Pupulandia-Jennin säärikarvat
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195
Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä säärikarvanaisten ihailijoista tykkää, jos miehellä on oikein karvainen selkä?
Minä tykkään karvoista ihan missä vaan. Selkäkarvat on söpöjä.
Oma isäni oli karvainen kuin mikä ja kun joskus aikuisiällä opin, että joidenkin mielestä selkäkarvat miehillä on yök olin ihan hämmentynyt, mistä kukaan on keksinyt sellaista ajatella. Sen ymmärrän, jos joku ei tykkää karvoista lainkaan, mutta on vaikea ymmärtää miksi rinnassa karvat olisi ok tai kivat mutta selässä jotain kamalaa.
Kovin on lyhyt se aika ihmiskunnan historiassa, kun tavallisella työtätekevällä on ollut edes mahdollisuus ostaa välineet karvojen poistoon.
Käyttäjä29501 kirjoitti:
No kukin tyylillään, mutta ei missään nimessä olisi mun juttu. Näyttää epäsiistiltä ja tuntuukin epämukavalta.
Ovatko säärikarvalliset miehet epäsiistejä ja heillä on varmaan epämukava olo kokoajan?
Minulla miehenä on ihan hyvä olo, karvoineni. No, minäpä en olekaan aivopesty ja minun itsetuntoni ei ole riippuvainen "millaisen ulkoisen kuvan annan muille". En koe olevani velvollinen muuttumaan yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on naiset huomautelleet säärikarvoista. Ei koskaan yksikään mies, koskaan elämäni aikana. Tuntemattomat NAISET kyllä monta kertaa. Että sellaista solidaarisuutta naisilta.
Näissä tilanteissa kannattaa huomauttaa takaisin esim. ylipainosta, rumasta kampauksesta, väärän värisestä huulipunasta tms. Ehkä oppivat ymmärtämään, ettei heidänkään ulkonäkönsä ole kaikkien mielestä niin täydellinen, että olisi varaa alkaa huomautella toisille.
Fiksumpaa huomauttaa kommentoijaa kommenoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana ollessa säärikarvani kasvoivat harvempina ja lyhyempinä. En jaksanut sheivata niitä ollenkaan. Kävin kylpylässäkin säärikarvoineni. Huomasin, että jotain äiti-ihmistä näyttivät karvani häiritsevän, kun katseli niitä niin arvostellen.
Nyt kesällä olen sheivannut, mutta itsekin mietin, kuten joku toinenkin täällä, että onko punapilkkuiset sääret kauniimmat kuin karvaiset...
Raskaudesta tuli kuitenkin mieleen, että kehon estrogeenitaso vaikuttanee siihen, kuinka karvainen on. Siinä mielessä ei olisi väärin ajatella, että luonnollisesti karvattomampi on naisellisempi ainakin estrogeenin määrän perusteella.
Noita karvatupen pisteitä olen minäkin miehenä katsellut ja ihmetellyt. Joillakin naisilla näkyy ne säären tuhannet karvatupet pisteinä vaikka ei mitään erityistä paisetta tai punoitusta. Ovatko he tyytyväisiä sääriinsä kunhan ovat karvattomat?
Mielummin minä naisen sääriä karvaisina katselen ja hivelen kuin sellainen kuin olisi neulatyynyllä pistelty.
Miksi säärikarvat on nyt yhtäkkiä ok kun pimppi on pitänyt posliiniksi ajaa vuosikausia?
Vaikka pimppihän ei edes muille näy.
Jokseenkin outoa ja kaksinaismoralistista. Tai jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi säärikarvat on nyt yhtäkkiä ok kun pimppi on pitänyt posliiniksi ajaa vuosikausia?
Vaikka pimppihän ei edes muille näy.
Jokseenkin outoa ja kaksinaismoralistista. Tai jotakin.
Miten niin on pitänyt? Meinaatko, että tällä bloggaajalla on kovinkin sileä po sliinip mppi?
Sitä paitsi, aikuisella ei ole "p mppiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaana ollessa säärikarvani kasvoivat harvempina ja lyhyempinä. En jaksanut sheivata niitä ollenkaan. Kävin kylpylässäkin säärikarvoineni. Huomasin, että jotain äiti-ihmistä näyttivät karvani häiritsevän, kun katseli niitä niin arvostellen.
Nyt kesällä olen sheivannut, mutta itsekin mietin, kuten joku toinenkin täällä, että onko punapilkkuiset sääret kauniimmat kuin karvaiset...
Raskaudesta tuli kuitenkin mieleen, että kehon estrogeenitaso vaikuttanee siihen, kuinka karvainen on. Siinä mielessä ei olisi väärin ajatella, että luonnollisesti karvattomampi on naisellisempi ainakin estrogeenin määrän perusteella.
Noita karvatupen pisteitä olen minäkin miehenä katsellut ja ihmetellyt. Joillakin naisilla näkyy ne säären tuhannet karvatupet pisteinä vaikka ei mitään erityistä paisetta tai punoitusta. Ovatko he tyytyväisiä sääriinsä kunhan ovat karvattomat?
Mielummin minä naisen sääriä karvaisina katselen ja hivelen kuin sellainen kuin olisi neulatyynyllä pistelty.
Joo, kynytyn kanan näköiset sääret on kyllä kauneinta ikinä! :D
"– Saan voimantunnetta siitä, että uskon ihmisten ymmärtävän, että karvani ovat tietoinen kannanotto. Ajatus siitä, että tekoni nähdään statementina tuo ikään kuin turvaa, koska sen ansiosta kukaan ei todennäköisesti miellä minua epäsiistiksi, tai mikä vielä pahempaa, epävakaaksi." -IL
Tämä taas ahdistaisi itseäni. Toivon, ettei kukaan pidä karvaisuuttani tai karvattomuuttani minään kannanonttona. Haluan vain yksinkertaisesti olla olemassa.
"Jokaisella tuntuu olevan toisten ihokarvoista mielipide ja pakottava tarve myös kertoa se julki."
Joo no mulla ei ole. Kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto!
Olipa taas voimaannuttavaa. Miksi kaikki voimaantuminen ja kehopositiivisuus näyttää yököttävältä.
Koska olet aivopesty käsittämään, että naisen kuuluu olla monella tavalla muunneltu ja siloiteltu versio luonnollisesta naisesta.
90 % naisista meikkaa. Ovatko he kaikki aivopestyjä?
Ovat. Miksi se nyt on niin kova paikka myöntää, että suurin osa ellei jopa jokikinen kauneusihanne määräytyy ulkoapäin?
Jep. Kaikki ovat aivopestuja paitsi feministit. Ollaan kaikki sit ällöttäviä ja lopetetaan ulkonäöstä huolehtiminen? Ei kiitos. Olen ihan hyvällä mielellä aivopesty. Toivoisin vaan, että Jenni ja muut feministit lopettaisivat oman näkökulman tuputtamisen. Jenni muistuttaa näitä, jotka sanovat karvoitusta epäsiistiksi, peruskäytöstavoista, mutta antaa feministien haukkua sheivaajia ja sheivatuista naisista tykkääviä miehiä perversseiksi. Tosi kiva kyllä. Ei tarvitse hänen ja muiden valastuneiden myös teeskenellä, että kunnioittavat mun halua jatkaa sheivaamista, kun samalla leimaavat minua aivopestyksi ja "rohkaisevat ajattelemaan,miksi sheivaan." Ylimielistä ajatella, että en ole jo ajatellut ja silti päättänyt, että haluan karvat poistaa. Jättäkää meidät rauhaan, feministit! Teidän ainoa halu on muuttaa kaikki naiset teidän kaltaiseksi - se on jo selvä. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten neulaTYYNYLLÄ pistellään O_o
Naisen ulkonäkö aina syynissä! Alkakaa kertoa jo miksi miehen karvat on ok? Miksi naisia kohtaan saa aina olla kaksinaismoralistisia? Aina vaaditaan että miehen ja naisen tuottama väkivalta on muka tasan sama asia, aina miehiä suojellaan. Naisille saa luoda eri sääntöjä, eikä kukaan ole vaatimassa tasajakoa.
Miksi mies saa olla karvainen, irstas, levittää spermaansa kaikkialle? Miksi mies saa kusta kadulle genitaalit esillä, mutta nainen ei saa ottaa aurinkoa bikineissä?
Luoja. Ja te naiset olitte itse aiemmassa keskustelussa sanomassa, että naisen pitää piilottaa kuukautiset mieheltä. Miehet seksualisoi teitä ja te syytätte siitä naisia.
Luoja te heterot olette sekopöisiä naisvihaajia. Ei ihme että kaikkia transliikkeitä nousee.
Vierailija kirjoitti:
Mutuile ihan rauhassa, mutta vasta jos naisella on reilusti miestyyppistä karvoitusta (parta, rinta, eikä mitään yksittäisiä haivenia tai nänninympäryskarvoja vaan ihan kunnon karvaa) niin voidaan epäillä hormonitasojen häiriöitä. Muuten on kyse ihan vaan siitä, että joillakin on vaan erinäköiset karvat kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Naisen ulkonäkö aina syynissä! Alkakaa kertoa jo miksi miehen karvat on ok? Miksi naisia kohtaan saa aina olla kaksinaismoralistisia? Aina vaaditaan että miehen ja naisen tuottama väkivalta on muka tasan sama asia, aina miehiä suojellaan. Naisille saa luoda eri sääntöjä, eikä kukaan ole vaatimassa tasajakoa.
Miksi mies saa olla karvainen, irstas, levittää spermaansa kaikkialle? Miksi mies saa kusta kadulle genitaalit esillä, mutta nainen ei saa ottaa aurinkoa bikineissä?
Luoja. Ja te naiset olitte itse aiemmassa keskustelussa sanomassa, että naisen pitää piilottaa kuukautiset mieheltä. Miehet seksualisoi teitä ja te syytätte siitä naisia.
Luoja te heterot olette sekopöisiä naisvihaajia. Ei ihme että kaikkia transliikkeitä nousee.
Mitä vi... sä sekoilet? Se, että sä et ole tuntenut miehiä, jotka ulkonäöstä huolehtivat ja joilla on hyvät käytöstavat, ei tarkoita, että kaikki miehet ovat sellaisia. Olen pahoillani, että olet kasvanut jossain eläintarhassa jossa mainitsemasi kaltaiset miehet, mutta älä yleistä, ole hyvä. Taas sain kyllä varmistusta siihen, että feminismissä piilee miesviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, etten ole tyytyväinen sääriini karvaisina tai karvattomina. Onko joku sellainen tyytyväisyystakuu olemassa, että olisi mahdollista valita toinen ja olla siihen sitten tyytyväinen. Sääreni ovat kalpeat ja aika vahva karvankasvu. Olen ajatellut niiden pisteiden olevan vähemmän paha kombinaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutuile ihan rauhassa, mutta vasta jos naisella on reilusti miestyyppistä karvoitusta (parta, rinta, eikä mitään yksittäisiä haivenia tai nänninympäryskarvoja vaan ihan kunnon karvaa) niin voidaan epäillä hormonitasojen häiriöitä. Muuten on kyse ihan vaan siitä, että joillakin on vaan erinäköiset karvat kuin toisilla.
Niin mutuilenkin. :D Varmasti asiaan muutkin jutut kuin estrogeeni vaikuttavat, mutta kyllähän vaihdevuosien jälkeen naisilla usein miestyyppinen karvoitus voimistuu. Esim viikset saattavat alkaa kasvaa.
Toisilla tosin säärten karvankasvu loppuu iän myötä, esimerkiksi eräs sukulainen kertoi näin.
Vierailija kirjoitti:
Tasan tarkkaan te naiset itse pidätte yllä sitä, että miesten karvat on OK mutta ei naisen. Naisen pitää tuunautua ja "huolehtia itsestään".
Njaa. Teki pahaa katsella ainoastaan tuota vaivaisenluuta.
Ja ehkä jollain lailla yllättävää miten tummaa ja vahvaa karvaa naiselle voi kasvaa, itse olen käyttänyt Veetia viimeksi syksyllä ja silti on vain vaivaisia haituvia.
Meikkaus ja karvojen poisto ovat yhtä pysyvää laatua, jos kuljet aina ihmisten ilmoilla ehostettuna ja säärikarvat poistettuna.
Meikkaamisesta sain henkisen vapautuksen ja aivan ihanaa olla paljain kasvoin, karvojen suhteen olen konservatiivisessa tilassa enkä kehtaa näyttää niitä.