Ääääh, en jaksaisi mennä hyysättävien sukulaisten luo
Eli ärsyttää kaksi sukulaista, joiden auttaminen aina jotenkin kääntyy siihen, että heitä hyysätään. Kummallakaan ei ole autoa, mutta niin vain pitää mökkeillä autottomina. Kun oli nuo ihanat helteet, pyysivät sinne käymään ja tokihan lähdettiin, olivat ilahtuneita, kun saivat seuraa.
Sitten toinen rupesi miettimään, että hänen tarttisi päästä sieltä (lapsen kanssa) pois tällä viikolla ja juteltiin, että jos me tulemme uudestaan lapsinemme uimaan, niin samallahan voidaan heittää heidätkin. Se vaan, että emme mahdu yhteen autoon, jolloin olisi meiltä uhraus ajaa heille kahdella autolla. Mies ja lapset yhdellä ja minä toisella. Mies siksi lasten kanssa, että hän on halukkaampi auttamaan näitä minun sukulaisiani, itse en elä muiden varassa, niin en autakaan, jos en itse saa siitä mitään myös. Mutta jos olisi kaunis sää, niin menisin mukaan toki ja sukulaisista olisi kivaa minua nähdä, eli kohteliaisuudesta saapuisin sinne uudelleen, plus uimaan kauniilla säällä yms.
Sitten selvisi, että säätyyppi vaihtuu ja aloin ajatella, että noni, en ehkä itse mene mukaan. Mutta sukulainen soitteli ja oli täysin siinä luulossa, että minäkin tulen, omalla, erillisellä autolla, jotta hänen tyttärensä pääsee kaupunkiin meidän toisessa autossamme.
Tyttärensä kanssa olimme jutelleet, että jos tulemme uudestaan, niin hänen äitinsä hössöttää hirveästi ruuan kanssa, eli kävisikö meille ottaa omaa ruokaa, niin täti ei stressaisi ruuista? No se tietenkin sopii, silloin voi mennä uimaan koska vain haluaa, kun ei aiheuta vaivaa emäntäväelle. Sanoin sitten tädilleni (siis silloin edellisen kerran päätteeksi), että kun tulemme, niin meitä varten ei tarvitse tehdä ruokaa, me otamme omat eväät mukaamme ja täti vaikutti hieman hölmistyneeltä, mutta koska tiedän, ettei hän pidä ruuanlaitosta, en ajatellut siitä sen enempää.
Eilen selvisi, että tätini oli kuvitellut minun ilmoittavan, että kun me tulemme heille, me tuomme ruuat heillekin! Voi pyhä sylvi. Miten itsekeskeistä. Kun tuttu tarjoutuu tuomaan omat ruokansa, tämä luulee, että minä tuon heillekin ruokaa. Voi luoja. Sanoin, että eeeei kun me tuomme sen, mitä itse syömme, että ei ole ollut muusta ainakaan puhe (siis että lasten isä olisi sopinut).
Eli mua ei hirveästi huvittaisi nyt mennä koko paikkaan, ärsyttää, kun toisten ystävällismielinen auttaminen kääntyy kko ajan heidän hyysämisekseen. Eli sellainen avuksioleminen ei riitä, vaan pitäisi ihan elääkin heidän puolestaan. Käymme mm. kaupassa, koska heillä ei autottomina ole sinne helppoa pääsyä. Tämäkin on siis ok, mutta kun ynnää vain tämän kaiken heidän hyysäämisensä, niin miettii, että joillekin ei vain tule mieleen, että ovat hyysättäviä, avuttomia kivirekiä ja edes osoittaa sen, että tajuamme olevamme riippuvaisia teistä tässä aivan väärällä tavalla.
Kommentit (100)
Ja siis htto kun mä en haluais pahoittaa äitini mieltä lisää, kuin mitä sitä ilmeisesti on jo hänen ymmärtämättä asiaa pahoitettu hänen lapsuudessaan, mutta mulla on aivan mitta täysi sitä hänen asennettaan, miten hän opettaa mua sosiaaliseksi sillä, etträ haukkuu mua ja satuttaa muaja kiusaa mua ja jos mä olen siihen sanonut, että nyt s**tana! Niin leimaa minut siitä epäsosiaaliseksi p*skiaiseksi!
Haluaisin hänen kokevan kärsimystä siitä, että on itseään paljon paremmin sosiaalisia taitoja omaavaa repinyt olemasta sosiaalinen ja tuhonnut ja pilannut sillä elämäni!!!!! Tajuaisi edes sen!!!!! Ja sen, että hänen vanhempansa ovat olleet ilmeisiä k*sipäitä. En minä.
Ap
Jonkinlainen läheisriippuvuus... ihan outoa säätöä. Miten autottomalla perheellä voi edes olla mökki?
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen läheisriippuvuus... ihan outoa säätöä. Miten autottomalla perheellä voi edes olla mökki?
Aiemmin äitinsä eli mummi kuskasi ja mies...
Ap
Mitä se kertookaan terapeuttien tai palstalaisten sosiaalisten taitojen tasosta, kun KUKAAN ei ole osannut sanoa mulle, että kyse on äitini surkeista sosiaalisista taidoista, joita koitti haukkumisella ja syyttelyllä vierittää pois itsestään. Ja koittaa korjata mun siitä sosiaalisiin taitoihin tulleita vajeita ja auttaa. Ei ole osannut kukaan. Olette aivan nollia silmiini muka sosiaalisissa taidoissa. Ette osaa mitään. Te ilkeät. Osa on osannut antaa myötätuntoa, se kertoo, että olette sosiaalisesti taitavia.
Ap
Ja VIELÄ SE, ETTÄ JOS IHMINEN SOSIAALISESTI ”mokaa” eli vaikka ei toimisi PAHASTI, niin toimii HIUKAN ”väärin”, niin miten PAHA mieli siitä ihmiselle itselleen asian valjettua tulee! Silloin äitini juuri näki hetkensä koittaneen, että nyt kuuluu haukkua ja satuttaa lasta lisää, koska ehän on paatunut pholainen, joka tekee pahaa tahallaan!!!!!!! Näin se s**tanan h* o r a ajatteli ja PAHENSI kaikkia kokemuksiani muista ihmisistä, joissa vain itse oli mukana. Olet niiiiin h*lvetin katkera, koska tällaiia haavoja ei saa enää korjattua. En ole enää lapsi, joka saa harjoitella ihmissuhteita. Äitini on siis PILANNUT elämäni. Myös lasteni sosiaalisten taitojen opettamisen elämäni. En pysty heille olemaan äiti siinä asiassa koska oma äitini oli niin traumatisoiva ja olen tästä äärimmäisen katkera. Ja siitä, miten paskapöllöympäristö, eli esim. te kiusaajina, siihen suhtautuu. No, toisaalta, tajuan nyt, että se johtuu vain heikoista sosiaalisista taidoistanne, jotka ovat omianikin alempana.
Ap
Olette sosiaalisesti osaamattomia paskapäitä, mitä te raukat olette ikinä luulleet mulle OPETTAVANNE kiusaamisellanne? Luuletteko sen olevan merkki mahtavista, mua paremmista, sosiaalisista kyvyistänne? Luuserit.
Äitini teki väärin, kun ei LOHDUTTANUT ja TUKENUT mua, jos olin toiminut sosiaalisesti epähienosti tai kömpelösti tai väärin ja kärsin siitä itsekin. Narsistina hän ei sitä osannut älytä, että toimija kärsii itse eniten, ja sitä ette tajua myöskään te, kaameat narsistirassukat. Eli ”äitihullukiusaajat”, aiemmista ketjuista.
Ap
Mutta sen tajuaminen, että olette muakin alempia, epäsosiaalisia vässyköitä, kyllä piristää :)
Ap
Se ois ollut jotain, jos olisitte osanneet saaada jonkun sosiaalisia taitojanne osoittavan viestinne joskus perille. Osa on saanutkin. Ne myötätunoiset tsemppaajat.
Ap
Huhhuh, jos ap:n ulosanti on puheena samalla tasolla, kuin tuo teksti, niin en ihmettele väärin ymmärryksiä. Ei pahalla, mutta olipahan niin sekavaa tekstiä, ettei paremmasta väliä.
Mutta siis muita paremmilla sosiaalisilla taidoilla on hankalaa elää suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa ihmisten henkinen pienuus tulee vastaan joka kulman takana. Ja siis tämä ei olisi hankalaa mulle, ilman äitiäni. Koska olisin silloin sen kaiken yläpuolella, arvostelematta sitä. Ja sen heilauttamatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, jos ap:n ulosanti on puheena samalla tasolla, kuin tuo teksti, niin en ihmettele väärin ymmärryksiä. Ei pahalla, mutta olipahan niin sekavaa tekstiä, ettei paremmasta väliä.
Ahaa. Ymmärrrätkö sä tästä, että sinut tullaan ruokkimaan?
”kun tulemme, niin meitä varten ei tarvitse tehdä ruokaa, me otamme omat eväät mukaamme”
?
Ap
Äitini ehkä luuli opettajan lapsena, että on sosiaalisesti maailman taitavin. Ja narsisti hänestä tuli, koska ilmeisesti hänen äitinsä jätti yksin liian pienenä ja liian paljon.
Ap
Väittäisin, että ÄITIÄNI ei ole sosiaalisten taitojen opettelu kiinnostanut, (toisin kuin minä olen koittanut oppia niitä täysin handikappina koko elämäni ajan epätoivoisesti, koska äitini puhui minusta niin pahaa), Koska vuorovaikutustaitoa ei ole. Sama vika, kuin kymmenillä palstalaisilla :/
Ap
Terapeuteille iso miinus siitä, että eivät ole nähneet äitini ansaitsevan syyttelyä siitä, että ei ole sosiaalinen ja käytti sitä minua vastaan. Eivät ole osanneet auttaa eivätkä tukea siinä pulassa minua. Ottavat vain rahaa. Ja siis olen ollut tosi taitavilla terapeuteilla. Mutta ei silti.
Ap
Tämän takia en ikinä ryhtyisi terapeutiksi. Jos taitavillakin on osaaminen noin huonoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, soitinkin jo äidilleni ja sanoin, että hän ei ollut mikään sosiaalisten suhteiden osaamisen mestari, mikä kuvittelee olevansa, vaan että hän on pikkuasioista loukkaantuva nillittäjä, koska sitä hän on. Sanoin, että olet heikkoitsetuntoinen ja että se on toki asia, mistä tunnen myötätuntoa, mutta en siksi osoita sitä sen enempää, koska hän ei koskaan kohdellut minua myötätunnolla.
Haha, siitäs sai, arvostelua niskaansa, arvon k*usipää. Kerrankin äiti ei kysynyt, että onko joku sanonut jotain, mistä mä oon suuttunut :D (Kun siis ei vain käsitä, että voisin suuttua hänelle mistään, mitä hän teki väärin).
Äiti ei myöskään raivonnut päälle, kun sanoin, että hän on pikkuasioista suuttuva, epäsosiaalinen ei-osaaja, ja että olen häntä paljon osaavampi joissain sosiaalisia suhteita koskevissa jutuissa. Hän on siis tosiasiassa aika huono.
Sanoin myös, että hän ei ole sosiaalisesti yhtään menestynyt ja hän väitti, että on, niin sanoin, että mulle ei tuo taso riittäisi alkuunkaan! Äitini ehkä kuvittelee, että seon sosiaalisesti korkeatasoista, että ei ole riittaantunut töissä!?? Huh, mitä basicia.
ApMiksi vihaat äitiäsi ja levittelet perheen sisäisiä asioita julkisuuteen? Miksi kuvittelet, että perheenjäsentesi mielisairaudet ovat sopivia julkisen keskustelun aiheita?
Aivan sama incognito. Vai kenen mielisairauksista sä voit yksilöidä tässä puhuttavan? Yksinkertainen toope.
Ap
Tarkista selaimesi asetukset. Nimesi ja yhteystietosi näkyvät muille palstan lukijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, soitinkin jo äidilleni ja sanoin, että hän ei ollut mikään sosiaalisten suhteiden osaamisen mestari, mikä kuvittelee olevansa, vaan että hän on pikkuasioista loukkaantuva nillittäjä, koska sitä hän on. Sanoin, että olet heikkoitsetuntoinen ja että se on toki asia, mistä tunnen myötätuntoa, mutta en siksi osoita sitä sen enempää, koska hän ei koskaan kohdellut minua myötätunnolla.
Haha, siitäs sai, arvostelua niskaansa, arvon k*usipää. Kerrankin äiti ei kysynyt, että onko joku sanonut jotain, mistä mä oon suuttunut :D (Kun siis ei vain käsitä, että voisin suuttua hänelle mistään, mitä hän teki väärin).
Äiti ei myöskään raivonnut päälle, kun sanoin, että hän on pikkuasioista suuttuva, epäsosiaalinen ei-osaaja, ja että olen häntä paljon osaavampi joissain sosiaalisia suhteita koskevissa jutuissa. Hän on siis tosiasiassa aika huono.
Sanoin myös, että hän ei ole sosiaalisesti yhtään menestynyt ja hän väitti, että on, niin sanoin, että mulle ei tuo taso riittäisi alkuunkaan! Äitini ehkä kuvittelee, että seon sosiaalisesti korkeatasoista, että ei ole riittaantunut töissä!?? Huh, mitä basicia.
ApMiksi vihaat äitiäsi ja levittelet perheen sisäisiä asioita julkisuuteen? Miksi kuvittelet, että perheenjäsentesi mielisairaudet ovat sopivia julkisen keskustelun aiheita?
Aivan sama incognito. Vai kenen mielisairauksista sä voit yksilöidä tässä puhuttavan? Yksinkertainen toope.
ApTarkista selaimesi asetukset. Nimesi ja yhteystietosi näkyvät muille palstan lukijoille.
Ja ne ovat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTarkista selaimesi asetukset. Nimesi ja yhteystietosi näkyvät muille palstan lukijoille.
Tajuatko, että asetuksilla ei SAA noita edes näkyviin, vaikka ne ois MITKÄ TAHANSA?
Ap
Diplomaateista puhuminen aina sopivasti triggeröi häntä :D Luulee, että se on jokin saavutus ja josta mainitseminen ois leuhkimista xD
Ap