Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajat, miten pitää huolta kunnosta?

Vierailija
14.04.2013 |

Vinkkejä toivoisin teiltä. Miten pääsee pitämään omasta kunnostaan huolta, kun on pienet lapset, joita ei voi jättää yksin? Ei kuitenkaan enää vaunuikäisiä, mutta ei vielä niin isoja että voisivat kulkea itse kavereiden luo. Eli tarvitsisivat hoitopaikan, jos lähtisin vaikka lenkille, ja niitä hoitopaikkoja ei ole niin paljon että voisin esim kerran viikossa lenkkeillä yksin. Miten te muut olette tämän asian ratkaisseet? Olkkarin nurkassa jumppaaminen, cross-trainer, jotain muuta?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ihmeen ikäisiä nuo lapset on jos eivät voi tulla mukaan lenkille rattaissa, pulkassa tai pyörällä? Minkä ikäinen on vanhin?

mä nyt 6v:n yh ja ikinä ei ole ollut ongelmia liikkua lapsen takia, lapset tykkää ulkoilla. Ja uiminen on aika hyvä harrastus, ellei sulla kovin montaa vahdittavaa oo.

Vierailija
2/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumppaa. Kotiin jumppapalloa ym ja aamulla ylös ennen lapsi jumppaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei tykkää ulkoilla, sehän siinä onkin. Voin kyllä viedä ne "väkisin" ulkoilemaan, mutta lenkille en niitä oikein saa, en ainakaan niin pitkille lenkeille että siitä olis mulle mitään iloa. Pienempänä oli helpompaa, kun sai ne kantoliinaan tai vaunuihin. Ovat nyt 5 ja 8 v pojat. 8-vuotiasta ei oikein viitsi enää viedä naisten puolelle uimahallissa, eikä se uskalla mennä yksin. Eikä toisaalta uimahallissa kyllä itse kovin paljon liikuntaa saa, jos pitää samalla vahtia lapsia, vaikka se mukavaa ajanviettoa olisikin muuten. Kesällä kyllä varmaan helpottaa, kun päästään pyöräilemään, jos vaan pienempikin oppisi viimein pyöräilemään, alkaa olla liian iso pyöränistuimeen minun kyytiini. Kotona pystyn kyllä tekemään jumppaa, joogaa, tms vaikka olisivat hereillä, mutta vaihtoehtoja tai näkemyksiä tai ihan vaan muita ideoita ja toisten kokemuksia olis kiva kuulla.

Vierailija
4/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pyöräilee ja sä juokset

Vierailija
5/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ootko tosissas et pojat ei pärjäus kotona jos kävisit lenkillä yksinäs? Kyllähän tuo isompi sitä pienempää sen aikaa voi katsoa? Hyvin mä oon saanut uimahallissa urheiltua, ei siellä vedessä tarvii paikoillaan hengailla ja vahtaa. Mä ainakin työntelen muksua noissa patjoissa, liikutan muuten jalkoja jne. Ja tää mun 6v kyllä pärjää kun käyn kaupassa ja muuta, osaa käyttää puhelinta jos tulee joku hätä.

Vierailija
6/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä lapset muka ei tykkää ulkoilla? Meillä noi juoksis pihalla vaikka mimmosissa kurakeleissä ja pakkasissa. Kerros mullekin, miten saa lapsen pidettyä sisällä? :O

Vierailija
7/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Minulla on pian 8v. ja 5v. tytöt. En ole vielä heitä juuri jättänyt kahdestaan. Voisiko kohta jo jättää tunniksi tai pariksi?

Suosittlen ap:lle kuntosalin lapsiparkkia jos paikkakunnalta sellainen löytyy.

Vierailija
8/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi on kerran pelästynyt yksin olemista sen verran, ettei suostu olemaan minuuttiakaan yksin, muutenhan nuo alkaa jo sen ikäisiä ollakin, että voisivat vaikka puoli tuntia olla keskenään puhelimen tavoitettavissa niin, että mä kävelisin lähimaastoissa. Ja pienempi taas pelkää pyöräilyä, sille mun kävelyvauhti on liian hurjaa... Mutta molemmissa näissä varmasti tapahtuu edistystä ens kesän aikana, toivottavasti ainakin.

Vierailija
9/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, ei löydy kuntosalia jolla olisi lapsiparkki. :/

Enkä oikein ymmärrä itsekään sitä, miksi ollaan päädytty tilanteeseen, jossa lapset ei tykkää ulkoilla.

ap

Vierailija
10/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö käy töissä vai miten voit taata 8v:lle läsnäolosi? Kyllähän tuon ikäisen pitää pärjätä yksin.

ja sinä 8, sinuna kokeilisin ekana lyhyttä lenkkiä tai muuta, kyllä tuon ikäiset jo pärjäävät :) kuhan osaavat puhelinta käyttää kun ei koskaan voi tietää tuleeko hätä. Mun muksu on jäänyt kotiin mun lääkärikäynninkin ajaksi, tosin olin ihan 5minuutin päässä. Lapselle kannattaa opettaa itsenäisyyttä, koska ei voi koskaan tietää jos saat yhna vaikka sairaskohtauksen ja lapsen täytyy osata hoitaa apua.

Vierailija
11/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala vaihe teillä, mutta se menee ohi vuoden-parin päästä.

Itsellä tuossa tilanteessa pelastus oli kuntosalin lapsiparkki, jonka kanta-asiakkaita olimme :) Yhteislenkeistä ei meinannut tulla mitään niin, että molemmat ipanat fillaroivat ja minä kävelin juoksin, sillä tahtoivat alkaa kisaamaan niillä fillareillaan ja itse sai sitten pää punaisena huutaa... Helpompaa oli jossakin vaiheessa jättää toinen kotiin ja mennä lenkille vaan toisen kanssa (niin että lapsi fillaroi). Samalla sai vähän juteltua kahden kesken :) Kännykkä aina tietysti valmiudessa niin itsellä kuin sillä lapsellakin.

Kuntopyörää kotona kokeilin - ei tullut poljettua.

Kotijumppaa (mm. kyykkyjä, vatsalihastreeniä) olen toki tehnyt kaikki nämä yh-vuodet ja onhan se tyhjää parempi...

Nyt on siis helpompaa, kun koululaiset pärjäävät tunnin tai kaksi keskenään ja mamma voi käydä lenkillä tai jumpassa. Kännykkä on silti aina mukana.

terkuin kahden alakoululaisen yh

Vierailija
12/48 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tuo HIIT alkoi kuulostaa tosi kiinnostavalta. Mm. tällaisen sivun löysin googlettamalla: http://www.kuntokeskukset.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=11&t=941

ap

Vierailija
13/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kohta 6 v ja tykkään juosta. Miten otat 5-6 v lapsen juoksu tai kavelylenkile mukaan jos haluat tehokkaan tunnin lenkin?? Pulkka ei toimi (hiekotusta ja muutenkin) pyöräillä ei voi katsos talvella. Ja ei uimataidottoman 5-6 v kanssa voi uida niin et se olis liikuntaa...

Vierailija
14/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 18:00"]

minkä ihmeen ikäisiä nuo lapset on jos eivät voi tulla mukaan lenkille rattaissa, pulkassa tai pyörällä? Minkä ikäinen on vanhin?

mä nyt 6v:n yh ja ikinä ei ole ollut ongelmia liikkua lapsen takia, lapset tykkää ulkoilla. Ja uiminen on aika hyvä harrastus, ellei sulla kovin montaa vahdittavaa oo.

[/quote]

Ota huomioon, että lapsen tahtiin pyöräily, ulkoilu tms ei välttämättä ole aikuiselle kovinkaan hyödyllinen treeni.

En ole yksinhuoltaja, mutta kuitenkin paljon kaksin vauvan kanssa. Me nyt voidaan käydä vaunulenkeillä, mutta en mäkään niitä kovin mukaviksi koe. Mieluummin kävisin yksin lenkillä, vaunujen kanssa on aina hankalampaa. Ap:lla ei kai oikein ole muuta vaihtoehtoja kuin ostaa joku laite olkkarin nurkkaan ja rullailla sitten siinä, jos ei kerran voi jättää lapsia keskenään.

Vierailija
15/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 19:11"]etkö käy töissä vai miten voit taata 8v:lle läsnäolosi? Kyllähän tuon ikäisen pitää pärjätä yksin.[/quote]

Käyn töissä, ja lapsi toki pärjää muidenkin aikuisten kuin minun kanssa. Mutta ei ilman aikuista - toivottavasti lähitulevaisuudessa rohkaistuu olemaan yksin/pikkuveljen kanssa enemmän.

Kiitos vertaistuesta ja vinkeistä kaikille. Kai mä panostan nyt eniten tänä kesänä tuohon yhdessä pyöräilyyn/lenkkeilyyn, ja kotijumppaan.

Vierailija
16/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuulatreeni on tehokasta

Vierailija
17/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta liikuntaa. Niin yksin kertaista se on. Jskun pyöräilen lapsen kanssa tai kävelen ja lapsi pyöräilee. Ei ole mitään hikiliikuntaa. Käydän myös yhdessä lunilautailemassa, mutta aika kevyttä sekin on ja ri voi harrastaa säännöllisesti vaan lapsen voimien mukaan.

Vierailija
18/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 20:14"]

Kahvakuulatreeni on tehokasta

[/quote]

Kahvakuulatreeniä olen muiden (tosin lapsettomien ihmisten, vaikkei sillä nyt mitään tekemistä lajin hyvyyden kanssa olekaan) kuullut kehuvan, mutta varmaan sitä kannattaisi ensin käydä muutaman kerran tekemässä jossakin ohjatulla tunnilla, että osaisi tehdä oikein?

Vierailija
19/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yh, mutta kuntopyörä ja kahvakuula on toimiva yhdistelmä, kun ulos ei pääse. Kai niillä sun lapsilla on isä? Tai kavereita, joille voivat joskus mennä leikkimään ja menet siksi aikaa lenkille. Vastaavasti kaverit tietty tulee vuorostaan teille.

Vierailija
20/48 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kannattaisi kahvakuulailua aloitella ohjatuilla tunneilla, mutta välttämätöntä se ei ole. Itse olen kahvakuulaillut alusta asti yksin kotona, tekniikkavinkkejä ja ohjelmia katselen youtubesta ja dvd:ltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi