Jännä juttu. Sairaslomista.
Meillä töissä tällä hetkellä kaksi työntekijää jotka ovat murtaneet jalkansa. Toinen on töissä ja toinen melkein kahden kuukauden saikulla. Työpisteet ja työtehtävät identtiset. Istumatyötä molemmat. Ainoana erona on se, että se joka on saikulla on 100kg:n sotanorsu.
Kommentit (9)
No, voi siihen vaikuttaa muutkin seikat; esim. murtumat ei välttämättä ole identtiset. Voihan sillä saikulla olevalla olla jalka ihan katkipoikki eikä "vain" murtunut. Lisäksi tuollaisesta vammasta kyllä saa sairaslomaa ihan automatic; eri asia sitten on, jos ei halua olla saikulla. Voihan olla, että se töissäolija haluaa kirkkaamman kruunun itselleen tulemalla töihin "sairaana". Mun mielestä sitä saikulla olijaa on turha syyllistää kun on ihan oikea syy. Ei se lihavuus anna kenellekään oikeutta arvostella joka asiasta vain sen takia että on lihava. Mietipä, ap, jos sulla olis jalka paketissa; olisitko sairaslomalla?
No jos mulla ois koipi murtunut, en pääsisi töihin ihan jo siitä syystä, että asutaan 5. kerroksessa ilman hissiä...
Jännä juttu, juupa juu. Eikä kuulu aloittajalle yhtään, sairauslomat on yksityisasioita.
Tässä ei nyt ole mitään jännää. Oma valinta. Jos saikkua saa ja voi sen pitää niin kyllä se pitää saada arvostelematta pitää. Itse en yrittäjänä voisi pitää saikkua enkä muutenkaan lomia.
Molemmilla murtumat ei luita kokonaan poikki. Molemmat pääsevät töihin yhdellä bussilla saman kunnan sisällä. Taitaa vaan tällä sotanorsulla loppua papu käsivarsista kun ei jaksa kepeillä kävellä. Muutenkin sellainen saikuttajatyyppi tämä norsu.
Jos itselläni olisi jalka paketissa, menisin töihin koska tiedän selviäväni siellä. Miksi olisin kotona? Kädet toimii ja pää toimii. Olen myös ollut töissä sormet ja varpaat murtuneena.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 09:08"]
Molemmilla murtumat ei luita kokonaan poikki. Molemmat pääsevät töihin yhdellä bussilla saman kunnan sisällä. Taitaa vaan tällä sotanorsulla loppua papu käsivarsista kun ei jaksa kepeillä kävellä. Muutenkin sellainen saikuttajatyyppi tämä norsu.
Jos itselläni olisi jalka paketissa, menisin töihin koska tiedän selviäväni siellä. Miksi olisin kotona? Kädet toimii ja pää toimii. Olen myös ollut töissä sormet ja varpaat murtuneena.
[/quote]
Mun tuttu teki juuri noin. Varasi jalalle enemmän kuin oli sopivaa ja konkkasi keppeineen niin reippaasti, että nyt 4 vuotta myöhemmin on lonkka sökönä ja se nilkka jouduttu operoimaan kahdesti. Jos olisi malttanut olla sairauslomalla, ei tuollaisia ongelmia olisi tullut.
ap, onneksi et ole työkaverini. noin kapeasti katsova ihminen. sääliksi käy.
Mikä ap:tä oikeastaan jutussa eniten ärsyttää? Avaudu nyt kunnolla meille, ehkä sitten suakin helpottaa taas tämä elämä.
Siis tismalleen samanlaiset murtumat? Ja samanlaiset työmatkat? Kummallakaan ei mitään muuta perussairautta? Eikä se toinen ole töissä sairauslomalla?
Meillä on töissä kolme, jotka ovat murtaneet ranteensa. He ovat kaikki sairasuslomalla, myös se oikeakätinen, jonka sen käsi on paketissa.