Jos ei saa lähiomaiseen yhteyttä, niin
Kumpaa kannattaisi lähestyä, poliisia vai vuokranantajaa? Ei olla saatu yhteyttä tähän lähiomaiseen yli viikkoon, ja lisäksi hän asuu toisella puoles suomea, niin ei itse päästä ovelle kolkuttelemaan että onko kunnossa.
Kommentit (11)
Viranomaiseen. En minä ainakaan tiedä mitään vuokralaisteni liikkeistä, enkä käy heidän vointiaan tarkastamassa. Sitä paitsi on rikollista kotirauhanhäirintää mennä omilla avaimilla tarkastamaan vuokralaisen tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiseen. En minä ainakaan tiedä mitään vuokralaisteni liikkeistä, enkä käy heidän vointiaan tarkastamassa. Sitä paitsi on rikollista kotirauhanhäirintää mennä omilla avaimilla tarkastamaan vuokralaisen tilannetta.
Ok. Kiitti.
Ei se ole vielä poliisiasiakaan. Tilaa jokin lähetys sinne ovelle, niin näkevät.
Poliisi, vuokranantaja ei voi tuossa tilanteessa mitään koska se katsotaan kotirauhan häiritsemiseksi/lain rikkomiseksi jos vuorantantaja sinne asuntoon menee avaimilla.
Jos teillä on tapana soitella useamman kerran viikossa, on aihetta huolestua, mutta jos olette yhteydessä vain satunnaisesti, en olisi vielä huolissani.
Poliisia. Ei se vuokranantajaa kiinnosta ennenkuin vuokrat on rästissä eikä hän saa omin luvin mennä asuntoon.
Millä perusteella poliisi lähtisi selvittämään, ei ole rikosta. Ihminen saa kadota omaehtoisesti vaikka loppuiäkseen, näitä aina silloin tällöin mutta ei sentään vielä viikon perästä aleta ihmettelemään.
Todennäköisesti matkustanut jonnekin tai joutunut sairaalaan.
Taloyhtiön isännöitsijä, jos asuu talossa jossa on isännöitsijä ja saat sen osoitteen perusteella selville (meillä ainakin Finder näyttää hallituksen ja isännöitsijän tiedot). Poliisi on toinen vaihtoehto. Uskoisin, että asiaa tarkastetaan, etenkin jos on iäkäs ihminen.
Poliisi on oikea taho. Tässä talossa parikymppinen opiskelija kuoli (äitinsä kertoi jälkeenpäin, että aortta repesi) yllättäen ja kun kaverit ei kahteen päivään saaneet yhteyttä, soittivat poliisille. Ihan normikeikka, jos pystyy perustelemaan, miksi on huolissaan.
toisella puolen suomea*