Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupulandia-Jennin säärikarvat

Vierailija
01.07.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195

Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?

Kommentit (445)

Vierailija
421/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hameen kanssa karvat vaan ei sovi. Se näyttää rumalle.

Jos pitää housuja tai vaikka sortseja, niin se ei niin pahasti käy silmiin.

En voisi kuvitelalkaan laittavani lyhyttä hametta ja jättäväni säärikarvat ajamatta. Sama kun en laittaisi hihatonta paitaa jos en ole kainalokarvoja ajanut.

Sehän tässä on koko jujun juoni: meille on iskostettu, että NAISTEN karvat ovat rumia ja ällöttäviä, siksi ne "eivät sovi" mekon kanssa.

Sinulle tai jollekin muulle, se voi juurikin olla joku tuollainen juju mutta minusta se siis NÄYTTÄÄ RUMALLE.

Olen visuaalinen ihminen ja mulle tuollaisilla asioilla on enemmän väliä kuin vain joku opittu tapa.

Vähän sama asia kuin, että lähtisin meikattuna ja laitettuna ulos mutta olisin jättänyt kynnenalusiin multaa puutarhatöiden jälkeen tai hampaat pesemättä.

Jos eläisit kulttuurissa, jossa olisi normaalia, että naiset eivät ajele karvojaan, niin tuskinpa pitäisit niitä noin rumina. Kyllä kulttuuri ja yhteiskunnan normit muokkaavat meistä jokaisen katsetta yllättävän paljon. Vai koetko miestenkin ihokarvat yhtä rumina kuin naisten?

Kulttuuri muokkaa kauneisihanteita, se on fakta. Vielä 1940-1950-luvuilla Japanissa kauneusihanteena oli pikimustat hampaat naisilla. Mitä mustemmat, sen paremmat. Hampaita värjättiin mustiksi. Vasta, kun amerikkalaiset valkoisten hampaiden kauneusihanteen kanssa tulivat Japaniin, sieltäkin hävisi mustien hampaiden ihannointi. Nykyään kukaan mies ei pidä siellä mustia hampaita naisilla seksikkäänä.

Naisten karvojen ajelu lähti kunnolla käyntiin toisen maailmansodan aikaan, kun miehet olivat rintamalla ja höyläyhtiöiden piti keksiä miten saadaan pidettyä myyntiä yllä. Keksittiin, että naiset voisivat ajella kainalo- ja säärikarvojaan, ja kas, uusi kuluttajaryhmä oli lötynyt!

Voi olla, että partahöyläjuttu pitää paikkansa, mutta ihokarvojen poistolla on kyllä hyvin paljon pidempi historia. Sitä nimittäin harrastettiin jo ainakin muinaisessa Egyptissä ja Kreikassa, teräviä simpukankuoria käyttäen. Myös tietääkseni Kiinassa.

Yksi tuttavani asui jonkin aikaa eräässä Afrikan maassa ja toi mukanaan ohjeet karvojen poistoon sokeroimalla, vuosia ennen kuin vahauksesta ja sokeroinnista tuli trendi Euroopassa.

Vierailija
422/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaana ollessa säärikarvani kasvoivat harvempina ja lyhyempinä. En jaksanut sheivata niitä ollenkaan. Kävin kylpylässäkin säärikarvoineni. Huomasin, että jotain äiti-ihmistä näyttivät karvani häiritsevän, kun katseli niitä niin arvostellen.

Nyt kesällä olen sheivannut, mutta itsekin mietin, kuten joku toinenkin täällä, että onko punapilkkuiset sääret kauniimmat kuin karvaiset...

Raskaudesta tuli kuitenkin mieleen, että kehon estrogeenitaso vaikuttanee siihen, kuinka karvainen on. Siinä mielessä ei olisi väärin ajatella, että luonnollisesti karvattomampi on naisellisempi ainakin estrogeenin määrän perusteella.

Mutta jos joku on jo raskaana, niin eihän sitten enää ole minkäänlaista tarvetta olla viehättävä biologisessa mielessä. 

Ei, mutta raskaana ollessa kehon estrogeenitaso on korkeampi kuin ei-raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitelalkaan laittavani lyhyttä hametta ja jättäväni säärikarvat ajamatta. Sama kun en laittaisi hihatonta paitaa jos en ole kainalokarvoja ajanut.

Sehän tässä on koko jujun juoni: meille on iskostettu, että NAISTEN karvat ovat rumia ja ällöttäviä, siksi ne "eivät sovi" mekon kanssa.

Sinulle tai jollekin muulle, se voi juurikin olla joku tuollainen juju mutta minusta se siis NÄYTTÄÄ RUMALLE.

Olen visuaalinen ihminen ja mulle tuollaisilla asioilla on enemmän väliä kuin vain joku opittu tapa.

Vähän sama asia kuin, että lähtisin meikattuna ja laitettuna ulos mutta olisin jättänyt kynnenalusiin multaa puutarhatöiden jälkeen tai hampaat pesemättä.

Jos eläisit kulttuurissa, jossa olisi normaalia, että naiset eivät ajele karvojaan, niin tuskinpa pitäisit niitä noin rumina. Kyllä kulttuuri ja yhteiskunnan normit muokkaavat meistä jokaisen katsetta yllättävän paljon. Vai koetko miestenkin ihokarvat yhtä rumina kuin naisten?

Kulttuuri muokkaa kauneisihanteita, se on fakta. Vielä 1940-1950-luvuilla Japanissa kauneusihanteena oli pikimustat hampaat naisilla. Mitä mustemmat, sen paremmat. Hampaita värjättiin mustiksi. Vasta, kun amerikkalaiset valkoisten hampaiden kauneusihanteen kanssa tulivat Japaniin, sieltäkin hävisi mustien hampaiden ihannointi. Nykyään kukaan mies ei pidä siellä mustia hampaita naisilla seksikkäänä.

Naisten karvojen ajelu lähti kunnolla käyntiin toisen maailmansodan aikaan, kun miehet olivat rintamalla ja höyläyhtiöiden piti keksiä miten saadaan pidettyä myyntiä yllä. Keksittiin, että naiset voisivat ajella kainalo- ja säärikarvojaan, ja kas, uusi kuluttajaryhmä oli lötynyt!

Voi olla, että partahöyläjuttu pitää paikkansa, mutta ihokarvojen poistolla on kyllä hyvin paljon pidempi historia. Sitä nimittäin harrastettiin jo ainakin muinaisessa Egyptissä ja Kreikassa, teräviä simpukankuoria käyttäen. Myös tietääkseni Kiinassa.

Yksi tuttavani asui jonkin aikaa eräässä Afrikan maassa ja toi mukanaan ohjeet karvojen poistoon sokeroimalla, vuosia ennen kuin vahauksesta ja sokeroinnista tuli trendi Euroopassa.

Mikä olisi paras vastaus marksismifeminismistä aivopestyille? Sheivaan, koska olen perinteinen nainen ja tykkään siitä vaikka sä et tykkää, että minä siitä tykkään, koska sinä olet sitä mieltä, että naisia ahdistelee iso paha patriarkaatti. Sitä sä et näe, että feminismi ei ajaa tasa arvoa vaan kannustaa yhteiskunnassa tyttöjen uhriutumista ja suhtautuu jokaiseen poikaan kun potentiaaliseen raiskaajaan.

Vierailija
424/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kummallista, miten toisten ihmisten karvat saa toisilla verenpaineet nousemaan! :D :D

Ennemminkin toisten karvattomuus saa karvallisten verenpaineen nousemaan.

Vierailija
425/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaiken pitäisi olla luonnollista? Kuinka moni oikeasti elää luonnollisuus edellä? Puhutaanko vaikka elintarvikkeistamme, unirytmeistä, työtehtävistä ja muista elintavoistamme. Varmaan kymmenen prosenttia jos sitäkään oikeasti liikkuu, nukkuu ja syö tarpeeksi "luonnollisesti". Ja näistä henkilöistä valtaosa silti ajelee karvansa ja pitää paremmin huolta itsestään verrattuna muihin.

Luonnollisuus ei ole tässäkään yhteydessä muuta kuin tekosyy omalle saamattomuudelle. Ette jaksa pitää itsestänne huolta, mutta hei se on luonnollista "=parempaa". Eipä ole. Vähän sama kun antaisitte vuotaa vapaasti kuukautisverenne housuille. Jos joku kattoo vinoon niin ei muuta kuin älämölö päälle ja huutamaan luonnollisuudesta.

426/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vain kokeilemaan. Karvojen poistoon leikkaamalla täytyy olla erittäin terävä työkalu, eikä siihen simpukankuori riitä.

Vierailija
427/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaiken pitäisi olla luonnollista? Kuinka moni oikeasti elää luonnollisuus edellä? Puhutaanko vaikka elintarvikkeistamme, unirytmeistä, työtehtävistä ja muista elintavoistamme. Varmaan kymmenen prosenttia jos sitäkään oikeasti liikkuu, nukkuu ja syö tarpeeksi "luonnollisesti". Ja näistä henkilöistä valtaosa silti ajelee karvansa ja pitää paremmin huolta itsestään verrattuna muihin.

Luonnollisuus ei ole tässäkään yhteydessä muuta kuin tekosyy omalle saamattomuudelle. Ette jaksa pitää itsestänne huolta, mutta hei se on luonnollista "=parempaa". Eipä ole. Vähän sama kun antaisitte vuotaa vapaasti kuukautisverenne housuille. Jos joku kattoo vinoon niin ei muuta kuin älämölö päälle ja huutamaan luonnollisuudesta.

Totta tosiaan: "luonnollisuutta" käytetään perusteena useinkin perusteetta, tarkemmin miettimättä, mikä jossain niin kauhean "luonnollista" olisi. Ja paremman synonyymina. Niin kuin myös "aitoa" ja sitä, että "uskaltaa olla oma itsensä".

Vierailija
428/445 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on vaikea suhtautua. Olin koulukiusattu ja eräs asia johon kiusaajat tarttuivat, oli paksut ja tummat säärikarvat. Ihailen niitä naisia jotka pystyy vapauttamaan tätä ajatusta, että naisten pitäisi sheivata koko ajan. Näen usein painajaisunia siitä, että en ole sheivannut, mulla on mekko tai hame päällä, ja kaikki nauraa mulle.

Vierailija
429/445 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks tää sitten kumminkin on sheivannut kainalokarvansa ja nyppinyt kulmakarvansa? Antais sitten kaikkien karvojen vaan rehottaa.

Minä sheivaan, koska haluan ja se on siistimpää. Minulla on todella tummat ja paksut karvat. Ajeltu sääri on nätimpi.

Onko ajeltu sääri nätimpi myös miehellä? Entä (kokonaan) ajeltu kulli?

Ei sääri välttämättä, mutta genitaalialueen karvoitus kyllä. Siistittyihin sääriin olen tottunut, eivät siis koskaan ole kuitenkaan ihan karvattomat. Miehen alakertaa on kyllä mielestäni kivempi katsella ja käsitellä, kun siellä ei ole ns. puskaa. 

En usko että mieheni tuntee karvojensa siistimiseen mitään sosiaalista painetta, kunhan vaan itse tykkää.  

Vierailija
430/445 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun akan kinttukarvoista monta kymmentä sivua. Olette säälittäviä.

Vierailija
431/445 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti puolustatte yhtä suurella tunteella myös miesten selkäkarvoja.

432/445 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota kommenttia "sokerointiin menisi vuodessa 900 euroa". Kai niitä karvoja voi halvemmallakin keinolla poistaa, jos halua on (mutta ei ole pakko olla!). 

Tuo on vähän sama kuin ne typerät säästövinkit, joissa sanotaan, että säästät vuodessa 2000 euroa, kun et osta kahvilan lattea joka päivä, tai syö ravintolassa joka lounaalla. Turhia neuvoja. Minäkin säästän miljoonan vuodessa, kun en osta sen hintaista asuntoa. 

Paras kommentti, jonka olen aikoihin netissä lukenut! 🙌 Mulla on aivan perus paristokäyttöinen (tai no mikä edes on perus...) ladyshaver ja aina sileät sääret - talvellakin - koska en kertakaikkiaan voi sietää säärikarvoja, kainaloista nyt puhumattakaan!

Saako sillä vekottimella oikeasti sileän tuntuiset sääret? Itsellä on kokeilua ollut vain minun epilaattorin vaihdettavalla shaveripäällä, mutta ei näistä koivista mitään sileitä ole tullut. Ainoastaan näöllisesti karvattomat. Vaikkei sääriäni kukaan ole hiplaamassakaan, niin tykkään itse siitä, että ne on niin sileät kuin höylällä vedetyt.

433/445 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä pupun jutussa ärsyttää se, että kun hän on aikansa vastustanut kauneusihanteita, niin sen jälkeen hän ottaa ne taas käyttöön.

Samaan aikaan Suomessa on vaikka kuinka monta naista, jotka kulkevat karvaisissa jaloissa sileisiin palaamatta.

Vierailija
434/445 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa maissa karvankasvu on vahvempaa kuin Suomessa ja karvat tummia. Mulla ei juurikaan kasva edes kainalokarvat ja nekin ihan blondeja eli ei olo pakko ajaa ollenkaan. Säärissä ja käsivarsissa ei olo karvoja lainkaan. Sama mun veljillä, niillä tosin on niitä karvoja, mutta ne on ihan kullankimalteisia kesäauringon jäljiltä ja talvella vaaleita. En ole tajunnut ettei kaikilla blondeilla ole blondeja ihokarvoja.

Vierailija
435/445 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kuinka v o i olla noin karvainen?? Mun miehellä ja parikymppisellä pojalla on 3/4 vähemmän säärikarvoja kuin Jennillä?!? Itsellänikään ei juuri karvoja tule, sheivaan ehkä 3 krt vuodessa. Olen ilmeisen onnekas olemattoman kasvuni kanssa, jos tuollainen karvapeitto on kovinkin yleinen naisilla😳

Vierailija
436/445 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EipäJennillä enää näyttänyt viimeisimmässä postauksessa missä jalat näkyy olevan mitään karvoja jaloissa. Tai sitten on photoshopannut ne pois.

Vierailija
437/445 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo karvat häntä rumenna. Normaalia naiskarvoitusta naiskropassa eikä näytä miltään hirsutismiltäkään. Lisäksi plussaa vain että on malttanut olla ilmeisesti laittamatta tatskoja

Vierailija
438/445 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, en koe karvojen poistoa millään tavalla rasittavana. Teen sen siis joka aamu suihkussa, aikaa menee 20 sekuntia kainaloihin, ja maksimissaan yksi minuutti sääriin. Bikiniraja muutamalla vedolla eli taas puolisen minuuttia? En tiedä mitä rituaaleja muut tekevät kun valittavat että se vie aikaa, mutta itselleni hampaiden pesuunkin menee tuplasti sama aika päivässä. Pidän sileästä tunteesta joten siksikin tuota teen, olen sinkku eikä voisi vähempää kiinnostaa mitä miehet ajattelevat.

Ihmisillä kasvaa erilaisia määrää karvaa ja pinta-alakin vaihtelee. Myöskin jos on kovin vahvaa karvaa, ei ajamisessa ole mitään järkeä, jo illasta tuntee sängen. Jotkut kainalot nyt pyyhkäisee 10 sekunnissa, mutta jos ajaa koko jalat ja kädet sormia myöten sen lisäksi, siinä tulee aamusuihkulle pituutta ja ympäristö kiittää. Harvempaa haituvaa ajaessa voi vähän pyyhkäistä, mutta tumma, vahva karva vaatii huolellisuutta ja höylän huuhtelua vähän väliä.

Saman kun tekee itse sokerilla, niin hieman omasta ja ympäristön välikarvaisuuden sietokyvystä riippuen saa varautua käyttämään aikaa karvan nyhtämiseen 2-4 viikon välein parin leffan edestä.

En yhtään ihmettele, että moni haluaa vapautua tuosta. Ja ehkä ne jotka vielä jatkavat karvanpoistoaan haluavat vapautua karvaisuuden aiheuttamasta häpeästä. Puhua karvoistaan ja taistelustaan niitä vastaan. Käydä uimassa ja oleilla kuumalla kesävaatteissa vaikka olisi vähän väli venynyt, kun ei ole juuri nyt ollut käyttää yhtä iltaa karvaamiseen.

Todellakin on tarvetta karvaisuuden tuomiseen esiin ja siitä kauniisti & naiseutta vähettelemättömästi puhumisen opettelulle.

Minua aina huvittaa kun miehet valittavat parranajoon menevästä ajasta ja rahasta. Heille sentään on sallittua ilman halveksuntaa kasvattaa lomaparta ja antaa sängen näkyä arjessakin. Naisten pitää poistaa kaikki vartalon ja naaman karva niin tehokkaasti, ettei ympäristö edes tajua karvaa olevan, saati monen suomalaisistakin naisista kasvavan runsaasti karvaa.

Vierailija
439/445 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sheivaa koska rakastan ärsyttää miehiä ja naisia jotka pelkäävät naisten karvoja :D

Vierailija
440/445 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hauskaa, että sama asia ylitti uutiskynnyksen jälleen. Tämä ketju sai alkunsa kolme vuotta sitten, taas mennään.

https://www.is.fi/viihde/art-2000009688901.html

Miksi karvoista pitää tehdä niin iso numero?