÄ vasta huomenna. Vaikka mies lupasi soittaa tänään. Sinun itsesi kannalta on parempi että vastaat huomenna. Laitat sitten vaikka tekstaria että sorry, menin aikaisin nukkumaan, soitteleN tänään (tiistaina) illalla jumpan jälkeen klo 18 - sopiiko?

Vierailija
57/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, minäkin suosittelen sinulle inspiraatiotauluja, omaan elämään keskittymistä, itsetuntoa nostattavaa toimintaa ynnä muuta sellaista.

Ihan rehellisesti sanottuna, jos olisin se mies (ja miehethän usein lähtökohtaisesti kammoavat kaikkea vaateliasta ja ripustautuvaa vielä enemmän kuin me naiset), olisi mielenkiintoni tosiaankin lopahtanut jo noihin viesteihin, jotka ennätit lähettää, koska ne viestivät niin voimakkaasta ripustautumisesta, vähäisestä elämästä ja alhaisesta itsetunnosta. Ja vaikka mies nyt jostain syystä haluaisi jatkaa tapailua, ja sinä pinnistellen "pakottaisit" itsesi toimimaan toisin, eihän se muuta pohjimmaista ongelmaa, eli sitä että luontaisesti toimisit ja viestisit toisin kuin mihin itsesi pakotat - huonon itsetuntosi ja läheisriippuvuutesi takia.

Ainoa tapa pelastaa mikään tuleva ihmissuhde (tämän tai muun miehen kanssa) on nyt keskittyä sen omakuvan rakentamiseen. Kuten joku jo hienosti ehdottikin: ryhdy tekemään itsellesi mieluisia asioita. Virkistä omaa elämääsi ja elvytä ystävyyssuhteitasi. Ryhdyt kuin huomaamatta arvostamaan itseäsikin enemmän ja silloin toinen ihminen (mies) ei vaikuta kaiken keskiöltä eikä sinulla ole edes aikaa tai energiaa stressata, pohtia ja roikkua. Vain tällä tavalla suhde toisen kanssa pääsee sitten kehittymään tasavertaiseksi ja tasapainoiseksi.

Vierailija
58/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen ap sun tuskan =D

Mutta toisin kuin täällä, en koe tota niin ongelmaksi. Ihminen tosissaan on millainen on. Mä olen ja tulen varmaan aina olemaan ihminen, joka tykkää siitä, että pidetään paljon yhteyttä miehen kanssa.

Joskus tämän nykyisenkin suhteen alussa mietin, että mitä jos mies ahdistuu ja pitäisikö ottaa vähemmän yhteyttä ja ja ja... Sitten tajusin, että mä nyt olen tällainen, tykkään siitä, että jopa yhdessä asuessa voidaan laitella työpäivän aikankin viestejä, jos siltä tuntuu ja niinpä menin, kuten olen enkä lähtenyt leikkimään mitään.

Mies oli samanlainen. Istuimme iltaisin tuntikausia chatissa vaikka saattoi olla, että olimme olleet juuri aiemmin tuntien treffeillä.

Nyt ollaan oltu onnellisesti yhdessä kolme vuotta ja siitä kaksi vuotta asuttu yhdessä. Ja vieläkin tekstailemme ja meilailemme käytännössä päivittäin työpäivän aikana.

Moni kokee ahdistavaksi, tiedän, mutta kun tämä sopii meille molemmille, olemme molemmat tällaisia, niin miksi ihmeessä pitäisi tehdä luontoaan vastaan?

Toisin sanoen, sä olet nyt laittanut yhden viestin, mikä mun mielestä on tosi ymmärrettävä eikä mitenkään ahdistava. Jos mies ahdistuu siitä, niin tarkoittaa vaan sitä, että ei siitä sitten kuitenkaan olisi muutenkaan tullut mitään. Jos toinen kiinnostaa, niin ei siitä ahdistu. Jos taasen ei kiinnosta, niin silloin ahdistaa. Olen itsekin ahdistunut jopa, kun mies laittoi edes kolmen päivän välein viestiä/ otti yhteyttä. Todellisuudessa tarkoitti vain sitä, että se mies ei kiinnostanut eikä vaan olisi voinut mun kohdalla toimia ns. oikein.

Vierailija
59/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soittiko se sika? Kuulostaa vedättäjältä, joka nauttii siitä, että panopuut ovat koko ajan löysässä hirressä vain odottaen viestiä rajulta kaupparakastajaltaan. Empaattinen ihminen ei sanoisi soittavansa seuraavana iltana, vaan soittaisi minuutin parin puhelun heti. Taitaa olla näitä naimisissa olevia tapauksia, onha se vaikea soittaa, kun akka ja lapset mankuvat vieressä.

Vierailija
60/137 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs kovasti herättää keskustelua tämä.. En ole laittanut ainuttakaan tekstaria eilisen jälkeen enkä aio tänään laittaa, mies ilmoittaa itse kun siltä tuntuu.

Mies siis laittoi eilen viestiä että aikoo soittaa tänään (maanantaina).
Jos soittaa niin hyvä, jos ei niin sitten odotan.

Ja ei ole naimisissa eikä ole kyllä lapsiakaan... Todennäköisesti puhelu olisi venynyt niin paljon että ei koskan olis päässyt nukkumaan, siksi sanoi että soittaa tänään, ja hyvä niin.

En halua stressata, kun mies ottaa yhteyttä tiedän mitä hänellä on asiaa.
Sitten voin miettiä mitäs nyt.

Kait sitä pitäisi alkaa pesemään mattoja ja lattioita...

Kiitos taas viesteistä! Erityisesti nuista tsemppi viesteistä! :-)

Terkut, Ap.