Ääääh, en jaksaisi mennä hyysättävien sukulaisten luo
Eli ärsyttää kaksi sukulaista, joiden auttaminen aina jotenkin kääntyy siihen, että heitä hyysätään. Kummallakaan ei ole autoa, mutta niin vain pitää mökkeillä autottomina. Kun oli nuo ihanat helteet, pyysivät sinne käymään ja tokihan lähdettiin, olivat ilahtuneita, kun saivat seuraa.
Sitten toinen rupesi miettimään, että hänen tarttisi päästä sieltä (lapsen kanssa) pois tällä viikolla ja juteltiin, että jos me tulemme uudestaan lapsinemme uimaan, niin samallahan voidaan heittää heidätkin. Se vaan, että emme mahdu yhteen autoon, jolloin olisi meiltä uhraus ajaa heille kahdella autolla. Mies ja lapset yhdellä ja minä toisella. Mies siksi lasten kanssa, että hän on halukkaampi auttamaan näitä minun sukulaisiani, itse en elä muiden varassa, niin en autakaan, jos en itse saa siitä mitään myös. Mutta jos olisi kaunis sää, niin menisin mukaan toki ja sukulaisista olisi kivaa minua nähdä, eli kohteliaisuudesta saapuisin sinne uudelleen, plus uimaan kauniilla säällä yms.
Sitten selvisi, että säätyyppi vaihtuu ja aloin ajatella, että noni, en ehkä itse mene mukaan. Mutta sukulainen soitteli ja oli täysin siinä luulossa, että minäkin tulen, omalla, erillisellä autolla, jotta hänen tyttärensä pääsee kaupunkiin meidän toisessa autossamme.
Tyttärensä kanssa olimme jutelleet, että jos tulemme uudestaan, niin hänen äitinsä hössöttää hirveästi ruuan kanssa, eli kävisikö meille ottaa omaa ruokaa, niin täti ei stressaisi ruuista? No se tietenkin sopii, silloin voi mennä uimaan koska vain haluaa, kun ei aiheuta vaivaa emäntäväelle. Sanoin sitten tädilleni (siis silloin edellisen kerran päätteeksi), että kun tulemme, niin meitä varten ei tarvitse tehdä ruokaa, me otamme omat eväät mukaamme ja täti vaikutti hieman hölmistyneeltä, mutta koska tiedän, ettei hän pidä ruuanlaitosta, en ajatellut siitä sen enempää.
Eilen selvisi, että tätini oli kuvitellut minun ilmoittavan, että kun me tulemme heille, me tuomme ruuat heillekin! Voi pyhä sylvi. Miten itsekeskeistä. Kun tuttu tarjoutuu tuomaan omat ruokansa, tämä luulee, että minä tuon heillekin ruokaa. Voi luoja. Sanoin, että eeeei kun me tuomme sen, mitä itse syömme, että ei ole ollut muusta ainakaan puhe (siis että lasten isä olisi sopinut).
Eli mua ei hirveästi huvittaisi nyt mennä koko paikkaan, ärsyttää, kun toisten ystävällismielinen auttaminen kääntyy kko ajan heidän hyysämisekseen. Eli sellainen avuksioleminen ei riitä, vaan pitäisi ihan elääkin heidän puolestaan. Käymme mm. kaupassa, koska heillä ei autottomina ole sinne helppoa pääsyä. Tämäkin on siis ok, mutta kun ynnää vain tämän kaiken heidän hyysäämisensä, niin miettii, että joillekin ei vain tule mieleen, että ovat hyysättäviä, avuttomia kivirekiä ja edes osoittaa sen, että tajuamme olevamme riippuvaisia teistä tässä aivan väärällä tavalla.
Kommentit (100)
Luetun perusteella olen tyytyväinen
1. ettei ap ole mun sukulainen
2. ettei ap kuulu tuttaviini
sen verran ikävältä ja raskaalta ihmiseltä kuulostat.
Oletko jo maksanut sen velan pois?
Se olikin hupaisaa, kun lasten isä luuli saavansa vastakaikua serkultani! Sanoin, että ei se sinuun varmana ihastu, mutta miehen mielestä oli kyllä...Eihän se, että nainen tarvii apua mitään tarkoita 😂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo maksanut sen velan pois?
No olen, onneksi. Että sikäli enpä ole mitään sinne suuntaan silläkään velkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luetun perusteella olen tyytyväinen
1. ettei ap ole mun sukulainen
2. ettei ap kuulu tuttaviini
sen verran ikävältä ja raskaalta ihmiseltä kuulostat.
Samaa mieltä. Kyllä tällaisissa pitäisi kyetä olemaan jyrkempi. Ja vain sanomaan ei, vaikka toinen iloisena intoilisi, kun tulet kahdella autolla sinne. Haluat noin kovasti auttaa ja olla Hyvä Ihminen! En halua 😄
Ap
Kommunikaatio-ongelmia tuntuu olevan kun ymmärrätte toisianne väärin.
Sano AP asiat suoraan, toki kohteliaasti, mutta suoraan. Te tuotte vain teidän omalle perheelle eväät, ette koko mökkiseurueelle. Sanot myös että et haluaisi kahdella autolla huvikseen ajaa sinne, koska se kuluttaa turhaan. Jos osallistuvat kuluihin niin se on ok.
Kaikki ihmiset eivät ymmärrä ellei sano asioita suoraan eikä se ole välttämättä heidän vikansa. Oletan että tätisi alkaa olla myös jo aika iäkäs, joten olisi entistä tärkeämpää tuoda asiansa esiin selvästi.
Eikö sinulla ollut omakin perintömökki, miksi lokkeilet tädin mökillä?
Mies saattaa luulla, että apua tarvitseva hymyilevä nainen on kiinnostunut hehe
Ap
Vierailija kirjoitti:
On ja asunkin tavallaan kesämökillä. Täällä on paljon ihanampaa, kuin tädin sinänsä kivalla mökillä. Kivaa siinä on se, että sieltä on lapsuusmuistoja. Mutta siis emme me lokkeile, kerran ollaan tänä vuonna käyty, kun kutsuttiin (juhannuksena, ei tosin aattona). Eiväthän nämä autottomat edes pääsisi meille. Ainakaan helposti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä jos pysyisit aloittamassasi aiheessa? Sano suoraan niin kuin asia on äläkä kiemurtele ja jossain vauvapalstalla motkota kun muut eivät ymmärrä.
Jos et aio suoraan sanoa niin sitten varmaan joudut olemaan keskenäsi ongelman kanssa jonka osin aiheutat ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja asunkin tavallaan kesämökillä. Täällä on paljon ihanampaa, kuin tädin sinänsä kivalla mökillä. Kivaa siinä on se, että sieltä on lapsuusmuistoja. Mutta siis emme me lokkeile, kerran ollaan tänä vuonna käyty, kun kutsuttiin (juhannuksena, ei tosin aattona). Eiväthän nämä autottomat edes pääsisi meille. Ainakaan helposti.
Ap
Siis eri*
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä jos pysyisit aloittamassasi aiheessa? Sano suoraan niin kuin asia on äläkä kiemurtele ja jossain vauvapalstalla motkota kun muut eivät ymmärrä.
Jos et aio suoraan sanoa niin sitten varmaan joudut olemaan keskenäsi ongelman kanssa jonka osin aiheutat ihan itse.
No en aiheuta!!! En vain voinut arvata tätiä näin itseään ajattelevaksi.
Ap
Jos olisin tajunnut, että täti ei normaalein sosiaalisin normein ajattele myös meidän puolta asioissa, eli että eihän teidän kannata kahdella autolla ajaa, ellet sinä halua erityisesti mukaan tai uimaan niin olisin koittanut sanoa itse suoremmin, että TULEN VAIN JOS ON HYVÄ SÄÄ JA MULLA ON AIKAA. No, aikaa on, tekisin vain mieluummin jotain muuta.
Miksi täti olettaa, että kaipaan heidän seuraansa? Dementoitunutta höpisijää ja toista, joka ei ehdi keskustella, koska hänellä on 4-vuotias lapsi? En itse ilmaissut mitään intoa haluta nähdä heti uudestaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olikohan isokin pettymys, kun apua tarvitsevaa naista kiinnosti saada apua, ei muuta? Haha
Ap
Voi ap. Ensi kerralla sitten paremmin. Nyt tämä miehen ihastus oli se, mikä kaatoi provoveneen. Yli meni. Seuraavalla kerralla rakenna juttusi niin, että kyseessä on kaverisi, jota olet aina auttanut ja miehesi on siellä nyt auttamassa. Sitten ketjun aikana saat selville, että kaverin tyttärellä ja miehelläsi on suhde. Lopuksi av-raati päättää, jatkuuko suhde vai ei.
Näinä aikoina on helppo saada "flunssan oireita" ja perua meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä jos pysyisit aloittamassasi aiheessa? Sano suoraan niin kuin asia on äläkä kiemurtele ja jossain vauvapalstalla motkota kun muut eivät ymmärrä.
Jos et aio suoraan sanoa niin sitten varmaan joudut olemaan keskenäsi ongelman kanssa jonka osin aiheutat ihan itse.No en aiheuta!!! En vain voinut arvata tätiä näin itseään ajattelevaksi.
Ap
No jatkossa aiheutat koska nyt tiedät että hänelle pitää sanoa suoraan ja jos et sitä tee niin silloin ongelma on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap. Ensi kerralla sitten paremmin. Nyt tämä miehen ihastus oli se, mikä kaatoi provoveneen. Yli meni. Seuraavalla kerralla rakenna juttusi niin, että kyseessä on kaverisi, jota olet aina auttanut ja miehesi on siellä nyt auttamassa. Sitten ketjun aikana saat selville, että kaverin tyttärellä ja miehelläsi on suhde. Lopuksi av-raati päättää, jatkuuko suhde vai ei.
Voi että, kyllä lasten isä tosiaan ihastui serkkuuni... Mietinkin kyllä, että miten kehtaa :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et aio suoraan sanoa niin sitten varmaan joudut olemaan keskenäsi ongelman kanssa jonka osin aiheutat ihan itse.No en aiheuta!!! En vain voinut arvata tätiä näin itseään ajattelevaksi.
ApNo jatkossa aiheutat koska nyt tiedät että hänelle pitää sanoa suoraan ja jos et sitä tee niin silloin ongelma on ja pysyy.
No niinpä kai....vähän vaikeaa vain kun useinhan sitä sanoo silleen että joo, tullaan totta kai, vaikka se ei tarkoita, että tullaan kun sä haluat. Ja siis tavallaan täti olisi sen varmasti hyväksynytkin, oli vain paria astetta vaikeampaa sanoa ei kun toinen ei TAJUA, että et olisikaan tulossa. Siitä olen vihainen. Ihmisistä, jotka tekevät ein sanomisesta vaikeaa, aivan kuin olisit loukkaava tai jotain.
Ap
Ja lasten isä oli vuosi sitten ihastunut serkkuuni niin senkin takia auttaa kyllä. Mutta ei ilmeisesti ole enää. (Ei saanut kuvittelemaansa vastkaikua).
Ap