Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten autan/tuen/ymmärrän 8-vuotiastani

Vierailija
17.04.2013 |

Poikani on ollut aina herkkä. Kokee asiat voimakkaasti, tuntee voimakasta empatiaa, on loistava toisten lohduttaja ja tukija (sisarusten) ja ymmärtää paljon syvällisiäkin asioita.

Viime aikoina pojan herkkyys on kasvanut selvästi. Itku tulee helpommin, hermostuu herkemmin, ylipäätään kokee kaiken voimakkaasti. Viimeisen viikon ajan on tehnyt "tunnustuksia". Voi hyvin käydä luonani 30krt päivässä ja tunnustaa jotain mielestäni melko mitätöntä tyyliin "ajattelin kerran, että isä on tyhmä" tai "tönäisin hippaleikissä vahingossa kaveria, pyysin kyllä heti anteeksi" jne. Kertoo näitä asioita ihan kyynel silmässä. Sanoo, että kertominen helpottaa ja kiittelee aina kuinka olen kiva ja reilu äiti kun kuuntelen. :(   Olen kuunnellut kärsivällisesti ja selittänyt, että ihan kaikesta saa kertoa ja puhua ja jos se helpottaa, mikään asia ei ole liian pieni tai suuri kerrottavaksi. Sylitellään ja vakuutan joka kerta, että rakastan häntä aina, vaikka hän tekisi oikeasti jotain pahaakin. Meillä on paljon yhteistä aikaa perheenä, eikä mitään uutta tai dramaattista ole tapahtunut perheessä tai lähipiirissä. Olen valtavan huolissani. Pelkään, että jotain on tapahtunut mitä hän ei uskalla kertoa. Poika on suuren osan päivästä sellainen tuskaisen ja miettivän oloinen ja sitten tekee näitä tunnustuksia. Toki meillä on hauskaakin perheenä, poika leikkii ja pitää hauskaa. Mitä ajattelet tilanteestamme? Kuuluuko tällainen johonkin kehitysvaiheesee?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11v tyttö on ollut hirveän järkyttynyt tuosta Bostonin räjähdyksestä. Varmaan siksi kun minä harrastan juoksua ja olen kesällä lähdössä reissuun ulkomaille maratonille. 

8 vuotiaana tyttö keksi , että oma äiti voi joskus kuolla ja hoki jatkuvasti, että ethän äiti kuole koskaan. Olin todella ahdistunut tilanteesta , mutta se loppui kestettyään n. 6kk. Herkän pienen ihmisen kasku ei ole helppoa.

Vierailija
22/22 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 10:36"]

Meidän tytöllä oli tollainen vaihe 9-vuotiaana, tunnusti kaikki siihen mennessä tehdyt "synnit" joidenkin kuukausien aikana. Sitten se meni ohi :)

[/quote]

Voiko liittyä esim johonkin uskonnon tunnilla käytyyn asiaan? Mulla tuli mieleeni kun oma tyttöni (samanikäinen) itki kerran illalla että ei uskalla ajatella jotain juttua kun se jumalahan kuulee ja näkee kaiken...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi