Ääääh, en jaksaisi mennä hyysättävien sukulaisten luo
Eli ärsyttää kaksi sukulaista, joiden auttaminen aina jotenkin kääntyy siihen, että heitä hyysätään. Kummallakaan ei ole autoa, mutta niin vain pitää mökkeillä autottomina. Kun oli nuo ihanat helteet, pyysivät sinne käymään ja tokihan lähdettiin, olivat ilahtuneita, kun saivat seuraa.
Sitten toinen rupesi miettimään, että hänen tarttisi päästä sieltä (lapsen kanssa) pois tällä viikolla ja juteltiin, että jos me tulemme uudestaan lapsinemme uimaan, niin samallahan voidaan heittää heidätkin. Se vaan, että emme mahdu yhteen autoon, jolloin olisi meiltä uhraus ajaa heille kahdella autolla. Mies ja lapset yhdellä ja minä toisella. Mies siksi lasten kanssa, että hän on halukkaampi auttamaan näitä minun sukulaisiani, itse en elä muiden varassa, niin en autakaan, jos en itse saa siitä mitään myös. Mutta jos olisi kaunis sää, niin menisin mukaan toki ja sukulaisista olisi kivaa minua nähdä, eli kohteliaisuudesta saapuisin sinne uudelleen, plus uimaan kauniilla säällä yms.
Sitten selvisi, että säätyyppi vaihtuu ja aloin ajatella, että noni, en ehkä itse mene mukaan. Mutta sukulainen soitteli ja oli täysin siinä luulossa, että minäkin tulen, omalla, erillisellä autolla, jotta hänen tyttärensä pääsee kaupunkiin meidän toisessa autossamme.
Tyttärensä kanssa olimme jutelleet, että jos tulemme uudestaan, niin hänen äitinsä hössöttää hirveästi ruuan kanssa, eli kävisikö meille ottaa omaa ruokaa, niin täti ei stressaisi ruuista? No se tietenkin sopii, silloin voi mennä uimaan koska vain haluaa, kun ei aiheuta vaivaa emäntäväelle. Sanoin sitten tädilleni (siis silloin edellisen kerran päätteeksi), että kun tulemme, niin meitä varten ei tarvitse tehdä ruokaa, me otamme omat eväät mukaamme ja täti vaikutti hieman hölmistyneeltä, mutta koska tiedän, ettei hän pidä ruuanlaitosta, en ajatellut siitä sen enempää.
Eilen selvisi, että tätini oli kuvitellut minun ilmoittavan, että kun me tulemme heille, me tuomme ruuat heillekin! Voi pyhä sylvi. Miten itsekeskeistä. Kun tuttu tarjoutuu tuomaan omat ruokansa, tämä luulee, että minä tuon heillekin ruokaa. Voi luoja. Sanoin, että eeeei kun me tuomme sen, mitä itse syömme, että ei ole ollut muusta ainakaan puhe (siis että lasten isä olisi sopinut).
Eli mua ei hirveästi huvittaisi nyt mennä koko paikkaan, ärsyttää, kun toisten ystävällismielinen auttaminen kääntyy kko ajan heidän hyysämisekseen. Eli sellainen avuksioleminen ei riitä, vaan pitäisi ihan elääkin heidän puolestaan. Käymme mm. kaupassa, koska heillä ei autottomina ole sinne helppoa pääsyä. Tämäkin on siis ok, mutta kun ynnää vain tämän kaiken heidän hyysäämisensä, niin miettii, että joillekin ei vain tule mieleen, että ovat hyysättäviä, avuttomia kivirekiä ja edes osoittaa sen, että tajuamme olevamme riippuvaisia teistä tässä aivan väärällä tavalla.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Näinä aikoina on helppo saada "flunssan oireita" ja perua meno.
Tääkin on totta! Mutta en halua elää valehdellen. En kyllä tajua miksi. Kun ehkei nää ikinä arvais? Tai sit ne just arvais ja miettis, että miksi en voi olla rehellinen? Että enkö välitä heistä? Niin no, tavallaan välitän, mutta siellä on asioita, joiden takia sinnekin on hiukan raskasta mennä. Sellainen tietty epävieraanvaraisuus vain. Että tosiaan jos käytännössä haluat viettää help your self -päivän toisten nurkissa ja samalla altistua seurustelemaan kun toisella on asiaa hänen tahtiinsa, niin sit kiva.
Ap
Ei ole asiaa, josta äitihullu ei saisi kehitettyä ongelmaa.
Ja siis tuskin miettisin loukkaako poisjääntini tätiä sekuntiakaan enempää, jos äitini olisi ollut minun puolellani elämässä ja välittänyt minusta. Mutta koska hän on pitänyt minua aina kaikkeen ja kaikkien tunteisiin syyllisenä, tässä ollaan. Olen uhrinsa. Ja se on raskasta. Koska jos täti tuosta loukkaantuisi, etten mene, olisin lapsena tarvinnut äitiä, joka ois sanonut, älä välitä, et tee mitään väärin ja pahaa jos ajattelet itseäsikin asioissa. Sitä olisin tarvinnut. Mutta ilkeän äitini mielestä minun piti miellyttää.
Ap
Ap se perhe elää arkensa ilman sua ja sun autoa. Et ole autoinesi heille niin tärkeä kuin luulet. Kyllä he kauppaan ja kaupungille pääsevät. Minusta sinä olet se, joka teet tästä itsellesi ongelmaa. Kuvittelet, etteivät he pysty elämään ilman sinua. Älä tapaa heitä, jos ärsyynnyt noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin ap pystyi avausviestin verran hämäämään lukijoita. Hienoa! Mutta kyllä se pian kävi ilmi kenestä on kyse.
Ei pystynyt. Vanhaa draamaa jo siinä.
Täti ja serkku on yksi jankkauksen kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin ap pystyi avausviestin verran hämäämään lukijoita. Hienoa! Mutta kyllä se pian kävi ilmi kenestä on kyse.
Ei pystynyt. Vanhaa draamaa jo siinä.
Täti ja serkku on yksi jankkauksen kohde.
Ok, minä en hoksannut. :D
Vierailija kirjoitti:
Ap se perhe elää arkensa ilman sua ja sun autoa. Et ole autoinesi heille niin tärkeä kuin luulet. Kyllä he kauppaan ja kaupungille pääsevät. Minusta sinä olet se, joka teet tästä itsellesi ongelmaa. Kuvittelet, etteivät he pysty elämään ilman sinua. Älä tapaa heitä, jos ärsyynnyt noin paljon.
Tädilleni oli jo esitetty, että tytärpääsee mökiltä pois ILMANKIN minua. Niin hän soittaa, että kiva kun te tulette. Eli hänen mielestään meidän kaikkien pitää tulla. Jos hän tajuaisi, että tyttären poisvientiin ei tarvita minua, ei miettisi minua sekuntiakaan, jos asia olisi noin, kuin sanot.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tädilleni oli jo esitetty, että tytärpääsee mökiltä pois ILMANKIN minua. Niin hän soittaa, että kiva kun te tulette. Eli hänen mielestään meidän kaikkien pitää tulla. Jos hän tajuaisi, että tyttären poisvientiin ei tarvita minua, ei miettisi minua sekuntiakaan, jos asia olisi noin, kuin sanot.
Ap
Oletan, että HÄN EI TA-JUN-NUT, että tytär mahtuu lasteni isänkin autoon. Ei tajua. Aika loukkaavaa, jos mun pitää sitä hänelle vääntää, aivan kuin huutaen, että mä en teille halua! Vaikka siis en halua sellaista viestiäkäön huutaa hänelle, etkö tajua sosiaalisuudesta yhtään mitään?
Ap
Ap sinä vaikutat sosiaalisesti kömpelöltä. Se on ok, mutta miksi syytät ongelmista muita, vaikka ongelma on sinun/sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Ei pystynyt.
18
Kyse on sosiaalisista suhteista ja niiden ylläpidosta, jonka opettamisessa ÄITINI on mokannut pahan kerran, kun on velvoittanut minut aina taipumaan, että muille ei tulisi paha mieli, viis siitä, tuleeko minulle ja mitä minä haluan. Se on kuulemma aina itsekästä, mitä:• haluan. Mua ei edes haittaa, vaikka olisi, mutta äitini haukkui minut siitä. Se haittasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap sinä vaikutat sosiaalisesti kömpelöltä. Se on ok, mutta miksi syytät ongelmista muita, vaikka ongelma on sinun/sinulla?
Koska itse olisin valinnut ajatella tässä itseäni, MUTTA äitini HAUKKUI minut lapsena siitä, että sellainen ajattelu on itsekästä! Niin silloin ei ole mun syy, että tämä sosiaalisuus EI TOIMI!
Ap
Niin siis kävitkö sä terapiassa, en nyt muista? Vai lopetitko, koska en tuntenut siitä olevan hyötyä? Mitä fiiliksiä Vauvalle kirjoittaminen tuottaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tuskin miettisin loukkaako poisjääntini tätiä sekuntiakaan enempää, jos äitini olisi ollut minun puolellani elämässä ja välittänyt minusta. Mutta koska hän on pitänyt minua aina kaikkeen ja kaikkien tunteisiin syyllisenä, tässä ollaan. Olen uhrinsa. Ja se on raskasta. Koska jos täti tuosta loukkaantuisi, etten mene, olisin lapsena tarvinnut äitiä, joka ois sanonut, älä välitä, et tee mitään väärin ja pahaa jos ajattelet itseäsikin asioissa. Sitä olisin tarvinnut. Mutta ilkeän äitini mielestä minun piti miellyttää.
Ap
Meinasinkin juuri kysyä, että onko sellainen ihme tapahtunut, että tästä kyseisestä keissistä et voi mitenkään syyttää äitiäsi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pystynyt.
18
Ei pystynyt avausviestin verran, mutta sentään otsikon verran. Yleensä äitihuIIun viestit tunnistaa jo otsikosta. Viimeistään 2. sivulla päästään teemaan "äiti pahoitti mieleni ja pilasi elämäni" ja 3. sivulla äitihuIIu alkaa haukkua eriävien mielipiteiden esittäjiä v*ttupäiksi, joiden päälle pitää p*skantaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kävitkö sä terapiassa, en nyt muista? Vai lopetitko, koska en tuntenut siitä olevan hyötyä? Mitä fiiliksiä Vauvalle kirjoittaminen tuottaa?
Olen käynyt, mutta se on koronan aikana tauolla. Ja siis ei tartte olla niin vattuuntunut, kun voi purkaa asian tänne. Minua siis raivostuttaa se, että TIEDÄN, että pitäisi osata sanoa, että en tule, mutta KIITOS äitini saan siitä helposti pahan mielen syyllisyyden takia. Koska kivempaahan se tädille on, että en ajattele sitä, mitä mä haluan. Hän saa nyt radionkorjausta ja ajatteli, että tuomme ruuankin, käymme kaupassa kun tulemme (no, siihen ei tarvittaisi minua) ja pidän hänen tyttäreensä hyviä välejä yllä. Että win win heille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMeinasinkin juuri kysyä, että onko sellainen ihme tapahtunut, että tästä kyseisestä keissistä et voi mitenkään syyttää äitiäsi. :D
Eikö äitini syyllisyys ole tässä aika selvää?
Hän ei ole lohduttanut mua KOSKAAN, jos mun ois tarttenut pitää puoliani ja se ois pahoittanut toisten mielen. Päinvastoin HAUKKUNUT. Mä yritin elää niin, että mua ei haittaisi toisten viat, sainko oikeuden siihen? En.
Ap
Äitini ei ole KOSKAAN ajatellut, miten PAHA MIELI MULLE TULEE siitä, että joutuisin ajattelemaan itseäni. Se sika. Siksi tämäkin on äitini syy.
Ap
Te kommentoijat ette ilmeisesti itse ymmärrä mitään sosiaalisista suhteista, kun vain kommentoitte, että ”älä mene” se on noin helppoa. Ei se aina vain ole! Ja siis se olisi, JOS olisin saanut tukea toimia kuten MINUSTA on hyvä. Osaan mielestäni ajatella toisiakin, äitini EI OSANNUT. Eli minua. En ole hän.
Ap