Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa!!! Hakusessa TODELLA nopea, terveellinen ruoka!

Vierailija
16.04.2013 |

Mikä voisi olla? Lapsille pitää tehdä todella nopeasti, muutamassa minuutissa ruokaa. Mitä kasviksia saisi nopeasti kypsäksi? Mielellään ei pastaa, sitä on syöty viime aikoina liikaa.

Kaupassa ehdin käydä, eli melkein mitä vaan voi ehdottaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on varmasti jo tehty mutta ehdotanpa kuitenkin vastaisuuden varalle kasvissosekeittoa. Pakkasesta pussi keittojuureksia, lisäksi hiukan perunasipulisekoitusta. Keitä vesi vedenkeittimessä kiehuvaksi, laita keittojuurekset ja hiukan perunasipulia kattilaan, vesi näiden päälle, kattila hellalle ja anna kiehua muutama minuutti.

Mausta mielesi mukaan; liemikuutio tms. on ihan jees jos se täyttää asettamasi terveellisyyden kriteerit. Surauta sileäksi kun juurekset ovat kypsiä. Sulatejuusto (Koskenlaskija) käy myös mausteeksi, pienikin määrä tuo täyteläisyyttä.

Vierailija
22/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu/höyrytetty kalafile ja pikariisi (+ tuoreita kasviksia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä kiehumaan kattilaan, liemikuutio sinne (jos haluaa) ja pakastepussista keittokasviksia sekaan, kiehauta, siihen sekaan maitoa ja mielellään Creme Bonjouria, mistä mausta tykkää,(itse laitoin ruohosipulia) soseuta tai syökää sellaisenaan, tuore leipä siihen niin ah!!

menee joku 5 min...

Vierailija
24/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokki pakastevihanneksista  (ja kanaa tai katkarapuja lisäksi halutessasi). Nuudeleiden kanssa.

Vierailija
25/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto

Vierailija
26/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeitto on hyvää, mutta mä olen tumpelo, joka saa soseuttamiseen tuhraantumaan aina aika lailla aikaa. Sauvasekoittimella en saa keittoa kovin nopeasti sekaisin, ja blenderin käyttäminen aiheuttaa kaaosta ja sotkua :) Siksi en suosittelisi sitä supernopeaksi ruoaksi.

Vierailija
27/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 12:45"]

Sosekeitto on hyvää, mutta mä olen tumpelo, joka saa soseuttamiseen tuhraantumaan aina aika lailla aikaa. Sauvasekoittimella en saa keittoa kovin nopeasti sekaisin, ja blenderin käyttäminen aiheuttaa kaaosta ja sotkua :) Siksi en suosittelisi sitä supernopeaksi ruoaksi.

[/quote]

Miten ihmeessä et saa keittoa kohtalaisen nopeasti soseeksi sauvasekoittimella?

Tää ei siis todellakaan ole mikään ilkeilyviesti, että etkö osaa keittoa soseuttaa, vaan ihmettelen vaan. Liikutatko sitä sauvasekoitinta ja nostelet ylös alas ympäri kattilaa? Siis kun mulle tulee mieleen, että soseutuminen ei sujuis kunnolla, jos sauvasekoitinta ei liikuttele. Kyllä mullakin toki useampi minuutti menee keiton soseuttamiseen, mutta siis on vaan niin vaikea kuvitella, että siihen menisi niin pitkän aikaa, että kokisi sen oikeasti aikaa vieväksi.

Tietysti sauvasekoittimissa on eroja, mutta luulisi, että kaikki kuitenkin hoitaisivat hommansa.

toistan vielä, etten halua ilkeillä, kun tällainen nopeasti kirjoitettu teksti voi helposti vaikuttaa erilaiselta, kuin mitä on tarkoitus.

Vierailija
28/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 13:17"]

[/quote]

Tää ei siis todellakaan ole mikään ilkeilyviesti, että etkö osaa keittoa soseuttaa, vaan ihmettelen vaan. Liikutatko sitä sauvasekoitinta ja nostelet ylös alas ympäri kattilaa? Siis kun mulle tulee mieleen, että soseutuminen ei sujuis kunnolla, jos sauvasekoitinta ei liikuttele. Kyllä mullakin toki useampi minuutti menee keiton soseuttamiseen, mutta siis on vaan niin vaikea kuvitella, että siihen menisi niin pitkän aikaa, että kokisi sen oikeasti aikaa vieväksi.

Tietysti sauvasekoittimissa on eroja, mutta luulisi, että kaikki kuitenkin hoitaisivat hommansa.

toistan vielä, etten halua ilkeillä, kun tällainen nopeasti kirjoitettu teksti voi helposti vaikuttaa erilaiselta, kuin mitä on tarkoitus.

[/quote]

Soseuttamiseen menee aikaa, jos käyttää tuoreita aineksia, kuten sipulia ja porkkanaa. Ne nyt ei vaan hetkessä soseudu. Mun lemppariruokia on tomaattikeitto, johon tulee ruskeita papuja proteiinilähteeksi. Sauvasekottimella vaan homma sileeksi, sekaan tuoretta tomaattia ja persiljaa.

Vierailija
29/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 vastaa...en ottanut ilkeilynä, mä olen oikeasti aika "kädetön" (en ruoanlaitossa sinänsä vaan hienomotoriikkaa vaativissa asioissa), eikä mua haittaa myöntää sitä. Mulla on myös varmaan huono sauvasekoitin. Jotenkin on mennyt niin, että olen pari kertaa kokeillut sitä, ja aina olen onnistunut sotkemaan ja käyttämään jotenkin suhteettoman kauan aikaa siihen survomiseen, joten olen luovuttanut ja siirtynyt käyttämään blenderiä (jolla saan erittäin hyvin soseutettua keiton). Tässä on myös se, että teen yleensä todella ison keiton kerralla, joten sauvasekoittimella survomisessa kestää senkin takia. Summa summarum, olen jotenkin ehdollistunut pois sen käytöstä :D ehkä pitäisi taas kokeilla, kun se tuntuu olevan muiden mielestä kätevä.

Vierailija
30/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto!

1 rkl voita, 1 rkl jauhoja kattilassa sekaisin, joukkoon litra kuumaa maitoa ja 200 gr pinaattia. Anna kiehahtaa. 

Vierailija
31/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö olette nälässä siellä, tässähän olis ehtinyt valmistaa jo vaikka minkä ruuan. Mutta raakaravinto on terveellistä, mitä sitä suotta kasviksia kypsentelemään :D

Vierailija
32/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 13:17"]

[/quote]

[/quote]

Soseuttamiseen menee aikaa, jos käyttää tuoreita aineksia, kuten sipulia ja porkkanaa. Ne nyt ei vaan hetkessä soseudu. Mun lemppariruokia on tomaattikeitto, johon tulee ruskeita papuja proteiinilähteeksi. Sauvasekottimella vaan homma sileeksi, sekaan tuoretta tomaattia ja persiljaa.

[/quote]

MIten niiden soseuttamiseen menee muka aikaa? Nehän soseutetaan kypsinä, eikä raakana

Vierailija
33/33 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 13:33"]

28 vastaa...en ottanut ilkeilynä, mä olen oikeasti aika "kädetön" (en ruoanlaitossa sinänsä vaan hienomotoriikkaa vaativissa asioissa), eikä mua haittaa myöntää sitä. Mulla on myös varmaan huono sauvasekoitin. Jotenkin on mennyt niin, että olen pari kertaa kokeillut sitä, ja aina olen onnistunut sotkemaan ja käyttämään jotenkin suhteettoman kauan aikaa siihen survomiseen, joten olen luovuttanut ja siirtynyt käyttämään blenderiä (jolla saan erittäin hyvin soseutettua keiton). Tässä on myös se, että teen yleensä todella ison keiton kerralla, joten sauvasekoittimella survomisessa kestää senkin takia. Summa summarum, olen jotenkin ehdollistunut pois sen käytöstä :D ehkä pitäisi taas kokeilla, kun se tuntuu olevan muiden mielestä kätevä.

[/quote]

Jos yhtään lohduttaa, niin minäkään en tykkää sauvasekottimen käytöstä sosekeittoa tehdessä. Minulla on käynyt niin, että kun sitä sauvaa siellä liikuttaa ja nostelee vähäsen, tulikuumaa keittoa roiskuu ympäriinsä. Ja vaikka kuinka vatkaa ja sekoittaa, aina sinne jää niitä klönttejä, joille ei ole tapahtunut mitään. Minäkin siis mielummin kaadan kaiken suoraan blenderiin, joka sitten aiheuttaa enemmän sitä sotkua.

Tämä on kyllä hyvä ketju! Miten en ole ennen tajunnutkaan, että sosekeiton voi tehdä näppärästi pakastevihanneksista... Tähän mennessä olen käyttänyt tuoreita, kuorinut, pilkkonut jne. Oikea blondi! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän