Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on 3.v, eikä ole koskaan syönyt herkkuja.

Vierailija
16.04.2013 |

Kysyttävää? :)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitali tulee postissa! Olet niin paljon parempi vanhempi suhteessa minuun.

Vierailija
2/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pelkää, että tuollainen totaallikieltäytyminen voi johtaa siihen, että hänestä tulee vanhempana sokerihiiri? Syö pelkkää moskaa tavallisten ruokien sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saanut mitään herkkuja alle 3-vuotiaana. Isompana ahdoinkin sitten kaksin käsin ja edelleen olen yli kolmekymppisenä pahassa sokerikoukussa. Mielestäni kohtuus kaikessa olisi järkevämpää.

Ei ole kysyttävää.

Vierailija
4/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä on tarjoiltu syntymäpäivillä?

Vierailija
5/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihannespaloja ja rasvattomasta rahkasta tehtyä dippiä, ruisleipää, marjasmoothieta, hedelmäsalaattia, vissyvettä.

Vierailija
6/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?!

Vierailija
7/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei vissiin ole päiväkodissa? Syötkö itse herkkuja? Miksi sinulle on tärkeää, että lapsesi ruokailee herkuttomasti? Joudutko selittelemään valintaasi muille? Miten lähipiiri suhtautuu?

Vierailija
8/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te käy koskaan kylässä ja eikö lapsella ole isovanhempia tms. Elätte vissiin aika yksinäistä ja suojattua elämää rasvattomine dippeinenne.

Kesä ilman jäätelöä on kyllä ankeutta.

Kukin taaplaa toki tyylillään, mutta viestistäsi päätellen olet ylpeä asiasta ja pidät sitä jotenkin mainiona. Mutta hei, eiköhän joku sitten kouluikäisenä viimeistään tarjoa lapsellesi kaurakeksin.

Vierailija
9/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele herkku.

Vierailija
10/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ihan samaa että miksi ???? Mun serkku ei pienenä saanut kotonaan mitään herkkuja ja kun jonnekkin synttäreille pääsi herkuttelemaan oli se ihan kamalaa katsottavaa ! Kohtuus kaikessa.. jos saa viikonloppuna pari keksiä ja pillimehun ei kenenkään terveys ja hampaat siitä mene mutta teet lapsesi onnelliseksi :)

Vierailija
11/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, niihän sinä luulet. Useimmat hedelmät on jalostettu pelkiksi sokeripommeiksi ja fruktoosi on yhtä haitallista, tulee se sitten sokerista tai hedelmistä. Ja marjojen fruktoosi stimuloi varastorasvan syntymistä ja näin syntyy myös ns. insuliiniresistenssi.

Vierailija
12/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esikoinen? Onko kotihoidossa?

Vierailija
13/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää oli sun elämän suurin saavutus?

Lapseni on 3v ja herkuttelee kerran viikossa isäni kanssa milloin lakulla, milloin pähkinöillä ja milloin rusinoilla...

Vierailija
14/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät ettei tuolla ole mitään merkitystä lapsen loppuelämän kannalta? Ei hän kuitenkaan elä koko elämäänsä syömättä herkkuja. Sillä ei ole mitään väliä aloittaako herkkujen nauttimisen 2- vai 8-vuotiaana.

Menee samaan kategoriaan sen kanssa kun mun mies elvisteli yksi päivä miten hän oppi ajamaan polkupyörällä ilman apupyöriä 2-vuotiaana. Mietin että mitä sitten? Mies on nyt 41-vuotias enkä ole nähnyt polkupyöräilevän 15 vuoteen.

Vierailija
15/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen ei ollut ap. 

Parhaani mukaan katson, että lapsi pysyy kaukana makeasta, sokerista, lisäaineista yms. En usko että lapsestani tulee mikään sokerihiiri. Kyllä vanhempana saa herkkuja, mutta kohtuudella. 

Synttäreillä, jotka sattuvat kesälle, tarjoiltiin paljon marjoja ja hedelmiä; mansikoita, vadelmia, vesimelonia yms. Lisäaineettomia sämpylöitä, joita sai itse täyttää, itsetehtyjä kaurakeksejä ja mehua yms. Kukaan ei valittanut tarjoilusta :)

Ap

Vierailija
16/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, onnitteluni! Omista kahdesta lapsesta onnistuin ensimmäisellä välttämään herkkuja yli 2-vuotiaaksi, mutta toinen pääsi karkin makuun jo alle 1-vuotiaana. Nyt ovat teinejä, ja kyllähän tuo jälkimmäinen on ihan mahdoton sokerihiiri, kun taas vanhempi syö karkkia ja muuta makeata vain harvoin ja silloinkin kohtuudella. Tuskin tämä on ainut asia, joka siihen on vaikuttanut, mutta uskon kyllä, että ainakin jonkin verran.

Vierailija
17/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille eksoottisemmat herkulliset hedelmät on niitä herkkuja. Arkena syödään omenoita, appelsiineja, edullisia marjoja. Kylään otan mukaan omat eväät lapselle ja tuliaisiksi jotain terveellistä itseleivottua terveyskakkua tai niitä eksoottisia hedelmiä. Kaupan jäätelön sijaan meillä syödään itse tehtyä tervellistä jäädykettä mehujäämuotteihin pakastettuna.

Ai onko lapseni päiväkodissa? No ei todellakaan! En voiki kuvitellakaan laittavani lastani sellaiseen laitokseen. Menee esikouluikäisenä osapäiväiseen perhepäivähoitoon äitiystävälleni, joka noudattaa toivomuksiani ruokavaliossa.

Vierailija
18/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jepjep...ihan täypäiseltä vaikutat.

Vierailija
19/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiiä, nyt olis varmaan hyvä ikä aloittaa. Ei munkaan lapset kovin pieninä saaneet karkkia ja limsoja, jogurtteja ja maustettuja rahkoja korkeintaan.

Mutta tuosta kolmesta vuodesta eteenpäin totaalikielto menee jo aika kipeäksi. Itsekin tosin yllätyin miten usein tarhassa ja koulussa jaellaan makeaa ja vietetään kaikenlaisia kekkereitä, kun olin jotenkin luullut että useat vanhemmat älähtäisivät.

Vierailija
20/67 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 14:52"]

Kai ymmärrät ettei tuolla ole mitään merkitystä lapsen loppuelämän kannalta? Ei hän kuitenkaan elä koko elämäänsä syömättä herkkuja. Sillä ei ole mitään väliä aloittaako herkkujen nauttimisen 2- vai 8-vuotiaana.

[/quote]

Mä olen eri mieltä. Makutottumukset luodaan alle 3-vuotiaana.

Mun tuttavapiirissä (kaikki siis aikuisia jo) on yllättävän monta sellaista henkilöä, minä mukaan lukien, jotka eivät syöneet karkkeja ja limsaa alle 3-5-vuotiaina. Kukaan meistä ei syö aikuisenakaan karkkia eikä juo limsaa, koska emme edelleenkään ole tottuneet niiden makuun, eemmekä ymmärrä, mikä niistä tekee "herkkua". (Toki pystyn juomaan lasillisen limsaa tai syömään yhden karkin, jos siitä kieltäytyminen olisi kamalan epäkohteliasta.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän