Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupulandia-Jennin säärikarvat

Vierailija
01.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195

Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?

Kommentit (445)

Vierailija
361/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy tuollekin fetissimiehensä. Aivan kaikelle löytyy. Mutta prosentti ihan arvaamalla, niin 99,8% miehistä ei tuosta pidä, vaan kokevat vastenmielisenä. Mutta jos sitten kiinnostaa ne 0,2% miehistä, niin go for it!

Miksi pitäisi olla fetissi? Suurta osaa miehistä ei kiinnosta säärikarvat lainkaan tai eivät pidä niitä minään deal-breakerinä. Kuten Jennin mies.

Et taida tietää minkä takia yleensä seurustellaan?

Vierailija
362/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy tuollekin fetissimiehensä. Aivan kaikelle löytyy. Mutta prosentti ihan arvaamalla, niin 99,8% miehistä ei tuosta pidä, vaan kokevat vastenmielisenä. Mutta jos sitten kiinnostaa ne 0,2% miehistä, niin go for it!

Pitää olla fetissi jos pitää luonnollisesta naisesta? Tai jos ei tee luonnollisuudesta mitään yököttävää?

Maailma on erikoinen kun leimataan poikkeavaksi jos pitää luonnollisesta, vaikka karvapilluisesta naisesta. Tavalllinen mies sen sijaan pitää täysin karvattomasta naisesta??

T. Mies

Nainen ei ole karvaton, lapsi on. Mielestäni aika inhaa pitää karvattomasta.

Juurikin tämä! Häpykarvat naisella ja miehellä kertovat aikuisuudesta. Vastenmielistä ajatellakin paljaaksi ajettua miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto! 

Olipa taas voimaannuttavaa. Miksi kaikki voimaantuminen ja kehopositiivisuus näyttää yököttävältä.

Koska olet aivopesty käsittämään, että naisen kuuluu olla monella tavalla muunneltu ja siloiteltu versio luonnollisesta naisesta.

Vierailija
364/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto! 

Olipa taas voimaannuttavaa. Miksi kaikki voimaantuminen ja kehopositiivisuus näyttää yököttävältä.

Koska olet aivopesty käsittämään, että naisen kuuluu olla monella tavalla muunneltu ja siloiteltu versio luonnollisesta naisesta.

90 % naisista meikkaa. Ovatko he kaikki aivopestyjä?

Vierailija
365/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto! 

Ovat. Miksi se nyt on niin kova paikka myöntää, että suurin osa ellei jopa jokikinen kauneusihanne määräytyy ulkoapäin?

Vierailija
366/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen kirjoittaa koko ajan siitä, että hän on niin vaalea. No eipä mikään vaalea ole, värjätyt hiukset!  Kyllähän sen jo kulmakarvoista näkee, että karvainen, tumma nainen on kysymyksessä. Mahtaako hänelle kasvaa myös viiksikarvoitusta.. Eikä koskaan sheivaa niitä karvoja?

Kun on noinkin paljon karvoitusta, se on minusta esteettinen kysymys haluaako sita kaiken kansan nahden paljastella. Omaan napaan tuijottelu on itse kunkin oma asia mutta itse en tuollaisessa kunnossa haluaisi jarkyttaa muita. Onkohan sitapaitsi Jennilla kaikki hyvin? Tama tempaus ei ole tyypillista pupulandiaa.

Järkyttää. Niin, järkyttää koska jalkakarvat naisella järkyttävät ihmisiä! Olisiko asenteissa ja oletuksissa vähän korjaamisen varaa herran vuonna 2020? Kaikenlainen luomu on muotia ja kenenkään ei tarvitse olla ahdettu minkäänlaiseen ulkonäkökarsinaan! Mies voi käyttää pinkkiä ja kilttiä, nainen voi käyttää housuja sekä armeijahenkisiä kuteita. Miehelläkin on ihan OK olla korvis ja naisella tatuointi. Miksi siis aikuisella _naisella_ ei voi olla häpy-, kainalo- ja säärikarvoja vaikka niitä heillä on aivan samalla tavalla kuin miehillä?

Miksi nuo jalkakarvoja kasvattavat metsänpeikot tuunaavat muilta osin itseään, jos kerran luomu on niiiiin muotia? Miksi meikit? Miksi hiusvärit ja -pidennykset? Miksi implantit ja pistoshuulet?

Hyvin harva luomukarvallinen laitteja implantteja tai edes hiusten pidennyksiä.

Kyllä minäkin miehenä voi laittaa geeliä hiuksiin koska saan ne sillä pysymään paremmassa asennossa ja pois otsalta. En minä siltikään halua muokata kehoani esim. poistamalla karvoitusta. Karvoilla on tehtävänsä, tiedän sen kokemuksesta. On paljon mukavampi olla kun on karvat kainaloissa ja alaosastolla, ei näppyä, ei hiertymiä. Karvoja on perceessä kuin sudella naamassa mutta en todella ala poistamaan koska siitä on seurauksena ihan kamala olo.

Meikkaus ja karvojen poisto ovat ihan eri asia. Esim. silmämeikki korostaa silmiä, karvojen poisto koittaa hävittää aikuisuuden merkkejä. Meikit saa myös pestyä pois päivittäin, karvojen poisto on pysyvä muokkaus (jos sen tekee rutiinina).

Vierailija
367/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto! 

Jos olet sitä mieltä, että meikkamaton nainen on yököttävä ja naisen tulee meikata, niin olet aivopesty.

Vierailija
368/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen kirjoittaa koko ajan siitä, että hän on niin vaalea. No eipä mikään vaalea ole, värjätyt hiukset!  Kyllähän sen jo kulmakarvoista näkee, että karvainen, tumma nainen on kysymyksessä. Mahtaako hänelle kasvaa myös viiksikarvoitusta.. Eikä koskaan sheivaa niitä karvoja?

Kun on noinkin paljon karvoitusta, se on minusta esteettinen kysymys haluaako sita kaiken kansan nahden paljastella. Omaan napaan tuijottelu on itse kunkin oma asia mutta itse en tuollaisessa kunnossa haluaisi jarkyttaa muita. Onkohan sitapaitsi Jennilla kaikki hyvin? Tama tempaus ei ole tyypillista pupulandiaa.

Järkyttää. Niin, järkyttää koska jalkakarvat naisella järkyttävät ihmisiä! Olisiko asenteissa ja oletuksissa vähän korjaamisen varaa herran vuonna 2020? Kaikenlainen luomu on muotia ja kenenkään ei tarvitse olla ahdettu minkäänlaiseen ulkonäkökarsinaan! Mies voi käyttää pinkkiä ja kilttiä, nainen voi käyttää housuja sekä armeijahenkisiä kuteita. Miehelläkin on ihan OK olla korvis ja naisella tatuointi. Miksi siis aikuisella _naisella_ ei voi olla häpy-, kainalo- ja säärikarvoja vaikka niitä heillä on aivan samalla tavalla kuin miehillä?

Miksi nuo jalkakarvoja kasvattavat metsänpeikot tuunaavat muilta osin itseään, jos kerran luomu on niiiiin muotia? Miksi meikit? Miksi hiusvärit ja -pidennykset? Miksi implantit ja pistoshuulet?

Hyvin harva luomukarvallinen laitteja implantteja tai edes hiusten pidennyksiä.

Kyllä minäkin miehenä voi laittaa geeliä hiuksiin koska saan ne sillä pysymään paremmassa asennossa ja pois otsalta. En minä siltikään halua muokata kehoani esim. poistamalla karvoitusta. Karvoilla on tehtävänsä, tiedän sen kokemuksesta. On paljon mukavampi olla kun on karvat kainaloissa ja alaosastolla, ei näppyä, ei hiertymiä. Karvoja on perceessä kuin sudella naamassa mutta en todella ala poistamaan koska siitä on seurauksena ihan kamala olo.

Meikkaus ja karvojen poisto ovat ihan eri asia. Esim. silmämeikki korostaa silmiä, karvojen poisto koittaa hävittää aikuisuuden merkkejä. Meikit saa myös pestyä pois päivittäin, karvojen poisto on pysyvä muokkaus (jos sen tekee rutiinina).

Karvojen on myös tarkoitus suojata intiimialueita, joten niiden poisto on turhaa. Ällöttää että joku haluaa sheivata häpykarvoituksen, se on aikuisen merkki. Kaikki karvat saavat kasvaa se on normaalia.

Vierailija
369/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko muuten sanoa, milloin säärikarvojen ajelu on alkanut? Onko tämä 1900-luvun ilmiö? Oliko kaikilla naisilla sitä ennen karvat luonnontilassa, tai ehkä saksilla nipsittiin pisimmät kainalokarvat pois?

Monet asiat meidän ajassamme ovat hyvin lyhyen aikaa olleita ilmiöitä ja silti tuntuu siltä, että se on ainoa totuus. Ei Suomikaan ole ollut itsenäinen kuin reilut sata vuotta. Sitä ennen oli toisin. Nyt vaan tuntuu siltä, että se on ainoa mahdollinen todellisuus.

Itse olen gynekologin mukaan "eteläeurooppalaisella karvotuksella varustettu". Karvaa on paljon varpaista päälakeen asti. Kotona kehtaan olla luonnontilassa, mutta jalat ovat monia miehiäkin karvaisemmat. Olisipa ihana vaan olla, nytkin jalkojen iho on sheivaamisesta ärtynyt :(

Vierailija
370/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki ei selvästikään lue koko blogitekstiä, tai on vakavaa ongelmaa luetunymmärtämisessä. Jennihän sanoo, että ei haluaisi olla karvainen, mutta häntä häiritsee se miten nololta tuntuu näyttäytyä luonnollisessa säärikarvoituksessa.

Itse tykkään esimerkiksi välillä käyttää huulipunaa, mutta kehtaan kulkea ilmankin. Sen sijaan tiettyjä karvoja poista ainoastaan, koska tuntuu nololta jos joku perheen ulkopuolinen niitä näkee. Tämä tilanne ja ajatus on itseäni häirinnyt jo vuosia. Lisäksi en halua tyttärelleni kertoa että sheivaan/epiloin/sokeroin, ettei hän vain kasvaisi luulemaan että niin naisena kuuluu tehdä. Luettuani Jennin jutun, taidan vihdoin päästä siihen ajatukseen että paskat ulkoa tulevista ulkonäköpaineista. Minä en suostu enää tähän karvarumbaan vain koska muu olisi noloa! (Ja saan silti jatkossa mm. meikata, tai kulkea meikittä, ihan miten vain itse haluan)

Vierailija
371/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin mennä kohta ajamaan säärikarvat, että jos vaikka pistäisi hameen päälle joku päivä.

Vierailija
372/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää minkä ikäisiä olette te naisten karvojen hyihyttelijät? Itsekin olin noloissani vähän kaikesta ja todella itsetietoinen noin 25-vuotiaaksi asti kunnes aikuistuin, itsetunto kehittyi ja todella tajusin ettei muiden mielipiteillä ole väliä eikä monetkaan edes katso toisia ihmisiä kovin tarkkaan joten ne pikkujutut jotka hävettää jää muilta usein huomaamatta ja kas enää ei hävetä. 

No mä olen 37v. enkä nyt voi sanoa että häpeäisin yhtään mitään, mutta en silti lähde karvajalkana kaupungille. Kun itse tykkään sileistä sääristä niin se minulle sallittakoon? Karvaisena ulkona kulkeminen ei voimaannuttaisi minua yhtään mihinkään suuntaan, itseäni vain ärsyttäisi omat rumat karvani.

Jos et olisi median aivopesun uhri, et edes ajattelisi niitä karvojasi.

Vierailija
373/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Itse epiloin jalat, koska kuvan kaltaiset jalat näyttää OMASTA mielestä niin epäsiisteiltä ja kuvottavilta. Aivan sama mitä muut siitä tai karvoistani ylipäätään miettii, vaikka  täälläkin moni leimaa naisten poistavan karvoja vain miesten mieliksi ym. ym. Jos joku puolestaan niistä tykkää, niin pitkäkööt karvansa, ei se meiltä muilta ole pois.

374/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin tyylillään, mutta ei missään nimessä olisi mun juttu. Näyttää epäsiistiltä ja tuntuukin epämukavalta.

Vierailija
375/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummallista, miten toisten ihmisten karvat saa toisilla verenpaineet nousemaan! :D :D

Vierailija
376/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on naiset huomautelleet säärikarvoista. Ei koskaan yksikään mies, koskaan elämäni aikana. Tuntemattomat NAISET kyllä monta kertaa. Että sellaista solidaarisuutta naisilta.

Näissä tilanteissa kannattaa huomauttaa takaisin esim. ylipainosta, rumasta kampauksesta, väärän värisestä huulipunasta tms. Ehkä oppivat ymmärtämään, ettei heidänkään ulkonäkönsä ole kaikkien mielestä niin täydellinen, että olisi varaa alkaa huomautella toisille. 

Vierailija
377/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kummallista, miten toisten ihmisten karvat saa toisilla verenpaineet nousemaan! :D :D

...tai paremminkin karvat pystyyn. :D

Vierailija
378/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kivoja karvoineen kaikkineen toivoo kiltimpi mies.

Vierailija
379/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään instassaan Jenni sanoo tykkäävänsä käyttää geelikynsiä, laittaa huulipunaa ja pukeutua nätiksi, koska ne on hyvää mieltä ja iloa tuottavia kauneudentekoja, jotka tekee vain itseään varten.

Miten ne eroaa säärikarvojen sheivaamisesta?

Entäs jos sheivaus on myös itseä varten tehty kauneusteko? Jos tykkää siltä miltä karvaton, sileä iho tuntuu ja näyttää?

Eikö huulipuna, muut meikit, kynsilakat ja kauniit vaatteet ole ihan samalla lailla ympäröivästä kulttuuristamme opittuja kaunistautumisen muotoja kuten säärikarvojen ajelukin?

Lisäksi Jenni sanoo, ettei halua puhua kymmenille tuhansille ihmisille häpykarvoistaan, koska se on henkilökohtainen asia. Miksi muutoin niin rohkea Jenni ei voi puhu alapääkarvoituksesta? Ei siinä ole mitään hävettävää. Vai onko Jennille tabu? Hänhän muutama vuosi sitten puhui innokkaasti free the nipple -aiheen puolesta ja ihmetteli miksi paidan läpi nöpöttäviä nännejä pitäisi hävetä. Jenni uskaltaa kulkea ihmisten ilmoilla ohuessa paidassa, josta näkyy nännit läpi ja vaatteissa, jotka paljastaa karvaiset sääret (sekä puhua podcast-ohjelmassaan yhden yön jutuista ja muista seksiaiheista), mutta alapääkarvoituksesta puhuminen on liian henkilökohtausta? Outoa.

Naisten alapääkarvoitukseen liittyy paljon kauneusihanteita, joita voisi päivittää. Nykyisin miehet tuntuvat vaativan naisilta pelkkää posliinia, samoin naiset itseltään ja toisiltaan. Normal people -sarjan ketjussakin moni ihmetteli kauniin päähenkilönaisen "tuuheaa puskaa", vaikka oli mielestäni ihan normaali karvoitus.

En ymmärrä mitä hävettävää on alapääkarvoituskeskustelussa. Eikö Jenni kannustanut miettimään omaa ajatusmaailmaa, jos säärikarvakeskustelu tuntuisi epämukavalta. Nyt voisi antaa saman ohjeen Jennille alapääkarvoituksesta...:)

Siis miksi Jennin pitäisi puhua häpykarvoistakin, kun hän puhuu säärikarvoista? Jokainen saa vetää omat rajansa yksityisyydelle. Uteliaat haluaisivat varmasti tietää, missä kunnossa hänellä on alapääkarvoitus mutta hänellä täysi oikeus todeta, että se ei muille kuulu ja siitä toistamiseen uteleminen on jo seksuaalista ahdistelua. 

Noihin muihin mainitsemiisi 'kauneuden tekoihin' verrattuna reilut säärikarvat naisella on eri tavalla tabu. Jos joku ei kehtaa käydä edes lähikaupassa meikkaamatta, sitä ei pidetä ihan normaalina. Joku voi niin kokea, mutta kaupassa käy lukuisia naisia meikkaamatta, kynnet lakkaamatta ja kaikkea muuta kuin hienoissa vaatteissa. Kun taas naisia sääret paljastavissa vaatteissa noin näkyvissä säärikarvoissa ei joka päivä näe. Minä olen yksi niistä, joita joskus näkee, mutta en ole ikinä nähnyt kellään naisella livenä yhtä karvaisia sääriä kuin minulla ja useimmiten pidän kesällä nilkkapituisia hameita.

Vierailija
380/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa säärikarvani kasvoivat harvempina ja lyhyempinä. En jaksanut sheivata niitä ollenkaan. Kävin kylpylässäkin säärikarvoineni. Huomasin, että jotain äiti-ihmistä näyttivät karvani häiritsevän, kun katseli niitä niin arvostellen.

Nyt kesällä olen sheivannut, mutta itsekin mietin, kuten joku toinenkin täällä, että onko punapilkkuiset sääret kauniimmat kuin karvaiset...

Raskaudesta tuli kuitenkin mieleen, että kehon estrogeenitaso vaikuttanee siihen, kuinka karvainen on. Siinä mielessä ei olisi väärin ajatella, että luonnollisesti karvattomampi on naisellisempi ainakin estrogeenin määrän perusteella.