Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten viitsitte pitää autoa? Valtava kuluerä

Vierailija
30.06.2020 |

Ajokortti maksaa, bensa maksaa, auton ostaminen, vakuutukset sekä katsastuskulut ja remontit!
Mieluiten maksan 5 euroa esim. Hki- Tre välistä bussilla jossa saan istua ja levätä.
Kulut hiukan eri tasoa kuin auton jonka kulut ovat tonneja vuodessa.
Esim. veljentyttärellä tuli autoon yli 500 euron remontti.
Lisäksi ihmisiä vammautuu ja kuolee liikenteessä vähän väliä.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressakin kaupungissa on aika kiusallista ruveta mäyhäämään bussikuskille, että "käännäs äijä auto vie mut suuntaan xx jossa on se kaupungin paras kebabbimesta!!" Omalla autolla se onnistuu.

Autoilu maksaa mutta se mahdollistaa tekemisen vapauksia.

Vierailija
62/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ajattelin mennä vaeltamaan Rukalle ja katsoin sitten että miten pääsen siitä edelleen Kuusamosta Kemijärvelle, no en ainakaan julkisilla missään järkevässä ajassa. Kun mennään kehäkolmosen ulkopuolelle, niin se julkisen liikenteen toimitus alkaa olla vähän niin ja näin tai ei yhtään mitenkään.

Me vuokrattiin auto Rovaniemen asemalta. Eikä edes maksanut paljon.

Rovaniemen asema on pikkusen kaukana Kuusamosta (190km) ja Kemijärvestä (90km).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teen vuorotyötä  eikä asuinpaikkakuntani julkiset kulkuneuvot riitä turvaamaan töissä kulkemista. Esim. viikonloppuaamuisin en pääsisi töihin kuin klo 9, vuoro alkaa klo 7. Kaikkihan eivät asu jossain suurkaupungissa ja tee töitä arkisin klo 8-16-

Vierailija
64/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka nopeimmillaa bussilla 1h 33min ja omalla autolla 33min. Säästään omalla autolla ajaen siis 2h aikaa. Tosin tuokin aika säästyy kun tekee etätöitä, joihin nyt koronan aikana on auennut kunnollinen mahdollisuus.

Vierailija
65/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän autoa, koska ilman sitä arki olisi sikamaista ryntäilyä ja jatkuvaa myöhästelyä.

Autolla työmatka 10min, julkisilla ~45min suuntaansa.

Pitäisi ehtiä kuitenkin töissä tehdä 8h ja sitten puoli viideksi päiväkodille. Ja sitten kauppaan. Ja illalla lasten/aikuisten harrastuksiin.

Aika tuskaista olisi koittaa julkisilla ehtiä mihinkään.

Vierailija
66/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin, meidän perällä ei ilman autoa tule toimeen. Olen vapaa julkisen aikatauluista ja menemään minne tahdon milloin tahdon, ostosten ja muiden kaman kuljetus on ehkä 10000 kertaa helpompaa, ei tarvi sietää kanssaihmisiä ja suurempi vapaa-ajan määrä on mulle rahanmenoa tärkeempää, koska vapaa-aikaa ei voi rahassa mitata.

Muutin joku aika sitten vapaaehtoisesti pk-seudulta perämetsään enkä ole katunut. Meni lopullisesti kuppi nurin mm. julkisilla kulkemiseen ja sen lieveilmiöihin, eritoten muihin ihmisiin (deekut, haisevat, metelöivät, rääkyvät, likaiset, tautiset ja muuten vaan ärsyttävät ihmiset), ruuhkiin ja ajallisesti pitkiin työmatkoihin, kun alani työpaikat on näköjään pakko änkeä keskustaan. Illanviettoihinkin menin aina omalla autolla ja ennemmin olin juomatta kuin astuin laatan ja ties minkä hajuisiin yöbusseihin ja -juniin.

Nyt työmatka on kilometreissä yhtä pitkä kuin edellisessä elämässäni kaupungissa, mutta pääsen ovelta ovelle autolla ja matkaan menee 10 min 50 min sijaan. Ah tätä onnea. Autottomat kaupunkilaiset tykkää myös jeesustella tyyliin "olen parempi ihminen, koska en omista omaa autoa ja autot saastuttaa", puolletaan isoon ääneen ruuhkamaksuja, bensaveronkorotuksia yms kun eivät koske itseä, mutta kummasti kyyti kelpaa, kun pitää päästä jonnekin kauemmas tai käydä isoilla ostoksilla, "mut se on eri asia, en mä silti oikeesti tarvi autoa." Voi hurskaus ja kaksinaismoralismi sanon minä.

Vierailija
67/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten viitsii kulkea bussilla jos autollakin pääsee. Toki kulkisin jos ei olisi varaa autoon. En viitsi käyttää tuntia 10 km työmatkaani  (yksi vaihto ja kävelyä alussa, vaihdossa ja perillä) kun autolla menee alle puoli tuntia. 

MInä pääsen taas bussilla nopeammin töihin kuin autolla. Bussi huristaa bussikaistaa, mutta autolla jää ruuhkiin. 

Eli asut pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi Turussa Bussikaistoja lienee jotain 3km, eli siitä ei pitkälle huristella.

Minä olen tuo ketä alunperin lainattiin, eli pääsen autolla paljon nopeammin kuin bussilla. Asun Helsingin keskustassa, ei niitä bussikaistoja täälläkään joka puolella ole. 

Vierailija
68/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kolmen ison merkkiauton ylläpitäminen kallista. Mutta ei vielä ole tarvinnut senttejä laskeskella.

Vierailija
69/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla, ei täällä toimi julkinen liikenne juuri mitenkään, varsinkaan kesällä. Lisäksi vain omalla autolla pääsee aikalailla minne vain ja milloin vain. Miten sitä vois lähteä julkisilla tai taksilla vaikka lomareissulle Lofooteille? Tai sukuloimaan satojen kilometrien päähän, jonne ei kulje bussit, junista puhumattakaan. Aika paljon helpompi mun käyttää äitiäni milloin missäkin asioimassa kun on oma auto, äiti on ysikymppinen muistisairas. Anopin luo vajaan 100 km:n päähän pääsee oikeastaan vaan omalla autolla, junat ei pysähdy siinä asemalla ja pari bussia kulkee arkipäivisin. Me ei lennetä ollenkaan, mutta autoillaan kohtuuden rajoissa. 

Ilman autoa pärjää varmaan jos asuu Helsingissä, reissaa lentäen, pääsee sukuloimaan junalla ja suurin osa suvusta ja ystävistä asuu lähiseudulla. 

Vierailija
70/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla ja työmatkani yhteen suuntaan julkisilla kestäisi liki 2 tuntia. Molemmissa päissä pitäisi kävellä reilu kilsa säällä kuin säällä. Omalla autolla menee 23 minsaa ovelta ovelle. Ei mitään järkeä käyttää julkisia.

Vierailija
71/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on aivan tolkuttoman kallis kuluerä, siitä voidaan olla samaa mieltä,

Luovun autoilusta viimeisenä koska ilman autoa jää työnteko, harrastukset, mökkeily, iäkkäiden sukulaisten auttaminen ja kuskailu. Samoin perheen harrastukset jää ja koko elinpiiri supistuu. Jää myös sukuloinnit ja satunnaiset vierailut naapurikaupungeissa eli paikallisten yritysten tukeminen. Pikkupaikkakunnilla ja pienyrittäjille ohikulkevat tai pikaisesti pistäytyvät asiakkaat ovat elinehto. Ilman yksityisautoilua tulee moni pienyritys katoamaan ja saadaan taas lisää työttömiä.

Vihersosialismi ei osaa nähdä miten pienet asiat liittyvät yhteen, ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Nykyiset autotkin alkaa olla melko lailla nollapäästöisiä. 

Vierailija
72/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman autoa pärjää varmaan jos asuu Helsingissä, reissaa lentäen, pääsee sukuloimaan junalla ja suurin osa suvusta ja ystävistä asuu lähiseudulla. 

No kun ei välttämättä pärjää Helsingissäkään. Autolla työmatka 30-40 minuuttia, julkisilla 1-1,5 tuntia kolmella vaihdolla suuntaansa. Aika helppo valinta kulkea omalla autolla. Siihen päälle muun muassa harrastukset (tallimatkat ja koiran treenit') jotka ei hoidu julkisilla. Auto on vaan oltava. 

Raivostuttaa ihmisten tietämättömyys ja ainainen heitto "jossain Helsingissä ei autoa tartte" kun ei yhtään tiedetä mistä puhutaan. Helsinki ja koko pääkaupunkiseutu on valtava alue jossa liikkuminen monessa tapauksessa todellakin vaatii sen auton.

Vierailija
73/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mieluusti siitä, ettei tarvitse käyttää julkisia. 

Ei tarvitse kävellä sateessa, ei jonottaa. Ei ahtautua ruuhkabusseihin, 

olla haisevien ja äänekkäiden ihmisten lähellä.

Ihmiset oikeasti haisevat ihan kamalalle; toiset lotraavat hajuvettä

ja toiset haisevat tupakalle ja vanhalle viinalle.

Ihmiset myös käyttäytyvät usein moukkamaisesti.

Itse saan ajella omassa rauhassani siistissä autossani, mihin aikaan tahansa minne tahansa.

En koskaan luovu yksityisautoilusta, Rakastan sitä.

Vierailija
74/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko. Muuten ei pääse minnekään rauhassa pakoon ihmissaastaa, ei näe ystäviään, eikä edes ehdi hoitamaan kaikkia asioitaan kunnolla ilman, että niihin menee koko päivä.

Vierailija
75/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oman auton jälkeen ajossa ensimmäinen liisattu auto. Kuluerä on nyt helpommin arvioitavissa kuukausittain kuin ennen. Pidän tästä enemmän kuin auton ostamisesta.

Viitsin oikein hyvin pitää autoa näin.

Vierailija
76/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten viitsii kulkea bussilla jos autollakin pääsee. Toki kulkisin jos ei olisi varaa autoon. En viitsi käyttää tuntia 10 km työmatkaani  (yksi vaihto ja kävelyä alussa, vaihdossa ja perillä) kun autolla menee alle puoli tuntia. 

MInä pääsen taas bussilla nopeammin töihin kuin autolla. Bussi huristaa bussikaistaa, mutta autolla jää ruuhkiin. 

Eli asut pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi Turussa Bussikaistoja lienee jotain 3km, eli siitä ei pitkälle huristella.

Minä olen tuo ketä alunperin lainattiin, eli pääsen autolla paljon nopeammin kuin bussilla. Asun Helsingin keskustassa, ei niitä bussikaistoja täälläkään joka puolella ole. 

No et todellakaan ole ketä lainattiin alun perin vaan se olen minä. Miksi tuollaista valehtelet? 

Vierailija
77/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sitä autoa, ajan sillä.

Vierailija
78/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton pitäminen voi köyhästä tuntua kallilta. Tai henkilöstä jonka pieni kuplaelämä rajoittuu Karhupuistosta Kaivariin

Vierailija
79/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungissa, mutta työpaikka on pienemmällä paikkakunnalla; ei sinne edes pääse bussilla kuin vasta iltapäivällä, kun vuorot on suunniteltu kuljettamaan sieltä koululaiset ja työläiset kaupunkiin päin.

Vierailija
80/112 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi