Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistusasunnon valitseminen/ osto

Vierailija
13.11.2025 |

Kun etsitte hakukoneen kautta asuntoa, kuinka tarkat rajat laitatte asunnon sijainille, koolle, huoneluvulle ?

itse kun laitan vain kaupungin ja katson päivittäin mitä uusia tai nostettuja asuntoja on tullut.

Kun voihan olle, että sillä samalla rahalla joka on käytettävissä saisi muutakin kuin sen kerrostalo kolmion.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo, paikkakunta, koko ja hinta.

Vierailija
2/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erilaisia vahteja olemassa, ilmoitukset tulee suoraan sähköpostiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkat. Pääkaupunkiseudulla on niin paljon asuntoja, ettei niitä muuten jaksa ikinä käydä läpi.

Kun ostin ensiasuntoni, minulla oli kotilähiössäni käytännössä kolme taloa, josta sen halusin. Kävin tosin katsomassa mielipiteeni vahmistamiseksi noin 30 asuntoa, ennen kuin tarjosin ostamaani.

Sitten haluttiin rivari ja taas mentiin hinta ja sijainti edellä. Vaihtoehtoja ei puolessa vuodessa kovin montaa löytynyt.

Nykyistä etsiessämme alue oli jälleen aika rajattu. Lisäksi piti olla parveke, sauna ja autopaikka, joita ei Helsingin keskustassa kovin paljoa ollut. Ei ainakaan budjettiimme sopivia. Kävimme katsomassa ehkä kymmentä asuntoa, joista kaksi oli tässä samassa talossa. Yksi niistä oli liian kallis, toinen vietiin suoraan ensimmäiseltä näytöltä ja niin mekin ostimme sitten tämän, jossa on viihdytty jo 20 vuotta.

Vierailija
5/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalappuisia

https://huutokaupat.com/kohde/5830899/asunto-osake-4h-k-tal-til-espoo-l… 🧐

Olen joskus katsonut, toisaalta tulee jonku ahdinkoa myydään.

Vierailija
6/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintahaarukka - rajaa jo aika paljon

Minimi- ja maksimineliöt - max rajaus siksi, että en halua maksaa isoa vastiketta tarpeettomasti

Aluehaarukka - selvitän etukäteen, missä ylipäätään haluaisin asua

Oma tontt

Nuo ne tärkeimmät. Asunnon kunto oltava vähintään luokkaa tyydyttävä.

Vierailija
7/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalappuisia

Ulosmitattu myydään siinä kunnossa kuin se on. Ihan turha itkeä että oli hometta tai jotain. Myyjä on varaton. 

Vierailija
8/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun etsin, kriteerit olivat

Valitsemani kunta/kaupunki 

Omakotitalo

Rakennusvuosi 2020 tai uudempi

Hinta alle 350 000€

Oma tontti yli 1000m2

Asuinneliöt yli 110m2

Aikani selattua tulin siihen tulokseen että uudenkarheat omakotitalot on poskettoman hintaisia, noin 375-425 tonnia.

Siksi tein valinnan että rakennutan itse. Sain isomman, paremman ja ihan pränikän, huomattavasti halvemmalla. Muuttovoittoisella alueella "vanhoissa" taloissa on ihan järjettömästi ilmaa hinnoissa, kaupan päälle saat vuosien korjausvelan, kun eihän ensimmäinen omistaja mitään korjauksia tee vaan elää vaan. Kaikki ne siirtyy seuraavalle omistajalle.

Vierailija
9/9 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punalappuisia

Ulosmitattu myydään siinä kunnossa kuin se on. Ihan turha itkeä että oli hometta tai jotain. Myyjä on varaton. 

Eihän siinä ole pakko itse asua, vuokraa eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi